jimbo22 Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 tak powoli bede sie przymierzał do tematu. Który warsztat ogarnie w Warszawie i okolicy (bądź co bądź, dość precyzyjna robota)? Nie ASO oczywiście. Jakis specjalizujący się we francji ew. w... Mini Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 > tak powoli bede sie przymierzał do tematu. Który warsztat ogarnie w Warszawie i okolicy (bądź co > bądź, dość precyzyjna robota)? > Nie ASO oczywiście. Jakis specjalizujący się we francji ew. w... Mini W Mini to chyba Kuner obecnie sie specjalizuje, we Francji Szyman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 to nie jest silnik stosowany też w Fordzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 > tak powoli bede sie przymierzał do tematu. Który warsztat ogarnie w Warszawie i okolicy (bądź co > bądź, dość precyzyjna robota)? > Nie ASO oczywiście. Jakis specjalizujący się we francji ew. w... Mini Dlaczego skreślasz ASO? Ja mogę polecić http://www.jozwik.auto.pl/ Tyle że to jest również ASO, ale ceny mają normalne :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 Z ciekawości: dlaczego wymieniasz i ile auto ma przebiegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 21 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 > Z ciekawości: dlaczego wymieniasz bo ten silnik tak ma, że łańcuch jest mało trwały i napinacz hałasuje jak się zużywa... i relatywnie łatwo jest aby silnik z tego powodu przeszedł w tryb awaryjny... btw. nie wymieniam jeszcze przymierzam się... bo wydaje mi się ze od czasu do czasu przy rozruchu juz napinacz daje znać. > i ile auto ma przebiegu? 45 tys km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 > bo ten silnik tak ma, że łańcuch jest mało trwały i napinacz hałasuje jak się zużywa... i > 45 tys km. Wiem, dlatego chciałem się upewnić czy awarie rozrządu są nierozerwalnie wpisane w użytkowanie 1.6 THP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 21 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 > Wiem, dlatego chciałem się upewnić czy awarie rozrządu są nierozerwalnie wpisane w użytkowanie 1.6 > THP no jak się zapobiegawczo wymienia to niekoniecznie btw. legendy o tym że strzela co 30 kkm to raczej można olać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 > no jak się zapobiegawczo wymienia to niekoniecznie > btw. legendy o tym że strzela co 30 kkm to raczej można olać 30 kkm to nie przebieg, myślałem raczej pod kątem kupna używki z przebiegiem +100kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 21 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 > 30 kkm to nie przebieg, myślałem raczej pod kątem kupna używki z przebiegiem +100kkm rozrząd daje znać o sobie, także należy to wpisać do czynności serwisowych (pomimo ze łańcuch). poza tym - robiąc własny research o modelu nie stwierdizłem innych dotkliwych przypadłości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 czy wymiana wiąże się z rozwiązaniem problemu przedwcześnie zużywającego się napinacza? Naprawili to w zamienniku? 45kkm to trochę mało jak na rozrząd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 rozrzad sie bierze Ori Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 > rozrzad sie bierze Ori Po wymianie juz jest spokoj na dluzej? Czy za kolejne 45kkm powtorka z rozrywki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 21 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 > Po wymianie juz jest spokoj na dluzej? > Czy za kolejne 45kkm powtorka z rozrywki? ponoć można zamontować rozrząd opisywany jako "wzmocniony", ale i tak za ok 40 tys km powtórka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 > ponoć można zamontować rozrząd opisywany jako "wzmocniony", ale i tak za ok 40 tys km powtórka Troche kiepsko, bo sam silnik calkiem przyjemnie jezdzi Cos mi sie zdaje, ze trzeba bedzie szukac kolejnego auta u konkurencji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 21 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 > Troche kiepsko, bo sam silnik calkiem przyjemnie jezdzi jezdzi jak kazda mikroturbina, ale przynajmniej mało pali... > Cos mi sie zdaje, ze trzeba bedzie szukac kolejnego auta u konkurencji... dlaczego? raz na (w moim wypadku) 2 lata, zrobić rozrząd za 1000-1500 PLN (brutto!) i nie ma problemu. koszt żaden (po odliczeniu podatków), a każde auto "coś" ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 > jezdzi jak kazda mikroturbina, ale przynajmniej mało pali... > dlaczego? raz na (w moim wypadku) 2 lata, zrobić rozrząd za 1000-1500 PLN (brutto!) i nie ma > problemu. koszt żaden (po odliczeniu podatków), a każde auto "coś" ma. Koszt faktycznie znosny, ale ogolnie to ewidnetny bubel, ktorego producent nie chce poprawic... Niech to przerobia na pasek i bedzie spokoj na 4-5 lat. Podobnie jak VW zrobil w TSI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 21 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 > Koszt faktycznie znosny, ale ogolnie to ewidnetny bubel, ktorego producent nie chce poprawic... > Niech to przerobia na pasek i bedzie spokoj na 4-5 lat. były próby obrócenia tego w pozew zbiorowy, akcje serwisową. bo temat znany od czasu jak to włożyli do Mini, ale sie wypieli na temat. BMW zarzuciło rozwój silnika... France nie umieją sami, to nadal wkładają... > Podobnie jak VW zrobil w TSI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 > były próby obrócenia tego w pozew zbiorowy, akcje serwisową. bo temat znany od czasu jak to włożyli > do Mini, ale sie wypieli na temat. BMW zarzuciło rozwój silnika... France nie umieją sami, to > nadal wkładają... A ten silnik 1,6 THP (125KM) to jakas nowa konstrukcja? Czy "rozwniecie" tego co Ty posiadasz w 508? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrad` Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 Możesz zapytać u Abramczyka na Lazurowej. Jak jeździłem do nich z 308 to ceny mieli znacząco niż Longin w Łomiankach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 24 Marca 2014 Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 Z jaką datą produkcji jest twój 508? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 24 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 > Z jaką datą produkcji jest twój 508? yyyyy. pierwsza rejestracja jest 09.08.2011. nie wiem jaka produkcji dokladnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczmar Napisano 25 Marca 2014 Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 > yyyyy. pierwsza rejestracja jest 09.08.2011. nie wiem jaka produkcji dokladnie. Poprawki były wprowadzane jakoś w 2010 roku. Sam jeżdżę C4 Picasso z tym silnikiem (z 10/2011) i jak na razie (odpukać) przy 63 tys. przejechanych żadnych niepokojących objawów nie stwierdzam. Wg instrukcji, jeśli dobrze pamiętam powinien wytrzymać 150 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 25 Marca 2014 Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 > Poprawki były wprowadzane jakoś w 2010 roku. > Sam jeżdżę C4 Picasso z tym silnikiem (z 10/2011) i jak na razie (odpukać) przy 63 tys. > przejechanych żadnych niepokojących objawów nie stwierdzam. > Wg instrukcji, jeśli dobrze pamiętam powinien wytrzymać 150 tys. Ile wachy Ci wciąga? Olej trochę żre? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczmar Napisano 25 Marca 2014 Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 > Ile wachy Ci wciąga? Olej trochę żre? Ciężko policzyć. Wszystko zależy od nastroju i wagi stopy. Na autostradzie przy 140 km/h średnio wychodzi trochę ponad 10 l. Średnia z tych przejechanych ponad 60 tys. wyszła mi ok. 9,6. Sporo w korkach warszawskich. Przy delikatnej jeździe można zejść do 7,5. Jak poszaleć to 'sky is the limit' Podobnie z olejem. Można jeździć miesiącami bez dolewek, ale raz go przegoniłem na dystansie 2000 km i ze zdziwieniem stwierdziłem, że olej zszedł na minimum (ze zwykłej 3/4 na bagnecie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 25 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 > Poprawki były wprowadzane jakoś w 2010 roku. > Sam jeżdżę C4 Picasso z tym silnikiem (z 10/2011) i jak na razie (odpukać) przy 63 tys. > przejechanych żadnych niepokojących objawów nie stwierdzam. > Wg instrukcji, jeśli dobrze pamiętam powinien wytrzymać 150 tys. 1. wg instrukcji to fiatowskie paski w brawo miały wytrzymywać 120, a mało który to robił... 2. poprawki to urban legend. może i były, ale nie mają żadnego wpływu na sprawę (potwierdzają to przebiegi i objawy userów "po poprawkach"). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 25 Marca 2014 Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 > 1. > wg instrukcji to fiatowskie paski w brawo miały wytrzymywać 120, a mało który to robił... > 2. > poprawki to urban legend. może i były, ale nie mają żadnego wpływu na sprawę (potwierdzają to > przebiegi i objawy userów "po poprawkach"). Po prostu trzeba trzymać wysoki poziom oleju i traktować wymianę rozrządu jak eksploatacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 25 Marca 2014 Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 > Po prostu trzeba trzymać wysoki poziom oleju i traktować wymianę rozrządu jak eksploatacja Ale to chyba nei jest PF126p by robic to co 30kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczmar Napisano 25 Marca 2014 Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 > 1. > wg instrukcji to fiatowskie paski w brawo miały wytrzymywać 120, a mało który to robił... > 2. > poprawki to urban legend. może i były, ale nie mają żadnego wpływu na sprawę (potwierdzają to > przebiegi i objawy userów "po poprawkach"). np. mój? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 25 Marca 2014 Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 > Ale to chyba nei jest PF126p by robic to co 30kkm powiem Ci jak będę miał 30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 26 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2014 > np. mój? ale że co np. Twój? tzn że skoro Twój bez awarii przejechał 40% zalecanego przebiegu, to znaczy, że NIKT nie ma problemu z rozrządem w THP? Tak... silna logika a na poważnie... o "poprawieniu" tego czytałem już na forach Puga i Mini przy wielu okazjach... generalnie pojawił się już każdy rok od 2007-2011, jako ten właściwy dla poprawki... czy ktoś (np. Ty?) ma jakiś konkret nt. zmiany, którą rzekomo zrobili w miedzyczasie, potwierdzony oficjalnie? chętnie bym to potwierdził z ciekawości... bo narazie to właśnie taki... urban legend, dla poprawy nastroju właścicieli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 26 Marca 2014 Udostępnij Napisano 26 Marca 2014 > Poprawki były wprowadzane jakoś w 2010 roku. > Sam jeżdżę C4 Picasso z tym silnikiem (z 10/2011) i jak na razie (odpukać) przy 63 tys. > przejechanych żadnych niepokojących objawów nie stwierdzam Dużo zależy od stylu jazdy - w mercu na forum c-klasy jest kilku użytkowników którzy wymieniali łańcuszek w 1.8 kompresor poniżej 100 tys km, u mnie wytrzymał 165 tys, a pewnie gdyby nie lektura forum to i 200kkm bym nakręcił gdybym nie zajrzał pod dekiel. Wszsytkie auta miały pewny przebieg, często był to pierwszy właściciel, interwały wymiany oleju też takie same. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczmar Napisano 26 Marca 2014 Udostępnij Napisano 26 Marca 2014 > ale że co np. Twój? tzn że skoro Twój bez awarii przejechał 40% zalecanego przebiegu, to znaczy, że > NIKT nie ma problemu z rozrządem w THP? Tak... silna logika > a na poważnie... o "poprawieniu" tego czytałem już na forach Puga i Mini przy wielu okazjach... > generalnie pojawił się już każdy rok od 2007-2011, jako ten właściwy dla poprawki... czy ktoś > (np. Ty?) ma jakiś konkret nt. zmiany, którą rzekomo zrobili w miedzyczasie, potwierdzony > oficjalnie? chętnie bym to potwierdził z ciekawości... bo narazie to właśnie taki... urban > legend, dla poprawy nastroju właścicieli Nigdy nie twierdziłem, że jeśli mój chodzi dobrze to tak jest ze wszystkimi. Czepiam się, bo juz kilkukrotnie na AK pojawiały się pytania o THP, i zawsze padały hasła o legendarnej wręcz awaryjności, o mitycznych forach zalanych wpisami o awariach i filmach na youtube z nagraniami klekoczących silników. W związku z tym starałem się wielokrotnie dotrzeć do oryginalnych wpisów uzytkowników, którzy zaznali takiej awarii. Dość systematycznie zaglądalem na polskie fora o Cytrynie, również C4 owners club. I co? Otóż to, że jedyne opinie na ten temat jakie znalazłem to te, które podobnie jak Twoja, odwołują sie do innych. Żadnej źródłowej od właściciela. Nie wątpię, że takowe istnieją, niemniej teksty o wymianie rozrządu co 20kkm w silnikach THP zwłaszcza po roku 2010 to gruba przesada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 27 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 > Nigdy nie twierdziłem, że jeśli mój chodzi dobrze to tak jest ze wszystkimi. > Czepiam się, bo juz kilkukrotnie na AK pojawiały się pytania o THP, i zawsze padały hasła o > legendarnej wręcz awaryjności, o mitycznych forach zalanych wpisami o awariach i filmach na > youtube z nagraniami klekoczących silników. filmów jest masa. to raczej o czymś swiadczy. > W związku z tym starałem się wielokrotnie dotrzeć do oryginalnych wpisów uzytkowników, którzy > zaznali takiej awarii. > Dość systematycznie zaglądalem na polskie fora o Cytrynie, również C4 owners club. > I co? Otóż to, że jedyne opinie na ten temat jakie znalazłem to te, które podobnie jak Twoja, > odwołują sie do innych. Żadnej źródłowej od właściciela. Nie wątpię, że takowe istnieją, > niemniej teksty o wymianie rozrządu co 20kkm w silnikach THP zwłaszcza po roku 2010 to gruba > przesada. no w obie strony są przeginki... tutaj o ile kojarze wątki, nikt nie pisal o wymianach rozrządu co 20 tys km, czy tam 30 tys km. nikt też nie wyznaczył daty 2010 jako jakiś ważny kamień milowy... ale tez nikt nie twierdzil, ze temat rozwiązano kiedykolwiek (poza właśnie plotami). silnik jest kapryśny, lubi wysoki olej, bo inaczej gada na zimno (mojemu sie np zdarzało, zanim zacząłem pilnować oleju)... i należy ten aspekt obserwować. ot - faki feler co wymaga doglądania, nie skreśla absolutnie silnika... ale pytanie pozostaje: co to za poprawki o ktorych piszesz? z kiedy? i gdzie źródło. bo ASO Puga tego np. nie potwierdza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.