stepniakp Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 Hej Musiałbym zrobić cały wydech do samochodu który ma w niedalekiej przyszłości jeździć trochę w kjs`ach i sprintach.... Jak powinien wyglądać wydech w seju ? Mój brak kiedyś miał w 900 najpierw strumienice a później tłumik od dużego fiata chyba czy jakoś tak Jak to poiwnno wyglądać w 1.1... narazie kolektor zostaje serią.... Jakie są mniej więcej koszta rozbienia takiego wydechu ? Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi Pozdrawia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinin Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > Hej > Musiałbym zrobić cały wydech do samochodu który ma w niedalekiej przyszłości jeździć trochę w > kjs`ach i sprintach.... > Jak powinien wyglądać wydech w seju ? > Mój brak kiedyś miał w 900 najpierw strumienice a później tłumik od dużego fiata chyba czy jakoś > tak > Jak to poiwnno wyglądać w 1.1... > narazie kolektor zostaje serią.... > Jakie są mniej więcej koszta rozbienia takiego wydechu ? > Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi > Pozdrawia Strumienica sensu nie ma. Prosta rurwa i na końcu np. duży fiat. Pytanie, czy jeszcze taki tłumik dostaniesz (ostatnio miałem już problemy) i średnica wydechu, ale to już niech inni się wypowiedzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stepniakp Napisano 28 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > Strumienica sensu nie ma. Prosta rurwa i na końcu np. duży fiat. Pytanie, czy jeszcze taki tłumik > dostaniesz (ostatnio miałem już problemy) i średnica wydechu, ale to już niech inni się > wypowiedzą. i to ma być ten środkowy z dużego fiata ? proszę też powiedzcie jaka ma być średnica tej rury ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 Jak nie znajdziesz z duzego fiata to smialo wez srodkowy np. z golfa 3 1.4/1.6 benzynowego. Mialem taki w moim bylym seju i gadal bardzo fajnie, bardzo podobny dzwiek do DFa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krysy Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 Końcowy z kanta dostaniesz bez problemu. Sam kupowałem w zeszłym roku. Jak masz N/A to zrób sobie 45mm i będzie ok. Ja robię 42,5mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 Ja w 1.1 mam fi43 pełen przelot bez kata i bez środkowego ,a końcowy z dużego fiata. Fajnie by było jak by ci zrobili całość z jednego kawałka rury na giętarce ,a nie spawany. Fajnie gada i dobrze jedzie. To był wydech robiony pod Wyścigowy Puchar Polski w klasie 1N. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stepniakp Napisano 29 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > Ja w 1.1 mam fi43 pełen przelot bez kata i bez środkowego ,a końcowy z dużego fiata. Fajnie by > było jak by ci zrobili całość z jednego kawałka rury na giętarce ,a nie spawany. Fajnie gada > i dobrze jedzie. To był wydech robiony pod Wyścigowy Puchar Polski w klasie 1N. A glosne to jest....bo boje sie o BK....teraz lataja i mierza glosnosc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > A glosne to jest....bo boje sie o BK....teraz lataja i mierza glosnosc Głośne ,ale BK przechodzi. Mierzyłem przed SuperOESem w Poznaniu. Chyba 93db przy 4 tyś obr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krysy Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 Zawsze możesz zrobić tak jak ja. Dwa tłumiki środkowy i końcowy na zamówienie pod konkretną moc i silnik policzony. Będzie cicho i szybko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PioruNUNO Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 tak, ale jeśli potem będzie chciał zmienić coś w silniku np dodać mocy to będzie musiał robić kolejny wydech myślę, że rura przelot + końcowy od 125p jest optymalny. my tak mamy i BK przechodzi bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin91xxx Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 Mam taki zestaw rura od kolektora na kącu 125p mierzyłe na stacji diagnostycznej przy 3500 rpm 93 db jak zaczołem robić przegazówki 101 db Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stepniakp Napisano 29 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 Wszyscy macie srednice 42,5 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin91xxx Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 Ja mam na fabrycznej średnicy nie pamiętam jaka ona jest. Dodam że autem jeźdze na codzień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krysy Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > Ja mam na fabrycznej średnicy nie pamiętam jaka ona jest. Dodam że autem jeźdze na codzień. Fabryczna jest 35, a 42,5 wystarczy mu do modów oprócz Turbo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stepniakp Napisano 29 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > Fabryczna jest 35, a 42,5 wystarczy mu do modów oprócz Turbo. a ile płaciliście za te wydechy ? Chciałbym mieć jakiś punkt odniesienia, bo w poniedziałek chciałbym podjechać do gościa żeby wycenił itd. i jeszcze...kiedyś słyszałem że strumice daje się po to żeby przyśpieszyć wylot spalin.... prawda to ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin91xxx Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 Za tłumik od 125p zapłaciłem 25 zł i sam go wspawałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinin Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 > a ile płaciliście za te wydechy ? Chciałbym mieć jakiś punkt odniesienia, bo w poniedziałek > chciałbym podjechać do gościa żeby wycenił itd. > i jeszcze...kiedyś słyszałem że strumice daje się po to żeby przyśpieszyć wylot spalin.... prawda > to ? Nie, to bzdura. Ktoś, kto chce Ci wcisnąć strumienicę nie ma zielonego pojęcia o zasadzie jej działania i sensie stosowania do silników tłokowych pracujących w samochodach. Ale zrobisz jak zechcesz - będziesz lżejszy o kilka setek i nic nie zyskasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stepniakp Napisano 30 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 > Nie, to bzdura. Ktoś, kto chce Ci wcisnąć strumienicę nie ma zielonego pojęcia o zasadzie jej > działania i sensie stosowania do silników tłokowych pracujących w samochodach. Ale zrobisz jak > zechcesz - będziesz lżejszy o kilka setek i nic nie zyskasz To znaczy to slyszalem nie od goscia ktory robi wydechy Do tego jade w poniedzialek....zobaczymy co powie Ciekawy jestem czy z przelotem 42,5 i 125p bedxzie dalo sie jezdzic na codzien? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinin Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 > To znaczy to slyszalem nie od goscia ktory robi wydechy > Do tego jade w poniedzialek....zobaczymy co powie > Ciekawy jestem czy z przelotem 42,5 i 125p bedxzie dalo sie jezdzic na codzien? W takim razie wiem już wszystko o nim. Niech Ci spawa prostą rurę i na końcu 125p i niech swoich mądrości Ci nie pcha, bo więcej zepsuje, niż poprawi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krysy Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 > To znaczy to slyszalem nie od goscia ktory robi wydechy > Do tego jade w poniedzialek....zobaczymy co powie > Ciekawy jestem czy z przelotem 42,5 i 125p bedxzie dalo sie jezdzic na codzien? Będzie się dało bo tak miałem. Nie jest bardzo głośno ale słychać go dosyć dobitnie. Nie wiem czy nie przekroczysz normy dB. Ja zamieniam na cichszy układ bo jeżdżę dalsze trasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stepniakp Napisano 30 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 > W takim razie wiem już wszystko o nim. Niech Ci spawa prostą rurę i na końcu 125p i niech swoich > mądrości Ci nie pcha, bo więcej zepsuje, niż poprawi. Nieee... Napisalem ze "NIE OD GOSCIA KTORY TYM SIE ZAJMUJE" Co on powie to dopiero dowiem sie w poniedzialek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ar2rek Napisano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2014 > Hej > Musiałbym zrobić cały wydech do samochodu który ma w niedalekiej przyszłości jeździć trochę w > kjs`ach i sprintach.... > Jak powinien wyglądać wydech w seju ? > Mój brak kiedyś miał w 900 najpierw strumienice a później tłumik od dużego fiata chyba czy jakoś > tak > Jak to poiwnno wyglądać w 1.1... > narazie kolektor zostaje serią.... > Jakie są mniej więcej koszta rozbienia takiego wydechu ? > Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi > Pozdrawia Moim zdaniem zmiana samej średnicy wydechu nie wiele tu w ogóle pomoże (mam już za sobą takie próby). Proponowałbym zamienić kolektor od punto 1.2 8V z dwururką i dalej puścić prostą rurę z fiatem na końcu. Całość wyniesie Cie nie wiele więcej niż spawanie samej nowej rury a efekt na pewno będzie odczuwalny. 1.1 8V najbardziej przytkany jest przez kolektor.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uxon Napisano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2014 Ja mam u siebie przelot w oparciu o strumienice w miejscu kata i kata w miejscu koncowego tlumika (podobno tak sie robi np. w wyscigach gorskich). W tym momencie rura jest skorodowana w paru miejscach i wymaga wymiany. Zastanawiam sie jak glosny bedzie ze szczelnym wydechem (czy przejdzie bk, ew. kontrole policji), czy przy okazji nie dolozyc np. jakiegos tlumika. Nie chce tracic charakterystycznego dzwieku, a jedynie minimalnie zmniejszyc jego natezenie. Czy przelotowy tlumik gdzies po srodku mi w tym pomoze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krysy Napisano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 Pewnie pomoże tylko trzeba by było zastanowić się jaki tam wymiarami podejdzie, od czego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stepniakp Napisano 9 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 Bylem u tego tlumikarza wczoraj.... Powiedzial ze moze mi to zrobic na 50mm bo gientarke na 42 maja zepsuta :/ a na samym koncu moze mi wspawac strumienice..... Za wszystko zaspiewal ok 400zl Wydaje mi sie ze jak zrobie przelot 50mm z sama strumienica to bedzie glosno jak cholera a chyba niepotrzebnie.... Co o tym myslicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 Tylko kolektor 4-2-1 w dłubanym 1.1spi daje dokładnie 3% mocy i 4,23% momentu I nie byle co tylko SS. Nie mniej zmienia lekko harakterystykę mocy-akurat w moim przypadku dodał ze 2km powyżej 5200obr, i 3nm gdzieś od 2800-3500obr. Hamownia ta sama, warunki porównywalne W Serii czy N-ce może jest ciut lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinin Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > Tylko kolektor 4-2-1 w dłubanym 1.1spi daje dokładnie 3% mocy i 4,23% momentu I nie byle co tylko > SS. > Nie mniej zmienia lekko harakterystykę mocy-akurat w moim przypadku dodał ze 2km powyżej 5200obr, i > 3nm gdzieś od 2800-3500obr. > Hamownia ta sama, warunki porównywalne > W Serii czy N-ce może jest ciut lepiej Myślimy, że ta strumienica jest z dupy wytrzepana i zupełnie tam niepotrzebna. Zrób jak Ci tutaj pisano - dasz za duży wydech, bez tłumików, tylko ze strumienicą i spieprzysz całą robotę. Zmień tłumikarza i problem z głowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 Strumienica to gadżet dla zbijania kasy-lepiej wstawić już metalowego kata, czy rurkę Fi 50 dla 1.1spi to za luźno nawet jak podgrzebany na 75km+/100nm. Efekt będzie inny niż zamierzony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinin Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > Ja mam u siebie przelot w oparciu o strumienice w miejscu kata i kata w miejscu koncowego tlumika > (podobno tak sie robi np. w wyscigach gorskich) Którz Ci takich bzdur naopowiadał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Griml0cK Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 W 1.1 z gora 1.2mpi,kompem 1.2 i rura kolektorowa 421 mialem 45mm i koncowy od alfy 155. Z przodu jeszcze kat. Dzwiek yl super ale podchodzilo pod 100db przy 3000rpm i nikt nie chcial dac przegladu za zabrany dowod :d potem w srodek poszedl od golfa 3gti i koncowy to srodkowy z ar 155. Bylo cicho i lepiej jechal niz z samym od alfy. Zbytnie odetkanie wydechu w n/a zabiera dół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > Którz Ci takich bzdur naopowiadał? Poza strumienicą co jest bzdurą. Bo większośc znajomych ma przelotowy pod autem i na końcu katalizator by techniczny łatwo srawdził jego obecność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > Poza strumienicą co jest bzdurą. Bo większośc znajomych ma przelotowy pod autem i na końcu > katalizator by techniczny łatwo srawdził jego obecność tez mam u siebie przelot srodkowy i kat na koncu , techniczny na BK nie mial zastrzezen...troche glosno co prawda ale w normie sie mieszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinin Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > Poza strumienicą co jest bzdurą. Bo większośc znajomych ma przelotowy pod autem i na końcu > katalizator by techniczny łatwo srawdził jego obecność To jest właśnie kluczem - mit strumienic. Wiem, jak się wykonuje układy do sportu, jak pracowałem w kreatorze a potem w przemo-car'ze robiłem to niemal na co dzień. Czepiam się non stop tych strumienic, bo każdy klepie o nich, nie mając pojęcia co pisze. Kiedyś była to podstawa - świece brisk, stożek i strumienica. Teraz wiedza poszła do przodu, ale wielu ludzi w jaskiniach zostało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > To jest właśnie kluczem - mit strumienic. Wiem, jak się wykonuje układy do sportu, jak pracowałem w > kreatorze a potem w przemo-car'ze robiłem to niemal na co dzień. > Czepiam się non stop tych strumienic, bo każdy klepie o nich, nie mając pojęcia co pisze. Kiedyś > była to podstawa - świece brisk, stożek i strumienica. Teraz wiedza poszła do przodu, ale > wielu ludzi w jaskiniach zostało. myślałem że o kata z tyłu ci chodzi. Strumienica to głupota tu sie zgodze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michwas Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 A co myślicie o takiej konfiguracji do 1.2 16v: 1. Kolektor seryjny 2. Katalizator 45 mm http://allegro.pl/katalizator-euro-2-do-poj-max-1200ccm-i4167282404.html 3. Rura 45 mm 4. Końcowy 125p - chyba 43 mm Ma to być do rajdówki więc nie musi być cicho, tylko przechodzić BK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 Szukaj metalowego kat. nie ceramicznego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stepniakp Napisano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 Mowicie ze taki wydech przy Nkowym silniku duzo nie daje...-.tak sobie mysle jakbym zrobil tak : Kolektor z punto I 1.2 8v do tego kawalek rury seryjnej 35mm zamiast katalizatora i splotki i reszte seria ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Mowicie ze taki wydech przy Nkowym silniku duzo nie daje...-.tak sobie mysle jakbym zrobil tak : > Kolektor z punto I 1.2 8v do tego kawalek rury seryjnej 35mm zamiast katalizatora i splotki i > reszte seria ? pare koni stracisz jak nic, 900 miałem fi 45 by nie blokowało przepływu a ty chcesz 35 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stepniakp Napisano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > pare koni stracisz jak nic, 900 miałem fi 45 by nie blokowało przepływu a ty chcesz 35 35mm to seryjna srednica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > 35mm to seryjna srednica może i tak tylko ma się nijak do efektywności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 Jak się uparłeś na 421 PI-to dalej-kat metalowy 1.1-rura-fi38(seryjna średnica sportinga/1.1mpi) 35 to 900-ka, albo rura panda 1.1/1.2mpi 42mm+ końcowy jaki tam uważasz DF. Tani, dostępny wszędzie prawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafal2188 Napisano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2014 A takie pytanko ... pomijając BK i Ekologię ... Silnik 1.1 z górą 1.2 seryjne 4-2-1 a dalej plecionka i pytanie dawać katalizator czy nie ... w jakiej opcji będzie troszkę lepiej końcowy do przelot fi wew 43 węglarskiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal21 Napisano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 a ja mam pytanko: Ile +/- wynosi ten odcinek co jest niżej <- zaznaczony -> ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.