Pado Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 czy ktoś coś może powiedzieć o tym silniku? użytkuje ktoś? Chodzi o wersje 85KM w Lancii Ypsilon. Jakie są koszty eksploatacji? Tam się coś wymienia przy jakimś przebiegu, co ile itd? Coś jest problematyczne? Unikać tego silnika, bo za młody czy warto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > czy ktoś coś może powiedzieć o tym silniku? użytkuje ktoś? > Chodzi o wersje 85KM w Lancii Ypsilon. > Jakie są koszty eksploatacji? Tam się coś wymienia przy jakimś przebiegu, co ile itd? > Coś jest problematyczne? Unikać tego silnika, bo za młody czy warto? slyszalem w serwisie ze sa problemy z regulatorami zaworow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 Służbówka zakładowa miała średnie spalanie 14l Dane katalogowe to jedynie jak na wstecznym z przepaści leci Dźwięk silnika jak w CC 700 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madaw1999 Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > czy ktoś coś może powiedzieć o tym silniku? użytkuje ktoś? > Chodzi o wersje 85KM w Lancii Ypsilon. > Jakie są koszty eksploatacji? Tam się coś wymienia przy jakimś przebiegu, co ile itd? > Coś jest problematyczne? Unikać tego silnika, bo za młody czy warto? Ogólnie to trochę niewypał (podobnie jak w MultiAir, są problemy ze starowaniem zaworami), sporo pali, osiągi też dyskusyjne. Lancia z tym silnikiem to taka zabawka na weekend, ale raczej nie do codziennej jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kranu Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 A to nie był czasem silnik roku o ile dobrze pamiętam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > A to nie był czasem silnik roku o ile dobrze pamiętam? Tak to jest z silnikami roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > Lancia z tym silnikiem to taka zabawka na weekend, ale raczej nie > do codziennej jazdy Ypsilon to stara Panda i jak ta dawała radę z 1,2/60 koni, to z 85 powinna nieźle śmigać. Do miasta w sam raz, a i na traskę nie powinno być źle. Kogo obchodzi, ile silnik ma cylindrów? Jak jedzie, to jedzie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KA_pl Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > A to nie był czasem silnik roku o ile dobrze pamiętam? W 2011. 1.4TSI VAG-a, 1.6THP PSA-BMW też bywały silnikami roku, a jak z nimi jest to wiadomo - bardzo źle. No... może teraz już jest lepiej, ale tak właściwie to zweryfikujemy to po kilku kolejnych latach. Z nowych i w miarę już sprawdzonych silników to chyba tylko EcoBoost Forda jest udany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 a co jest nie tak z TSI z 2011 roku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > a co jest nie tak z TSI z 2011 roku? albo z THP? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KA_pl Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > a co jest nie tak z TSI z 2011 roku? To samo co i ze starszymi na łańcuchu? Niby ludzie z VAG często pisali lub wypowiadali się, że coś tam poprawiają, modernizują np. stosują odporniejszy na rozciąganie łańcuch rozrządu, zmieniają konstrukcję napinaczy, itp, ale gdyby miało przynieść to taki dobry skutek, to dlaczego najnowsze (tzn. najnowsza generacja) 1.4TSI są już na pasku rozrządu . W przypadku THP PSA-BMW - jest podobnie niby wiele zmian, a problemy z rozciągającym się łańcuchem rozrządu jak były w 2006/2007 roku tak i są do teraz (chociaż trudno tu jeszcze mówić o silnikach z lat 2013-2014, bo jest jeszcze za wcześnie, ale 2011-2012 już "stresują" warsztaty). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 Łancuchy się nie sprawdziły, więc wracają do pasków. A to tylko te silniki mają problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KA_pl Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > Łancuchy się nie sprawdziły, więc wracają do pasków. A to tylko te silniki mają problem? Nie wiem czy się dobrze rozumiemy - to że konkurencja ma też ma takie problemy, to takie konstrukcje należy traktować ulgowo? Nie przesadzajmy. Dla klientów powinny liczyć się efekty prac a nie same starania. Zresztą Mazda w silnikach z łańcuchami rozrządu nie ma z nimi problemów (a przynajmniej nie słyszałem o tym) - więc da się zrobić porządny silnik na "łańcuchu". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 Mam na myśli producentów EU, przecież łańcuch to żadna nowość, kiedyś z tym nie było problemów, zaczęło się jak w EU mieli pomysł , ale nie wyszło. Niem niej teraz każdy producent ma jakieś wpadki, Kupując samochód, godzisz sie z jego mankamentami. Dla jednego będzie to rdza, dla drugiego częstsza wymiana łancucha, dla trzeciego jeszcze cos innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KA_pl Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > Mam na myśli producentów EU, przecież łańcuch to żadna nowość, kiedyś z tym nie było problemów, > zaczęło się jak w EU mieli pomysł , ale nie wyszło. > Niem niej teraz każdy producent ma jakieś wpadki, Kupując samochód, godzisz sie z jego > mankamentami. Dla jednego będzie to rdza, dla drugiego częstsza wymiana łancucha, dla > trzeciego jeszcze cos innego. Teraz już cię Radod rozumiem. I zgadzam się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 ten silnik to porażka, zarówno jesli chodzi o osiągi jak i samą konstrukcję. Świadczyć o tym może choćby to że sprzedaż tego silnika jest znikoma. Silnik od samego początku miał poważne wady konstrukcyjne, więcej silników po hamowni zawracano spowrotem niż otrzymywało aprobatę do montażu do auta. Od jakiegoś roku jest lepiej poprawiono wiele błędów konstrukcyjnych, może jeszcze coś z niego będzie, ale wątpię. Na razie ciągle produkcja jest szczątkowa. Ja bym nie kupował auta z tym silnikiem, z resztą tak samo jak z 1.3 MJ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 > Ja bym nie kupował auta z tym silnikiem, z resztą tak samo jak z 1.3 MJ. Dokładnie. Póki oferowany jest 1,2 FIRE to nawet nie ma sensu oglądać się na TwinAiry i 1,3MJ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madaw1999 Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 > Ypsilon to stara Panda i jak ta dawała radę z 1,2/60 koni, to z 85 powinna nieźle śmigać. Do miasta > w sam raz, a i na traskę nie powinno być źle. Kogo obchodzi, ile silnik ma cylindrów? Jak > jedzie, to jedzie . Osiągi dobre, ale tylko na papierze, rzeczywistość jest inna. BTW. Jak wyżej, lepszym wyborem jest 1.2 Fire Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 16 Października 2022 Udostępnij Napisano 16 Października 2022 odkopuję, ale temat niszowy nawet na forum alfy i fiata chcę kupić punto z 0.9 twinair 105KM - przejechałem się i mam mieszane uczucia, bo jechało to jak takie stare 1.6 z dobrym dołem i słabą "górą" obrotów. Spalanie z jazdy próbnej 7,5 - spodziewałem się mniej, bo silnik jednak mały, a raport spalania na autocentrum jest dosłownie jeden Ktoś ma informacje nt. trwałości, awaryjności tych silników ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 20 Października 2022 Udostępnij Napisano 20 Października 2022 W dniu 16.10.2022 o 19:46, jqr napisał(a): raport spalania na autocentrum spritmonitor.de https://www.spritmonitor.de/en/overview/16-Fiat/1160-Punto_Evo.html?fueltype=2&vehicletype=1&power_s=80&power_e=105&powerunit=3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.