Skocz do zawartości

0.9 Twinair - Grupy Fiat


Pado

Rekomendowane odpowiedzi

czy ktoś coś może powiedzieć o tym silniku? użytkuje ktoś?

Chodzi o wersje 85KM w Lancii Ypsilon.

Jakie są koszty eksploatacji? Tam się coś wymienia przy jakimś przebiegu, co ile itd? zlosnik.gif

Coś jest problematyczne? Unikać tego silnika, bo za młody czy warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy ktoś coś może powiedzieć o tym silniku? użytkuje ktoś?

> Chodzi o wersje 85KM w Lancii Ypsilon.

> Jakie są koszty eksploatacji? Tam się coś wymienia przy jakimś przebiegu, co ile itd?

> Coś jest problematyczne? Unikać tego silnika, bo za młody czy warto?

slyszalem w serwisie ze sa problemy z regulatorami zaworow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy ktoś coś może powiedzieć o tym silniku? użytkuje ktoś?

> Chodzi o wersje 85KM w Lancii Ypsilon.

> Jakie są koszty eksploatacji? Tam się coś wymienia przy jakimś przebiegu, co ile itd?

> Coś jest problematyczne? Unikać tego silnika, bo za młody czy warto?

Ogólnie to trochę niewypał (podobnie jak w MultiAir, są problemy ze starowaniem zaworami), sporo pali, osiągi też dyskusyjne. Lancia z tym silnikiem to taka zabawka na weekend, ale raczej nie do codziennej jazdy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lancia z tym silnikiem to taka zabawka na weekend, ale raczej nie

> do codziennej jazdy

Ypsilon to stara Panda i jak ta dawała radę z 1,2/60 koni, to z 85 powinna nieźle śmigać. Do miasta w sam raz, a i na traskę nie powinno być źle. Kogo obchodzi, ile silnik ma cylindrów? Jak jedzie, to jedzie zlosnik.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to nie był czasem silnik roku o ile dobrze pamiętam?

W 2011.

1.4TSI VAG-a, 1.6THP PSA-BMW też bywały silnikami roku, a jak z nimi jest to wiadomo - bardzo źle. No... może teraz już jest lepiej, ale tak właściwie to zweryfikujemy to po kilku kolejnych latach.

Z nowych i w miarę już sprawdzonych silników to chyba tylko EcoBoost Forda jest udany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co jest nie tak z TSI z 2011 roku?

To samo co i ze starszymi na łańcuchu? Niby ludzie z VAG często pisali lub wypowiadali się, że coś tam poprawiają, modernizują np. stosują odporniejszy na rozciąganie łańcuch rozrządu, zmieniają konstrukcję napinaczy, itp, ale gdyby miało przynieść to taki dobry skutek, to dlaczego najnowsze (tzn. najnowsza generacja) 1.4TSI są już na pasku rozrządu grinser006.gif. W przypadku THP PSA-BMW - jest podobnie niby wiele zmian, a problemy z rozciągającym się łańcuchem rozrządu jak były w 2006/2007 roku tak i są do teraz (chociaż trudno tu jeszcze mówić o silnikach z lat 2013-2014, bo jest jeszcze za wcześnie, ale 2011-2012 już "stresują" warsztaty).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Łancuchy się nie sprawdziły, więc wracają do pasków. A to tylko te silniki mają problem?

Nie wiem czy się dobrze rozumiemy - to że konkurencja ma też ma takie problemy, to takie konstrukcje należy traktować ulgowo? Nie przesadzajmy. Dla klientów powinny liczyć się efekty prac a nie same starania.

Zresztą Mazda w silnikach z łańcuchami rozrządu nie ma z nimi problemów (a przynajmniej nie słyszałem o tym) - więc da się zrobić porządny silnik na "łańcuchu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na myśli producentów EU, przecież łańcuch to żadna nowość, kiedyś z tym nie było problemów, zaczęło się jak w EU mieli pomysł no.gif, ale nie wyszło.

Niem niej teraz każdy producent ma jakieś wpadki, Kupując samochód, godzisz sie z jego mankamentami. Dla jednego będzie to rdza, dla drugiego częstsza wymiana łancucha, dla trzeciego jeszcze cos innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam na myśli producentów EU, przecież łańcuch to żadna nowość, kiedyś z tym nie było problemów,

> zaczęło się jak w EU mieli pomysł , ale nie wyszło.

> Niem niej teraz każdy producent ma jakieś wpadki, Kupując samochód, godzisz sie z jego

> mankamentami. Dla jednego będzie to rdza, dla drugiego częstsza wymiana łancucha, dla

> trzeciego jeszcze cos innego.

Teraz już cię Radod rozumiem. I zgadzam się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten silnik to porażka, zarówno jesli chodzi o osiągi jak i samą konstrukcję. Świadczyć o tym może choćby to że sprzedaż tego silnika jest znikoma.

Silnik od samego początku miał poważne wady konstrukcyjne, więcej silników po hamowni zawracano spowrotem niż otrzymywało aprobatę do montażu do auta. Od jakiegoś roku jest lepiej poprawiono wiele błędów konstrukcyjnych, może jeszcze coś z niego będzie, ale wątpię.

Na razie ciągle produkcja jest szczątkowa.

Ja bym nie kupował auta z tym silnikiem, z resztą tak samo jak z 1.3 MJ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ypsilon to stara Panda i jak ta dawała radę z 1,2/60 koni, to z 85 powinna nieźle śmigać. Do miasta

> w sam raz, a i na traskę nie powinno być źle. Kogo obchodzi, ile silnik ma cylindrów? Jak

> jedzie, to jedzie .

Osiągi dobre, ale tylko na papierze, rzeczywistość jest inna.

BTW. Jak wyżej, lepszym wyborem jest 1.2 Fire

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

odkopuję, ale temat niszowy nawet na forum alfy i fiata

chcę kupić punto z 0.9 twinair 105KM - przejechałem się i mam mieszane uczucia, bo jechało to jak takie stare 1.6 z dobrym dołem i słabą "górą" obrotów.

Spalanie z jazdy próbnej 7,5 - spodziewałem się mniej, bo silnik jednak mały, a raport spalania na autocentrum jest dosłownie jeden

 

Ktoś ma informacje nt. trwałości, awaryjności tych silników ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.