Skocz do zawartości

Paliwo mi sie leje na droge !!!


Mareko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chodzi o Forda Fusion 1,4 TDCi .

Po ostatniej wymianie filtra paliwa zaczelo mi sie lac paliwo ciurkiem. Mechanik, ktory to robil stwierdzil ze spadl przewód powrotu paliwa. Zalozyl i bylo dobrze przez ... 2 dni.

Leje sie tak, ze na 10 km trace 10 litrów paliwa.

Podjechalem z pretensjami do mechanika ze źle założył ten przewód a ten mi wciska , że to ciśnienie wybija ten przewód bo mam zapchany wtrysk. Ale ja nie widze żadnych objawów zapchanego wtrysku. Auto pracuje spokojnie i równo.

Powiedział, że na powrocie jest prawie takie samo ciśnienie jak na wtrysku i dlatego ze na wtrysk nie moze pojść bo zapchany to wywala ten przewód od powrotu.

Nie znam sie na tyle zeby ocenić czy to możliwe dlatego prosze znawców o opinie. Mi sie zdaje ze po prostu mechanik niedbale załozył ten przewód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na 99% połamał spinke przy filtrze.

Ale jakby to spadalo przy filtrze to bym nie dal rady jechac chyba ... nie znam sie ale ja normalnie jade, czyli paliwo przechodzi przez filtr i dochodzi do wtryskow a leje sie dopiero za tym miejscem czyli pasowaloby ze na powrocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale jakby to spadalo przy filtrze to bym nie dal rady jechac chyba ... nie znam sie ale ja

> normalnie jade, czyli paliwo przechodzi przez filtr i dochodzi do wtryskow a leje sie dopiero

> za tym miejscem czyli pasowaloby ze na powrocie.

wróc......

rozmawiamy o dieslu to nie wiem czy tam sa takie same spinki na filtrze jak w benzynie :0

Jesli tak to moze z powortu sie lać jesli inne to przepraszam za zamiesanie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Parę tygodni temu założyłem podobny temat, ale niestety nikt nie potrafił mi pomóc. W warsztacie również stwierdzono wysokie ciśnienie na powrocie i problem z odpowietrzeniem baku. Od tamtej pory już tam nie jeżdżę (a mój problem trwał około roku). Na razie trudno mi stwierdzić, czy problem rozwiązany, bo auto prawie cały czas stoi. Na pewno nie wierzę w nadciśnienie w baku (bo niby skąd?). W końcu wymienili filtr paliwa (dopiero za którymś razem jak ich poprosiłem, bo raz to zapomnieli, a śpieszyłem się odbierając auto) i podejrzewam, że to on był winny. I teraz pytanie do kolegi: czy paliwo do baku też wraca tak jak u mnie (renault scenic) przez ww. filtr? Jeśli tak, to może być trop i w nim tkwi problem.

Pozdrawiam Janusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak jedziesz z górki z puszczonym gazem to masz wtedy wszystkie wtryski "zapchane"

> Jedź do tego idioty i jeszcze niech odda za paliwo

No wiec co mam gosciowi powiedziec ? wkręca mnie z tym ciśnieniem na powrocie ?? tam w ogole jest jakies wysokie cisnienie czy nadmiar paliwa przelewa sie swobodnie do baku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wiec co mam gosciowi powiedziec ? wkręca mnie z tym ciśnieniem na powrocie ?? tam w ogole jest

> jakies wysokie cisnienie czy nadmiar paliwa przelewa sie swobodnie do baku ?

Po pierwsze, żeby nie opowiadał bzdur, bo przy puszczonym gazie przykładowo paliwo na wtryski nie idzie, więc masz wszystkie "zapchane", a jakoś auta jeżdżą i paliwa nie gubią.

Taki wyciek widać gołym okiem i można zdiagnozować w minutę, więc ustalcie razem gdzie się leje, czy było to dotykane w trakcie wymiany.

Jeśli tak to niech mechanik ładnie przeprosi i naprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy puszczonym gazie przykładowo paliwo na wtryski nie

> idzie, więc masz wszystkie "zapchane", a jakoś auta jeżdżą i paliwa nie gubią.

Czy przy puszczonym gazie paliwo przelatuje przez powrót czy jest odciete gdzies wcześniej ? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy puszczonym gazie przykładowo paliwo na wtryski nie

> Czy przy puszczonym gazie paliwo przelatuje przez powrót czy jest odciete gdzies wcześniej ? ?

Idzie przez powrót po pompa paliwa pracuje non stop i z takim samym ciśnieniem cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. sprawdź odpowietrzenie baku

> 2. zrób test z otwartym wlewem paliwa .. jeśli nie będzie ciekło to patrz pkt.1

kolega nie zrozumial chyba. ja nie szukam gdzie cieknie, spada przewód powrótu i leje sie z niego. pytanie tylko dlaczego spada skoro mechanik twierdzi ze go porzadnie zakładał. mechanik twierdzi ze to nie jego wina tylko zapchanego wtrysku i z tego powodu ze jest zbyt wysokie cisnienie przewód spada ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolega nie zrozumial chyba. ja nie szukam gdzie cieknie, spada przewód powrótu i leje sie z niego.

> pytanie tylko dlaczego spada skoro mechanik twierdzi ze go porzadnie zakładał. mechanik

> twierdzi ze to nie jego wina tylko zapchanego wtrysku i z tego powodu ze jest zbyt wysokie

> cisnienie przewód spada ..

ale gdzie ten powrót prowadzi? nie do baku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolega nie zrozumial chyba. ja nie szukam gdzie cieknie, spada przewód powrótu i leje sie z niego.

> pytanie tylko dlaczego spada skoro mechanik twierdzi ze go porzadnie zakładał. mechanik

> twierdzi ze to nie jego wina tylko zapchanego wtrysku i z tego powodu ze jest zbyt wysokie

> cisnienie przewód spada ...

Jeszcze raz zadam pytanie: czy powrót (nadmiar) paliwa idzie przez filtr paliwa do baku, czy bezpośrednio wężykiem?

Jeśli przez filtr, to może on sam jest wadliwy i blokuje przepływa tak, że ciśnienie go "zrzuca"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze raz zadam pytanie: czy powrót (nadmiar) paliwa idzie przez filtr paliwa do baku, czy

> bezpośrednio wężykiem?

> Jeśli przez filtr, to może on sam jest wadliwy i blokuje przepływa tak, że ciśnienie go "zrzuca"?

filtr paliwa jest wczesniej, przed wtryskami, jak wiec powrot moze isc przez filtr paliwa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w miarę zużywania paliwa to w baku powstaje nad czy podciśnienie?

Ciśnienie powinno być stałe. Od tego są systemy przewietrzania baku. W traktorach taką rolę spełnia otworek w korku wlewu paliwa. W kombajnach Bizon jego zatkanie może doprowadzić do zdeformowania baku przez powstające, w skutek zużycia ON, podcisnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Chodzi o Forda Fusion 1,4 TDCi .

Taki manual znalazłem. Czy chodzi o tą złączkę z zielonym plastikiem? Wg tej strony ciśnienie na powrocie to 1 bar, więc jeśli jest takie, a złączka się rozpina to albo ja uszkodził podczas rozpinania, albo źle zapina. Robił test powrotu paliwa, czy tylko tak strzela? Sądzę, że przy uszkodzonym wtryskiwaczu wyświetlałoby "sprężynkę".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taki manual znalazłem. Czy chodzi o tą złączkę z zielonym plastikiem? Wg tej strony ciśnienie na

> powrocie to 1 bar, więc jeśli jest takie, a złączka się rozpina to albo ja uszkodził podczas

> rozpinania, albo źle zapina. Robił test powrotu paliwa, czy tylko tak strzela? Sądzę, że przy

> uszkodzonym wtryskiwaczu wyświetlałoby "sprężynkę".

Juz wiem o co biega, wypada taka plastikowa wtyczka powrotu paliwa z wtrysku. Mała pierdółka a jaki klopot.

Orientujecie sie czy wykręcenie wtrysku to jakaś zaawansowana kwestia ? trzeba do tego klucz dynamometryczny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Juz wiem o co biega, wypada taka plastikowa wtyczka powrotu paliwa z wtrysku. Mała pierdółka a jaki

> klopot.

> Orientujecie sie czy wykręcenie wtrysku to jakaś zaawansowana kwestia ? trzeba do tego klucz

> dynamometryczny ?

Nie wiem jak jest w fordzie ale przeważnie jest to mocowane na wcisk, jest tam malutki oring i powinna być jakaś zawleczka i raczej nie ma siły żeby to wyskakiwało, może się lać jak oring puści ale nie powinno wyskakiwać, oczywiście piszę o przelewnie/ powrocie paliwa z wtryskiwacza

EDIT: czy takie coś Ci wyskakuje ?? http://allegro.pl/przewody-przelewowe-1-4-tdci-fusion-i4038003277.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy później...

> Juz wiem o co biega, wypada taka plastikowa wtyczka powrotu paliwa z wtrysku. Mała pierdółka a jaki

> klopot.

> Orientujecie sie czy wykręcenie wtrysku to jakaś zaawansowana kwestia ? trzeba do tego klucz

> dynamometryczny ?

Do autora wątku, czy udało się znaleźć przyczynę tych problemów z wypadaniem przelewu? Od kilku miesięcy zmagam się z tym samym, w tym samym samochodzie..

Dodam że filtr paliwa ma może rok (~20tys km, Boscha), nowe wężyki przelewowe i zawleczki, nadal od czasu do czasu przelew potrafi wyskoczyć z niewiadomych przyczyn, żadnej usterki sterownik silnika nie ogłasza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Juz wiem o co biega, wypada taka plastikowa wtyczka powrotu paliwa z wtrysku. Mała pierdółka a jaki

> klopot.

> Orientujecie sie czy wykręcenie wtrysku to jakaś zaawansowana kwestia ? trzeba do tego klucz

> dynamometryczny ?

Miałem podobny problem u siebie - też z jednego z wtrysków wyskakiwał "powrót". Paliwo się lało jak oszalałe... Mój mechanik stwierdził, że czasami się wyrabiają miejsca we wtrysku gdzie wchodzi ta plastikowa wtyczka i po prostu ciśnienie je wywala - nie jest to ciśnienie jakieś wielkie ale jednak na tyle duże, że tą "wpinkę" może wywalić.

Nie doktoryzowaliśmy się za bardzo tylko po prostu spięliśmy to szybkozłączką bez wyciągania wtrysku i od prawie roku nie ma żadnego problemu. Może i lekkie "druciarstwo" ale wymieniać cały wtrysk dla takiej błahostki jest raczej bez sensu.

Aha... żadnych błędów wtrysku ani nic innego się nie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień mechanika bo na paliwo nie zarobisz.

Powrót paliwa do baku jest właśnie po to, żeby nadmiar paliwa wracał do baku.

Nie ma tu znaczenia czy autko idzie na cut-off'ie czy zapchał się wtrysk czy...

Facet coś uszkodził i teraz nie ma ochoty zapłacić za część.

Jak chcesz pojechać na ostro to na stronkach lokalnych UOKiK masz namiary na rzeczoznawców, wzywasz gościa na piśmie do usunięcia usterki, jeśli ten się uchyla to powołujesz rzeczoznawcę, robisz opinię, naprawiasz w innym warsztacie a później wzywasz go do zapłaty.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolega nie zrozumial chyba. ja nie szukam gdzie cieknie, spada przewód powrótu i leje sie z niego.

> pytanie tylko dlaczego spada skoro mechanik twierdzi ze go porzadnie zakładał. mechanik

> twierdzi ze to nie jego wina tylko zapchanego wtrysku i z tego powodu ze jest zbyt wysokie

> cisnienie przewód spada ...

spada bo widocznie zatrzaski spinki są połamane albo opaska za słabo dokręcona. zapowietrzenie baku ma niewielki wpływ, bo paliwo krąży w układzie zamkniętym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.