CiniO Napisano 21 Maja 2014 Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 Chociaz wiem, ze diagnoza usterki z opisu, to wrozenie z fusow. Ale moze akurat ktos cos wymysli. Ojciec ma Opla Corse 1.0 12v 2000 rocznik. Auto jeszcze nawet nie przekroczylo 100kkm Ale do rzeczy. Auto dzialalo normalnie, az pewnego dnia w zeszlym tygodniu ojciec probowal odpalic rano i nic. Rozrusznik krecil a silnik nie zapalal. Sasiad z bloku obok zjawil sie z magicznym sprejem (cos w stylu easy start czy cos takieg), ktory jak psiknal do dolotu, to silnik odpalil i dzialal normalnie. Potem juz caly dzien zapalal bez problemu. Jednak ojciec oddal auto do mechanika, ktory costam posprawdzal, stwierdzil ze cisnienie na wyjsciu z pompy paliwa troche niskie, ale to raczej nie to, wymienil filtr paliwa, skasowal 80zl i poweidzial ze wszystko bedzie OK. Auto jezdzilo OK przez kolejne kilka dni, az znowu pewnego ranka nie zapalilo - kreci rozrusznikiem i nic. Znowu sasiad poratowal swoim magicznym sprejem i wszystko OK przez reszte dnia. Do tego czasu podejrzewalem, ze chodzi moze o czujnik temp, albo cos w tym stylu, bo efekt zawsze byl tylko na zimnym silniku. Jednak 2 dni temu, ojciec znowu musial sie posilic sprejem zeby zapalic, jezdzil pol dnia, i pod sklepem auto juz na cieplo znowu odmowilo posluszenstwa - nie zapalilo. Obok byl warsztat, wiec przyjrzeli sie, podlaczyli do komputera, komputer pokazal blad czujnika polozenia walu, stwierdzili ze chodzi o czujnik polozenia walka rozrzadu, i skasowawszy 300zl go wymienili i powiedzili ze teraz wszystko bedzie super. I bylo super przez okolo 24h, az do czasu jak ojcu silnik zgasl na srodku skrzyzowania (na cieplym silniku) i znowu nie chcial zapalic. Udalo sie odpalic za pomoca spreju znowu, i dojechac do tego warsztatu z wczoraj. Przyjrzeli sie, i powiedzili, ze czujnik ktory zalozyli musi byc wadliwy i wymienili na inny. To bylo wczoraj. Od wtedy auto dziala jak narazie, zawsze zapala, ale ojciec mowi ze silnik chodzi jakos inaczej - ze jakby bardziej mulowaty jest i ze jakas roznica jest chociaz nie jest w stanie dokladnie powiedziec jaka. Czy ktos ma jakies pomysly??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 21 Maja 2014 Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 U mnie (Vectra) podobne objawy dawał moduł zapłonowy - zamontowany w gorącym miejscu po prostu się od temperatury uszkadzał. Ja bym sprawdził (jak zgaśnie): - czy jest zapłon - czy jest paliwo Czego nie będzie - wtedy szukac tą drogą. Spróbowałbym również zmierzyć cewki zapłonowe na zimno i po podgrzaniu np. suszarką, może któraś pada na ciepło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 Miałem takie jazdy w Clio... winna była wiązka elektryczna. Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 Skoro komputer pokazał błąd czujnika wału to dlaczego wymienili czujnik wałka? Nie rozumiem tego. Z uszkodzonym czujnikiem wałka najczęściej silnik odpala tylko pracuje w trybie awaryjnym. Z uszkodzonym czujnikiem wału nie odpali wcale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 Sprawdzić synchronizację rozrządu, mógł łańcuch przeskoczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 Akumulator umiera, może zaśniedziały bolce w aku lub klemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 Padł czujnik położenia wału korbowego. Czujnik wałka jak jest padnięty to objawem jet to że świeci się check i auto nie wkręca się wyżej jak 4500obr. mechanicy to dupy i zrobili go w konia. Przerabiałem temat na Omedze B (objawy takie same jak w Corsie) i astrze II./ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joshua79 Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 > Padł czujnik położenia wału korbowego. Czujnik wałka jak jest padnięty to objawem jet to że świeci > się check i auto nie wkręca się wyżej jak 4500obr. mechanicy to dupy i zrobili go w konia. > Przerabiałem temat na Omedze B (objawy takie same jak w Corsie) i astrze II./ Też przerabiany temat w Omedze B. Czujnik wałka rozrządu. Ale problemem nie był sam czujnik, a to że było kiepsko odizolowane termicznie jego okablowanie. Oczyszczenie styków na wtyczce, kabelek w peszel, metr izolacji i problem przestał istnieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 Niech ojciec jedzie z reklamacja do parchow co wymienili niepotrzebnie czujnik a silnik nie dziala. Jak jest paragon i sie wypna to do sadu dla zasady zglosic !! Stop partaczom!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 > Akumulator umiera, może zaśniedziały bolce w aku lub klemy Znaczy kręci, ale brakuje mu mocy na iskrę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 Jest jeszcze opcja z czujnikiem temperatury. On odpowiada coś jak by za ssanie. Będzie problem z odpaleniem zimnego. Miałem ten problem w astrze a zdiagnozowałem odpinając wtyczkę i zwierają ją drutem. Silnik odpalił wtedy jak by nigdy nic. Zapalił się oczywiście check. Pomogło zwyczajne czyszczenie styków. W tej corsie poczyścił bym wszystkie możliwe wtyczki w silniku. Zwykle wystarczy kilka razy wypiąć i wpiąć i styki się oczyszczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryjek Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 > Jest jeszcze opcja z czujnikiem temperatury. Dokładnie to chciałem napisać. W Corsie B 1.4 16V i tylko że na ciepłym nie chciał odpalać albo odpalał po długim kręceniu z gazem w podłodze. Wymiana czujnika położenia wału nic nie pomogła, za to po zmianie czujnika temperatury problemy się skończyły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 > Dokładnie to chciałem napisać. W Corsie B 1.4 16V i tylko że na ciepłym nie chciał odpalać albo > odpalał po długim kręceniu z gazem w podłodze. Wymiana czujnika położenia wału nic nie > pomogła, za to po zmianie czujnika temperatury problemy się skończyły. W tych silnikach (jak i w 1.6 16V) to dokładnie czujnik temperatury do kompa. Z czujnikiem wału miałem problemy w clio, ale tam nie chciał odpalać na ciepłym. Czuły dotyk wtyczki czujnika pomagał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 Ale czujnik wałka nie eliminuje auta z jazdy. Czujnik wału jak najbardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 > Ale czujnik wałka nie eliminuje auta z jazdy. Czujnik wału jak najbardziej. Tak, jednak gdyby to był ten czujnik, to uruchomienie silnika sprayem raczej nie dałoby efektu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 Czujnik położenia wału korbowego to pierwsze o czym bym pomyślał przy takiej usterce. Dość typowy objaw. Strzelam że mu wymienili nie ten czujnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 > Tak, jednak gdyby to był ten czujnik, to uruchomienie silnika sprayem raczej nie dałoby efektu. Może dałoby, bo przy nieprawidłowo działającym czujniku komputer odcina paliwo nie pozwalając na start, a tu sam mu dostarczył paliwa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 > Może dałoby, bo przy nieprawidłowo działającym czujniku komputer odcina paliwo nie pozwalając na > start, a tu sam mu dostarczył paliwa... Przy uwalonym czujniku wału nie poda iskry na świece więc nie ma szans żeby na samostarcie odpalił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 27 Maja 2014 Udostępnij Napisano 27 Maja 2014 > Przy uwalonym czujniku wału nie poda iskry na świece więc nie ma szans żeby na samostarcie odpalił. Zgadzam się z Kolegą. Nie o paliwo chodzi, ale o iskrę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 27 Maja 2014 Udostępnij Napisano 27 Maja 2014 wymień w nim łancuch i będzie śmigał dalej bez wymiany czujników to bardziej błąd synchronizacji a nie samego czujnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.