Skocz do zawartości

Klimatyzacja Astra G vs Focus 2


M_A_C

Rekomendowane odpowiedzi

> jest roznica w wydajnosci klimatyzacji czy to tylko moje subiettywne odczucie?

> Mam wrazenie ze w Astrze dzialala lepiej.

> Kto ma porownanie ?

Astra G 1,8 vs. Focus 1,8TDCi zdecydowanie lepiej mroziła w Foce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest roznica w wydajnosci klimatyzacji czy to tylko moje subiettywne odczucie?

> Mam wrazenie ze w Astrze dzialala lepiej.

> Kto ma porownanie ?

w focusach klima jest generalnie słaba, każdy użytkownik, którego znam wskazywał tę wadę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest roznica w wydajnosci klimatyzacji czy to tylko moje subiettywne odczucie?

> Mam wrazenie ze w Astrze dzialala lepiej.

> Kto ma porownanie ?

Astra H vs. Galaxy MKIII lepiej wypada w Astrze i to znacznie.

PS. Chodzi o automatyczne klimy i sposób wychładzania wnętrza - ta w Astrze robi to sprawniej i lepiej utrzymuje temperaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Astra H vs. Galaxy MKIII lepiej wypada w Astrze i to znacznie.

> PS. Chodzi o automatyczne klimy i sposób wychładzania wnętrza - ta w Astrze robi to sprawniej i

> lepiej utrzymuje temperaturę.

Wiesz co - kubatura te auta sie znacznie roznia wiec sie nie dziw...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja nie potwierdzam

> czym sie objawia jej slabosc?

Przy obecnych temperaturach ~30°C nie jestem w stanie zrobić nawet "chłodno" w aucie, co najwyżej akceptowalnie do jazdy. Focus 2 kombi, więc kubatura spora, ale producent mógł to przewidzieć... oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy obecnych temperaturach ~30°C nie jestem w stanie zrobić nawet "chłodno" w aucie, co najwyżej

> akceptowalnie do jazdy. Focus 2 kombi, więc kubatura spora, ale producent mógł to

> przewidzieć...

stoisz w korku czy to bardziej trasa jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mała wydajność, częste parowanie szyb. Klimy na bieżąco serwisowane.

Mam manualną bo wersja foki niska ale dziś przy 37 wskazywanych przez termometr żadnych problemów z wydajnością klimy, pykała sobie na 1 biegu, w korku czasami załączałem 2 jak stałem pod słońce. Jesienią czy wiosną też problemu z parowaniem nie mam.

Może problem bardziej dotyczy tych z klimatronikami, ale kompresory mają raczej te same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja co roku full przegląd, odgrzybianie, UV, szczelności i filtr kabinowy. Ostatnio nawet zawory

> miałem wymienione, bo lekko szczelność straciły

Jak zrobiłem przegląd klimy w Punto to miałem wrażenie że przed przeglądem była lepsza wydajność niż po.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trasa.

To dziwne.

W Punto 2 klima i ogólnie wentylacja była taka sobie, więc i ciężko było schłodzić auto w korku (nawiew na kabinę tylko dawał radę), ale w trasie problemów nie było.

A z nagrzaniem wnętrza w zimie nie masz problemów? Może coś tam jest zwyczajnie zatkane? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy obecnych temperaturach ~30°C nie jestem w stanie zrobić nawet "chłodno" w aucie, co najwyżej

> akceptowalnie do jazdy. Focus 2 kombi, więc kubatura spora, ale producent mógł to

> przewidzieć...

To cuś musisz mieć "spsute" fakt może nie powala wydajnością ale dziś cmaxa schłodziło do akceptowalnej temp do podróży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja trochę obok tematu, ale sprawa wydajności klimatyzacji zawsze mnie interesowała. Wynika to pośrednio z faktu, że praktycznie nie ma "norm" określających prawidłowo dziajającą klimatyzację. Każdy fachowiec ma swoje zdanie na ten temat. Jeden twierdzi, że w kratce powinno być 2st. a inny, że 15st. jest OK.

Ja miałem okazję przeprowadzić "testy" subiektywne, czyli pojeździć pewnymi autami i przekonać się w których jest mi zbyt ciepło w jakich nie.

I tak.

Megane I z manualną klimą - beznadziejna wydajność, a dodatkowo ogromna awaryjność.

Megane II z auto-klimą - beznadziejna wydajność, jeszcze większa awaryjność.

Astra III - słabiutko, ale da się wytrzymać, klima automatyczna ustawiona na maksymalną wydajność daje radę wychłodzić samochód ale wystarczy mały postój na światłach i robi się duszno.

Octavia IIfl - bardzo ale to bardzo dobrze.

Octavia III - jeszcze lepiej niż w OII.

I ciekawostka......

Kolega ma Toyotę Avensis. Samochód ma na oko sto lat a metrykalnie 11. Klimatyzacja nigdy nie serwisowana. Samochód używany w firmie jako pożyczak i dostawczak.

Pomijając sprawność mechaniczną klimatyzacja działa tak samo dobrze jak moja w OIII. I to się nazywa jakość. W moim samochodzie po 11 latach prawdopodobnie nie byłoby sladu po klimatyzacjizlosnik.gif.

Ao co do Focusa. Ja nie jeździłem ale kolega twierdził, że "zachwycony nie jest".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mała wydajność, częste parowanie szyb. Klimy na bieżąco serwisowane.

Przy automatycznej klimie, od nowości nic się nie dzieje. Co pewien czas robię tylko czynności serwisowe. Kombiaka wychładza bardzo ładnie nawet przy temp. nad jezdnią 38*C. Cały rok mam ustawione 22*C i jest ok. Niżej nie ma potrzeby, bo kobity krzyczą, że zimno. Najfajniejszą cechą Climatronica jest to, że kiedy temperatura na zewnątrz spada do ok 18-20*C, to z góry wieje miłym chłodem, a dół zaczyna puszczać lekko ciepłe powietrze. Jednym słowem - komfort.

Nie sądzę, aby w Fokusie II była inna klima niż w jedynce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy obecnych temperaturach ~30°C nie jestem w stanie zrobić nawet "chłodno" w aucie, co najwyżej

> akceptowalnie do jazdy. Focus 2 kombi, więc kubatura spora, ale producent mógł to

> przewidzieć...

masz coś nie halo z klimą. U mnie robi się chłodno bez problemu.Czy to w korku,czy w trasie. Sprawdzałeś klimę,czy czynnik nie uciekł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz szyby atermiczne czy zwykłe? Bo tu wszyscy robią różne dziwne porównania a nikt nie napisze o

> takim drobiazgu.

Atermiczne + boczne i tył przyciemniane, kolor auta srebrny.

Z kratek leci nawet zimne, ale klima automatyczna lubi dmuchać na przednią szybę i twarz, a nie tylko twarz. Dodatkowo w kombi jest dość duża kubatura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest roznica w wydajnosci klimatyzacji czy to tylko moje subiettywne odczucie?

> Mam wrazenie ze w Astrze dzialala lepiej.

> Kto ma porownanie ?

Po przeglądzie, odgrzybianiu i dobiciu czynnika w foce 1.8 TDCi otrzymałem ok. 8*C przy pałowaniu silnika na 3k obrotów.

Po takich samych zabiegach w ojca volvo v40 1.8 TD z kratek leci ok. 1,5*C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Atermiczne + boczne i tył przyciemniane, kolor auta srebrny.

> Z kratek leci nawet zimne, ale klima automatyczna lubi dmuchać na przednią szybę i twarz, a nie

> tylko twarz. Dodatkowo w kombi jest dość duża kubatura.

To rzeczywiście jest coś nie tak. Zakładając że masz właściwe ciśnienie w układzie to sprawdź czujniki wilgotności i temperatury. Swego czasu drastyczną poprawę wydajności dało wymycie parownika. Jak rozumiem filter masz wymieniony? Możesz też wymyć skraplacz. I musi działać smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To rzeczywiście jest coś nie tak. Zakładając że masz właściwe ciśnienie w układzie to sprawdź

> czujniki wilgotności i temperatury. Swego czasu drastyczną poprawę wydajności dało wymycie

> parownika. Jak rozumiem filter masz wymieniony? Możesz też wymyć skraplacz. I musi działać

Wszystko jest "świeże". Muszę spróbować przemyć skraplacz. A przede wszystkim sprawdzę jaką temperatura jest na wylocie z kratek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mała wydajność

przy temperaturach powyzej 30st bez problemu (dmuchawa na jakims niskim biegu) utrzymuje w srodku 22st

czego chciec wiecej zlosnik.gif

> częste parowanie szyb.

bez klimy tak, ale jak tylko wlacze to po chwili szyby przestaja

> Klimy na bieżąco serwisowane.

ja nic z klima nie robilem od kilku lat

tylko filtr kabinowy wymieniam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam manualną bo wersja foki niska ale dziś przy 37 wskazywanych przez termometr żadnych problemów z

> wydajnością klimy, pykała sobie na 1 biegu, w korku czasami załączałem 2 jak stałem pod

> słońce. Jesienią czy wiosną też problemu z parowaniem nie mam.

> Może problem bardziej dotyczy tych z klimatronikami, ale kompresory mają raczej te same.

Raczej nie. U mnie w Foce 2 z klimatronikiem działa bardzo dobrze ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko jest "świeże". Muszę spróbować przemyć skraplacz.

Zrób to koniecznie. Myłem swój ze dwa lata temu przy okazji przepłukania i mycia intercoolera.

Robiłem pomiary temp. doładowanego powietrza przed i po myciu i wyszło mi, że mycie intercoolera obniżyło mi temperaturę o ok. 10*C. Nie zdawałem sobie sprawy, że mycie aż tyle pomoże. Auto w upały już tak nie muli, jak przed myciem.

> A przede wszystkim sprawdzę jaką

> temperatura jest na wylocie z kratek.

U mnie, przy "rozpędzonej" klimie w duży upał, temp. powietrza z kratki ma ok 2*C.

Ustawiam najniższą możliwą temperaturę, a nawiew na niskie obroty na twarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> To cuś musisz mieć "spsute" fakt może nie powala wydajnością ale dziś cmaxa schłodziło do

> akceptowalnej temp do podróży.

Winnym był jednak filtr kabinowy, najeździł się już 35.000km (jakieś 1,5 roku, moje niedopatrzenie) blush.gif po wymianie na nowy wszystko jest ok, na polu 32°C a w środku na 21°C i fajnie chłodzi cool.gif

Przy okazji jeszcze dopełniłem klimatyzację, katalogowo ma być 600g czynnika, po roku było 530g (ubytek 12%), dopełnione 650g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.