Skocz do zawartości

Czy producenci oszczędzają na czynniku klimy...


Keryp_

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie , jaki jest tam czynnik, bo jak auto nowe i po gwarancji to istnieje szansa że w układzie krąży 1234yf, którego to cena za 1 kg podchodzi pod 1 tyś PLN zlosnik.gif W każdym razie warto sprawdzić ile go jest i jaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przegląd (ten książkowy w ASO) po roku robiłem - chyba powinni sprawdzić?

Masz rację, powinni. Jak na gwarancji to grzej do aso i zgłaszaj niedziałanie klimy.

Mnie się wydawało, że klima po roku słabo chłodzi, mimo że czynnika jak się kazało było troche ponad połowe, to w kratkach miałem prawie poniżej zera.

Jak masz 13 st to tam prawie pusto jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przegląd (ten książkowy w ASO) po roku robiłem - chyba powinni sprawdzić?

A zgłaszałeś że słabo daje ??

Bo wiesz powinni a zrobili to dwie różne sprawy zlosnik.gif

Ja jak oddaję do ASO któreś z aut na gwarancji to dostają listę na piśmie i potem ich rozliczam co zostało zrobione a co nie i dlaczego biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W rocznym aucie temperatura przy kratce na zamkniętym obiegu i z max. nawiewem nie chce spaść

> poniżej 13*C.

Do upadłego będę wrzucał tą tabelkę zlosnik.gif, aż każdy w końcu zrozumie jak działa klimatyzacja w różnych warunkach grinser006.gif

287732513-klima.JPG

Marka samochodu nie ma kompletnie znaczenia biglaugh.gif.

post-103354-14352524240236_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W rocznym aucie temperatura przy kratce na zamkniętym obiegu i z max. nawiewem nie chce spaść

> poniżej 13*C.

Sprawdzaj na minimalnym biegu wentylatora. Jakie pozostałe warunki (wilgotność i temperatura)?

Ile chciałbyś mieć przy maksymalnym? I ile wtedy wyszłoby na minimalnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie , jaki jest tam czynnik, bo jak auto nowe i po gwarancji to istnieje szansa że w układzie

> krąży 1234yf, którego to cena za 1 kg podchodzi pod 1 tyś PLN W każdym razie warto sprawdzić

> ile go jest i jaki.

Spokojnie możesz go wymienić na R134a zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaaasne...

> Szkoda ze oba nie sa mieszalne ze soba,a materialy z ktorych sa zrobione komponenty systemu

> klimatyzacji tez sa inne.

Nie doczytałem/nie miałem szkolenia na czym polegają różnice pomiędzy systemami w aucie - na pewno stacje klimy się dużo nie różnią i można przerobić np. stacje Texa czy Magneti na nowy czynnik nie wydając za wiele kasy. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do upadłego będę wrzucał tą tabelkę , aż każdy w końcu zrozumie jak działa klimatyzacja w różnych

> warunkach

> Marka samochodu nie ma kompletnie znaczenia .

Z tej tabelki wynika że chyba mam coś popsute, bo przy temperaturach 40+ na zewnątrz i nastawieniu systemu na 22 w środku po schłodzeniu wnętrza klima działa sobie bez wysiłku na niskich biegach dmuchawy a z kratek leci lodowate powietrze. A wg tego co tu masz to układ powinien mieć nie lada problem żeby w ogóle taką temperaturę osiągnąć.

287733406-DSC_0227.jpg

post-30426-14352524248276_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie doczytałem/nie miałem szkolenia na czym polegają różnice pomiędzy systemami w aucie - na pewno

> stacje klimy się dużo nie różnią i można przerobić np. stacje Texa czy Magneti na nowy czynnik

> nie wydając za wiele kasy.

Przerobic mozna,ale nie mieszac ze soba.

Klimatyzacja w Suzuki S-Cross jest zbudowana z innych stopow aluminium,w kontakcie z R134a moze dojsc do roznych reakcji chemicznych.

Dostepne sa juz stacje do obslugi klimatyzaji z analizatorem czynnika i mogace obsluzyc obydwa systemy w jednym urzadzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tej tabelki wynika że chyba mam coś popsute, bo przy temperaturach 40+ na zewnątrz i nastawieniu

> systemu na 22 w środku po schłodzeniu wnętrza klima działa sobie bez wysiłku na niskich

> biegach dmuchawy a z kratek leci lodowate powietrze. A wg tego co tu masz to układ powinien

> mieć nie lada problem żeby w ogóle taką temperaturę osiągnąć.

Powiem szczerze, ze zazdroszcze u mnie sie nie da. Bo auto czarne, szyby nie sa atermiczne i co za zoltek to wymyslil to nie wiem. Obroty musza byc w polowie skali a na 22C jest po prostu cieplo. Musze ustawic na low zeby dalo rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem szczerze, ze zazdroszcze u mnie sie nie da. Bo auto czarne, szyby nie sa atermiczne i co za

> zoltek to wymyslil to nie wiem. Obroty musza byc w polowie skali a na 22C jest po prostu

> cieplo. Musze ustawic na low zeby dalo rade.

Może wydajność/pojemność układu źle dobrana? U mnie nawet w największe upały na południu Europy klima pracuje bez wysiłku, zawsze w trybie auto.

Nigdy nie było problemu z utrzymaniem temperatury. Na krótkich trasach ustawiam wręcz 26-27st. żeby takiego szoku nie przeżywać gdy temperatura skacze o kilkanaście stopni przy wysiadaniu z auta.

Szyby mam atermiczne ale kolor też ciemny. I do tego czarna skóra. boje_sie.gif

Na parkingu rozgrzewa się wnętrze niesamowicie ale jak już klima zacznie działać to dość szybko przywraca wszystko do porządku.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może wydajność/pojemność układu źle dobrana? U mnie nawet w największe upały na południu Europy

> klima pracuje bez wysiłku, zawsze w trybie auto.

> Nigdy nie było problemu z utrzymaniem temperatury. Na krótkich trasach ustawiam wręcz 26-27st. żeby

> takiego szoku nie przeżywać gdy temperatura skacze o kilkanaście stopni przy wysiadaniu z

> auta.

> Szyby mam atermiczne ale kolor też ciemny. I do tego czarna skóra.

> Na parkingu rozgrzewa się wnętrze niesamowicie ale jak już klima zacznie działać to dość szybko

> przywraca wszystko do porządku.

A w zime jaka temperature ustawiasz jak na zewnatrz jest -20 lub - 30 ? hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.