Keryp_ Napisano 24 Maja 2014 Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 ...w nowych autach? W rocznym aucie temperatura przy kratce na zamkniętym obiegu i z max. nawiewem nie chce spaść poniżej 13*C. Jechać na dobicie klimy, czy do ASO, żeby szukali nieszczelności? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 24 Maja 2014 Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 Są auta w których trzeba robić serwis klimy min. raz w roku, podobno zależy to od jakości węży gumowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aras Napisano 24 Maja 2014 Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 Pytanie , jaki jest tam czynnik, bo jak auto nowe i po gwarancji to istnieje szansa że w układzie krąży 1234yf, którego to cena za 1 kg podchodzi pod 1 tyś PLN W każdym razie warto sprawdzić ile go jest i jaki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 24 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 > Są auta w których trzeba robić serwis klimy min. raz w roku, podobno zależy to od jakości węży > gumowych Przegląd (ten książkowy w ASO) po roku robiłem - chyba powinni sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 24 Maja 2014 Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 > Przegląd (ten książkowy w ASO) po roku robiłem - chyba powinni sprawdzić? Masz rację, powinni. Jak na gwarancji to grzej do aso i zgłaszaj niedziałanie klimy. Mnie się wydawało, że klima po roku słabo chłodzi, mimo że czynnika jak się kazało było troche ponad połowe, to w kratkach miałem prawie poniżej zera. Jak masz 13 st to tam prawie pusto jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 24 Maja 2014 Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 > Przegląd (ten książkowy w ASO) po roku robiłem - chyba powinni sprawdzić? A zgłaszałeś że słabo daje ?? Bo wiesz powinni a zrobili to dwie różne sprawy Ja jak oddaję do ASO któreś z aut na gwarancji to dostają listę na piśmie i potem ich rozliczam co zostało zrobione a co nie i dlaczego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 24 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 > A zgłaszałeś że słabo daje ?? Nie, bo robiłem jeszcze przed upałami. Szybę odszrania momentalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 24 Maja 2014 Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 > W rocznym aucie temperatura przy kratce na zamkniętym obiegu i z max. nawiewem nie chce spaść > poniżej 13*C. Do upadłego będę wrzucał tą tabelkę , aż każdy w końcu zrozumie jak działa klimatyzacja w różnych warunkach Marka samochodu nie ma kompletnie znaczenia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 24 Maja 2014 Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 > W rocznym aucie temperatura przy kratce na zamkniętym obiegu i z max. nawiewem nie chce spaść > poniżej 13*C. Sprawdzaj na minimalnym biegu wentylatora. Jakie pozostałe warunki (wilgotność i temperatura)? Ile chciałbyś mieć przy maksymalnym? I ile wtedy wyszłoby na minimalnym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 24 Maja 2014 Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 U mnie w Suzuki tez slabo chlodzi. Na ubycie czynnika powinna byc gwarancja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 24 Maja 2014 Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 > Przegląd (ten książkowy w ASO) po roku robiłem - chyba powinni sprawdzić? masz to w wykazie obslugi, bo ja w zadnym z aut tego nie mam, a jak chcialem serwis klimy to dodatkowo placilem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 24 Maja 2014 Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 > U mnie w Suzuki tez slabo chlodzi. Na ubycie czynnika powinna byc gwarancja. szczerze mowiac watpie, ale moze w jakichs autach jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 24 Maja 2014 Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 > Do upadłego będę wrzucał tą tabelkę , aż każdy w końcu zrozumie jak działa klimatyzacja w różnych > warunkach > Marka samochodu nie ma kompletnie znaczenia . Edit. aby nie było że spamuję, jednakże teksty o temp. poniżej zera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 24 Maja 2014 Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 > Pytanie , jaki jest tam czynnik, bo jak auto nowe i po gwarancji to istnieje szansa że w układzie > krąży 1234yf, którego to cena za 1 kg podchodzi pod 1 tyś PLN W każdym razie warto sprawdzić > ile go jest i jaki. Spokojnie możesz go wymienić na R134a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Modescik Napisano 24 Maja 2014 Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 > Spokojnie możesz go wymienić na R134a Jaaasne... Szkoda ze oba nie sa mieszalne ze soba,a materialy z ktorych sa zrobione komponenty systemu klimatyzacji tez sa inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 24 Maja 2014 Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 > Jaaasne... > Szkoda ze oba nie sa mieszalne ze soba,a materialy z ktorych sa zrobione komponenty systemu > klimatyzacji tez sa inne. Nie doczytałem/nie miałem szkolenia na czym polegają różnice pomiędzy systemami w aucie - na pewno stacje klimy się dużo nie różnią i można przerobić np. stacje Texa czy Magneti na nowy czynnik nie wydając za wiele kasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 25 Maja 2014 Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 > Do upadłego będę wrzucał tą tabelkę , aż każdy w końcu zrozumie jak działa klimatyzacja w różnych > warunkach > Marka samochodu nie ma kompletnie znaczenia . Z tej tabelki wynika że chyba mam coś popsute, bo przy temperaturach 40+ na zewnątrz i nastawieniu systemu na 22 w środku po schłodzeniu wnętrza klima działa sobie bez wysiłku na niskich biegach dmuchawy a z kratek leci lodowate powietrze. A wg tego co tu masz to układ powinien mieć nie lada problem żeby w ogóle taką temperaturę osiągnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Modescik Napisano 25 Maja 2014 Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 > Nie doczytałem/nie miałem szkolenia na czym polegają różnice pomiędzy systemami w aucie - na pewno > stacje klimy się dużo nie różnią i można przerobić np. stacje Texa czy Magneti na nowy czynnik > nie wydając za wiele kasy. Przerobic mozna,ale nie mieszac ze soba. Klimatyzacja w Suzuki S-Cross jest zbudowana z innych stopow aluminium,w kontakcie z R134a moze dojsc do roznych reakcji chemicznych. Dostepne sa juz stacje do obslugi klimatyzaji z analizatorem czynnika i mogace obsluzyc obydwa systemy w jednym urzadzeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 25 Maja 2014 Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 > szczerze mowiac watpie, ale moze w jakichs autach jest Kila miala na 2 lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 25 Maja 2014 Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 > Z tej tabelki wynika że chyba mam coś popsute, bo przy temperaturach 40+ na zewnątrz i nastawieniu > systemu na 22 w środku po schłodzeniu wnętrza klima działa sobie bez wysiłku na niskich > biegach dmuchawy a z kratek leci lodowate powietrze. A wg tego co tu masz to układ powinien > mieć nie lada problem żeby w ogóle taką temperaturę osiągnąć. Powiem szczerze, ze zazdroszcze u mnie sie nie da. Bo auto czarne, szyby nie sa atermiczne i co za zoltek to wymyslil to nie wiem. Obroty musza byc w polowie skali a na 22C jest po prostu cieplo. Musze ustawic na low zeby dalo rade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 25 Maja 2014 Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 > Powiem szczerze, ze zazdroszcze u mnie sie nie da. Bo auto czarne, szyby nie sa atermiczne i co za > zoltek to wymyslil to nie wiem. Obroty musza byc w polowie skali a na 22C jest po prostu > cieplo. Musze ustawic na low zeby dalo rade. Może wydajność/pojemność układu źle dobrana? U mnie nawet w największe upały na południu Europy klima pracuje bez wysiłku, zawsze w trybie auto. Nigdy nie było problemu z utrzymaniem temperatury. Na krótkich trasach ustawiam wręcz 26-27st. żeby takiego szoku nie przeżywać gdy temperatura skacze o kilkanaście stopni przy wysiadaniu z auta. Szyby mam atermiczne ale kolor też ciemny. I do tego czarna skóra. Na parkingu rozgrzewa się wnętrze niesamowicie ale jak już klima zacznie działać to dość szybko przywraca wszystko do porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 25 Maja 2014 Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 > Jaaasne... > Szkoda ze oba nie sa mieszalne ze soba,a materialy z ktorych sa zrobione komponenty systemu > klimatyzacji tez sa inne. Mieszalne nie są, ale są zamienne. źródło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 25 Maja 2014 Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 > Może wydajność/pojemność układu źle dobrana? U mnie nawet w największe upały na południu Europy > klima pracuje bez wysiłku, zawsze w trybie auto. > Nigdy nie było problemu z utrzymaniem temperatury. Na krótkich trasach ustawiam wręcz 26-27st. żeby > takiego szoku nie przeżywać gdy temperatura skacze o kilkanaście stopni przy wysiadaniu z > auta. > Szyby mam atermiczne ale kolor też ciemny. I do tego czarna skóra. > Na parkingu rozgrzewa się wnętrze niesamowicie ale jak już klima zacznie działać to dość szybko > przywraca wszystko do porządku. A w zime jaka temperature ustawiasz jak na zewnatrz jest -20 lub - 30 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 25 Maja 2014 Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 > Mieszalne nie są, ale są zamienne. > źródło Czyli mogę sobie "zalać" starocia w Malibu po gwarancji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.