Skocz do zawartości

Tech2 na PC


MaTeOoSh

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc później...

> Ten już prędzej, ale pewności nie ma, teoretycznie powinien, chociaż

> na fotce na wyjściu ma 4 piny. Nasz ma 3: +12V, masa i diag.

> Jeśli masz możliwość zwrotu, to przetestuj sobie.

> Pozdro.

Napisałem do firmy Viaken i dostałem od nich odpowiedz ze powinien do naszych samochodow pasowac taki interface:

Klik

Moze ktos sie wypowie. W opisie pisza cos na temat linii K i L.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam interface od Vikena, do diagnostyki opla potrzebujemy głównie linii K (zależy od modelu). Interface działa z programem OpelTech2 przy czym, przy najmniej u mnie, funkcjonuje prawidłowo na PC pod WinXP natomiast na laptopie również pod WinXP gdzie mam port COM uzyskany poprzez złącze PCMCIA interface nie nawiązuje połączenia - podejrzewam że jest to wina przejściówki PCMCIA, chociaż np. tuner satelitarny łączy się bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Posiadam interface od Vikena, do diagnostyki opla potrzebujemy

> głównie linii K (zależy od modelu). Interface działa z programem

> OpelTech2 przy czym, przy najmniej u mnie, funkcjonuje

> prawidłowo na PC pod WinXP natomiast na laptopie również pod

> WinXP gdzie mam port COM uzyskany poprzez złącze PCMCIA

> interface nie nawiązuje połączenia - podejrzewam że jest to wina

> przejściówki PCMCIA, chociaż np. tuner satelitarny łączy się bez

> problemu.

Zgadza sie na przejściówkach nie chce chodzić musi być żywy com czyli w gre wchodzą starsze laptopy.

Umnie na IBM T20 chodzi bezproblemowo ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
  • 2 tygodnie później...

> nsreście ktoś to poskładał do kupy- dzięki javascript:void(0)

A takie pytanie czy komus to dziala ? mi sie udalo jednym z tych programow odczytac bledy i to wszystko, zadnych odczytow stanu czujnikow, parametrow, kalibracji nic wiecej nie mozna zrobic frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A takie pytanie czy komus to dziala ? mi sie udalo jednym z tych

> programow odczytac bledy i to wszystko, zadnych odczytow stanu

> czujnikow, parametrow, kalibracji nic wiecej nie mozna zrobic

takie rzeczy to tylko w erze hehe.gif

do takich zadań to trzeba poskładać uniscana (dostępny np. na elektroda.pl)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,jestem nowy na forum mam astre G 1998 x20dtl i mam złożony przez kumpla interfejs na tranzystorach.Przymierzam się jutro do podpięcia mojego astrolota do komputerka lecz mam pewne wątpliwości co do podłączenia kabelków do auta,gdyż gniazdo nie ma numerów.Siłą dedukcji doszedłem które to mają być piny bo na 16 aktywnych jest tylko 6. Bardzo proszę o jakieś foto lub objaśnienie. [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielokrotnie podłączałem się dwoma różnymi laptopami z com i blaszakiem z com, żadnych problemów z komunikacją. Niedługo wypróbuję pozyczoną przejściówkę PCMCIA-COM z laptopem, który com-a nie posiada. Podobno działa jak "żywy" com, kosztowała ponad 300 PLN. Jak sie uda, napiszę o niej parę słów...

Jedyne moje problemy z Tech2naPC to:

- nie zmienia zawartości licznika km, mimo, że daje komunikat, że zmienił, chociaż mam VDO, "modyfikowalny" softem

- nie łączy się ze sterownikiem centralnego zamka.

A może zapomniałeś przełączyć wyjścia z pin 12 na pin 7 po testowaniu poduszek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wielkie dzięki. Jak tak to u mnie tez jest odwrotnie i aktywne są

> piny 3,4,5,7,12,16. Jutro się biore do roboty i podłączam

> asterke do PCta.

Oczywiście, że tylko TE piny są aktywne, ewentualnie w innych oplach dodatkowo: 6, 8. Jak się to wie, to rysunek złącza nie jest potrzebny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście, że tylko TE piny są aktywne, ewentualnie w innych oplach

> dodatkowo: 6, 8. Jak się to wie, to rysunek złącza nie jest

> potrzebny.

Masz 100% racji,ale ja nie jestem z elektroniką na ty i wolałem uspokoić sumienie przed podpięciem do PCta.Nie byłem pewny czy piny podane na schemacie(na 2 tranzystorach)dotyczą akurat mojego autka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

Podłączałem się do takiego autka laptopem i nie było problemu. Musisz mieć źle wykonany interface, testowałeś na innym Oplu? Taki komunikat występuje tylko wtedy, jeśli nie ma zasilania na interfejsie (bierze +12V z pin 16 złącza ALDL) lub masy (pin 4 lub/i 5 złącza ALDL) - a to bywa również, jeśli zamieni się kolektory z emiterami w tranzystorach - ktoś tu na forum juz wykonał, przesłał foto płytki i znalazłem mu błąd.

Sprawdź woltomierzem NA INTERFEJSIE(!) po podłączeniu do kompa i do auta i włączeniu zapłonu, czy masz zasilanie +12V i masę!!! Pin "sygnałowy" nie musi być podłączony. Jeśli jest zasilanie to interfejs źle zrobiony lub ze złych elementów... A może zapomniałeś włączyć zapłon?????

Sprawdz też dokładnie, czy elementy są prawidłowo połączone - ten układ jest tak prosty, że każdy myśli, że nie sposób go źle wykonać i robi "szkolne" błędy!!!

Oczywiście zakładam, że nie popełniłeś gafy w rodzaju nie wybrania odpowiedniego nr com-a w ustawieniach, bądź masz zablokowane com-y w biosie kompa lub niepodłączony śledź do coma...?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadaczy laptopów bez portu com!!!

Dziś podłączyłem sie do auta przez "nasz" interfejs na 2 tranzystorach laptopem nie posiadającym portu com.

Użyłem przejściówki PCMCIA->com o nazwie "High-Speed Serial Card" SP 320-232, firmy ARGOSY . Przejściówka posiada sterowniki do Win2000, WinXP, W98, W95 oraz DOS (!!!). Ja posiadam WinXP. Po zainstalowaniu sterowników do przejściówki, trzeba w ustawieniach portu ustawić go na com1, ponieważ na com2 program Opel nie chce czytać interfejsu (pomimo ustawienia w settings com2, próbuje czytać z com1).

To dobra informacja również dla posiadaczy Euroscana od Viakena, gdzie w laptopie potrzeba dwóch com-ów, jeden sprzętowy, a drugi na przejściówce.

A teraz bardzo zła wiadomość: przejściówka kosztuje 320-380 zł w zależności od sklepu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykro mi, ale twojego silnika C20NE nie ma na liście obsługiwanych silników, z 2 litrowych jest np. X20XEV, C20SEL, X20DTL itd. Ale jeśli masz ECU pozostawione od X16XEL lub takie samo, jak inny silnik z listy - powinno działać, przecież komputer łączy się nie z silnikiem, ale z jego sterownikiem. Napisz jaki masz sterownik, to sprawdzimy, czy jest na liście.

Ale auto ma też inne sterowniki - klimy, poduszek, abs itd. które program i układ obsłuży. Generalnie obsługuje Ople od 1997 roku, chociaż podłączałem Omege z 96 roku silnik X20XEV oraz inne jego sterowniki i działało. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przykro mi, ale twojego silnika C20NE nie ma na liście obsługiwanych

> silników, z 2 litrowych jest np. X20XEV, C20SEL, X20DTL itd. Ale

> jeśli masz ECU pozostawione od X16XEL lub takie samo, jak inny

> silnik z listy - powinno działać, przecież komputer łączy się

> nie z silnikiem, ale z jego sterownikiem. Napisz jaki masz

> sterownik, to sprawdzimy, czy jest na liście.

> Ale auto ma też inne sterowniki - klimy, poduszek, abs itd. które

> program i układ obsłuży. Generalnie obsługuje Ople od 1997 roku,

> chociaż podłączałem Omege z 96 roku silnik X20XEV oraz inne jego

> sterowniki i działało. Pozdrawiam.

No nie ECU sterujące silnikiem jest od c20ne bo przecież nie mogło pozostać od x16xel. Szkoda, że nie będę mógł połączyć się z komputerem silnika. W zasadzie reszta też się przyda więc może w najbliższej przyszłości zbuduje sobie takie urządzonko

pozdrawiam

Przemula

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witaj!

> Podłączałem się do takiego autka laptopem i nie było problemu. Musisz

> mieć źle wykonany interface, testowałeś na innym Oplu? Taki

> komunikat występuje tylko wtedy, jeśli nie ma zasilania na

> interfejsie (bierze +12V z pin 16 złącza ALDL) lub masy (pin 4

> lub/i 5 złącza ALDL) - a to bywa również, jeśli zamieni się

> kolektory z emiterami w tranzystorach - ktoś tu na forum juz

> wykonał, przesłał foto płytki i znalazłem mu błąd.

> Sprawdź woltomierzem NA INTERFEJSIE(!) po podłączeniu do kompa i do

> auta i włączeniu zapłonu, czy masz zasilanie +12V i masę!!! Pin

> "sygnałowy" nie musi być podłączony. Jeśli jest zasilanie to

> interfejs źle zrobiony lub ze złych elementów... A może

> zapomniałeś włączyć zapłon?????

> Sprawdz też dokładnie, czy elementy są prawidłowo połączone - ten

> układ jest tak prosty, że każdy myśli, że nie sposób go źle

> wykonać i robi "szkolne" błędy!!!

> Oczywiście zakładam, że nie popełniłeś gafy w rodzaju nie wybrania

> odpowiedniego nr com-a w ustawieniach, bądź masz zablokowane

> com-y w biosie kompa lub niepodłączony śledź do coma...?

> Pozdrawiam.

Chciałbym serdecznie podziękować master22221za pomoc.Dzięki Wielkie.Wczoraj w końcu udało mi się połączyć z PCtem. Ostatecznie okazało się,że były zamienione kolektory z emiterami.Po przelutowaniu w dalszym ciągu nie mogłem się połączyć.Lekko załamany oddałem kolejny raz interfejs do wgłądu kumplowi i okazało sięże miał 2 zimne luty. I wczoraj w końcu nadszedł upragniony dzień połączenia. Mam tylko jeszcze jedno pytanie.Czy nie da się czegoś zrobić z tym węgierskim.Wszystkie komunikaty o błędach komputer wyświetla po węgiersku nawet jeśli zmienie w opcjach na angielski.Po angielsku sa tylko opcje.Czy tak musi być ?DZIĘKI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm, bardzo ciekawy temat... waytogo.gif

wątek się niemiłosiernie rozrósł, więc może któryś z Kolegów

pokusiłby się o zebranie najważniejszych informacji do kupy

i może jakiś nowy wątek?

najlepiej mini-manual do wrzucenia na WoA? smile.gif

przy okazji pytanko mam: czy to tylko z OBDII bangla?

czy jest jakaś szansa pobawić się ze zwykłym złączem

diagnostycznym (10 lub 16 pinów)??

pozdr.

Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do twojego silnika mam tylko po rosyjsku. Przerobiłem na dokument worda, traktuj jako tłumaczenie. Ale lepiej poszukaj gdzieś w necie kodów błędów opla 4-cyfrowych - po numerze błędu po węgiersku odszukasz jego opis.

277342018-GASTRAENGX20DTL.RU.doc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy okazji pytanko mam: czy to tylko z OBDII bangla?

> czy jest jakaś szansa pobawić się ze zwykłym złączem

> diagnostycznym (10 lub 16 pinów)??

Szansa jest, z 16 pin 100%, bo starsze Ople nie maja złącza zgodnego z OBD2.

Z 10 pin sądzę, że na 90% będzie działać, to tylko kwestia innego gniazdka, a sterowniki są te same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio pare razy podczas jazdy zapalala sie mi kontrolka od ABS'u po czym po chwili sama gasla. zrobilem sobie interfejs na dwoch tranzystorach zeby zczytac bledy i ten wegierski program wywalil mi cos takiego:

Quote:

ECU Sikeresen Inicializálwa.

Keyword 2025 protokol

Keyword #1: E9

Keyword #2: 8F

Opel alkatrész szám: 90576560 DS

Gyártó alkatrész szám: EBC430

Gyártó ECU szoftverszám:OVEWCTE4000

ProgrammingDate: 98/02/14

CalibrationRepairShopCodeOrCalibrationEquipmen

tSerialNumber 0201

Tárolt hibakódok vannak!

C0035 Nincs jelen

(5) <Ismeretlen DTC>

C0045 Nincs jelen

(5) <Ismeretlen DTC>

C0050 Nincs jelen

(5) <Ismeretlen DTC>

C0121 Nincs jelen

(2) <Ismeretlen DTC>

C0161 Nincs jelen

(0) <Ismeretlen DTC>

C0800 Nincs jelen

(2) <Ismeretlen DTC>

C0550 Nincs jelen

(0) <Ismeretlen DTC>

C0800 Nincs jelen

(2) <Ismeretlen DTC>

C0232 Nincs jelen

(1) <Ismeretlen DTC>


Wiecie moze co to oznacza??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> C0232 Nincs jelen

> (1)

> Wiecie moze co to oznacza??

Witam!

Jest tu na kaciku osoba co moglaby pomoc z tym jezykiem.

Nie jestem pewny ale chyba na HydeParku widzialem jego posta.

W podpisie mial poprzednio Budapeszt a teraz .... jakies miasto w polsce i walnal text w tym dziwnym dla nas jezyku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> Jest tu na kaciku osoba co moglaby pomoc z tym jezykiem.

> Nie jestem pewny ale chyba na HydeParku widzialem jego posta.

> W podpisie mial poprzednio Budapeszt a teraz .... jakies miasto w

> polsce i walnal text w tym dziwnym dla nas jezyku.

Nie Jego a Jej bo jest to żona kolegi Żurawia który ma astre i pisuje też tutaj zlosnik.gif Wal na priv do Niego ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tlumaczeniem na polski to raczej problemu nie mam... w watku juz ktos podawal linka do slownika wegierskiego i np. "Nincs jelen" oznacza, ze blad juz nie istnieje ale kiedys sie pojawil.

interesuje mnie najbardziej co oznaczaja numery bledow, ktore sie odczytaly czyli 35,45,50,121,161,550,800,232. i czy to sa wogole od absu bledy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czy interfejs na tranzystorach wraz z preogsem opel zadziała w vectrze b z silnikiem 1.6 16? autko z 1997 r, złącze 16 pin..Czy ja mam odb????? chyba nie?

Na marginesie. Czy ktoś, kto już złozył interfejs nie zechciałby za opłatą mi złożyć ? proszę o ew. info dot konkretów ($$$$:-)na mail: [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Czy interfejs na tranzystorach wraz z preogsem opel zadziała w

> vectrze b z silnikiem 1.6 16? autko z 1997 r, złącze 16 pin..Czy

> ja mam odb????? chyba nie?

OBD masz.... tylko jakie OBD. Uzupełnij profil proszę grinser006.gif

Wnioskująć z opisu (16 pin) masz OBD II wink.gif

> Na marginesie. Czy ktoś, kto już złozył interfejs nie zechciałby za

> opłatą mi złożyć ? proszę o ew. info dot konkretów

Pytania na PRIV-a proszę kierować. waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aczy ktoś wie co znaczą te cyfry w nawiasach np. (1) w

> C0232 Nincs jelen

> (1)

Te cyfry w nawiasach prawdopodobnie oznaczaja ile razy pojawil sie dany blad... tak mi sie wydaje..

a co do pytania czy zadziala ten interfejs z vectra 1.6 97r. to odpowiedz brzmi - tak. sam podlaczalem go do vectry z takim silnikiem tyle, ze poliftowej z 99r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Czy interfejs na tranzystorach wraz z preogsem opel zadziała w

> vectrze b z silnikiem 1.6 16? autko z 1997 r, złącze 16 pin..Czy

> ja mam odb????? chyba nie?

> Na marginesie. Czy ktoś, kto już złozył interfejs nie zechciałby za

> opłatą mi złożyć ? proszę o ew. info dot konkretów ($$$$:-)na

> mail: [email protected]

up cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są błędy ABS:

C0035

-? Wheel speed sensor left front

-? Wheel speed sensor left front

C0040

-? Wheel speed sensor right front

-? Wheel speed sensor right front

C0045

-? Wheel speed sensor left rear

-? Wheel speed sensor left rear

C0050

-? Wheel speed sensor right rear

-? Wheel speed sensor right rear

C0060

-? Solenoid valve LH front outlet

C0065

-? Solenoid valve LH front inlet

C0070

-? Solenoid valve RH front outlet

C0075

-? Solenoid valve RH front inlet

C0080

-? Solenoid valve LH rear outlet

C0085

-? Solenoid valve LH rear inlet

C0090

-? Solenoid valve RH rear outlet

C0095

-? Solenoid valve RH rear inlet

C0110

-? Pump motor-supply voltage low

-? Pump motor-supply voltage low

C0121

-? System relay-circuit

-? System relay-circuit

-? System relay-circuit

C0141

-? TCS primary solenoid valve-RH front

C0146

-? TCS switchover solenoid valve-RH front

C0151

-? TCS primary solenoid valve-LH front

C0156

-? TCS switchover solenoid valve-LH front

C0161

-? Brake pedal position switch

-? Brake pedal position switch

C0236

-? Engine speed sensor-no signal

C0241

-? Engine torque input-incorrect signal

C0244

-? Engine torque input-no signal

C0245

-? Wheel speed sensors-incorrect signal

-? Wheel speed sensors-incorrect signal

C0550

-? ECU-failure

C0551

-? ECU(TC)-not programmed

C0800

-? Supply voltage

Przetłumacz sobie z angielskiego. Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przyznam sie ze dopiero teraz znalalem ten topic

> mam pytanie a wlasciwie ze 2 :-P

> czy ten soft dziala z asterka z '92 ??

> i gdzie mozna nabyc ewentualnie tzn miedzymordzie (czyt. interface)

> pzdr

W asterce z tego roku raczej nie bedzie to działać. W menu programu są astry od 1997 -2005,ale ponoć działają tez niekóre asterki z 1996 roku.Wszystko zależy od typu kompa w aucie.

Interface najlepiej dać do zrobienia komuś kto sie na tym zna.Jest on banalny w swej prostocie i tani.koszt części to ok. w moim przypadku 8zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.