Skocz do zawartości

Renault Laguna 3 + LPG


ltalaska

Rekomendowane odpowiedzi

> Cześć

> Czy ktoś miał z was styczność jak zachowuje się LPG w Lagunie 3 z silnikiem 2.0 (140KM)? Jaki typ

> instalacji (producent) by był zalecany?

> Z góry dzięki za podpowiedzi.

Kiedyś przy jednej okazji zakupu takiego auta pytałem tu i tam o ten silnik. Nie jest to niestety stary silnik F4R Renault tylko jakiś inny, który jak mi wtedy różni ludzie mówili średnio znosi kuchenkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć

> Czy ktoś miał z was styczność jak zachowuje się LPG w Lagunie 3 z silnikiem 2.0 (140KM)? Jaki typ

> instalacji (producent) by był zalecany?

> Z góry dzięki za podpowiedzi.

stag premium/lpgtech obd/ agis p13

hana

ac r01

pamietaj ze m4r to nie to co stara poczciwa f4r'ka

to silnik nissana, slabe gniazda zaworowe, panewki bez zamkow, luz zaworowy wymagajacy demontazu rozrzadu walkow itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć

> Czy ktoś miał z was styczność jak zachowuje się LPG w Lagunie 3 z silnikiem 2.0 (140KM)? Jaki typ

> instalacji (producent) by był zalecany?

> Z góry dzięki za podpowiedzi.

Jak poprzednicy pisali silnik Nissana wyjątkowo nieprzyjazny LPG ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz więcej czytam i czytam o tym silniku i rzeczywiście nie jest różowo sick.gif z LPG.

Auto mam sprawdzone od teściowej, która obecnie zmienia samochód, więc chcąc niechcąc jestem i tak na nie zdecydowany. Myślałem, że po Focusie uda mi się wyłapać coś co będzie lubiło gazownie.

W każdym bądź razie bardzo dziękuję za opinie. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> do tego mozna smialo montowac

ok.gif Dzięki. Myślę o kupnie Laguny 2 przedliftingowej 2002. Jedyną zaletą jest dla mnie pewny i niski stan licznika (samochód w rodzinie od nowości) oraz wygoda w środku. Gorzej z niezawodnością, głównie elektroniki. Co do LPG - wybrałbym raczej firmowy zestaw BRC 4-gen. Podobno radzi sobie. Raczej nie ma sensu ryzykować z 2-gen. Zastanawiam się jedynie nad wyborem dobrych wtryskiwaczy do gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki. Myślę o kupnie Laguny 2 przedliftingowej 2002. Jedyną zaletą jest dla mnie pewny i niski

> stan licznika (samochód w rodzinie od nowości) oraz wygoda w środku. Gorzej z niezawodnością,

> głównie elektroniki. Co do LPG - wybrałbym raczej firmowy zestaw BRC 4-gen. Podobno radzi

> sobie. Raczej nie ma sensu ryzykować z 2-gen. Zastanawiam się jedynie nad wyborem dobrych

> wtryskiwaczy do gazu.

nie wiem jak u ciebie w okolicy z brc, ale wolalbym cos bardziej popularnego z polskiego podworka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć

> Czy ktoś miał z was styczność jak zachowuje się LPG w Lagunie 3 z silnikiem 2.0 (140KM)? Jaki typ

> instalacji (producent) by był zalecany?

> Z góry dzięki za podpowiedzi.

Podobno nie wszystkie Laguny 3 miały silniki Nissana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem jak u ciebie w okolicy z brc, ale wolalbym cos bardziej popularnego z polskiego podworka

Do BRC mam blisko. Poza tym użytkuję II-gen tej firmy od prawie 10 lat. Nie wiem jak 4-gen, ale moja dwójka jest bezawaryjna przez 120kkm. Jeżeli jednak jest jakiś polski zestaw sprawdzony i wart uwagi, to jestem za. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik Renault to 2,0T. Silniki bez turbo są niestety nissana.

> Wkładali też chyba 1,6 ale to nie jedzie i pewnie bida wersja.

Za forum laguna, ale trzeba się logować

"Najważniejsze:

1. M4R nie posiada regulacji hydraulicznej - do tego silnika występują szklanki mechaniczne o różnych wysokościach

2. F4R posiada regulację hydrauliczną - hydrauliczny regulator luzu zaworowego identyczny jak w M9R (diesel) i innych starszych

Jednocześnie w sprzedaży były F4R (140, 170 i 205 KM) oraz M4R (140KM) z automatami i bez w dowolnych konfiguracjach.

Łatwo sprawdzić kto jaki ma silnik. W łapkę bierzemy dowód rejestracyjny i sprawdzamy nr VIN.

Tak z grubsza:

VF1KT0x VF1BT0x to F4R

VF1KT1x VF1BT1x i wyższe numery to M4R (ja np. mam KT3H którego to nie ma w Dialogysie v.3.99).

K - kombi

B - hatch"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak poprzednicy pisali silnik Nissana wyjątkowo nieprzyjazny LPG ...

Obstawiam że w dużej części taka opinia o niektórych silnikach bierze się stąd że nie bardzo chce chodzić z najtańszymi Valtekami i instalacjami zrobionymi na drut przez 8h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

> Za forum laguna, ale trzeba się logować

> "Najważniejsze:

> 1. M4R nie posiada regulacji hydraulicznej - do tego silnika występują szklanki mechaniczne o

> różnych wysokościach

> 2. F4R posiada regulację hydrauliczną - hydrauliczny regulator luzu zaworowego identyczny jak w M9R

> (diesel) i innych starszych

> Jednocześnie w sprzedaży były F4R (140, 170 i 205 KM) oraz M4R (140KM) z automatami i bez w

> dowolnych konfiguracjach.

> Łatwo sprawdzić kto jaki ma silnik. W łapkę bierzemy dowód rejestracyjny i sprawdzamy nr VIN.

> Tak z grubsza:

> VF1KT0x VF1BT0x to F4R

> VF1KT1x VF1BT1x i wyższe numery to M4R (ja np. mam KT3H którego to nie ma w Dialogysie v.3.99).

> K - kombi

> B - hatch"

VF1BTEF0638525310 - a taki VIN to silniczek pod gaz podejdzie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.