Skocz do zawartości

Użytkownicy ASB: jak często korzystacie z trybu manualnego?


donpedro

Rekomendowane odpowiedzi

> Jak dla mnie to bez różnicy czy będzie zmieniał szybko czy powoli. Jak jadę po bułki do sklepu, to

> tak czy siak nie chce mi sie tych biegów zmieniać.

Jeśli to nie Ty wyzwalasz zmianę, to nie ma to znaczenia.

Ale jeśli chcesz "się pobawić" i od momentu machnięcia manetką do zmiany biegu zdążysz zjeść bułkę z bagażnika, to z zabawy zostaje chyba tylko nadwaga... frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak często i w jakich sytuacjach (w praktyce, a nie na jeździe testowej) używacie trybu ręcznej

> zmiany biegów prowadząc samochód z automatyczną skrzynią biegów?

Najczęściej w zimie jak jest ślisko. Poza tym w razie potrzeby na zjazdach/podjazdach i przy wyprzedzaniu w gęstym ruchu. No i czasami dla zabawy na bardziej krętych odcinkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli dziala naprawde szybko to jest ok, jesli z opoznieniem to faktycznie, od razu sie odechciewa

> zabawy.

To samo mam wrażenie. Druga sprawa to czy trzyma na biegu - jak pomimo zmian ręcznych automat tez zmienia sam, to zabawa staje sie nudna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To samo mam wrażenie. Druga sprawa to czy trzyma na biegu - jak pomimo zmian ręcznych automat tez

> zmienia sam, to zabawa staje sie nudna.

U mnie w górę nie zmienia. Dzięki temu np na zjeździe wymuszam 3 bieg i samochód hamuje silnikiem. Natomiast w dół - owszem - zmienia sam, bo inaczej zadłąwiłby silnik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak często i w jakich sytuacjach (w praktyce, a nie na jeździe testowej) używacie trybu ręcznej

> zmiany biegów prowadząc samochód z automatyczną skrzynią biegów?

> (Zakładam, że chodzi o automat który umożliwia taką zmianę, a takich jest obecnie większość.)

> Teoretycznie może być to potrzebne np. do hamowania silnikiem na zjazdach, ale w praktyce wiele

> skrzyń ma specjalny tryb (np. sportowy) który sam dąży do redukcji przełożenia.

Czasem hamuje silnikiem. To sobie kliknę wtedy łopatką ze 2 razy zlosnik.gif

I może raz na 3 miesiące jak już się nudzę totalnie, to sobie z 5 minut biegi pozmieniam.

Powiem tak: jakby bez tego auto było tańsze o 1tyś, to bym wolał ten 1tyś mieć w kieszeni niż ten ręczny tryb w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mieście praktycznie nigdy. W trasie czasem do hamowania silnikiem.

Nowoczesne asb można niemal dowolnie kontrolować noga. Jesli chce by skrzynia zredukowała przed przyspieszeniem to wystarczy mocno i szybko wcisnąć gaz i od razu puścić. Auto nie przyspieszy i przez chwile bedzie jechać na wyższym biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak często i w jakich sytuacjach (w praktyce, a nie na jeździe testowej) używacie trybu ręcznej

> zmiany biegów prowadząc samochód z automatyczną skrzynią biegów?

> (Zakładam, że chodzi o automat który umożliwia taką zmianę, a takich jest obecnie większość.)

> Teoretycznie może być to potrzebne np. do hamowania silnikiem na zjazdach, ale w praktyce wiele

> skrzyń ma specjalny tryb (np. sportowy) który sam dąży do redukcji przełożenia.

Jakieś 4-5 razy przez +/- 60 tysięcy km przejechane tym autem. Z tego pierwszy raz, żeby sprawdzić czy działa, drugi żeby bratu pokazać, pozostałe w górach przy hamowaniu silnikiem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to jak się da, to O.K. Ale podobno auta z ASB nie mają ręcznego

Jasne że się da, to trochę wydumka bo nikt tak nie robi, ale się da.

Automatowi klasycznemu hydraulicznemu wszystko jedno czy mamy wciśnięty hamulec nożny, czy zaciągnięty reczny.

Z tym brakiem ręcznego to przedziwne historie cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no bo nie mają U mnie ręczny jest nożny

u mnie jest pół. Jak wylaczysz auto to sie samo zaciaga a jak nacisniesz gaz to sie zwalnia. Przycisk tez jest jak ktos sie chce na sile pobawic zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie jest pół. Jak wylaczysz auto to sie samo zaciaga a jak nacisniesz gaz to sie zwalnia.

> Przycisk tez jest jak ktos sie chce na sile pobawic

A miałem taki ręczny też w espace zlosnik.gif ale tam skrzynia była zwykła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.