kubajg Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 Mam dziwny problem z manualną klimą w 147 JTD 8v (jest kącik AR ale zasada działania klimy jest chyba wszędzie podobna). Teoretycznie nie powinienem się przejmować bo klima działa, chłodzi bardzo dobrze i wydawało by się że wszystko jest ok, ale... Na postoju np. stojąc w korku na jałowym biegu czy parkując słyszę że co jakiś czas, w nieregularny sposób załącza się sprężarka (czyli słychać charakterystyczne cyknięcie sprzęgiełka spod maski). Oczywiście na desce klima odpalona jest cały czas, dioda nie gaśnie, klima cały czas chłodzi więc wygląda to tak jakby sprężarka się wyłączała i dosłownie chwilę po tym znowu włączała. Dzieje się to w sposób losowy, ale czasem mam wrażenie że jak ruszam, manewruję itp. to dzieje się to częściej. Możliwe że w czasie szybszej jazdy też się to dzieje ale jest już za głośno by to słyszeć, po obrotach też nic się nie wyczuje. Byłem z tym u jednego "speca" ale twierdzi że tak ma być, co dla mnie jest bzdurą, bo jeszcze rok temu czegoś takiego na pewno nie miałem. Klimatyzacja jest też świeżo po serwisie, i to niczego nie zmieniło w tej kwestii (nabite 560g czynnika). Czy za takie świrowanie sprężarki może być odpowiedzialny presostat? Czy jest jeszcze coś (jakiś czujnik) co może bezpośrednio powodować wyłączanie się sprężarki w manualnej klimie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzefSzefow Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 Miałem podobną sytuację, po serwisie klimatyzacji zacząłem słyszeć wyraźne syczenie układu klimatyzacji. Zazwyczaj po puszczeniu gazu, podczas parkowania. W serwisie powiedzieli, że to rozpręża się gaz i normalne jest takie syczenie, ale na wszelki wypadek jeszcze raz odessali i nabili klimę. Ilosc czynnika miesci sie w srodku zakresu proponowanego przez fabrykę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 25 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 > Miałem podobną sytuację, po serwisie klimatyzacji zacząłem słyszeć wyraźne syczenie układu > klimatyzacji. > Zazwyczaj po puszczeniu gazu, podczas parkowania. > W serwisie powiedzieli, że to rozpręża się gaz i normalne jest takie syczenie, ale na wszelki > wypadek jeszcze raz odessali i nabili klimę. Tylko że u mnie to nie syczenie, a załączanie się sprzęgła sprężarki podczas gdy powinna pracować bez przerwy. > Ilosc czynnika miesci sie w srodku zakresu proponowanego przez fabrykę. U mnie producent zaleca między 525 a 575, więc 560g jest ok. Tylko że ten problem pojawił się zanim zrobiłem serwis klimy więc coś jednak musi szwankować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 > Tylko że u mnie to nie syczenie, a załączanie się sprzęgła sprężarki podczas gdy powinna pracować > bez przerwy. > U mnie producent zaleca między 525 a 575, więc 560g jest ok. Tylko że ten problem pojawił się zanim > zrobiłem serwis klimy więc coś jednak musi szwankować... Są dwa podstawowe typy kompresorów klimatyzacji: pierwszy ma sprzęgło elektromagnetyczne i pracuje z przerwami a drugi nie ma sprzęgła i pracuje ciągle, ale ma sterowaną wydajność (moc). Skoro masz kompresor pierwszego typu to nie ma takiej możliwości aby pracował bez przerwy. Załącza się gdy temp. parownika przekroczy określoną wartość np. +7C i wyłącza gdy spadnie do określonej wartości np. 0C. Jak długo trwa taki pojedynczy cykl zależy od wielu czynników m.in. temp. powietrza na wlotach. Ilość czynnika jest niby OK a jak wygląda sprawa oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 25 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 > Skoro masz kompresor pierwszego typu to nie ma takiej możliwości aby pracował bez przerwy. Załącza > się gdy temp. parownika przekroczy określoną wartość np. +7C i wyłącza gdy spadnie do > określonej wartości np. 0C. Jak długo trwa taki pojedynczy cykl zależy od wielu czynników > m.in. temp. powietrza na wlotach. Ok, może źle się wyraziłem. Czy kiedy wsiadam do rozgrzanego na słońcu auta i robię 6km z włączoną klimą, to normalne jest że przez ten czas słyszę jak co najmniej 4-5 razy załącza się sprężarka (np. stojąc w korku lub parkując)? Poznaję to po dźwięku i chwilowym skoku obrotów. Pomijam jej pierwsze włączenie się po odpaleniu auta > Ilość czynnika jest niby OK a jak wygląda sprawa oleju? Tak wygląda wydruk z serwisu: KLIK Natomiast całkowita zalecana ilość oleju to 135ml - da się jakoś w ogóle sprawdzić ile go jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 > Ok, może źle się wyraziłem. Czy kiedy wsiadam do rozgrzanego na słońcu auta i robię 6km z włączoną > klimą, to normalne jest że przez ten czas słyszę jak co najmniej 4-5 razy załącza się > sprężarka (np. stojąc w korku lub parkując)? Poznaję to po dźwięku i chwilowym skoku obrotów. > Pomijam jej pierwsze włączenie się po odpaleniu auta Normalne. > Tak wygląda wydruk z serwisu: KLIK Wydruk wygląda dobrze ale nie wiemy jakiego typu oleju użyto, czy waga w maszynie dobrze skalibrowana itd. > Natomiast całkowita zalecana ilość oleju to 135ml - da się jakoś w ogóle sprawdzić ile go jest? Nie da się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 25 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 > Normalne. Ok, może ja faktycznie coś sobie ubzdurałem? Ale mam wrażenie że zeszłego lata tak się nie działo, stąd moje obawy że coś jednak jest nie tak. > Wydruk wygląda dobrze ale nie wiemy jakiego typu oleju użyto, czy waga w maszynie dobrze > skalibrowana itd. > Nie da się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 > Ok, może ja faktycznie coś sobie ubzdurałem? Ale mam wrażenie że zeszłego lata tak się nie > działo, stąd moje obawy że coś jednak jest nie tak. Z kratek caly czas leci zimne? Czy co chwile masz zimne-cieple? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 25 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 > Z kratek caly czas leci zimne? > Czy co chwile masz zimne-cieple? Cały czas zimne, sprawdzane było także ciśnienie na maszynie i przynajmniej przez te 10 minut na postoju wszystko wyglądało ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 Jak już pisali koledzy, są 2 rodzaje układów. Wygląda, że masz pierwszy, czyli: 1. zamknięcie zaworu rozprężnego, 2. włączenie sprężarki, 3. sprężanie, 4. wyłączenie sprężarki, 5. otwarcie zaworu rozprężnego, 6. rozprężanie, 7. Goto 1*. Takie zachowanie jest normalne TTTM. Jest jeszcze drugi układ, gdzie sprężarka pracuje cały czas, jedynie steruje się zaworem, jak nie ma zapotrzebowania na odbieranie energii cieplnej z parownika to zawór jest otwarty i sprężarka praktycznie nie stawia oporu. * Informatycy, nie czepiać się, potrafię to napisać w while'u, ale tak jest czytelniej dla kolegi. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicia Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 w Astrze po roku od takiej pracy (załączanie - rozłączanie) sprężarka powiedziała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 Sprężarka chodzi, wyłącza się na 2-3 sekundy? i włącza się z powrotem? Skraplacz jest w dobrej formie? Nie brakuje użebrowania? Na zegarach wysokie ciśnienie jest w normie? Nie leci za bardzo do góry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aras Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 > > Tak wygląda wydruk z serwisu: KLIK 71 mbar - nie zrobiono próżni Próżnia zaczyna się od -1000mbar (minus) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 > Są dwa podstawowe typy kompresorów klimatyzacji: pierwszy ma sprzęgło elektromagnetyczne i pracuje > z przerwami a drugi nie ma sprzęgła i pracuje ciągle, ale ma sterowaną wydajność (moc). Istnieją kompresory ze sprzęgłami które pracują non-stop, np. poczciwy Golf IV i Octavia. Sprężarka jest wyłączana jedynie pod pełnym obciążeniem silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 > 71 mbar - nie zrobiono próżni > Próżnia zaczyna się od -1000mbar (minus) A to 71mbar to nie jest przypadkiem różnica przez 4 min kontroli po 20 min wytwarzania próżni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aras Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 > A to 71mbar to nie jest przypadkiem różnica przez 4 min kontroli po 20 min wytwarzania próżni? A tego to nie wiem, nie mam do czynienia z automatami. W moich układach chłodniczych ubytek 71mbar w ciągu 4 min dyskwalifikuje szczelność układu. Faktycznie masz rację, to wygląda jak wynik próby szczelności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 > Istnieją kompresory ze sprzęgłami które pracują non-stop, np. poczciwy Golf IV i Octavia. Sprężarka > jest wyłączana jedynie pod pełnym obciążeniem silnika. w sc jest tak samo a w pandzie juz zalacza sie sprezarka i wylacza po chwili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 Czy wentylator skraplacza jest sprawny, w sensie działają wszystkie biegi wentylatora? Należałoby podpiąć działający układ pod manometry i popatrzeć na ciśnienia w układzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 26 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2014 > Czy wentylator skraplacza jest sprawny, w sensie działają wszystkie biegi wentylatora? Tak, to działa na 100% > Należałoby podpiąć działający układ pod manometry i popatrzeć na ciśnienia w układzie. Było to robione i niby wszystko ok, tylko zapomniałem wtedy o jednej rzeczy, żeby wkręcić silnik na wyższe obroty. Dzisiaj zauważyłem że jak auto stoi na biegu jałowym i klima pracuje to sprężarka nie ma żadnych przerw. A jak dodam gazu to czasem właśnie wyłącza się i włącza. Wątpię aby turbo diesel 1.9 miał system który rozłącza sprężarkę przy dodawaniu gazu, zwłaszcza że nie wciskałem gazu zbyt gwałtownie, max do 2500-3000 obr. Podłączyłem jeszcze komputer pod centralkę klimy, i wyskoczyły takie błędy: B1970 - temp. zew. B1971 - temp. wody B1972 - prędkość silnika B1973 - sprężarka klimatyzatora Skasowałem je, pojeździłem i odczytałem jeszcze raz na pracującej klimie, wyskoczyły znowu 3 pierwsze bez tego B1973. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.