Skocz do zawartości

Diesel na krótkie odcinki


badyl1982

Rekomendowane odpowiedzi

Znajomy zastanawia się nad zakupem diesla na dojazdy do pracy 2 km w jedną stronę. Pomóżcie znaleźć za i przeciw dla takiego rozwiązania. Osobiście myślę, że nie jest to dobry pomysł, permanentne nie dogrzanie chyba szybciej dobija diesla niż benzynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajomy zastanawia się nad zakupem diesla na dojazdy do pracy 2 km w jedną stronę. Pomóżcie znaleźć

> za i przeciw dla takiego rozwiązania. Osobiście myślę, że nie jest to dobry pomysł,

> permanentne nie dogrzanie chyba szybciej dobija diesla niż benzynę.

Niech kupi. A potem będzie się żalił jakie to teraz złomy produkują. Na przebiegi poniżej 3 kkm miesięcznie, z czego z połowa w trasie to diesle się nie nadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajomy zastanawia się nad zakupem diesla na dojazdy do pracy 2 km w jedną stronę. Pomóżcie znaleźć

> za i przeciw dla takiego rozwiązania. Osobiście myślę, że nie jest to dobry pomysł,

> permanentne nie dogrzanie chyba szybciej dobija diesla niż benzynę.

na 2km raczej się nie zagrzeje większość z diesli. Bezpieczniej kupić benzynę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajomy zastanawia się nad zakupem diesla na dojazdy do pracy 2 km w jedną stronę. Pomóżcie znaleźć

> za i przeciw dla takiego rozwiązania. Osobiście myślę, że nie jest to dobry pomysł,

> permanentne nie dogrzanie chyba szybciej dobija diesla niż benzynę.

Dojazdy do pracy 2km... grinser006.gif i do tego diesel... hmmm, jak ciepło na zewnątrz to lepiej rowerem. W zimie piechotą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale tu nie chodzi o co czasem bywa, bo wystarczy raz na tydzień pojechać, zrobic 30km po

> dwupasmówkach i normalny DPF sie zregeneruje.

> gorzej jak chcesz miec auto typowo do miasta i jest to auto z DPF

inna bajka to to jak wiecznie niedogrzany diesel po d... dostaje od takiej jazdy. Poza tym diesle kupuje się po to aby w trasie mniej palił. W momencie kiedy ciągnie jak smok na krótkich odcinkach mija się to z celem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale tu nie chodzi o co czasem bywa, bo wystarczy raz na tydzień pojechać, zrobic 30km po

> dwupasmówkach i normalny DPF sie zregeneruje.

> gorzej jak chcesz miec auto typowo do miasta i jest to auto z DPF

to fakt ze ja przynajmniej raz w miesiacu robie trase 500 km wiec moze wtedy ten DPF odsapuje sobie ale jezeli faktycznie bedzie 100% tak jak mowisz to lepiej rower sobie kupic smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> inna bajka to to jak wiecznie niedogrzany diesel po d... dostaje od takiej jazdy. Poza tym diesle

> kupuje się po to aby w trasie mniej palił. W momencie kiedy ciągnie jak smok na krótkich

> odcinkach mija się to z celem.

Ale ma moment zlosnik.gif

Kto bogatemu zabroni smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajomy zastanawia się nad zakupem diesla na dojazdy do pracy 2 km w jedną stronę. Pomóżcie znaleźć

> za i przeciw dla takiego rozwiązania. Osobiście myślę, że nie jest to dobry pomysł,

> permanentne nie dogrzanie chyba szybciej dobija diesla niż benzynę.

Rower niech se kupi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajomy zastanawia się nad zakupem diesla na dojazdy do pracy 2 km w jedną stronę. Pomóżcie znaleźć

> za i przeciw dla takiego rozwiązania. Osobiście myślę, że nie jest to dobry pomysł,

> permanentne nie dogrzanie chyba szybciej dobija diesla niż benzynę.

Dobre buty niech sobie kupi...2km i dojeżdżać samochodem? Żart jakiś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niech kupi z silnikiem benzynowym a za zaoszczędzone pieniądze rower.

> W ładna pogodę będzie jeździł rowerem.

> W słotę i mróz weźmie samochód.

Ja bym tak zrobił. W ogóle dziwi mnie ten owczy pęd do jeżdżenia dieslami. Ale jak napisałem - kto bogatemu zabroni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajomy zastanawia się nad zakupem diesla na dojazdy do pracy 2 km w jedną stronę. Pomóżcie znaleźć

> za i przeciw dla takiego rozwiązania. Osobiście myślę, że nie jest to dobry pomysł,

> permanentne nie dogrzanie chyba szybciej dobija diesla niż benzynę.

Za mało danych. Jaki budżet, w jakie auta celuje rocznikowo i klasowo itd.

Nie wiemy czy nowe, czy używane, czy stare czy młode.

Golfowi II 1.6 D będzie bez różnicy czy to 2 km czy 200 za jednym razem i tu dojedzie i tu, dla nowego wynalazku z DPFem już będzie różnica.

Pytanie z serii jakie auto kupić?Odpowiedź albo Okoń, albo Różowe. Nie można czegokolwiek doradzić/odradzić nie wiedząc nic na temat potrzeb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za mało danych. Jaki budżet, w jakie auta celuje rocznikowo i klasowo itd.

> Nie wiemy czy nowe, czy używane, czy stare czy młode.

> Golfowi II 1.6 D będzie bez różnicy czy to 2 km czy 200 za jednym razem i tu dojedzie i tu, dla

> nowego wynalazku z DPFem już będzie różnica.

> Pytanie z serii jakie auto kupić?Odpowiedź albo Okoń, albo Różowe. Nie można czegokolwiek

> doradzić/odradzić nie wiedząc nic na temat potrzeb.

Samochód używany do 5000 zł.

Osobiście doradzam benzyna/gaz, bo sam takimi śmigam i jestem zadowolony ok.gif Konkretnej marki na razie nie ma na oku i to chyba dobrze, bo za te pieniądze to lepiej patrzeć na stan nie na markę.

Jak wspomniałem głównie dojazdy do pracy 2km w jedną stronę, sporadycznie wypad za miasto w obrębie 50 km, raz w roku nad morze 200 km w jedną stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Samochód używany do 5000 zł.

No to tutaj może być spokojnie również diesel jak potrzebuje. Diesla zazwyczaj bardzo chętnie biorą kierowcy, wszelkiej maści operatorzy sprzętu itd, bo da się coś ukręcić paliwa i darmowa jazda, aczkolwiek koszt tych 4km dziennie na każdym paliwie jest niewielki, no ale niektórym nie przetłumaczysz.

W tej cenie da się kupić dobrego diesla, któremu nie będą przeszkadzały takie traski, moje typy to:

-stajnia TDI lub jeszcze lepiej SDI, np lupo bądź golf III w tej cenie będzie ładny.

-peugeot 306 1,9 D-pancerne silniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na początek powinien udać się do lekarza

Dajcie spokój, jego sprawa. Nie wiemy co to za człowiek, może boli go noga, kręgosłup itp. Inna sprawa, że nie wiemy gdzie dojeżdża te 2 km, może kiepska droga żeby z buta spacerować?Potrzeby są różne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niech kupi. A potem będzie się żalił jakie to teraz złomy produkują. Na przebiegi poniżej 3 kkm

> miesięcznie, z czego z połowa w trasie to diesle się nie nadają.

tak z ciekawosci-ulegaja biodegradacji,wybuchaja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z dobrych rad należy po prostu korzystać

Ale która to rada dobra?3 strony powstały, żeby nie kupował bo mu się DPF będzie zapychał, a gość szuka sztrucla z czasów gdy o dpfie słyszały chyba tylko zakłady azotowe z Puław na swoje kominy hehe.gif

> Tak jak mówisz, jego sprawa

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niech kupi. A potem będzie się żalił jakie to teraz złomy produkują. Na przebiegi poniżej 3 kkm

> miesięcznie, z czego z połowa w trasie to diesle się nie nadają.

no tos zabzdurzyl....robie miesiecznie moze 1000 km i mam diesla z DPF i spokoj, wada to raz w miesiacu wypalanie przy okazji (wyjazd do tesciowej) lub specjalnie 10 km, przezyje ale nie smierdzi dieslem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W momencie kiedy ciągnie jak smok na krótkich

> odcinkach mija się to z celem.

miasto wroclaw, dziennie pewne 26km + extrasy ok 10-15 wiec jakos ok 40, spalanie realne 6,6-6,8, auto 1520 kg, szeroka guma, 1,9 manual, jazda racjonalna.

Aaa...auto garazowane, dodatki MILLERSA do paliwa lub Vpower

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W momencie kiedy ciągnie jak smok na krótkich

> miasto wroclaw, dziennie pewne 26km + extrasy ok 10-15 wiec jakos ok 40, spalanie realne 6,6-6,8,

> auto 1520 kg, szeroka guma, 1,9 manual, jazda racjonalna.

> Aaa...auto garazowane, dodatki MILLERSA do paliwa lub Vpower

Ale widzisz różnicę 40 km a 4 km w odcinkach 2x2? Bo o takiej eksploatacji tu piszemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale widzisz różnicę 40 km a 4 km w odcinkach 2x2? Bo o takiej eksploatacji tu piszemy.

Do pracy mam tyle samo, i dojeżdżam autem. wink.gif

Nie zauważyłem różnicy czy to diesel czy benzyna, szczególnie że auto nie będzie miało dpf.

Mój 1.9 tdi ma się dobrze, z tym że weekendami ruszałem w trasę. smile.gif

Ogólnie do takich małych przebiegów szukałbym małego auta na benzynę. wink.gif

Sam jeżdżę małym autem, silnik 1.6 i pali tyle co Passat tdi, z tym że eksploatacja tego pierwszego jest dużo, dużo tańsza. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Samochód używany do 5000 zł.

> Osobiście doradzam benzyna/gaz, bo sam takimi śmigam i jestem zadowolony Konkretnej marki na razie

> nie ma na oku i to chyba dobrze, bo za te pieniądze to lepiej patrzeć na stan nie na markę.

> Jak wspomniałem głównie dojazdy do pracy 2km w jedną stronę, sporadycznie wypad za miasto w obrębie

> 50 km, raz w roku nad morze 200 km w jedną stronę.

Wyłącznie benzyna, odpuść lpg bo przy takich przebiegach to się nie opłaci. Szczególnie że lpg zakłada się z oszczędności, a nie dla ekologii. zlosnik.gif Jeśli trafisz na źle zamontowaną instalkę to będzie generowała koszty a pożytku nie będzie. Przy takich przebiegach i jeszcze niskiej pojemności omijałbym lpg.

Mówię to ja, zwolennik lpg dla dużych pojemności. wink.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do pracy mam tyle samo, i dojeżdżam autem.

> Nie zauważyłem różnicy czy to diesel czy benzyna, szczególnie że auto nie będzie miało dpf.

No jak nie słyszysz klekotu i nie przeszkadzają Ci w zimie problemy z nagrzewaniem i odpalaniem to rzeczywiście nie ma różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spali mu ze 11-15 litrow ON

> bez urazy ale on glupi czy naiwny?

Temat tyczy się tego jak wybić diesla z głowy. Spali koło 11-15 i benzyna i ani moją ani twoją ani nikogo innego sprawą nie jest to czy stać go, czy nie. Odpowiedzi w temacie mocno trącą HP, zarówno w tym wątku jak i w wielu innych na motokąciku. Wśród tego całego bełkotu może jedna lub dwie osoby napisały coś sensownego lub chociaż dopytały o szczegóły reszta urządza sobie drwiny.

Nie znacie człowieka, nie wiecie czy urwało mu nogę, rękę, a może jest jeszcze inny powód tego, że potrzebuje auto. Na uj drążyć? Proszę odpowiadać na temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No jak nie słyszysz klekotu

Aha, jeśli jeździsz dużo to już nie słyszysz klekotu?

Argument z czapy.

i nie przeszkadzają Ci w zimie problemy z nagrzewaniem i odpalaniem to

> rzeczywiście nie ma różnicy.

Nie przesadzaj, przy sprawnym samochodzie nie zdarzają się problemy z odpalaniem.

Ale fakt, jeśli jakiś element będzie na wykończeniu to da o sobie znać dopiero jak nie odpali - wtedy koszty są duże. ok.gif

Co do problemu z nagrzewaniem - rzeczywiście może silnik nagrzewa się dłużej i przez to więcej pali, ale bez przesady - w 2km nawet w kabinie benzyniaka nie będzie miał gorąco. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Temat tyczy się tego jak wybić diesla z głowy. S

Napisałem wyżej. Stary diesel to klekot, w zimie ciężkie odpalanie i zimno. Aku trzeba będzie notorycznie doładowywać bo na tak krótkich trasach nie ma siły żeby się naładował. O ile w lecie poza klekotem nie ma problemów to przy pierwszych mrozach przekona się o wadach starego diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spali mu ze 11-15 litrow ON

> bez urazy ale on glupi czy naiwny?

bez urazy-ale chyba ty jestes naiwny.

elantra-9l,mazda 323-8l,audi A4-8,5l,touran-8l.wszystkie na krotkich odcinkach.powiedz jeszcze ze benzyna spali mniej hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No jak nie słyszysz klekotu i nie przeszkadzają Ci w zimie problemy z nagrzewaniem i odpalaniem to

> rzeczywiście nie ma różnicy.

sporo diesli [nawet starszych]ma dogrzewacz-kilkaset metrow i jest cieplo ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chce diesla - niech kupuje.

Musi się liczyć z tym że jeśli zdarzą się problemy z odpalaniem to będzie musiał nastawić się na wydatki które nigdy się nie zwrócą.

Nie problem kupić auto za 5kzł i w krótkim okresie włożyć 50% ceny zakupu.

Za koszt wtrysków do diesla wymienisz w benzyniaku połowę elementów samochodu. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aha, jeśli jeździsz dużo to już nie słyszysz klekotu?

> Argument z czapy.

Jeśli jeżdżę dużo to diesel wychodzi tanio i wtedy argument finansowy przeważa. Jeśli kosztuje to tyle samo to po co się męczyć.

> Nie przesadzaj, przy sprawnym samochodzie nie zdarzają się problemy z odpalaniem.

W starych dieslach jeżdżących na krótkich odcinkach?

> Ale fakt, jeśli jakiś element będzie na wykończeniu to da o sobie znać dopiero jak nie odpali -

> wtedy koszty są duże.

Właśnie nie. Tylko jak nie odpali to dymasz na nogach wkurzony w najgorszą pogodę. I to jest problem a nie koszty. A prawdopodobieństwo takiego zdarzenia w starym dieslu jest dużo większe niż w benzynie.

> Co do problemu z nagrzewaniem - rzeczywiście może silnik nagrzewa się dłużej i przez to więcej

> pali, ale bez przesady - w 2km nawet w kabinie benzyniaka nie będzie miał gorąco.

U mnie po kilkuset metrach leci ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sporo diesli [nawet starszych]ma dogrzewacz-kilkaset metrow i jest cieplo

Fakt ale to też jest na prąd. Generalnie wszystko się da tylko po co skoro w benzynie masz to samo bez żadnych kombinacji. I kosztuje tyle samo. Więc jaki sens ma diesel w takiej eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.