Skocz do zawartości

dobry wolnossący diesel - ktoś poleci?


jacob24

Rekomendowane odpowiedzi

> 2.0DITD mazdy.wprawdzie ma turbo,ale naprawde trzeba sie postarac aby go zabic.

Silnik pancerny, ale blacha to załamka jakaś, budzi się jak natura i kwitnie każdej wiosny...:(

Części też droższe niż do konkurencji z tych lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> JA bym poszukał jeszcze 1,7 DTi 75km.

Braciak ma Corse C z 1,7 Di i 65km mało pali, robi często trasy Wrocław - Warszawa i spalanie wychodzi mu poniżej 4,5l.

Już mu zapowiedziałem, że jak będzie sprzedawał to jestem zainteresowany. W tym momencie ma nalatane coś około 280kkm i nic się nie psuje ani na to nie wskazuje.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomyślałem o wolnossącym

> dieslu,

Zapomnij.

W wolnossaku żeby jechać musisz trzymać cegłę na gazie.

Spalanie prawdopodobnie będzie wieksze niż w turbo.

Najlepsza opcja była już wymieniona . To volkswagenowski 1.9 TDI 90 KM. Turbo bez VTG, brak 2masy, naprawi byle kowal.

Mam takie auto , przebieg grubo powyżej 500 tyś a turbo jeszcze oryginalne. Dopiero co sprzegło sie skończyło. Też oryginał był.

Olej Oplowskie wynalazki 1.7

1.9 będzie tańszy w naprawie i utrzymaniu. i mniej spali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Golf 1.9 sdi, nie do zajechania pojdzie nawet na rzepakowym

Mam octavie z 2002 roku z tym silnikiem, przegladajac co bylo wymieniane w aucie (auto caly czas serwisowe w ASO z Radomia i Lublina) potwierdzam, auto nie do zajechania, mimo ze zrobilo juz 380 000km, dalej jezdzi na 5w50 ok.gif

Nawet wydech jest jeszcze oryginalny boje_sie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Braciak ma Corse C z 1,7 Di i 65km mało pali, robi często trasy Wrocław - Warszawa i spalanie

> wychodzi mu poniżej 4,5l.

> Już mu zapowiedziałem, że jak będzie sprzedawał to jestem zainteresowany. W tym momencie ma

> nalatane coś około 280kkm i nic się nie psuje ani na to nie wskazuje.

> PZDR VEN

Astrą G 1.7 DTi też spokojnie zejdziesz w trasie w okolice 4l/100km (zależy jaka noga),

a chyba jednak kompakt lepszy na trasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam octavie z 2002 roku z tym silnikiem, przegladajac co bylo wymieniane w aucie (auto caly czas

> serwisowe w ASO z Radomia i Lublina) potwierdzam, auto nie do zajechania, mimo ze zrobilo juz

> 380 000km, dalej jezdzi na 5w50

bo silniki sdi jeżdzą nawet na mieszaninie opału / nafty i oleju z frytek..

btw. będe na torze w niedziele

> Nawet wydech jest jeszcze oryginalny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dwumasy to one mają tylko że dużo wytrzymalsze, u kumpla ma 430 tys i jest ori.

Aż do garażu pobiegłem fotkę zrobić. Tarcza wygląda na zwykłą a nie taką od 2masy.

Pacjent to Audi A4 B5 z silnikiem 1Z Powozi nim mój ojciec. Na bank nie wymieniał 2masy tylko samo sprzęgło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapomnij.

> W wolnossaku żeby jechać musisz trzymać cegłę na gazie.

> Spalanie prawdopodobnie będzie wieksze niż w turbo.

> Najlepsza opcja była już wymieniona . To volkswagenowski 1.9 TDI 90 KM. Turbo bez VTG, brak 2masy,

> naprawi byle kowal.

> Mam takie auto , przebieg grubo powyżej 500 tyś a turbo jeszcze oryginalne. Dopiero co sprzegło sie

> skończyło. Też oryginał był.

> Olej Oplowskie wynalazki 1.7

> 1.9 będzie tańszy w naprawie i utrzymaniu. i mniej spali.

A co masz do 1.7DTI i którego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co masz do 1.7DTI i którego?

W porównaniu do 1.9 TDI 90KM to Y17DT z Astry G jedzie słabiej i pali wiecej.

W Audi A4 1.9 po Warszawie udawało mi sie schodzić w okolice 6 litrów ropy. W Astrze niżej 6,5 nie dało rady mimo że jest lżejsza.

Turbodziura też jest IMHO w Astrze wieksza.

Astra ma ZTCP pompę wtryskową Denso bardziej awaryjną , droższą i trudniejszą w naprawie niż Bosch w silniku 1.9 TDI 90KM

W Astrze którą jeździłem strzelił jakiś sterownik pompy zanim auto miało 200 tyś zrobione. W Audi mojego ojca pompa i wtryski są raczej fabryczne i mają nalatane pewnie 3x wiecej niż ta Astra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Astrą G 1.7 DTi też spokojnie zejdziesz w trasie w okolice 4l/100km (zależy jaka noga),

> a chyba jednak kompakt lepszy na trasy.

W trasy im większy ponton tym lepiej.

W tej chwili mam auto z podpisu i powiem szczerze trochę mi, żal tego auta na miasto szczególnie, że auto ochoczo reaguje na gaz a co za tym idzie rośnie spalanie.

Taka corsina to i nie żal, że ktoś na parkingu drzwiami grzmotnie a i spalanie będzie znacznie mniejsze.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aż do garażu pobiegłem fotkę zrobić. Tarcza wygląda na zwykłą a nie taką od 2masy.

> Pacjent to Audi A4 B5 z silnikiem 1Z Powozi nim mój ojciec. Na bank nie wymieniał 2masy tylko samo

> sprzęgło.

1Z może nie mieć, to chyba najstarszy z rodziny TDIków 90KM, jego rówieśnicy z tych samych lat np AHH czy AHU mają, aczkolwiek tak jak piszę, jest to to praktycznie bezawaryjne i wytrzymuje duże kilometraże, znam kilka sztuk 300-430 tys oryg nalotu i nie zmieniane mają. Dopiero po 2000r zaczęło się wsadzanie dwumasów obliczonych na kilometry i jakoś nagle zaczęły padać w okolicach 150-200 tys, czyli dość krótko po gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wszystkie .Mój 1.9 tdi AGR w A3 nie miał dwumasy

Jesteś pewien? cfaniaczek.gif A czy czasem takie kółko zamachowe nie jest do AGRa? Sachs 2294 000 329 smile.gif

Były w AGRach dwumasowe koła zamachowe, tylko z początku ich produkcji wyszła seria ze sztywnym kołem, więc albo masz z pocz produkcji albo ktoś wrzucił sztywny zamach, bo ludziska różne wariacje robią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1Z może nie mieć, to chyba najstarszy z rodziny TDIków 90KM, jego rówieśnicy z tych samych lat np

> AHH czy AHU mają,

Sprzegło które było zakładane to SACHS 3000 722 002 dedykowany do silnika AHU.

Zmiana w AHU na 2masę nastąpiła prawdopodobnie w późniejszych rocznikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W porównaniu do 1.9 TDI 90KM to Y17DT z Astry G jedzie słabiej i pali wiecej.

> W Audi A4 1.9 po Warszawie udawało mi sie schodzić w okolice 6 litrów ropy. W Astrze niżej 6,5 nie

> dało rady mimo że jest lżejsza.

> Turbodziura też jest IMHO w Astrze wieksza.

> Astra ma ZTCP pompę wtryskową Denso bardziej awaryjną , droższą i trudniejszą w naprawie niż Bosch

> w silniku 1.9 TDI 90KM

> W Astrze którą jeździłem strzelił jakiś sterownik pompy zanim auto miało 200 tyś zrobione. W Audi

> mojego ojca pompa i wtryski są raczej fabryczne i mają nalatane pewnie 3x wiecej niż ta Astra.

Czyli swoje opinie opierasz na dwóch samochodach? No to ja rozmawiałem z mechanikami, jak wielu miało zastrzeżenia do 2.0/2.2DTI tak do 1.7 raczej nikt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tak w ogóle, za 10kzł można znaleźć Stilo z 1,9 JTD - kolega będzie niedługo sprzedawał

obawiałbym się mniejszej wytrzymałości jednostki jtd niż klasycznych diesli lub pierwszych tdi, ew. dti by opel. Mogę być w błędzie oczywiście zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli mówimy o dużych przebiegach, małej awaryjności, dieslach bez turbo i budżecie 10 tys, to coś

> mi w tej układance nie pasuje. Mocno bym się zastanowił nad jakimś bardziej współczesnym

> autem, ale jeszcze prostym w budowie np Brava/Marea 1.9 TD 100KM, czy coś z VAG 1.9 TDI 90KM

> (bez dwumasy i z tanią suszarką).

założyłem żeby kupić coś sprawdzonego i doinwestować tak aby pojeździło 2-3 lata bez większych inwestycji, czy jest to możliwe - ciężko powiedzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprzegło które było zakładane to SACHS 3000 722 002 dedykowany do silnika AHU.

> Zmiana w AHU na 2masę nastąpiła prawdopodobnie w późniejszych rocznikach.

Bardzo możliwe, w VAGach wariacji silnikowo sprzętowych było masę, a później jeszcze różne patenty userii, więc nawet po drodze ktoś mógł zmienić, potem wyciągasz stare, sczytujesz nr z niego i zamawiasz takie samo. Nie ma co się nad tym rozwodzić, bo nawet jak były w starszych dwumasy to były one żywotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli swoje opinie opierasz na dwóch samochodach? No to ja rozmawiałem z mechanikami, jak wielu

> miało zastrzeżenia do 2.0/2.2DTI tak do 1.7 raczej nikt.

2.0DTI to straszny kibel. Dlatego GM wolał wejść w fiatowski 1.9 niż samemu ciągnąć modernizację swojego 2.0

Swoje zdanie opieram na Astrze 1.7 którą użytkowałem oraz Audi 1.9 które użytkuję nadal. Co do 1.7 to oprócz swojego doświadczenia mam także opinie z pierwszej ręki bo kuzyn macha kluczami w ASO Opla. Dlatego moja subiektywna opinia jest taka a nie inna.

Najlepszy oplowski klekot to... fiatowski 1.9

Mam taki w Astrze III.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> obawiałbym się mniejszej wytrzymałości jednostki jtd niż klasycznych diesli lub pierwszych tdi, ew.

> dti by opel. Mogę być w błędzie oczywiście

1.9 JTD są naprawdę wytrzymałe, popularne i dość tanie w naprawie (w por do innych diesli) weź też pod uwagę dostępność części

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapomnij.

> W wolnossaku żeby jechać musisz trzymać cegłę na gazie.

> Spalanie prawdopodobnie będzie wieksze niż w turbo.

> Najlepsza opcja była już wymieniona . To volkswagenowski 1.9 TDI 90 KM. Turbo bez VTG, brak 2masy,

> naprawi byle kowal.

> Mam takie auto , przebieg grubo powyżej 500 tyś a turbo jeszcze oryginalne. Dopiero co sprzegło sie

> skończyło. Też oryginał był.

> Olej Oplowskie wynalazki 1.7

> 1.9 będzie tańszy w naprawie i utrzymaniu. i mniej spali.

wychodzi na to, że jednym z lepszych wyborów byłaby Octavia TDI 90ps, dzisiaj się przejedziemy Golfem 4 sdi i zobaczymy czy trzeba będzie trzymać ciągle cegle na "gazie" w sumie większość przebiegu będą to trasy 150km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wychodzi na to, że jednym z lepszych wyborów byłaby Octavia TDI 90ps, dzisiaj się przejedziemy

> Golfem 4 sdi i zobaczymy czy trzeba będzie trzymać ciągle cegle na "gazie" w sumie większość

> przebiegu będą to trasy 150km

Golf IV dość ociężały jest, ale np. sporo jeździłem Fabią 1.9SDI w kombi (ok 200tys nalotu) oraz HB dość podniszczonym ok 430tys nalotu i naprawdę do normalnej jazdy było ok.

Wiadomo, że wyprzedzanie w trasie raczej techniczne niż dynamiczne smile.gif ale spalania w tych autach znikome, silnik bezdotykowy. Nadrabia niutonami i nawet elastycznością - 5 właściwie można zapinać na 60 i nie martwisz się o zamulanie silnika czy dobijanie dwumasy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.