AkuQ Napisano 16 Września 2014 Udostępnij Napisano 16 Września 2014 > 2.0DITD mazdy.wprawdzie ma turbo,ale naprawde trzeba sie postarac aby go zabic. Silnik pancerny, ale blacha to załamka jakaś, budzi się jak natura i kwitnie każdej wiosny... Części też droższe niż do konkurencji z tych lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 16 Września 2014 Udostępnij Napisano 16 Września 2014 > JA bym poszukał jeszcze 1,7 DTi 75km. Braciak ma Corse C z 1,7 Di i 65km mało pali, robi często trasy Wrocław - Warszawa i spalanie wychodzi mu poniżej 4,5l. Już mu zapowiedziałem, że jak będzie sprzedawał to jestem zainteresowany. W tym momencie ma nalatane coś około 280kkm i nic się nie psuje ani na to nie wskazuje. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 16 Września 2014 Udostępnij Napisano 16 Września 2014 A tak w ogóle, za 10kzł można znaleźć Stilo z 1,9 JTD - kolega będzie niedługo sprzedawał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 16 Września 2014 Udostępnij Napisano 16 Września 2014 > Pomyślałem o wolnossącym > dieslu, Zapomnij. W wolnossaku żeby jechać musisz trzymać cegłę na gazie. Spalanie prawdopodobnie będzie wieksze niż w turbo. Najlepsza opcja była już wymieniona . To volkswagenowski 1.9 TDI 90 KM. Turbo bez VTG, brak 2masy, naprawi byle kowal. Mam takie auto , przebieg grubo powyżej 500 tyś a turbo jeszcze oryginalne. Dopiero co sprzegło sie skończyło. Też oryginał był. Olej Oplowskie wynalazki 1.7 1.9 będzie tańszy w naprawie i utrzymaniu. i mniej spali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 16 Września 2014 Udostępnij Napisano 16 Września 2014 > To volkswagenowski 1.9 TDI 90 KM. Turbo bez VTG, brak 2masy, > naprawi byle kowal. Dwumasy to one mają tylko że dużo wytrzymalsze, u kumpla ma 430 tys i jest ori. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 16 Września 2014 Udostępnij Napisano 16 Września 2014 Golf 1.9 sdi, nie do zajechania pojdzie nawet na rzepakowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjstyle Napisano 16 Września 2014 Udostępnij Napisano 16 Września 2014 > Golf 1.9 sdi, nie do zajechania pojdzie nawet na rzepakowym Mam octavie z 2002 roku z tym silnikiem, przegladajac co bylo wymieniane w aucie (auto caly czas serwisowe w ASO z Radomia i Lublina) potwierdzam, auto nie do zajechania, mimo ze zrobilo juz 380 000km, dalej jezdzi na 5w50 Nawet wydech jest jeszcze oryginalny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hubert_ Napisano 16 Września 2014 Udostępnij Napisano 16 Września 2014 > Braciak ma Corse C z 1,7 Di i 65km mało pali, robi często trasy Wrocław - Warszawa i spalanie > wychodzi mu poniżej 4,5l. > Już mu zapowiedziałem, że jak będzie sprzedawał to jestem zainteresowany. W tym momencie ma > nalatane coś około 280kkm i nic się nie psuje ani na to nie wskazuje. > PZDR VEN Astrą G 1.7 DTi też spokojnie zejdziesz w trasie w okolice 4l/100km (zależy jaka noga), a chyba jednak kompakt lepszy na trasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 16 Września 2014 Udostępnij Napisano 16 Września 2014 > Mam octavie z 2002 roku z tym silnikiem, przegladajac co bylo wymieniane w aucie (auto caly czas > serwisowe w ASO z Radomia i Lublina) potwierdzam, auto nie do zajechania, mimo ze zrobilo juz > 380 000km, dalej jezdzi na 5w50 bo silniki sdi jeżdzą nawet na mieszaninie opału / nafty i oleju z frytek.. btw. będe na torze w niedziele > Nawet wydech jest jeszcze oryginalny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 16 Września 2014 Udostępnij Napisano 16 Września 2014 > Dwumasy to one mają tylko że dużo wytrzymalsze, u kumpla ma 430 tys i jest ori. Aż do garażu pobiegłem fotkę zrobić. Tarcza wygląda na zwykłą a nie taką od 2masy. Pacjent to Audi A4 B5 z silnikiem 1Z Powozi nim mój ojciec. Na bank nie wymieniał 2masy tylko samo sprzęgło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 16 Września 2014 Udostępnij Napisano 16 Września 2014 > Zapomnij. > W wolnossaku żeby jechać musisz trzymać cegłę na gazie. > Spalanie prawdopodobnie będzie wieksze niż w turbo. > Najlepsza opcja była już wymieniona . To volkswagenowski 1.9 TDI 90 KM. Turbo bez VTG, brak 2masy, > naprawi byle kowal. > Mam takie auto , przebieg grubo powyżej 500 tyś a turbo jeszcze oryginalne. Dopiero co sprzegło sie > skończyło. Też oryginał był. > Olej Oplowskie wynalazki 1.7 > 1.9 będzie tańszy w naprawie i utrzymaniu. i mniej spali. A co masz do 1.7DTI i którego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 16 Września 2014 Udostępnij Napisano 16 Września 2014 > A nie pomyliło Ci się z 2.0?? 1.7 DTI ma 75KM Moc źle podałem, mój błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 16 Września 2014 Udostępnij Napisano 16 Września 2014 > A co masz do 1.7DTI i którego? W porównaniu do 1.9 TDI 90KM to Y17DT z Astry G jedzie słabiej i pali wiecej. W Audi A4 1.9 po Warszawie udawało mi sie schodzić w okolice 6 litrów ropy. W Astrze niżej 6,5 nie dało rady mimo że jest lżejsza. Turbodziura też jest IMHO w Astrze wieksza. Astra ma ZTCP pompę wtryskową Denso bardziej awaryjną , droższą i trudniejszą w naprawie niż Bosch w silniku 1.9 TDI 90KM W Astrze którą jeździłem strzelił jakiś sterownik pompy zanim auto miało 200 tyś zrobione. W Audi mojego ojca pompa i wtryski są raczej fabryczne i mają nalatane pewnie 3x wiecej niż ta Astra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sajmon Napisano 16 Września 2014 Udostępnij Napisano 16 Września 2014 > Dwumasy to one mają tylko że dużo wytrzymalsze, u kumpla ma 430 tys i jest ori. nie wszystkie .Mój 1.9 tdi AGR w A3 nie miał dwumasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 16 Września 2014 Udostępnij Napisano 16 Września 2014 > Astrą G 1.7 DTi też spokojnie zejdziesz w trasie w okolice 4l/100km (zależy jaka noga), > a chyba jednak kompakt lepszy na trasy. W trasy im większy ponton tym lepiej. W tej chwili mam auto z podpisu i powiem szczerze trochę mi, żal tego auta na miasto szczególnie, że auto ochoczo reaguje na gaz a co za tym idzie rośnie spalanie. Taka corsina to i nie żal, że ktoś na parkingu drzwiami grzmotnie a i spalanie będzie znacznie mniejsze. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > Aż do garażu pobiegłem fotkę zrobić. Tarcza wygląda na zwykłą a nie taką od 2masy. > Pacjent to Audi A4 B5 z silnikiem 1Z Powozi nim mój ojciec. Na bank nie wymieniał 2masy tylko samo > sprzęgło. 1Z może nie mieć, to chyba najstarszy z rodziny TDIków 90KM, jego rówieśnicy z tych samych lat np AHH czy AHU mają, aczkolwiek tak jak piszę, jest to to praktycznie bezawaryjne i wytrzymuje duże kilometraże, znam kilka sztuk 300-430 tys oryg nalotu i nie zmieniane mają. Dopiero po 2000r zaczęło się wsadzanie dwumasów obliczonych na kilometry i jakoś nagle zaczęły padać w okolicach 150-200 tys, czyli dość krótko po gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > nie wszystkie .Mój 1.9 tdi AGR w A3 nie miał dwumasy Jesteś pewien? A czy czasem takie kółko zamachowe nie jest do AGRa? Sachs 2294 000 329 Były w AGRach dwumasowe koła zamachowe, tylko z początku ich produkcji wyszła seria ze sztywnym kołem, więc albo masz z pocz produkcji albo ktoś wrzucił sztywny zamach, bo ludziska różne wariacje robią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > 1Z może nie mieć, to chyba najstarszy z rodziny TDIków 90KM, jego rówieśnicy z tych samych lat np > AHH czy AHU mają, Sprzegło które było zakładane to SACHS 3000 722 002 dedykowany do silnika AHU. Zmiana w AHU na 2masę nastąpiła prawdopodobnie w późniejszych rocznikach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > W porównaniu do 1.9 TDI 90KM to Y17DT z Astry G jedzie słabiej i pali wiecej. > W Audi A4 1.9 po Warszawie udawało mi sie schodzić w okolice 6 litrów ropy. W Astrze niżej 6,5 nie > dało rady mimo że jest lżejsza. > Turbodziura też jest IMHO w Astrze wieksza. > Astra ma ZTCP pompę wtryskową Denso bardziej awaryjną , droższą i trudniejszą w naprawie niż Bosch > w silniku 1.9 TDI 90KM > W Astrze którą jeździłem strzelił jakiś sterownik pompy zanim auto miało 200 tyś zrobione. W Audi > mojego ojca pompa i wtryski są raczej fabryczne i mają nalatane pewnie 3x wiecej niż ta Astra. Czyli swoje opinie opierasz na dwóch samochodach? No to ja rozmawiałem z mechanikami, jak wielu miało zastrzeżenia do 2.0/2.2DTI tak do 1.7 raczej nikt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 17 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > A tak w ogóle, za 10kzł można znaleźć Stilo z 1,9 JTD - kolega będzie niedługo sprzedawał obawiałbym się mniejszej wytrzymałości jednostki jtd niż klasycznych diesli lub pierwszych tdi, ew. dti by opel. Mogę być w błędzie oczywiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 17 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > Jeżeli mówimy o dużych przebiegach, małej awaryjności, dieslach bez turbo i budżecie 10 tys, to coś > mi w tej układance nie pasuje. Mocno bym się zastanowił nad jakimś bardziej współczesnym > autem, ale jeszcze prostym w budowie np Brava/Marea 1.9 TD 100KM, czy coś z VAG 1.9 TDI 90KM > (bez dwumasy i z tanią suszarką). założyłem żeby kupić coś sprawdzonego i doinwestować tak aby pojeździło 2-3 lata bez większych inwestycji, czy jest to możliwe - ciężko powiedzieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > Sprzegło które było zakładane to SACHS 3000 722 002 dedykowany do silnika AHU. > Zmiana w AHU na 2masę nastąpiła prawdopodobnie w późniejszych rocznikach. Bardzo możliwe, w VAGach wariacji silnikowo sprzętowych było masę, a później jeszcze różne patenty userii, więc nawet po drodze ktoś mógł zmienić, potem wyciągasz stare, sczytujesz nr z niego i zamawiasz takie samo. Nie ma co się nad tym rozwodzić, bo nawet jak były w starszych dwumasy to były one żywotne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > Czyli swoje opinie opierasz na dwóch samochodach? No to ja rozmawiałem z mechanikami, jak wielu > miało zastrzeżenia do 2.0/2.2DTI tak do 1.7 raczej nikt. 2.0DTI to straszny kibel. Dlatego GM wolał wejść w fiatowski 1.9 niż samemu ciągnąć modernizację swojego 2.0 Swoje zdanie opieram na Astrze 1.7 którą użytkowałem oraz Audi 1.9 które użytkuję nadal. Co do 1.7 to oprócz swojego doświadczenia mam także opinie z pierwszej ręki bo kuzyn macha kluczami w ASO Opla. Dlatego moja subiektywna opinia jest taka a nie inna. Najlepszy oplowski klekot to... fiatowski 1.9 Mam taki w Astrze III. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > obawiałbym się mniejszej wytrzymałości jednostki jtd niż klasycznych diesli lub pierwszych tdi, ew. > dti by opel. Mogę być w błędzie oczywiście 1.9 JTD są naprawdę wytrzymałe, popularne i dość tanie w naprawie (w por do innych diesli) weź też pod uwagę dostępność części Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 17 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > 1.9 JTD są naprawdę wytrzymałe, popularne i dość tanie w naprawie (w por do innych diesli) weź też > pod uwagę dostępność części czy oprócz Fiata i Lanci były gdzieś stosowane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 17 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > Zapomnij. > W wolnossaku żeby jechać musisz trzymać cegłę na gazie. > Spalanie prawdopodobnie będzie wieksze niż w turbo. > Najlepsza opcja była już wymieniona . To volkswagenowski 1.9 TDI 90 KM. Turbo bez VTG, brak 2masy, > naprawi byle kowal. > Mam takie auto , przebieg grubo powyżej 500 tyś a turbo jeszcze oryginalne. Dopiero co sprzegło sie > skończyło. Też oryginał był. > Olej Oplowskie wynalazki 1.7 > 1.9 będzie tańszy w naprawie i utrzymaniu. i mniej spali. wychodzi na to, że jednym z lepszych wyborów byłaby Octavia TDI 90ps, dzisiaj się przejedziemy Golfem 4 sdi i zobaczymy czy trzeba będzie trzymać ciągle cegle na "gazie" w sumie większość przebiegu będą to trasy 150km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtucha Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > wychodzi na to, że jednym z lepszych wyborów byłaby Octavia TDI 90ps, dzisiaj się przejedziemy > Golfem 4 sdi i zobaczymy czy trzeba będzie trzymać ciągle cegle na "gazie" w sumie większość > przebiegu będą to trasy 150km Golf IV dość ociężały jest, ale np. sporo jeździłem Fabią 1.9SDI w kombi (ok 200tys nalotu) oraz HB dość podniszczonym ok 430tys nalotu i naprawdę do normalnej jazdy było ok. Wiadomo, że wyprzedzanie w trasie raczej techniczne niż dynamiczne ale spalania w tych autach znikome, silnik bezdotykowy. Nadrabia niutonami i nawet elastycznością - 5 właściwie można zapinać na 60 i nie martwisz się o zamulanie silnika czy dobijanie dwumasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > czy oprócz Fiata i Lanci były gdzieś stosowane? alfa, opel i saab Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.