franekrob Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 jak to działa? skąd taki proszek ma wiedzieć którą dziurkę uszczelnić? po każdej wymianie płynu trzeba później dosypywać? tylko chłodnicę uszczelnia czy także połączenia z gumą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 Zapycha kanały w silniku, chłodnicę, nagrzewnicę... Ile ta chodnica kosztuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franekrob Napisano 1 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2014 > Zapycha kanały w silniku, chłodnicę, nagrzewnicę... Ile ta chodnica kosztuje właśnie chłodnica jest ok. na wężu jest czujnik temp jakaś samoróbka a troszkę się poci. nie chce mi się dłubać więc kombinuję żeby to zaklajstrować tym czymś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 > właśnie chłodnica jest ok. > na wężu jest czujnik temp jakaś samoróbka a troszkę się poci. > nie chce mi się dłubać więc kombinuję żeby to zaklajstrować tym czymś. Wymień wąż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 > jak to działa? skąd taki proszek ma wiedzieć którą dziurkę uszczelnić? > po każdej wymianie płynu trzeba później dosypywać? > tylko chłodnicę uszczelnia czy także połączenia z gumą? W sam raz jak sprzedajesz auto. Mogą być jaja jak zrobią się grudki i np. zablokujesz termostat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 > jak to działa? skąd taki proszek ma wiedzieć którą dziurkę uszczelnić? > po każdej wymianie płynu trzeba później dosypywać? > tylko chłodnicę uszczelnia czy także połączenia z gumą? Jeżeli już, to tylko uszczelniacz w płynie - niewielki wyciek uszczelni - w kontakcie z powietrzem robi się to "gumowate", potem warto wymienić płyn chłodzący przepłukując układ. Tyle tylko, że zbliżasz się już do ceny zrobienia tego "po ludzku" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 > jak to działa? Psuje układ chłodzenia. Nie syp tego szajsu tylko wymień wąż. Kosztuje grosze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 > jak to działa? skąd taki proszek ma wiedzieć którą dziurkę uszczelnić? > po każdej wymianie płynu trzeba później dosypywać? > tylko chłodnicę uszczelnia czy także połączenia z gumą? Ten proszek to w dużej mierze opiłki.Jest szansa iż zatka chłodnica ,na równi z szansa zatkania nagrzewnicy(mniejsze kanaliki) a koszty roboty nagrzewnicy są duże ze względu na przeważnie mocno utrudniony dostęp.Jeśli już to w płynie.Tak po ludzku jakby chciał zrobić to kupić płukankę ,wypłukać ,przepłukać wodą i dopiero płyn i uszczelniacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franekrob Napisano 1 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2014 czyli jednak zrobię jak należy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 > czyli jednak zrobię jak należy najlepiej kup Prestona.Robią i płukankę i uszczelniacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 z tego co kiedyś czytałem to mikstura ta ma jakieś właściwości uszczelniające po zetknięciu z powietrzem czyli dopóki krąży w układzie to sobie krąży, jak napotka dziurę czy też inne ujście ma kontakt z powietrzem i zachodzi reakcja "zaklejenia". Stosowałem proszek w 2 różnych autach i po za tym że faktycznie uszczelniło nie zaobserwowałem efektów ubocznych. Prestone robi niby w płynie ale jak się zajrzy do buteleczki to wygląda to tak jakby ktoś rozpuścił ten proszek w płynie chłodniczym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 Ja też użyłem i zadziałało. Auto jeździło jeszcze po tym użyciu kilka lat i już nigdy płynu nie ubywało. Problemów teoretyzowanych tutaj z termostatem, nagrzewnicą, chłodnicą itd. nie stwierdziłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 > Ja też użyłem i zadziałało. Auto jeździło jeszcze po tym użyciu kilka lat i już nigdy płynu nie > ubywało. Problemów teoretyzowanych tutaj z termostatem, nagrzewnicą, chłodnicą itd. nie > stwierdziłem. bo problemy są gdy ktoś to zastosuje na nieodpowietrzony całkowicie układ chłodzenia lub przy padzie UPG gdy kompresja ucieka do płynu. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 > bo problemy są gdy ktoś to zastosuje na nieodpowietrzony całkowicie układ chłodzenia lub przy > padzie UPG gdy kompresja ucieka do płynu. > pozdr to też, ale problem się robi jeśli ktoś przedobrzy z ilością środka uszczelniającego..... wlać 1/3 pojemnika i obserwować czy są ubytki.....przy niewielkich nieszczelnościach wystarczy 1/4 pojemniczka bez ryzyka zatkania czegokolwiek innego jak nieszczelności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franekrob Napisano 1 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2014 ti sam już nie wiem czy wlewać czy narawiać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 > ti sam już nie wiem czy wlewać czy narawiać jakie auto? kiedyś wlewałem do starych strucli gdzie wiadomo układ chłodzenia nie jest pierwszej nowości.... wlewałem tylko uszczelniacze w płynie z umiarem czyli 1/4 max pojemnika uszczelniacza akcji negatywnych o których piszą koledzy nie zauważyłem...za to przestało ubywać.....termostat miał się znakomicie, nagrzewnica również..... w gofrze też planuję uszczelnić tym chłodnicę bo delikatnie cieknie....jeśli nie pomoże...wleje się płukankę ze 2 razy i wymieni chłodnicę...strat zero.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaku_b Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 > jakie auto? > kiedyś wlewałem do starych strucli gdzie wiadomo układ chłodzenia nie jest pierwszej nowości.... > wlewałem tylko uszczelniacze w płynie z umiarem czyli 1/4 max pojemnika uszczelniacza Też użyłem raz uszczelniacza w płynie i też bardzo ostrożnie, żeby nie przedobrzyć. Przeciek w chłodnicy się uszczelnił i żadnych ubocznych skutków nie miałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
betaaga Napisano 2 Października 2014 Udostępnij Napisano 2 Października 2014 > ti sam już nie wiem czy wlewać czy narawiać Od dwóch lat auto jeździ z uszczelniaczem w układzie i nic się nie dzieje. Jak były drobne wycieki których nie można było zlokalizować to ustały i płyn przestał ubywać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 2 Października 2014 Udostępnij Napisano 2 Października 2014 Potwierdzam ze i u mnie srodek zadzialal bez zadnych skutkow ubocznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 2 Października 2014 Udostępnij Napisano 2 Października 2014 > ti sam już nie wiem czy wlewać czy narawiać Ja miałem taki przypadek, że po dodaniu uszczelniacza w płynie całkowicie zakleił się termostat, miałem też taki, że nic się nie stało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 2 Października 2014 Udostępnij Napisano 2 Października 2014 Dopiero teraz do mnie dotarło, że kupiłem kiedyś auto z zasypanym uszczelniaczem Zatkana była nagrzewnica. Po wyczyszczeniu układu i zalaniu nowego płynu puściła uszczelka pod głowicą Kumpel ze 3 lata temu zalewał do swojego auta uszczelniacz w płynie Prestone. Do dzisiaj nic się nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franekrob Napisano 2 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2014 > jakie auto? > kiedyś wlewałem do starych strucli gdzie wiadomo układ chłodzenia nie jest pierwszej nowości.... > wlewałem tylko uszczelniacze w płynie z umiarem czyli 1/4 max pojemnika uszczelniacza > akcji negatywnych o których piszą koledzy nie zauważyłem...za to przestało ubywać.....termostat > miał się znakomicie, nagrzewnica również..... > w gofrze też planuję uszczelnić tym chłodnicę bo delikatnie cieknie....jeśli nie pomoże...wleje się > płukankę ze 2 razy i wymieni chłodnicę...strat zero.. seicento 1,1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 2 Października 2014 Udostępnij Napisano 2 Października 2014 > seicento 1,1 No to nie wiem czy jest sens, bo niestety w tych autach chłodnice gniją z powodu umiejscowienia i proszek może pomóc na krótką chwilę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franekrob Napisano 2 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2014 > No to nie wiem czy jest sens, bo niestety w tych autach chłodnice gniją z powodu umiejscowienia i > proszek może pomóc na krótką chwilę chłodnica jest ok. mam taki dodatkowy czujnik temp od wiatraka chłodnicy troszkę sie poci. tragedii nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 2 Października 2014 Udostępnij Napisano 2 Października 2014 > chłodnica jest ok. > mam taki dodatkowy czujnik temp od wiatraka chłodnicy > troszkę sie poci. tragedii nie ma A po co to stosować, fabryczny czujnik nie działa jak należy czy co Tak czy owak to ja bym tu żadnego uszczelniacza nie stosował-przecież wszystko widać i dostęp dobry. Zobaczyć skąd faktycznie jest przeciek i wymienić czy uszczelnić co tam trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 2 Października 2014 Udostępnij Napisano 2 Października 2014 > chłodnica jest ok. > mam taki dodatkowy czujnik temp od wiatraka chłodnicy > troszkę sie poci. tragedii nie ma To co widzę to czujnik od wentylatora (tak wygląda) ,nie masz wkręcanego w chłodnice?Swoją drogą sprawdź czy wentylator woogole ci się obraca,czy nie ma oporu.Oczywiście najlepiej najpierw odłącz klemę od akumulatora.Wentylatory bardzo często padały w SC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franekrob Napisano 2 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2014 > To co widzę to czujnik od wentylatora (tak wygląda) ,nie masz wkręcanego w chłodnice?Swoją drogą > sprawdź czy wentylator woogole ci się obraca,czy nie ma oporu.Oczywiście najlepiej najpierw > odłącz klemę od akumulatora.Wentylatory bardzo często padały w SC. wentylator śmiga jak należy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franekrob Napisano 2 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2014 > A po co to stosować, fabryczny czujnik nie działa jak należy czy co > Tak czy owak to ja bym tu żadnego uszczelniacza nie stosował-przecież wszystko widać i dostęp > dobry. Zobaczyć skąd faktycznie jest przeciek i wymienić czy uszczelnić co tam trzeba no właśnie działa z tym czujnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 2 Października 2014 Udostępnij Napisano 2 Października 2014 Czy nie lepiej i prościej było wymienić na nowy czujnik przy chłodnicy, jesli wentylator jest OK? Uszczelniacz Prestone w płynie działa dobrze i nic nigdy mi nie zatkał, ale tutaj bym zastnawiał się czy lać to z takiego powodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 2 Października 2014 Udostępnij Napisano 2 Października 2014 > chłodnica jest ok. > mam taki dodatkowy czujnik temp od wiatraka chłodnicy > troszkę sie poci. tragedii nie ma Ja bym tu pomyślał o uszczelnieniu gwintu i sprawdzeniu węży (ewentualnie lekkie docięcie, jeżeli jest zapas + nowe opaski) a nie pchaniu w układ gluta w płynie / proszku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mateusz086 Napisano 2 Października 2014 Udostępnij Napisano 2 Października 2014 > chłodnica jest ok. > mam taki dodatkowy czujnik temp od wiatraka chłodnicy > troszkę sie poci. tragedii nie ma Nie poluzowały Ci się te opaski ślimakowe? Najlepiej wyczyść wszystkie miejsca łączeń i daj porządne obejmy gbs, o takie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.