Skocz do zawartości

samochód dla dziadków


Hagi84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Teście szukają samochodu, może coś poradzicie.

- cena do 25 tyś.

- klasa wielkości miejskie (teściom podoba sie CLIO III i megane III )

- im młodsze tym lepsze 2010-2011 (młodszego chyba się nie da)

- wyposażenie minimalne klima, abs, poduszki, nic wygórowanego

- benzyna, auto zwykle jeżdżone wokół jednego miasta około 5 km. Raz na miesiąc 40 km do rodziny , raz w roku wakacje nad morze(dlatego kombi).

- najważniejsze to wysokość samochodu, im wyższe tym lepiej. Chodzi o komfort wsiadania i wysiadania. Niestety Suvy z racji ceny odpadają, ale do nich wsiada się najlepiej.

Jakie znacie wysokie samochody spełniające warunki?

Z góry dziękuję za odpowiedzi 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> toyota czy daihatsu materia

Niech będzie, że Subaru DEX. Będzie bardziej sportowo wink.gif

Fajne autka, niewielkie z zewnątrz a bardzo obszerne w środku ale brzydkie jak noc. Podobają się chyba tylko Japończykom?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niech będzie, że Subaru DEX. Będzie bardziej sportowo

> Fajne autka, niewielkie z zewnątrz a bardzo obszerne w środku ale brzydkie jak noc. Podobają się

> chyba tylko Japończykom?

widziałem taki w sobotę pod cmentarzem i chyba jestem Japończykiem bo mi się podobał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A pozniej dziadki beda wertowac ebay, zeby kupic graty do tego wynalazku

Nie będą z dwóch powodów. Nie kupią i wszystko jest w PL.

Jest jeszcze trzeci powód ale nie warto już klawiatury zużywać z powodu pierwszego.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane III za 25 to będzie ulep i szrotowisko, tym bardziej w hatchbacku, bo jakąś leasingówkę z przebiegiem +200 da się utrafić.

Fajne propozycje już padły:

-note 1.4 16V (niezniszczalny, poczciwy silnik)

-fusion 1.4 lub 1.6

do obu fajnie się wsiada, dobra widoczność, nie powoduje łamania stawów przy wsiadaniu czy wysiadaniu

Dorzuciłbym jeszcze Corsę D do zestawu i Citroena C3/ewentualnie jak większy to C4, brzydszy od meganki III wcale nie jest, a za 25 już można naprawdę cudeńko poszukać (tylko nie 2011, trzeba mieć trochę oleju w głowie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> FOrd fusion! Całkiem fajne i niedrogie w utrzymaniu.

Z tego co pamiętam, to wersja z silnikiem 1.25i zbierała bardzo dobre opinie nt. swojej niezawodności oraz umiarkowanego apetytu na paliwo. Może nie jest to demon szybkości,a le domyślam się, że nie jest to główne kryterium wyboru. A taki Fordzik potrafił być całkiem przyzwoicie wyposażony i można go kupić za fajny pieniądz.

Pozdro

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Teście szukają samochodu, może coś poradzicie.

> - cena do 25 tyś.

> - klasa wielkości miejskie (teściom podoba sie CLIO III i megane III )

> - im młodsze tym lepsze 2010-2011 (młodszego chyba się nie da)

> - wyposażenie minimalne klima, abs, poduszki, nic wygórowanego

> - benzyna, auto zwykle jeżdżone wokół jednego miasta około 5 km. Raz na miesiąc 40 km do rodziny ,

> raz w roku wakacje nad morze(dlatego kombi).

> - najważniejsze to wysokość samochodu, im wyższe tym lepiej. Chodzi o komfort wsiadania i

> wysiadania. Niestety Suvy z racji ceny odpadają, ale do nich wsiada się najlepiej.

> Jakie znacie wysokie samochody spełniające warunki?

> Z góry dziękuję za odpowiedzi

Ze dwa lata temu teściowie też szukali czegoś wysokiego. Padło na Nissana Note z 2006 roku i śmigają zadowoleni, także polecam. Samochód wysoki i bardzo pakowny, a jednocześnie bardzo fajny do jazdy miejskiej smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Teście szukają samochodu, może coś poradzicie.

> - cena do 25 tyś.

> - klasa wielkości miejskie (teściom podoba sie CLIO III i megane III )

> - im młodsze tym lepsze 2010-2011 (młodszego chyba się nie da)

> - wyposażenie minimalne klima, abs, poduszki, nic wygórowanego

> - benzyna, auto zwykle jeżdżone wokół jednego miasta około 5 km. Raz na miesiąc 40 km do rodziny ,

> raz w roku wakacje nad morze(dlatego kombi).

> - najważniejsze to wysokość samochodu, im wyższe tym lepiej. Chodzi o komfort wsiadania i

> wysiadania. Niestety Suvy z racji ceny odpadają, ale do nich wsiada się najlepiej.

> Jakie znacie wysokie samochody spełniające warunki?

> Z góry dziękuję za odpowiedzi

Meriva A 1.4 16V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - modus

> - note

> z tych dwóch wybieraj

> od siebie dodam ze miałem micre czyli to samo co note, do 370kkm i była bardzo meczona a nic

> wielkiego się nie działo z nią

Chciałem kupić kilka szt. z silnikami 1.4, odchodząc z korpo na handel bo były w niezłych cenach w promocji dla pracowników. Niestety po 80 - 100 tys. km. miały usterki wyceniane na 6 - 10 tys. zł, więc zrezygnowałem.

Nie wiem co z nimi jest nie tak ale silniki mokre, cieknące, zawieszenia wybite, sprzęgła zajeżdżone. Zespoły napędowe i zawieszenia były w opłakanym stanie.

Obok jeżdżone przez tych samych ludzi Civic-ki czy Corolle z większymi przebiegami bez żadnych usterek poza obcierkami.

Nawet Focus-y, na które ciągle w firmie narzekano miały mniej usterek.

Niby inna klasa ale żeby aż taka różnica?

Strasznie się do nich zraziłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - modus

> - note

> z tych dwóch wybieraj

> od siebie dodam ze miałem micre czyli to samo co note, do 370kkm i była bardzo meczona a nic

> wielkiego się nie działo z nią

W note siedzi poczciwy 1.4 z nissana sunny, silnik konstrukcyjnie z pocz lat 90tych, ale prawdziwy japończyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chciałem kupić kilka szt. z silnikami 1.4, odchodząc z korpo na handel bo były w niezłych cenach w

> promocji dla pracowników. Niestety po 80 - 100 tys. km. miały usterki wyceniane na 6 - 10 tys.

To ktoś mocno przecenił te usterki.

> Nie wiem co z nimi jest nie tak ale silniki mokre, cieknące, zawieszenia wybite, sprzęgła

> zajeżdżone. Zespoły napędowe i zawieszenia były w opłakanym stanie.

Ktoś mocno nie dbał. Wycieki spod dekla-norma, jeśli silnik dynamicznie jeżdżony, już po 10 tys potrafi popuszczać, taki ich urok, znam jednego od nowości i przy 30 tys już zapocony był, handlowałem też takimi i podobnie, którego by nie obejrzeć, zaflukany pod deklem, jak ktoś nie wymienił to 30 tys później mogło się pocić więcej.

Zawieszenie-to fakt, przy 70-80 tys od nowości już na wahaczach trzeba poprawiać silentblocki, ale cenowo śmiesznie to wygląda.

Sprzęgło zaorać w 100 tyś w nim to nieudaczniki albo szybcy i wściekli jeździli.

> Obok jeżdżone przez tych samych ludzi Civic-ki czy Corolle z większymi przebiegami bez żadnych

> usterek poza obcierkami.

> Nawet Focus-y, na które ciągle w firmie narzekano miały mniej usterek.

> Niby inna klasa ale żeby aż taka różnica?

> Strasznie się do nich zraziłem.

Będzie różnica, to nie jest flociak, klasy C, jednak nie można mu zarzucić bezusterkowości, która teraz jest na bardzo niskim poziomie wśród aut. Raczej nie przytrafi się by musiał na lawecie wracać albo na smyczy do mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W note siedzi poczciwy 1.4 z nissana sunny, silnik konstrukcyjnie z pocz lat 90tych, ale prawdziwy

> japończyk.

No tak, ale przecież note'owski 1.4 to ten sam co byl w micrach k12 na początku produkcji, prawie niczym się nie roznil od 1.2 (praktycznie wszystko pasowalo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chciałem kupić kilka szt. z silnikami 1.4, odchodząc z korpo na handel bo były w niezłych cenach w

> promocji dla pracowników. Niestety po 80 - 100 tys. km. miały usterki wyceniane na 6 - 10 tys.

> zł, więc zrezygnowałem.

Cały silnik 1.4 do Note/Micra to koszt ok. 1400zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cały silnik 1.4 do Note/Micra to koszt ok. 1400zł.

Bardzo możliwe, jednak po obejrzeniu kilkudziesięciu egzemplarzy na placu odechciało mi się handlu autami. wink.gif Promocja była tylko na około 3 tys. mniej przy wartości rynkowej rzędu 17 - 20 tys.

Te auta wyjątkowo szybko zostały zajechane. Pewnie prywatny użytkownik nie odczułby tego bo nie robi takim, małym autem ponad 50 tys. km rocznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo możliwe, jednak po obejrzeniu kilkudziesięciu egzemplarzy na placu odechciało mi się handlu

> autami. Promocja była tylko na około 3 tys. mniej przy wartości rynkowej rzędu 17 - 20 tys.

> Te auta wyjątkowo szybko zostały zajechane. Pewnie prywatny użytkownik nie odczułby tego bo nie

> robi takim, małym autem ponad 50 tys. km rocznie?

A to żadna promocja była. Bo z 2 byś wsadził na doprowadzenie ich do odpowiedniego stanu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co pamiętam, to wersja z silnikiem 1.25i zbierała bardzo dobre opinie nt. swojej

> niezawodności oraz umiarkowanego apetytu na paliwo. Może nie jest to demon szybkości,a le

> domyślam się, że nie jest to główne kryterium wyboru. A taki Fordzik potrafił być całkiem

> przyzwoicie wyposażony i można go kupić za fajny pieniądz.

No właśnie kolega w pracy kupił takiego dla swojego teścia. Judzie w wieku emerytalnym. Wyjazdy na działkę czasem 150-200km nad morze z wnukami. Auto idealne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W note również podobnie się wsiada a wygląda jak osobówka nie półdostawczak.

Jak półdostawczak (cokolwiek by to miało znaczyć), to prędzej trafic wygląda, a nie mały piździk kangurek.

Kangoo od 2008 roku już wygląda jak osobówka i nawet z ćwierćdostawczakiem niewiele ma wspólnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak półdostawczak (cokolwiek by to miało znaczyć), to prędzej trafic wygląda, a nie mały piździk

> kangurek.

> Kangoo od 2008 roku już wygląda jak osobówka i nawet z ćwierćdostawczakiem niewiele ma wspólnego.

Nie twierdzę że to złe samochody ale co by nie mówić po przesiadce do typowej osobówki widać różnicę, że tamte robione są z myślą o biznesie/bardziej topornie/bardziej tandetnie (użył bym zamiennie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poszedł bym w Clio III albo Note

> a tak naprawdę to jak oni dużo jeżdżą ?

codziennie do pracy 4-5km w jedna stronę.

wypady do sklepu 5km 2-3 razy w tygodniu w jedną stronę.

Pokręcą się po mieście +2 km

raz w miesiącu 35 w jedną stronę do rodziny

w góry 150 km dwa razy w roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie twierdzę że to złe samochody

No akurat Kangoo do poziomu dobry samochód, to dużo brakuje.

> ale co by nie mówić po przesiadce do typowej osobówki widać

> różnicę, że tamte robione są z myślą o biznesie/bardziej topornie/bardziej tandetnie (użył bym

> zamiennie).

To już nie te czasy gdzie w Kangoo nie było zabardzo plastików w środku, tylko goła blacha.

Kangoo 2 już jest zrobiony i jeździ jak normalna osobówka, z plastikami, wykończeniem i częściami takimi samymi jak meganka czy inne clio.

Napewno lepiej się tym będzie jeździło nawet dziadkom, niź jakąś osobówką typu nowy ford Ka czy inna panda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To już nie te czasy gdzie w Kangoo nie było zabardzo plastików w środku, tylko goła blacha.

> Kangoo 2 już jest zrobiony i jeździ jak normalna osobówka, z plastikami, wykończeniem i częściami

> takimi samymi jak meganka czy inne clio.

> Napewno lepiej się tym będzie jeździło nawet dziadkom, niź jakąś osobówką typu nowy ford Ka czy

> inna panda

To postaw kangura i note czy tym podobnego i zapytaj ludzi czy któryś z nich to półdostawczak smile.gif pewnych rzeczy nie zmienisz, mnie nie musisz przekonywać bo ja wiem, jak jest. Jest dobrze, ale dalej do "pełnej" osobówki brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.