Skocz do zawartości

który lepszy: 1.4 D4D czy 1.6 TDCI ??


tygrysek86

Rekomendowane odpowiedzi

> auris 1.4 D4D 90KM 2008 rok

> focus 1.6 TDCI 90KM 2008 rok

> Czy macie jakieś doświadczenia z w.w. silnikami?

> W necie każdy chwalą.

> Ford podobno nie ma ani dwumasy ani dpf ale jest na pasku a TOYOTA?

Dokładnie tak oba bez DPF i KDM ale nowsze modele 1,6 posiadały T ze zmienną geometrią i FAP-a grinser006.gif

1,4 D4D też nie ma dwumasy oraz dwumasy nie ma 2.0 D4D 90km oraz 116km występujący silnik w Verso ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie tak oba bez DPF i KDM ale nowsze modele 1,6 posiadały T ze zmienną geometrią i FAP-a

> 1,4 D4D też nie ma dwumasy oraz dwumasy nie ma 2.0 D4D 90km oraz 116km występujący silnik w Verso

Nie studiowałem toyki ale w fordzie wcale nie jest powiedziane że nie będzie dwumasy czy filtra cz stałych. Wersje bieda na PL nie miały, importowane lepiej wyposażone zazwyczaj miały i to i to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> auris 1.4 D4D 90KM 2008 rok

> focus 1.6 TDCI 90KM 2008 rok

> Czy macie jakieś doświadczenia z w.w. silnikami?

> W necie każdy chwalą.

> Ford podobno nie ma ani dwumasy ani dpf ale jest na pasku a TOYOTA?

ja przerabiałem temat w Corolli 2005 i w Peugeocie 2009

Corolla oszczędniejsza słabsza choć elastyczniejsza

Peugeot głośny mocny.

IMHO wybrał d4d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> focus 1.6 TDCI 90KM 2008 rok

To silnik z PSA z fordowskim osprzętem. smile.gif Ogólnie silnik nie powinien sprawić Ci kłopotu, któreś wczesne wersje miały problem z sitkiem, które się zatykało i powodowało brak smarowania smile.gif wyeliminowane w akcjach serwisowych i może tego modelu nie dotyczyć smile.gif.

pozdr.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To silnik z PSA z fordowskim osprzętem. Ogólnie silnik nie powinien sprawić Ci kłopotu, któreś

> wczesne wersje miały problem z sitkiem, które się zatykało i powodowało brak smarowania

> wyeliminowane w akcjach serwisowych i może tego modelu nie dotyczyć .

> pozdr.

> M.

pracując parę lat w serwisie citroena nigdy ale to nigdy nie było problemów z turbo jeśli samochód był prawidłowo serwisowany tzn oryginalne filtry i olej taki jak przewidział producent.

Legendarne sitka nie były przedmiotem Akcji Serwisowej przynajmniej w Citroenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie studiowałem toyki ale w fordzie wcale nie jest powiedziane że nie będzie dwumasy czy filtra cz

> stałych. Wersje bieda na PL nie miały, importowane lepiej wyposażone zazwyczaj miały i to i

> to.

Trzeba rozpatrywać po VINie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Focus ma na 100% dwumas. Peugeoty nie miały, ale Ford do swoich kładł na pewno.

Wiem, bo swego czasu chciałem kupić Focusa i przeprowadziłem rozmowę z mechanikiem pracującym w ASO i robiącym po godzinach Fordy w garażu. Radził, aby od razu po zakupie zrobić konkretną płukankę silnika, bo wymiana oleju w tych silnikach co 30 tys km powoduje złogi szlamu w CAŁYM obiegu oleju, co potem się przekłada na szybkie padanie turba (nawet gdy nie ma sitka) i przyśpieszone zużycie całego silnika.

Do tego 99% tych silników cierpi na wypalające się podkładki pod wtryskiwaczami, konieczna rozbiórka i ich wymiana. Często nagar z wyciekającego oleju silnikowego powoduje zapieczenie wtryskiwacza, problemy z jego wyjęciem murowane, do tego jak wyjdzie z tulejką prowadzącą to trzeba wtedy kupić nową i umiejętnie zdjąć starą nie uszkadzając wtrysku.

Do tego może, ale nie musi mieć DPFa, sprawdzisz to sobie w fordowskim etisie.

Ogólnie silnik nie jest tak idealny i bezproblemowy, jak piszą szpece w internecie (na pewno lepszy od 2.0 TDI PD 270751858-jezyk.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam takie coś w Yarisie,

> rozrząd na łańcuchu, DPF-u nie mam, KDM też brak.

> W miarę dynamiczny jak na Yarisa, ale szału nie ma...

> ... i czy tyle KM wystarczy żeby pociągnąć Aurisa?

Jakoś da ok.gif

Koleżanka jeździła taką służbówką 3 lata, po miescię jak po mieście, toczy się, na autostradzie jakoś dawała radę utrzymywać 150-160 km/h lecąc dłuższy czas, ale spalanie miała już najwyższe z wszystkich.

My praktycznie dobijaliśmy w okolice 7 z całej trasy gdzie jej wyszło już ponad 8, a nie miała boxu dachowego jak my. grinser006.gif Fordy 1.8 TDCi i 2.0 TDCi 140 KM.

Znajomy ma cały czas Corolle, pali mu śmieszne ilości na trasach, ale na autostradzie jednak też więcej niż większe silniki grinser006.gif Może nie są to wielkie ilości, ale widać że silnik już się męczy i jara znacznie więcej niż na spokojnej trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Focus ma na 100% dwumas. Peugeoty nie miały, ale Ford do swoich kładł na pewno.

> Wiem, bo swego czasu chciałem kupić Focusa i przeprowadziłem rozmowę z mechanikiem pracującym w ASO

> i robiącym po godzinach Fordy w garażu. Radził, aby od razu po zakupie zrobić konkretną

> płukankę silnika, bo wymiana oleju w tych silnikach co 30 tys km powoduje złogi szlamu w CAŁYM

> obiegu oleju, co potem się przekłada na szybkie padanie turba (nawet gdy nie ma sitka) i

> przyśpieszone zużycie całego silnika.

> Do tego 99% tych silników cierpi na wypalające się podkładki pod wtryskiwaczami, konieczna

> rozbiórka i ich wymiana. Często nagar z wyciekającego oleju silnikowego powoduje zapieczenie

> wtryskiwacza, problemy z jego wyjęciem murowane, do tego jak wyjdzie z tulejką prowadzącą to

> trzeba wtedy kupić nową i umiejętnie zdjąć starą nie uszkadzając wtrysku.

> Do tego może, ale nie musi mieć DPFa, sprawdzisz to sobie w fordowskim etisie.

> Ogólnie silnik nie jest tak idealny i bezproblemowy, jak piszą szpece w internecie (na pewno lepszy

> od 2.0 TDI PD )

Nie cudoj, wymiana oliwy co 20 kkm nie co 30, podkladka pod wtryskiem to pikus, srednio rozgarbiety szympans to ogarnie. Silnik 90 KM ma dwumas ale nie ma dpf. Ogolnie bardzo dobry motor. Wymiana paska rozrzadu przy 200 kkm.

Auris 1.4 d4d ma dwumas. Zastanawiam sie dlaczego jeszcze nikt nie napisal o wybuchajacych silnikach w toyce? W intercoolerze toyki silnikiem 1.4 d4d przy spokojnej jezdzie zbieral sie olej silnikowy. Strzejsze depniecie po poewnym okresie spokojnej jazdy skutkowalo zasaniem oliwy do komory spalania li w efekcie rozerwaniem bloku silnika.

Ogolnie uwazam ze toyota jest przereklamowana...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie cudoj, wymiana oliwy co 20 kkm nie co 30, podkladka pod wtryskiem to pikus, srednio rozgarbiety

> szympans to ogarnie. Silnik 90 KM ma dwumas ale nie ma dpf. Ogolnie bardzo dobry motor.

> Wymiana paska rozrzadu przy 200 kkm.

> Auris 1.4 d4d ma dwumas. Zastanawiam sie dlaczego jeszcze nikt nie napisal o wybuchajacych

> silnikach w toyce? W intercoolerze toyki silnikiem 1.4 d4d przy spokojnej jezdzie zbieral

> sie olej silnikowy. Strzejsze depniecie po poewnym okresie spokojnej jazdy skutkowalo zasaniem

> oliwy do komory spalania li w efekcie rozerwaniem bloku silnika.

> Ogolnie uwazam ze toyota jest przereklamowana...

W starym 1,4 D4D po 150 kkm wymieniałem uszczelkę pod głowicą. old.gif

Poza tym do 200 kkm bez zastrzeżeń.

Tak, czy siak, to mułowaty silnik - nie lubi wchodzić na obroty, a skrzynia tak zestopniowana, że przy wyższych prędkościach ma wysokie obroty i mocno hałasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Aurisie juz niestety jest kiepsko z tym silnikiem...

Kiepsko to mało powiedziane, to chyba najgorszy silnik diesla z jakim miałem do czynienia, dołu nie ma wogóle, góry zresztą też, zrobiłem tym kiedyś ze 400km i byłem wniebowzięty jak wsiadłem w astrę 3 1,3cdti choć ta też do demonów prędkości nie należała wink.gif. Spalanie miał auris koło 5 na trasie ale większą pojemnością wcale bym więcej nie spalił przy takiej jeździe jak wtedy. Ogólnie z własnego wyboru bym nie kupił samochodu z tym silnikiem, może do yarisa sie on nadaje ale w aurisie dramat no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.