tygrysek86 Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 auris 1.4 D4D 90KM 2008 rok focus 1.6 TDCI 90KM 2008 rok Czy macie jakieś doświadczenia z w.w. silnikami? W necie każdy chwalą. Ford podobno nie ma ani dwumasy ani dpf ale jest na pasku a TOYOTA? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 > auris 1.4 D4D 90KM 2008 rok > focus 1.6 TDCI 90KM 2008 rok > Czy macie jakieś doświadczenia z w.w. silnikami? > W necie każdy chwalą. > Ford podobno nie ma ani dwumasy ani dpf ale jest na pasku a TOYOTA? Dokładnie tak oba bez DPF i KDM ale nowsze modele 1,6 posiadały T ze zmienną geometrią i FAP-a 1,4 D4D też nie ma dwumasy oraz dwumasy nie ma 2.0 D4D 90km oraz 116km występujący silnik w Verso Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 > Dokładnie tak oba bez DPF i KDM ale nowsze modele 1,6 posiadały T ze zmienną geometrią i FAP-a > 1,4 D4D też nie ma dwumasy oraz dwumasy nie ma 2.0 D4D 90km oraz 116km występujący silnik w Verso Nie studiowałem toyki ale w fordzie wcale nie jest powiedziane że nie będzie dwumasy czy filtra cz stałych. Wersje bieda na PL nie miały, importowane lepiej wyposażone zazwyczaj miały i to i to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidnb Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 > auris 1.4 D4D 90KM 2008 rok > focus 1.6 TDCI 90KM 2008 rok > Czy macie jakieś doświadczenia z w.w. silnikami? > W necie każdy chwalą. > Ford podobno nie ma ani dwumasy ani dpf ale jest na pasku a TOYOTA? ja przerabiałem temat w Corolli 2005 i w Peugeocie 2009 Corolla oszczędniejsza słabsza choć elastyczniejsza Peugeot głośny mocny. IMHO wybrał d4d. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 > focus 1.6 TDCI 90KM 2008 rok To silnik z PSA z fordowskim osprzętem. Ogólnie silnik nie powinien sprawić Ci kłopotu, któreś wczesne wersje miały problem z sitkiem, które się zatykało i powodowało brak smarowania wyeliminowane w akcjach serwisowych i może tego modelu nie dotyczyć . pozdr. M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidnb Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 > To silnik z PSA z fordowskim osprzętem. Ogólnie silnik nie powinien sprawić Ci kłopotu, któreś > wczesne wersje miały problem z sitkiem, które się zatykało i powodowało brak smarowania > wyeliminowane w akcjach serwisowych i może tego modelu nie dotyczyć . > pozdr. > M. pracując parę lat w serwisie citroena nigdy ale to nigdy nie było problemów z turbo jeśli samochód był prawidłowo serwisowany tzn oryginalne filtry i olej taki jak przewidział producent. Legendarne sitka nie były przedmiotem Akcji Serwisowej przynajmniej w Citroenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 > Nie studiowałem toyki ale w fordzie wcale nie jest powiedziane że nie będzie dwumasy czy filtra cz > stałych. Wersje bieda na PL nie miały, importowane lepiej wyposażone zazwyczaj miały i to i > to. Trzeba rozpatrywać po VINie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 Focus ma na 100% dwumas. Peugeoty nie miały, ale Ford do swoich kładł na pewno. Wiem, bo swego czasu chciałem kupić Focusa i przeprowadziłem rozmowę z mechanikiem pracującym w ASO i robiącym po godzinach Fordy w garażu. Radził, aby od razu po zakupie zrobić konkretną płukankę silnika, bo wymiana oleju w tych silnikach co 30 tys km powoduje złogi szlamu w CAŁYM obiegu oleju, co potem się przekłada na szybkie padanie turba (nawet gdy nie ma sitka) i przyśpieszone zużycie całego silnika. Do tego 99% tych silników cierpi na wypalające się podkładki pod wtryskiwaczami, konieczna rozbiórka i ich wymiana. Często nagar z wyciekającego oleju silnikowego powoduje zapieczenie wtryskiwacza, problemy z jego wyjęciem murowane, do tego jak wyjdzie z tulejką prowadzącą to trzeba wtedy kupić nową i umiejętnie zdjąć starą nie uszkadzając wtrysku. Do tego może, ale nie musi mieć DPFa, sprawdzisz to sobie w fordowskim etisie. Ogólnie silnik nie jest tak idealny i bezproblemowy, jak piszą szpece w internecie (na pewno lepszy od 2.0 TDI PD ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konda Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 > auris 1.4 D4D 90KM 2008 rok Mam takie coś w Yarisie, rozrząd na łańcuchu, DPF-u nie mam, KDM też brak. W miarę dynamiczny jak na Yarisa, ale szału nie ma... ... i czy tyle KM wystarczy żeby pociągnąć Aurisa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 > Mam takie coś w Yarisie, > rozrząd na łańcuchu, DPF-u nie mam, KDM też brak. > W miarę dynamiczny jak na Yarisa, ale szału nie ma... > ... i czy tyle KM wystarczy żeby pociągnąć Aurisa? Jakoś da Koleżanka jeździła taką służbówką 3 lata, po miescię jak po mieście, toczy się, na autostradzie jakoś dawała radę utrzymywać 150-160 km/h lecąc dłuższy czas, ale spalanie miała już najwyższe z wszystkich. My praktycznie dobijaliśmy w okolice 7 z całej trasy gdzie jej wyszło już ponad 8, a nie miała boxu dachowego jak my. Fordy 1.8 TDCi i 2.0 TDCi 140 KM. Znajomy ma cały czas Corolle, pali mu śmieszne ilości na trasach, ale na autostradzie jednak też więcej niż większe silniki Może nie są to wielkie ilości, ale widać że silnik już się męczy i jara znacznie więcej niż na spokojnej trasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 > 1,4 D4D też nie ma dwumasy oraz dwumasy nie ma 2.0 D4D 90km oraz 116km występujący silnik w Verso Zobacz co kryje sie pod takim numerem katalogowym Toyoty:13405-33020 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 > Zobacz co kryje sie pod takim numerem katalogowym Toyoty:13405-33020 Tak niektóre mają inne nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 > Focus ma na 100% dwumas. Peugeoty nie miały, ale Ford do swoich kładł na pewno. > Wiem, bo swego czasu chciałem kupić Focusa i przeprowadziłem rozmowę z mechanikiem pracującym w ASO > i robiącym po godzinach Fordy w garażu. Radził, aby od razu po zakupie zrobić konkretną > płukankę silnika, bo wymiana oleju w tych silnikach co 30 tys km powoduje złogi szlamu w CAŁYM > obiegu oleju, co potem się przekłada na szybkie padanie turba (nawet gdy nie ma sitka) i > przyśpieszone zużycie całego silnika. > Do tego 99% tych silników cierpi na wypalające się podkładki pod wtryskiwaczami, konieczna > rozbiórka i ich wymiana. Często nagar z wyciekającego oleju silnikowego powoduje zapieczenie > wtryskiwacza, problemy z jego wyjęciem murowane, do tego jak wyjdzie z tulejką prowadzącą to > trzeba wtedy kupić nową i umiejętnie zdjąć starą nie uszkadzając wtrysku. > Do tego może, ale nie musi mieć DPFa, sprawdzisz to sobie w fordowskim etisie. > Ogólnie silnik nie jest tak idealny i bezproblemowy, jak piszą szpece w internecie (na pewno lepszy > od 2.0 TDI PD ) Nie cudoj, wymiana oliwy co 20 kkm nie co 30, podkladka pod wtryskiem to pikus, srednio rozgarbiety szympans to ogarnie. Silnik 90 KM ma dwumas ale nie ma dpf. Ogolnie bardzo dobry motor. Wymiana paska rozrzadu przy 200 kkm. Auris 1.4 d4d ma dwumas. Zastanawiam sie dlaczego jeszcze nikt nie napisal o wybuchajacych silnikach w toyce? W intercoolerze toyki silnikiem 1.4 d4d przy spokojnej jezdzie zbieral sie olej silnikowy. Strzejsze depniecie po poewnym okresie spokojnej jazdy skutkowalo zasaniem oliwy do komory spalania li w efekcie rozerwaniem bloku silnika. Ogolnie uwazam ze toyota jest przereklamowana... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 > Nie cudoj, wymiana oliwy co 20 kkm nie co 30, podkladka pod wtryskiem to pikus, srednio rozgarbiety > szympans to ogarnie. Silnik 90 KM ma dwumas ale nie ma dpf. Ogolnie bardzo dobry motor. > Wymiana paska rozrzadu przy 200 kkm. > Auris 1.4 d4d ma dwumas. Zastanawiam sie dlaczego jeszcze nikt nie napisal o wybuchajacych > silnikach w toyce? W intercoolerze toyki silnikiem 1.4 d4d przy spokojnej jezdzie zbieral > sie olej silnikowy. Strzejsze depniecie po poewnym okresie spokojnej jazdy skutkowalo zasaniem > oliwy do komory spalania li w efekcie rozerwaniem bloku silnika. > Ogolnie uwazam ze toyota jest przereklamowana... W starym 1,4 D4D po 150 kkm wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Poza tym do 200 kkm bez zastrzeżeń. Tak, czy siak, to mułowaty silnik - nie lubi wchodzić na obroty, a skrzynia tak zestopniowana, że przy wyższych prędkościach ma wysokie obroty i mocno hałasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 > Tak, czy siak, to mułowaty silnik - nie lubi wchodzić na obroty, a skrzynia tak zestopniowana, że > przy wyższych prędkościach ma wysokie obroty i mocno hałasuje. Ale miałeś 75 czy 90 KM? Bo 90 idzie jak wściekły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 > Ale miałeś 75 czy 90 KM? Bo 90 idzie jak wściekły 75 Ale w Aurisie, to nawet 90KM wściekły raczej nie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 > Ale w Aurisie, to nawet 90KM wściekły raczej nie jest Miałem Yarisa, jeździłem Corollą. Wiadomo, że rolka cięższa ale przyspiesza żwawo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdm Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 > Ale miałeś 75 czy 90 KM? Bo 90 idzie jak wściekły 1.4 D4D 90 KM da sie chipem (jako jedyny silnik toytoy) pogonic na 105 KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 > Miałem Yarisa, jeździłem Corollą. Wiadomo, że rolka cięższa ale przyspiesza żwawo W Aurisie juz niestety jest kiepsko z tym silnikiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krecha Napisano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 > W Aurisie juz niestety jest kiepsko z tym silnikiem... Kiepsko to mało powiedziane, to chyba najgorszy silnik diesla z jakim miałem do czynienia, dołu nie ma wogóle, góry zresztą też, zrobiłem tym kiedyś ze 400km i byłem wniebowzięty jak wsiadłem w astrę 3 1,3cdti choć ta też do demonów prędkości nie należała . Spalanie miał auris koło 5 na trasie ale większą pojemnością wcale bym więcej nie spalił przy takiej jeździe jak wtedy. Ogólnie z własnego wyboru bym nie kupił samochodu z tym silnikiem, może do yarisa sie on nadaje ale w aurisie dramat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 > W Aurisie juz niestety jest kiepsko z tym silnikiem... Ech bo diesel bez pojemności to nie diesel Corolla 2.0 90km idzie jak wściekła - aż byłem w szoku, że to ma tylko 90km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 > Ech bo diesel bez pojemności to nie diesel Corolla 2.0 90km idzie jak wściekła - aż byłem w szoku, > że to ma tylko 90km. Ja mysle, ze to raczej kwestia masy niz pojemnosci... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 > Kiepsko to mało powiedziane, to chyba najgorszy silnik diesla z jakim miałem do czynienia, dołu nie > ma wogóle, góry zresztą też, To chyba popsutym jeździłeś. Startuje od 1800 i kręci bez zadyszki po czerwone pole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 > To chyba popsutym jeździłeś. Startuje od 1800 i kręci bez zadyszki po czerwone pole. W Aurisie? To chyba mamy inne pojecie, ze kreci bez zadyszki Ten silnik w tym aucie nadaje sie tylko do spokojnej jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 > Ale miałeś 75 czy 90 KM? Bo 90 idzie jak wściekły Idzie jak wściekły a do 100 pewnie ze 12s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 > Idzie jak wściekły a do 100 pewnie ze 12s Z czego rżysz? Jeździłeś czy AŚ czytasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 > Z czego rżysz? Jeździłeś czy AŚ czytasz? Ja jezdzilemnm zarowno Corolla jak i Aurisem i roznica jest kolosalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 > Ja mysle, ze to raczej kwestia masy niz pojemnosci... hmm kombii mam coroll a auris mały jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.