Skocz do zawartości

Bariery linowe - co sądzicie o takim pomysle?


Tomasso

Rekomendowane odpowiedzi

> Dokładnie tak.. po barierze się ześlizgniesz a tu walisz w słupek jak w drzewo a liny robią z

> ciebie to co maszynka do krojenia jajek

do prawdy nie wiem, skąd ty bierzesz swoje wywody!

co prawda nie waliłem autem w takie liny, ale dostępne filmy z testami jednoznacznie pokazują zachowanie pojazdu. dla przykładu parę, bo więcej nie chce mi się wklejać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jeszcze żeby nie wycinać z kontekstu proszę opowiedz o SKUTKACH tych wypadków. Bo śmiertelność

> oraz odnoszenie przez poszkodowanych poważnych obrażeń dramatycznie spadają.

Niestety jesteś w błędzie ... logika nie idzie tu w parze z rzeczywistością.... old.gif

Quote:

Teoretycznie im jedziemy wolniej, tym jesteśmy bezpieczniejsi. Praktyka mówi jednak coś innego. Po wprowadzeniu w Wielkiej Brytanii stref ograniczenia prędkości do 20 mil na godzinę ilość wypadków drastycznie wzrosła!

Wprowadzenie stref ograniczenia prędkości do 20 mph (ok. 32 km/h) miało pozytywnie wpłynąć na poziom bezpieczeństwa na drogach Wielkiej Brytanii. Okazuje się jednak, że pozornie właściwe zmiany poskutkowały znacznym wzrostem ilości wypadków. W tym roku w porównaniu do poprzedniego ilość poważnych wypadków zwiększyła się aż o 26 proc., a drobnych o 17 proc.


link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> do prawdy nie wiem, skąd ty bierzesz swoje wywody!

> co prawda nie waliłem autem w takie liny, ale dostępne filmy z testami jednoznacznie pokazują

> zachowanie pojazdu. dla przykładu parę, bo więcej nie chce mi się wklejać.

A takie dyrdymały :

( Ja nie chcę tanich rozwiązań i byle jakich ja chcę na drogach bezpiecznych i pewnych old.gif widziałeś kiedyś torowisko tramwajowe latem przy+30C zlosnik.gif a widziałeś to torowisko przy - 20C Praw fizyki się nie oszuka a to rozwiązanie ja uważam za bardzo złe. Na twoich filach zresztą bardzo dobrze to widać jak całe auta mimo bariery znajduje się za nią w trakcie kolizji a w przypadku dróg o jakich mowa w tym wątku to powiedz mi jaka to różnica... i tak dojdzie do czołowego zderzenia czacha.gif nic one nie dadzą sick.gif Gdyby taka bariera była na obwodnicy 3-miasta gdzie dochodzi codziennie do zdarzenia w tym karamboli skutki były by tragiczne a tak kolizja jest i to przy znacznie większych prędkościach niż 100 km/h ale bardzo rzadko wypadają na 2-gi pas... ostatnio tir się przewrócił i przeleciał kontener na 2-gi pas... kilku też na barierkach zawisło )

Quote:

Bariery muszą mieć odpowiednie właściwości – dotyczące tego, jak powstrzymują uderzenie. A bariery konstruowane z lin mają tę niebezpieczną właściwość, że latem liny się rozciągają a zimą kurczą. W związku z naciągiem trudno utrzymać określone parametry. Trzeba to często kontrolować.


Quote:

Tego rodzaju bariery są tańsze w momencie realizacji inwestycji, bo są tańsze gdy je się kupuje. W przetargach nie uwzględnia się kosztów utrzymania, więc wykonawcy dróg kupują to, co tańsze. Tymczasem w utrzymaniu okazują się dużo droższe niż bariery stalowe.


Quote:

W Szwecji na autostradzie wymaga się barier o poziomie powstrzymywania N2. W Polsce muszą to być bariery H1, H2. Szwedzi stosują bariery linowe także dlatego, że u nich ewentualna dobudowa trzeciego pasa została zabezpieczona miejscem między przeciwnymi pasami ruchów.


Quote:

Tak jak mówiłem – trudno zobaczyć bariery linowe w Niemczech. A w krajach Beneluksu są nawet zabronione. Oprócz tego, że są mało ekonomiczne dla zarządców dróg, nie nadają się także do stosowania na łukach drogi. Nie można także tak dobrze zabezpieczyć ich początków czy końców. W przypadku stalowych barier można użyć poduszek zderzeniowych. Do lin nie można ich zamocować.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wytłumacz mi jaka jest przewaga tych lin w stosunku do barier z blachy pofilowanej. Motocyklistą

> głowy odcinać mają czy co

Wybacz ale muszę.

Taki prosty przykład.

Motocyklistą można zostać.

Motocyklistom obcina się głowy.

Wracając do tematu.

A czy motocyklista ma większe szanse przy kontakcie z barierą blaszaną, betonową, drewnianą, wałem ziemnym, rowem, drzewem?

Kiedyś ludzie mówili, że przy prędkości powyżej 100km/h człowiek umiera.

Teraz ludzie gadają, że bariery linowe obcinają głowy.

Przytocz jakiś konkretny przykład gdzie motocyklista zginął na skutek wypadku, gdzie zderzył się z barierą linową i obcięło mu głowę.

Bariera linowa jest może tańsza, może lżejsza, może szybciej się ją naprawia, może mniej wpływa destrukcyjnie na pojazd przez co pojazd nie ulega dużym uszkodzeniom, może pozwala na lepsze i łagodniejsze pochłonięcie energii rozpędzonego pojazdu, może zawiera mniej elementów, które mogą przebić pojazd na wylot.

Ktoś to wymyślił, jest to stosowane i gdyby nie miało spełniać swojej roli i było niebezpieczne to byłoby zabronione.

Poza tym na ułańską fantazję kierowców nie ma mocnych i żadna bariera nie uchroni debila przed śmiercią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wybacz ale muszę.

> Taki prosty przykład.

> Motocyklistą można zostać.

> Motocyklistom obcina się głowy.

+ dla ciebie zlosnik.gif ja nikomu głów nie zamierzam ucinać zlosnik.gif

> Wracając do tematu.

> A czy motocyklista ma większe szanse przy kontakcie z barierą blaszaną, betonową, drewnianą, wałem

> ziemnym, rowem, drzewem?

> Kiedyś ludzie mówili, że przy prędkości powyżej 100km/h człowiek umiera.

> Teraz ludzie gadają, że bariery linowe obcinają głowy.

> Przytocz jakiś konkretny przykład gdzie motocyklista zginął na skutek wypadku, gdzie zderzył się z

> barierą linową i obcięło mu głowę.

Ale to ja się pytam co daje bariera linowa zlosnik.gif i dlaczego jest taka super zlosnik.gif

> Bariera linowa jest może tańsza, może lżejsza, może szybciej się ją naprawia, może mniej wpływa

> destrukcyjnie na pojazd przez co pojazd nie ulega dużym uszkodzeniom, może pozwala na lepsze i

> łagodniejsze pochłonięcie energii rozpędzonego pojazdu, może zawiera mniej elementów, które

> mogą przebić pojazd na wylot.

Ale jest dokładnie na odwrót....

- droższe w eksploatacji

-bardzo trudna przy naprawie po kolizji

- liny w zależności od temperatury rozciągają się i kurczą - wymagają ciągłej kontroli aby spełniały wymogi

- mniej bezpieczne, nawet na filmach widać jak auta przelatują na 2-ga stronę więc tam gdzie jedziesz w przeciwnym kierunku

- nie można stosować na łukach

- nie można dobrze zabezpieczyć początku i końca bariery

- nie można jej stosować w niewielkiej odległości od przeszkód stałych

- liny mają za zadanie wcinać się w karoserię auta więc auto jest do kasacji

- lina po kolizji ma się urwać z zaczepu - bo inaczej odrzuciła by auto

- oberwana lina to kilkaset metrów bariery która po uderzeniu pierwszego auta już nie jest barierą - nie zabezpieczy kolejnych nieszczęśników wpadających na nią

> Ktoś to wymyślił, jest to stosowane i gdyby nie miało spełniać swojej roli i było niebezpieczne to

> byłoby zabronione.

No i są zabronione w niektórych krajach EU. zlosnik.gif ciekawe dlaczego zlosnik.gif Ktoś je wymyślił ale na początku zeszłego wieku... maszynę parową też wymyślono i co masz silnik parowy w aucie zlosnik.gif

> Poza tym na ułańską fantazję kierowców nie ma mocnych i żadna bariera nie uchroni debila przed

> śmiercią.

Ale dlaczego ja i moja rodzina mam zginąć bo debil wyleci zza takiej bariery na 2-gi pas ... przecież na tych drogach o których mowa w tym wątku niema 3 metrów między pasami... Więc wybacz ale z uporem maniaka nadal spytam się dlaczego nie bariery stalowe ???????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa razy miałem w swojej karierze okazje spotkać się bliżej z barierami z blachy i skończyły się one na kilku rysach.

Widziałem też spotkania ludzi z linami, ale one tak różowo nie wyglądały, samochody nie nadawały się do dalszej drogi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dwa razy miałem w swojej karierze okazje spotkać się bliżej z barierami z blachy i skończyły się

> one na kilku rysach.

> Widziałem też spotkania ludzi z linami, ale one tak różowo nie wyglądały, samochody nie nadawały

> się do dalszej drogi...

A co ma do tego sprawność pojazdu do dalszej drogi? To kwestia nawet nie trzeciorzędna palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co ma do tego sprawność pojazdu do dalszej drogi? To kwestia nawet nie trzeciorzędna

To, że uszkodzony samochód i jego porozrzucane elementy na drodze to też spore zagrożenie.

Sam z resztą widziałem jak oderwane leżące koło może zmasakrować osobówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niczym niewierny Tomasz - nie uwierzę, dopóki nie zobaczę do tej pory o takim kuriozum nie

> słyszałem.

wystarczy przykład z życia z grudnia ?

egzamin na pj, auto na awaryjnych z dostawą towaru, z prawej chodnik z lewej ciągła - kierunek w lewo, kierunek w prawo i jedziemy, wynik pozytywny ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wystarczy przykład z życia z grudnia ?

> egzamin na pj, auto na awaryjnych z dostawą towaru, z prawej chodnik z lewej ciągła - kierunek w

> lewo, kierunek w prawo i jedziemy, wynik pozytywny

Potwierdzam, też tak miałem na egzaminie na prawo jazdy, z tym, że auto było po prostu zaparkowane nieprzepisowo i żeby je ominąć trzeba było najechać na linię podwójną ciągłą ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to wszystko zależy od tego jak kierowca jedzie, pod jakim kątem przywali w barierę, jakim samochodem etc.

Ty może jechałeś spokojnie i otarłeś się o barierę pod łagodnym kątem. Ktoś inny może jechać jak wariat i przywalić w barierę prawie prostopadle.

Jeden pojedzie małym samochodem i też się otrze, inny pojedzie wyładowanym dostawczakiem i przebije się na drugą stronę.

Nie ma reguły.

To tak jakby ktoś gadał, że nie zapina pasów, bo jak kiedyś miał wypadek to wypadł z samochodu i dzięki temu przeżył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to ja się pytam co daje bariera linowa i dlaczego jest taka super

> Ale jest dokładnie na odwrót....

> - droższe w eksploatacji

> -bardzo trudna przy naprawie po kolizji

> - liny w zależności od temperatury rozciągają się i kurczą - wymagają ciągłej kontroli aby

> spełniały wymogi

> - mniej bezpieczne, nawet na filmach widać jak auta przelatują na 2-ga stronę więc tam gdzie

> jedziesz w przeciwnym kierunku

> - nie można stosować na łukach

> - nie można dobrze zabezpieczyć początku i końca bariery

> - nie można jej stosować w niewielkiej odległości od przeszkód stałych

> - liny mają za zadanie wcinać się w karoserię auta więc auto jest do kasacji

> - lina po kolizji ma się urwać z zaczepu - bo inaczej odrzuciła by auto

> - oberwana lina to kilkaset metrów bariery która po uderzeniu pierwszego auta już nie jest barierą

> - nie zabezpieczy kolejnych nieszczęśników wpadających na nią

> No i są zabronione w niektórych krajach EU. ciekawe dlaczego Ktoś je wymyślił ale na początku

> zeszłego wieku... maszynę parową też wymyślono i co masz silnik parowy w aucie

> Ale dlaczego ja i moja rodzina mam zginąć bo debil wyleci zza takiej bariery na 2-gi pas ...

> przecież na tych drogach o których mowa w tym wątku niema 3 metrów między pasami... Więc

> wybacz ale z uporem maniaka nadal spytam się dlaczego nie bariery stalowe ???????

Ale ja właśnie wszędzie specjalnie napisałem "może".

Skoro wiesz lepiej to podaj potwierdzenie swoich słów, bo ja uważam, że bariery linowe spełniają to samo zadanie co bariery blaszane, prezentują identyczny poziom bezpieczeństwa, a są lepsze dlatego ponieważ podczas niektórych zdarzeń nie działają jak sztylet i nie wbijają się do samochodu, podobnie jak miało to miejsce z samochodem Kubicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - nie można stosować na łukach

taa

https://www.google.pl/maps/@59.307359,18...NDy5MoKiZmQ!2e0

> - nie można dobrze zabezpieczyć początku i końca bariery

no faktycznie, problem nie do przeskoczenia

https://www.google.pl/maps/@59.501188,18...NxaIRvqHhKA!2e0

> - lina po kolizji ma się urwać z zaczepu - bo inaczej odrzuciła by auto

skad ta informacja?

wiele razy widzialem liny po wypadku i slupki byly powyrywane, polamane, a lina wisiala

> dlaczego nie bariery stalowe ???????

bo liny sa duzo wezsze i wydaje mi sie, ze w niektorych miejsca da sie je zastosowac bez poszerzania drogi

i to jest ich glowna zaleta moim zdaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy motocyklista ma większe szanse przy kontakcie z barierą blaszaną, betonową, drewnianą, wałem

> ziemnym, rowem, drzewem?

W USA prowadzono takie badania, przeanalizowano 1047 wypadków z udziałem motocykli z lat 2003 - 2008 w których doszło do kontaktu z barierą. Wynika z tego, że nie ma wielkiej różnicy między barierą linową i blaszaną, natomiast bariery betonowe są dla motocyklistów jednak bezpieczniejsze, szczególnie w przypadku gdy motocyklista ma kask (w USA nie wszędzie jest to obowiązkowe - w przypadku motocyklistów bez kasku przewaga barier betonowych była dużo mniejsza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dwa razy miałem w swojej karierze okazje spotkać się bliżej z barierami z blachy i skończyły się

> one na kilku rysach.

> Widziałem też spotkania ludzi z linami, ale one tak różowo nie wyglądały, samochody nie nadawały

> się do dalszej drogi...

Coś konfabulujesz...

Popatrz na te rysy po spotkaniu z barierkami

12998018,10945135,dmData,maxh,480,maxw,480,Porsche1+%25281234353121435%2529.jpg

805532,408438,highRes,maxh,480,maxw,480,In+diesem+911-Wrack+starb+der+Testfahrer.+%25284510373052%2529.jpg

25753274,24333251,dmFlashTeaserRes,CAA_51853826.jpg

2983831129.jpg

media.facebook.a14a0e41-adab-4215-91aa-0d8afc5f6321.normalized.jpg

a to z przedwczoraj (zginął piłkarz Hannoveru), tego barierki nawet nie zatrzymały:

ThK7AIhcWXCjIbHO7I9tB3Z+bPR+8MCNPdSHUd6wPn5WbfQ7WQi6tgxCceg83zctG8c=.jpg

W żadnym z tych wypadków nie uczestniczyły inne pojazdy.

Chcesz więcej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wystarczy przykład z życia z grudnia ?

> egzamin na pj,

Nie, nie wystarczy. Nie dziwi mnie zdroworozsądkowe podejście do sprawy przez egzaminatora, widocznie myślał logicznie, ale nie jest on wyrocznią ani prawdą objawioną.

Nie spotkałem takiego zapisu (włączone awaryjne zezwoleniem do najechania ciągłej). Jeśli jest - proszę go przytoczyć.

Bo to, że komuś tam coś kiedyś... i co z tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To, że uszkodzony samochód i jego porozrzucane elementy na drodze to też spore zagrożenie.

No, a widziałeś jak wyglądają okolice po zdrowym trzepnięciu w barierę? Ciekawe czemu musiałem szukać objazdu autostrady, na której to się tak bezpiecznie jeździ palacz.gif

> Sam z resztą widziałem jak oderwane leżące koło może zmasakrować osobówkę.

Koła się przy wypadkach czasem urywają, czasem nawet bez wypadków palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taa

> https://www.google.pl/maps/@59.307359,18...NDy5MoKiZmQ!2e0

> no faktycznie, problem nie do przeskoczenia

> https://www.google.pl/maps/@59.501188,18...NxaIRvqHhKA!2e0

> skad ta informacja?

> wiele razy widzialem liny po wypadku i slupki byly powyrywane, polamane, a lina wisiala

> bo liny sa duzo wezsze i wydaje mi sie, ze w niektorych miejsca da sie je zastosowac bez

> poszerzania drogi

> i to jest ich glowna zaleta moim zdaniem

Ja osobiście boję się, ze skończyła się era w Polsce po nagonce medialnej z osłonami dźwiękochłonnymi stawianymi w polu lub łące a zaczęła era barier linowych, które były wymyślone w 1910 roku w latach 60 i 70 rozwijane a zastąpione przez nowoczesne rozwiązania z barier stalowych w tym najnowsze pochłaniające energię ( zresztą polskiej konstrukcji ).

Dlaczego mamy mieć starocie na naszych drogach skoro możemy mieć nowoczesne i bardzo bezpieczne rozwiązania old.gif

uid_ed23638635b64ebcf39b29dde1e5b8461300042453879_width_633_play_0_pos_0_gs_0_height_356.jpg

z13013565Q,Drogowcy-zamontowali-nowoczesne--bardziej-odporne-.jpg

Co do łuków:

Quote:

Bariery linowe mogą być stosowane także na łukach poziomych drogi, z tym że w większości konstrukcji, gdy promień łuku jest mniejszy od 300 m, odległości między słupkami muszą być wtedy odpowiednio zmniejszone. Przykładowo: gdy promień łuku jest mniejszy od 200 m, rozstaw słupków nie może być większy od 1,5-2,0 m. W przypadku łuków pionowych – na łukach wypukłych mogą być one stosowane bez ograniczeń, natomiast na łukach wklęsłych – zwykle tylko wtedy, gdy promień łuku jest większy od 1200 m.


-Nowoczesne bariery blaszane są już tak wąskie jak liny

- w przypadku bariery blaszanej może w nią przywalić nawet kilka aut w przypadku barier linowych po pierwszym użyciu nawet w stosunkowo niewielkiej kolizji jest już problem

- zakończenie w postaci bariery blaszanej wskazuje, że ta jest jednak lepszym rozwiązaniem...

- Szwedzi stosują te bariery bo maja inny klimat. U nich problemem jest odśnieżanie a bariera stalowa nie jest tak bardzo ażurowa jak bariera linowa więc to jest jedyny + jaki ja znalazłem poza niskim kosztem podczas budowy drogi... tyle, że nasze tanie autostrady już wymagają remontu a drogie betonowe autostrady Chorwatów przetrwają 100 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś konfabulujesz...

> Popatrz na te rysy po spotkaniu z barierkami

Spoko, lat temu trochę wstecz wyprzedził mnie jakiś MB jadący na dachu po barierze na A2 palacz.gif

Przyznam się szczerze, że byłem całkiem głupi jak to zobaczyłem icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś konfabulujesz...

> Popatrz na te rysy po spotkaniu z barierkami

> a to z przedwczoraj (zginął piłkarz Hannoveru), tego barierki nawet nie zatrzymały:

> W żadnym z tych wypadków nie uczestniczyły inne pojazdy.

Ale czy ja napisałem że blaszane bariery ratują od wypadku ludzi którzy przeceniają swoje możliwości lub takich spotykają na swojej drodze?

Chciałem zobrazować sytuację, w której chwilowy brak koncentracji może skończyć się porysowanym samochodem, a nie jego demolką.

> Chcesz więcej?

Nie dzięki jeżdżę pomocą drogową...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.