mrarek Napisano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 > Dokładnie tak.. po barierze się ześlizgniesz a tu walisz w słupek jak w drzewo a liny robią z > ciebie to co maszynka do krojenia jajek do prawdy nie wiem, skąd ty bierzesz swoje wywody! co prawda nie waliłem autem w takie liny, ale dostępne filmy z testami jednoznacznie pokazują zachowanie pojazdu. dla przykładu parę, bo więcej nie chce mi się wklejać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 > To jeszcze żeby nie wycinać z kontekstu proszę opowiedz o SKUTKACH tych wypadków. Bo śmiertelność > oraz odnoszenie przez poszkodowanych poważnych obrażeń dramatycznie spadają. Niestety jesteś w błędzie ... logika nie idzie tu w parze z rzeczywistością.... Quote: Teoretycznie im jedziemy wolniej, tym jesteśmy bezpieczniejsi. Praktyka mówi jednak coś innego. Po wprowadzeniu w Wielkiej Brytanii stref ograniczenia prędkości do 20 mil na godzinę ilość wypadków drastycznie wzrosła! Wprowadzenie stref ograniczenia prędkości do 20 mph (ok. 32 km/h) miało pozytywnie wpłynąć na poziom bezpieczeństwa na drogach Wielkiej Brytanii. Okazuje się jednak, że pozornie właściwe zmiany poskutkowały znacznym wzrostem ilości wypadków. W tym roku w porównaniu do poprzedniego ilość poważnych wypadków zwiększyła się aż o 26 proc., a drobnych o 17 proc. link Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 > do prawdy nie wiem, skąd ty bierzesz swoje wywody! > co prawda nie waliłem autem w takie liny, ale dostępne filmy z testami jednoznacznie pokazują > zachowanie pojazdu. dla przykładu parę, bo więcej nie chce mi się wklejać. A takie dyrdymały : ( Ja nie chcę tanich rozwiązań i byle jakich ja chcę na drogach bezpiecznych i pewnych widziałeś kiedyś torowisko tramwajowe latem przy+30C a widziałeś to torowisko przy - 20C Praw fizyki się nie oszuka a to rozwiązanie ja uważam za bardzo złe. Na twoich filach zresztą bardzo dobrze to widać jak całe auta mimo bariery znajduje się za nią w trakcie kolizji a w przypadku dróg o jakich mowa w tym wątku to powiedz mi jaka to różnica... i tak dojdzie do czołowego zderzenia nic one nie dadzą Gdyby taka bariera była na obwodnicy 3-miasta gdzie dochodzi codziennie do zdarzenia w tym karamboli skutki były by tragiczne a tak kolizja jest i to przy znacznie większych prędkościach niż 100 km/h ale bardzo rzadko wypadają na 2-gi pas... ostatnio tir się przewrócił i przeleciał kontener na 2-gi pas... kilku też na barierkach zawisło ) Quote: Bariery muszą mieć odpowiednie właściwości – dotyczące tego, jak powstrzymują uderzenie. A bariery konstruowane z lin mają tę niebezpieczną właściwość, że latem liny się rozciągają a zimą kurczą. W związku z naciągiem trudno utrzymać określone parametry. Trzeba to często kontrolować. Quote: Tego rodzaju bariery są tańsze w momencie realizacji inwestycji, bo są tańsze gdy je się kupuje. W przetargach nie uwzględnia się kosztów utrzymania, więc wykonawcy dróg kupują to, co tańsze. Tymczasem w utrzymaniu okazują się dużo droższe niż bariery stalowe. Quote: W Szwecji na autostradzie wymaga się barier o poziomie powstrzymywania N2. W Polsce muszą to być bariery H1, H2. Szwedzi stosują bariery linowe także dlatego, że u nich ewentualna dobudowa trzeciego pasa została zabezpieczona miejscem między przeciwnymi pasami ruchów. Quote: Tak jak mówiłem – trudno zobaczyć bariery linowe w Niemczech. A w krajach Beneluksu są nawet zabronione. Oprócz tego, że są mało ekonomiczne dla zarządców dróg, nie nadają się także do stosowania na łukach drogi. Nie można także tak dobrze zabezpieczyć ich początków czy końców. W przypadku stalowych barier można użyć poduszek zderzeniowych. Do lin nie można ich zamocować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 > Wytłumacz mi jaka jest przewaga tych lin w stosunku do barier z blachy pofilowanej. Motocyklistą > głowy odcinać mają czy co Wybacz ale muszę. Taki prosty przykład. Motocyklistą można zostać. Motocyklistom obcina się głowy. Wracając do tematu. A czy motocyklista ma większe szanse przy kontakcie z barierą blaszaną, betonową, drewnianą, wałem ziemnym, rowem, drzewem? Kiedyś ludzie mówili, że przy prędkości powyżej 100km/h człowiek umiera. Teraz ludzie gadają, że bariery linowe obcinają głowy. Przytocz jakiś konkretny przykład gdzie motocyklista zginął na skutek wypadku, gdzie zderzył się z barierą linową i obcięło mu głowę. Bariera linowa jest może tańsza, może lżejsza, może szybciej się ją naprawia, może mniej wpływa destrukcyjnie na pojazd przez co pojazd nie ulega dużym uszkodzeniom, może pozwala na lepsze i łagodniejsze pochłonięcie energii rozpędzonego pojazdu, może zawiera mniej elementów, które mogą przebić pojazd na wylot. Ktoś to wymyślił, jest to stosowane i gdyby nie miało spełniać swojej roli i było niebezpieczne to byłoby zabronione. Poza tym na ułańską fantazję kierowców nie ma mocnych i żadna bariera nie uchroni debila przed śmiercią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 > Jestem PRZECIWNY .... nie chce skończyć jak Kubica z belką/słupkiem w aucie Na pewno nie skończysz tak, jak on. Nie będziesz skazany na wielomiesięczną rehabilitację. Po prostu amputują Ci rękę i po problemie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 > Wybacz ale muszę. > Taki prosty przykład. > Motocyklistą można zostać. > Motocyklistom obcina się głowy. + dla ciebie ja nikomu głów nie zamierzam ucinać > Wracając do tematu. > A czy motocyklista ma większe szanse przy kontakcie z barierą blaszaną, betonową, drewnianą, wałem > ziemnym, rowem, drzewem? > Kiedyś ludzie mówili, że przy prędkości powyżej 100km/h człowiek umiera. > Teraz ludzie gadają, że bariery linowe obcinają głowy. > Przytocz jakiś konkretny przykład gdzie motocyklista zginął na skutek wypadku, gdzie zderzył się z > barierą linową i obcięło mu głowę. Ale to ja się pytam co daje bariera linowa i dlaczego jest taka super > Bariera linowa jest może tańsza, może lżejsza, może szybciej się ją naprawia, może mniej wpływa > destrukcyjnie na pojazd przez co pojazd nie ulega dużym uszkodzeniom, może pozwala na lepsze i > łagodniejsze pochłonięcie energii rozpędzonego pojazdu, może zawiera mniej elementów, które > mogą przebić pojazd na wylot. Ale jest dokładnie na odwrót.... - droższe w eksploatacji -bardzo trudna przy naprawie po kolizji - liny w zależności od temperatury rozciągają się i kurczą - wymagają ciągłej kontroli aby spełniały wymogi - mniej bezpieczne, nawet na filmach widać jak auta przelatują na 2-ga stronę więc tam gdzie jedziesz w przeciwnym kierunku - nie można stosować na łukach - nie można dobrze zabezpieczyć początku i końca bariery - nie można jej stosować w niewielkiej odległości od przeszkód stałych - liny mają za zadanie wcinać się w karoserię auta więc auto jest do kasacji - lina po kolizji ma się urwać z zaczepu - bo inaczej odrzuciła by auto - oberwana lina to kilkaset metrów bariery która po uderzeniu pierwszego auta już nie jest barierą - nie zabezpieczy kolejnych nieszczęśników wpadających na nią > Ktoś to wymyślił, jest to stosowane i gdyby nie miało spełniać swojej roli i było niebezpieczne to > byłoby zabronione. No i są zabronione w niektórych krajach EU. ciekawe dlaczego Ktoś je wymyślił ale na początku zeszłego wieku... maszynę parową też wymyślono i co masz silnik parowy w aucie > Poza tym na ułańską fantazję kierowców nie ma mocnych i żadna bariera nie uchroni debila przed > śmiercią. Ale dlaczego ja i moja rodzina mam zginąć bo debil wyleci zza takiej bariery na 2-gi pas ... przecież na tych drogach o których mowa w tym wątku niema 3 metrów między pasami... Więc wybacz ale z uporem maniaka nadal spytam się dlaczego nie bariery stalowe ??????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Meme Napisano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 Dwa razy miałem w swojej karierze okazje spotkać się bliżej z barierami z blachy i skończyły się one na kilku rysach. Widziałem też spotkania ludzi z linami, ale one tak różowo nie wyglądały, samochody nie nadawały się do dalszej drogi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 > Dwa razy miałem w swojej karierze okazje spotkać się bliżej z barierami z blachy i skończyły się > one na kilku rysach. > Widziałem też spotkania ludzi z linami, ale one tak różowo nie wyglądały, samochody nie nadawały > się do dalszej drogi... A co ma do tego sprawność pojazdu do dalszej drogi? To kwestia nawet nie trzeciorzędna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Meme Napisano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 > A co ma do tego sprawność pojazdu do dalszej drogi? To kwestia nawet nie trzeciorzędna To, że uszkodzony samochód i jego porozrzucane elementy na drodze to też spore zagrożenie. Sam z resztą widziałem jak oderwane leżące koło może zmasakrować osobówkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 > Niczym niewierny Tomasz - nie uwierzę, dopóki nie zobaczę do tej pory o takim kuriozum nie > słyszałem. wystarczy przykład z życia z grudnia ? egzamin na pj, auto na awaryjnych z dostawą towaru, z prawej chodnik z lewej ciągła - kierunek w lewo, kierunek w prawo i jedziemy, wynik pozytywny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 > wystarczy przykład z życia z grudnia ? > egzamin na pj, auto na awaryjnych z dostawą towaru, z prawej chodnik z lewej ciągła - kierunek w > lewo, kierunek w prawo i jedziemy, wynik pozytywny Potwierdzam, też tak miałem na egzaminie na prawo jazdy, z tym, że auto było po prostu zaparkowane nieprzepisowo i żeby je ominąć trzeba było najechać na linię podwójną ciągłą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 Ale to wszystko zależy od tego jak kierowca jedzie, pod jakim kątem przywali w barierę, jakim samochodem etc. Ty może jechałeś spokojnie i otarłeś się o barierę pod łagodnym kątem. Ktoś inny może jechać jak wariat i przywalić w barierę prawie prostopadle. Jeden pojedzie małym samochodem i też się otrze, inny pojedzie wyładowanym dostawczakiem i przebije się na drugą stronę. Nie ma reguły. To tak jakby ktoś gadał, że nie zapina pasów, bo jak kiedyś miał wypadek to wypadł z samochodu i dzięki temu przeżył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 > Ale to ja się pytam co daje bariera linowa i dlaczego jest taka super > Ale jest dokładnie na odwrót.... > - droższe w eksploatacji > -bardzo trudna przy naprawie po kolizji > - liny w zależności od temperatury rozciągają się i kurczą - wymagają ciągłej kontroli aby > spełniały wymogi > - mniej bezpieczne, nawet na filmach widać jak auta przelatują na 2-ga stronę więc tam gdzie > jedziesz w przeciwnym kierunku > - nie można stosować na łukach > - nie można dobrze zabezpieczyć początku i końca bariery > - nie można jej stosować w niewielkiej odległości od przeszkód stałych > - liny mają za zadanie wcinać się w karoserię auta więc auto jest do kasacji > - lina po kolizji ma się urwać z zaczepu - bo inaczej odrzuciła by auto > - oberwana lina to kilkaset metrów bariery która po uderzeniu pierwszego auta już nie jest barierą > - nie zabezpieczy kolejnych nieszczęśników wpadających na nią > No i są zabronione w niektórych krajach EU. ciekawe dlaczego Ktoś je wymyślił ale na początku > zeszłego wieku... maszynę parową też wymyślono i co masz silnik parowy w aucie > Ale dlaczego ja i moja rodzina mam zginąć bo debil wyleci zza takiej bariery na 2-gi pas ... > przecież na tych drogach o których mowa w tym wątku niema 3 metrów między pasami... Więc > wybacz ale z uporem maniaka nadal spytam się dlaczego nie bariery stalowe ??????? Ale ja właśnie wszędzie specjalnie napisałem "może". Skoro wiesz lepiej to podaj potwierdzenie swoich słów, bo ja uważam, że bariery linowe spełniają to samo zadanie co bariery blaszane, prezentują identyczny poziom bezpieczeństwa, a są lepsze dlatego ponieważ podczas niektórych zdarzeń nie działają jak sztylet i nie wbijają się do samochodu, podobnie jak miało to miejsce z samochodem Kubicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 > - nie można stosować na łukach taa https://www.google.pl/maps/@59.307359,18...NDy5MoKiZmQ!2e0 > - nie można dobrze zabezpieczyć początku i końca bariery no faktycznie, problem nie do przeskoczenia https://www.google.pl/maps/@59.501188,18...NxaIRvqHhKA!2e0 > - lina po kolizji ma się urwać z zaczepu - bo inaczej odrzuciła by auto skad ta informacja? wiele razy widzialem liny po wypadku i slupki byly powyrywane, polamane, a lina wisiala > dlaczego nie bariery stalowe ??????? bo liny sa duzo wezsze i wydaje mi sie, ze w niektorych miejsca da sie je zastosowac bez poszerzania drogi i to jest ich glowna zaleta moim zdaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 > A czy motocyklista ma większe szanse przy kontakcie z barierą blaszaną, betonową, drewnianą, wałem > ziemnym, rowem, drzewem? W USA prowadzono takie badania, przeanalizowano 1047 wypadków z udziałem motocykli z lat 2003 - 2008 w których doszło do kontaktu z barierą. Wynika z tego, że nie ma wielkiej różnicy między barierą linową i blaszaną, natomiast bariery betonowe są dla motocyklistów jednak bezpieczniejsze, szczególnie w przypadku gdy motocyklista ma kask (w USA nie wszędzie jest to obowiązkowe - w przypadku motocyklistów bez kasku przewaga barier betonowych była dużo mniejsza). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szafir Napisano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 > Dwa razy miałem w swojej karierze okazje spotkać się bliżej z barierami z blachy i skończyły się > one na kilku rysach. > Widziałem też spotkania ludzi z linami, ale one tak różowo nie wyglądały, samochody nie nadawały > się do dalszej drogi... Coś konfabulujesz... Popatrz na te rysy po spotkaniu z barierkami a to z przedwczoraj (zginął piłkarz Hannoveru), tego barierki nawet nie zatrzymały: W żadnym z tych wypadków nie uczestniczyły inne pojazdy. Chcesz więcej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 > wystarczy przykład z życia z grudnia ? > egzamin na pj, Nie, nie wystarczy. Nie dziwi mnie zdroworozsądkowe podejście do sprawy przez egzaminatora, widocznie myślał logicznie, ale nie jest on wyrocznią ani prawdą objawioną. Nie spotkałem takiego zapisu (włączone awaryjne zezwoleniem do najechania ciągłej). Jeśli jest - proszę go przytoczyć. Bo to, że komuś tam coś kiedyś... i co z tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 > To, że uszkodzony samochód i jego porozrzucane elementy na drodze to też spore zagrożenie. No, a widziałeś jak wyglądają okolice po zdrowym trzepnięciu w barierę? Ciekawe czemu musiałem szukać objazdu autostrady, na której to się tak bezpiecznie jeździ > Sam z resztą widziałem jak oderwane leżące koło może zmasakrować osobówkę. Koła się przy wypadkach czasem urywają, czasem nawet bez wypadków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 > taa > https://www.google.pl/maps/@59.307359,18...NDy5MoKiZmQ!2e0 > no faktycznie, problem nie do przeskoczenia > https://www.google.pl/maps/@59.501188,18...NxaIRvqHhKA!2e0 > skad ta informacja? > wiele razy widzialem liny po wypadku i slupki byly powyrywane, polamane, a lina wisiala > bo liny sa duzo wezsze i wydaje mi sie, ze w niektorych miejsca da sie je zastosowac bez > poszerzania drogi > i to jest ich glowna zaleta moim zdaniem Ja osobiście boję się, ze skończyła się era w Polsce po nagonce medialnej z osłonami dźwiękochłonnymi stawianymi w polu lub łące a zaczęła era barier linowych, które były wymyślone w 1910 roku w latach 60 i 70 rozwijane a zastąpione przez nowoczesne rozwiązania z barier stalowych w tym najnowsze pochłaniające energię ( zresztą polskiej konstrukcji ). Dlaczego mamy mieć starocie na naszych drogach skoro możemy mieć nowoczesne i bardzo bezpieczne rozwiązania Co do łuków: Quote: Bariery linowe mogą być stosowane także na łukach poziomych drogi, z tym że w większości konstrukcji, gdy promień łuku jest mniejszy od 300 m, odległości między słupkami muszą być wtedy odpowiednio zmniejszone. Przykładowo: gdy promień łuku jest mniejszy od 200 m, rozstaw słupków nie może być większy od 1,5-2,0 m. W przypadku łuków pionowych – na łukach wypukłych mogą być one stosowane bez ograniczeń, natomiast na łukach wklęsłych – zwykle tylko wtedy, gdy promień łuku jest większy od 1200 m. -Nowoczesne bariery blaszane są już tak wąskie jak liny - w przypadku bariery blaszanej może w nią przywalić nawet kilka aut w przypadku barier linowych po pierwszym użyciu nawet w stosunkowo niewielkiej kolizji jest już problem - zakończenie w postaci bariery blaszanej wskazuje, że ta jest jednak lepszym rozwiązaniem... - Szwedzi stosują te bariery bo maja inny klimat. U nich problemem jest odśnieżanie a bariera stalowa nie jest tak bardzo ażurowa jak bariera linowa więc to jest jedyny + jaki ja znalazłem poza niskim kosztem podczas budowy drogi... tyle, że nasze tanie autostrady już wymagają remontu a drogie betonowe autostrady Chorwatów przetrwają 100 lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 [...] > Dlaczego mamy mieć starocie na naszych drogach skoro możemy mieć nowoczesne i bardzo bezpieczne > rozwiązania EPAR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 > Coś konfabulujesz... > Popatrz na te rysy po spotkaniu z barierkami Spoko, lat temu trochę wstecz wyprzedził mnie jakiś MB jadący na dachu po barierze na A2 Przyznam się szczerze, że byłem całkiem głupi jak to zobaczyłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Meme Napisano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 > Coś konfabulujesz... > Popatrz na te rysy po spotkaniu z barierkami > a to z przedwczoraj (zginął piłkarz Hannoveru), tego barierki nawet nie zatrzymały: > W żadnym z tych wypadków nie uczestniczyły inne pojazdy. Ale czy ja napisałem że blaszane bariery ratują od wypadku ludzi którzy przeceniają swoje możliwości lub takich spotykają na swojej drodze? Chciałem zobrazować sytuację, w której chwilowy brak koncentracji może skończyć się porysowanym samochodem, a nie jego demolką. > Chcesz więcej? Nie dzięki jeżdżę pomocą drogową... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 > [...] > EPAR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.