Skocz do zawartości

Opel Calibra - fajne auto za male pieniądze.


michalkl1

Rekomendowane odpowiedzi

Po namowie znajomego stałem się posiadaczem tego pięknego wozu cool.gif. Fajna bryka nawet.

Sportowy ponadczasowy wygląd.

Części tanie jak barszcz.

Trzyma się drogi dosłownie przyklejone do asfaltu(dobry rozkład masy samochodu)

Cichutko chodzi.

Proste w ewentualnej naprawie.

Co najważniejsze zero rdzy mimo 21 lat podwozie jak w aucie paru letnim. Nie jeden wóz wygląda gorzej. Ale wymagało to długich poszukiwań.

Wbrew pozorom kupione z komisu.

Widuje ladniejsze egzemplarze szczególnie wewnątrz ( mój nieco zużyty ) ale priorytetem była maksymalnie zdrowa buda co w 99% przypadków dyskfalifikowalo auto.

Szkoda ze podstawowa jednostka c20ne ale za to zywotna.

Takie sprzęgło komplet z lozyskiem i dociskiem ostatnio Nowka za 100zl shocked.gif Normalnie chyba 180zl.

Kompletny układ wydechowy 200zl.

Silnik w cenie złomu przy odrobinie poszukiwań lub nieco drozej.

Pewnie masa innych zalet (wad pewnie tez)

Silnik odporny na głupotę powiedzmy lekko dynamiczny . Niestety nowsze auta go gonia ale nadal jest bardziej szybszy niż wolny i idzie sie tym znosnie przemieszczać.

No i jakby nie patrzeć pamiętam jak w maju 2014 było jakieś 250 ogłoszeń na olx a teraz cos kolo 140.

Nasuwa się pytanie:

a) poszły na złom?( niestety takich najwięcej po wieś tuningu lub nie)

b) ktoś kupił

c) rezygnacja ze sprzedaży

d) zima i nieodpowiednia pora na sprzedaż( bo nie udało się przed zima i lepiej mieć dach nad głową w zimowe dni a na wiosnę lato ponownie spróbować sprzedać)?

W takim tempie redukcji za 2-4 lata będzie dostępne pare sztuk na olx i innych ogłoszeniach.

Ciekawe jak z cena czy nie wzrośnie ona nagle tj jest np. z maluchem ?

Zapraszam do wypowiedzi co sadzicie o tym samochodzie? Kiedyś to była bryka i napewno wzbudzała podziw a dzisiaj powoli zapomniana.

Aż się zastanawiam czy nie schować jej gdzieś do garażu/stodoły i za kolejne xx lat wyjechać polansowac się( o ile będzie jeszcze dostępna benzyna )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wczoraj jechałem za ładną Calibrą i różne przemyślenia miałem... fajny był wóz, największa moim

> zdaniem wada to przedni napęd zamiast tylnego

Byly wersje 4x4 ale ze swieca.gif szukaj takiej wersji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeciez Calibra to praktycznie Vectra A...

> Poza wersja Turbo osiagi byly bardzo mizerne

Czy ja wiem...Takie 2.0 16v 150KM całkiem dobrze jedzie, 2.5 V6 z wałkami od 3.0 też już ładnie jeździ. 2.0T 4x4 to już w ogóle inna liga jeśli chodzi o resztę silników w Calibrze. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka vectre c z 1.9 cdti 150km juz pogonisz smile.gif wiem bo sprawdzalem. No ale Vectra C wazy pewnie z 1500kg...

Ford Mondeo V6 ledwo co ucieka... A koników ma chyba 170 smile.gif Do prędkości 140 było to może na 3 długości samochodu smile.gif

Nie taka słaba ta Calibra nawet. Jakby to była ta c20xe to takie Mondeo juz BH dawno w tyle było he he.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzyma się drogi dosłownie przyklejone do asfaltu(dobry rozkład masy samochodu)

Tutaj bym się nie zgodził. Ani z dobrym rozkładem masy, ani ze świetnym prowadzeniem.

> Proste w ewentualnej naprawie.

W końcu to vectra...

> Co najważniejsze zero rdzy mimo 21 lat podwozie jak w aucie paru letnim. Nie jeden wóz wygląda

> gorzej.

No to prawdziwa perełka bo normalnie progi i tylne błotniki znikają w oczach. Może sprawdź czy magnes trzyma się tylnych błotników.

> Widuje ladniejsze egzemplarze szczególnie wewnątrz ( mój nieco zużyty ) ale priorytetem była

> maksymalnie zdrowa buda co w 99% przypadków dyskfalifikowalo auto.

Co w niemal każdym wypadku dyskwalifikuje to auto.

> Silnik odporny na głupotę powiedzmy lekko dynamiczny . Niestety nowsze auta go gonia ale nadal jest

> bardziej szybszy niż wolny i idzie sie tym znosnie przemieszczać.

Starsze tez go gonią. Bazowy silnik, bazowe osiągi aut tej klasy z tamtych lat.

> No i jakby nie patrzeć pamiętam jak w maju 2014 było jakieś 250 ogłoszeń na olx a teraz cos kolo

> 140.

> Nasuwa się pytanie:

> a) poszły na złom?( niestety takich najwięcej po wieś tuningu lub nie)

> b) ktoś kupił

> c) rezygnacja ze sprzedaży

> d) zima i nieodpowiednia pora na sprzedaż( bo nie udało się przed zima i lepiej mieć dach nad głową

> w zimowe dni a na wiosnę lato ponownie spróbować sprzedać)?

Rdza, rdza, rdza... te auta gniją straszliwie - podobnie z resztą jak wszystkie ówczesne Ople. W dodatku to już śmiesznie tani samochód i sporo osób kupowało to "na dobicie".

> W takim tempie redukcji za 2-4 lata będzie dostępne pare sztuk na olx i innych ogłoszeniach.

Zapewne tak.

> Ciekawe jak z cena czy nie wzrośnie ona nagle tj jest np. z maluchem ?

Wątpię. Ceny stoją wysoko ale jedynie w pełni oryginalnych egzemplarzy. Mocno poszukiwane są V6 i Turbo. Auto raczej dla wielbiciela Opli. Raczej żaden przypadkowy kupiec nie będzie skłonny zapłacić extra za takiego youngtimera - szczególnie w bazowej wersji.

> Zapraszam do wypowiedzi co sadzicie o tym samochodzie? Kiedyś to była bryka i napewno wzbudzała

> podziw a dzisiaj powoli zapomniana.

Sądzę, że ma środek okrutnie nudny i to jego największa wada. ładna linia nadwozia i wnętrze rodem z rodzinnego sedana tongue.gif

> Aż się zastanawiam czy nie schować jej gdzieś do garażu/stodoły i za kolejne xx lat wyjechać

> polansowac się( o ile będzie jeszcze dostępna benzyna )

Chowaj, ale raczej nie licz na kokosy.

no chyba, że chcesz wejść w całkiem sympatyczne środowisko fanów starszych opli. Polecam, spoko ludzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taka vectre c z 1.9 cdti 150km juz pogonisz wiem bo sprawdzalem. No ale Vectra C wazy pewnie z

> 1500kg...

Cali tez nie jest lekka...

> Ford Mondeo V6 ledwo co ucieka...

Ja bym powiedział, że zdrowe Mondeo V6 raczej sobie bez większych problemów radzi z bazową Cali.

>A koników ma chyba 170 Do prędkości 140 było to może na 3

> długości samochodu

A później?

> Nie taka słaba ta Calibra nawet. Jakby to była ta c20xe to takie Mondeo juz BH dawno w tyle było

> he he.

jakby by babcia miała wąsy to by była dziadkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szkoda, ze dzisiaj nie produkują takich aut. Teraz jedno auto.do.drugiego podobne - takie nijakie.

> Nie to co Calibra

Cóż, coupe budowane na bazie innych aut zostały wyparte na bazie usportowionych kompaktów budowanych na bazie nudnych kompaktów.

Na szczęście ciągle za stosunkowo niewielka kasę można kupić któreś z tamtych aut a wybór jest duży i chyba każdy jest w stanie znaleźć coś dla siebie. Minusem jest fakt, że RWD/AWD nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ja wiem...Takie 2.0 16v 150KM całkiem dobrze jedzie, 2.5 V6 z wałkami od 3.0 też już ładnie

> jeździ. 2.0T 4x4 to już w ogóle inna liga jeśli chodzi o resztę silników w Calibrze.

OK, chodzilo mi o 2 podstawowe silniki 115 i 136KM, bo takich jest najwiecej wink.gif

W sumie to Calibra nie oferowala wiele wiecej niz Vectra poza wygladem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK, chodzilo mi o 2 podstawowe silniki 115 i 136KM, bo takich jest najwiecej

> W sumie to Calibra nie oferowala wiele wiecej niz Vectra poza wygladem.

Na tym właśnie polegał urok aut tej klasy produkowanych w '90. Większość z nich pod ładną karoserią kryła podzespoły z popularnych modeli.

Tak naprawdę tylko topowe wersje poszczególnych modeli się jakoś wyłamywały osiągami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sumie to Calibra nie oferowala wiele wiecej niz Vectra poza wygladem.

Dokładnie, jedynie wygląd zewnętrzny inny, silniki te same a nawet mniejszy wybór, deska rozdzielcza identyczna smile.gif

Mnie się one podobają, czar pryska po wejściu do środka, ale mimo wszystko w środku jest ładniej niż w Audi 80 grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> GTV to IMHO inna liga niż Calibra.

Liga ta sama. Coupe zbudowane w oparciu o podłogę innego, popularnego i mało sportowego modelu. Wbrew pozorom GTV to nie tylko 3.0 ale też 1,8/2,0 które osiągami równają się z Calibrą 2,0i.

> Piękne włoskie auto.

Z tym nie można się nie zgodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Liga ta sama.

Nie piszę o technice tylko o marce i designie.

Co by nie mówić Alfa kojarzy sie z autami o sportowym zacięciu.

Opel to tylko Opel. Taki gorszy Volkswagen. Żeby nie było że nie lubię Opli ... mam Astrę biglaugh.gif

Z Calibrą mam kilka skojarzeń. Szelest dresów, biale skarpetki w mokasynach, blondyny z fryzurą na Alfa i basowe łupucupu pod dyskoteką.

Może dlatego Calibra nigdy mnie nie kręciła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z Calibrą mam kilka skojarzeń. Szelest dresów, biale skarpetki w mokasynach, blondyny z fryzurą na

> Alfa i basowe łupucupu pod dyskoteką.

O! To jest mniej więcej to samo co mi się kojarzy ze Sportowymi 156 jtd.

Prawda jest taka, że gdy Calibra wchodziła na rynek Opel był w sporcie motorowym bardzo mocny. Może i nam w PL kojarzy się ona jedynie z tym co piszesz, ale auto jako takie ładnie się wpisywało w ówczesny trend na ładne coupe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mówisz o "tej " Cali?

Tak, mówię o prototypie wykonanym niemal w całości z włókna węglowego pędzonym cholernie mocnym v6... Auto nie trafiło na tor bo seria ITC zniknęła z kalendarza wyścigów. jedyny wykonany już egzemplarz stoi do dziś. Opel oficjalnie "podarował" go twórcom w ramach podziękowania za współpracę.

EDIT: Mój błąd - Nie Cliff a ZAKSPEED.

Osoby wrażliwe otwierają na własna odpowiedzialność...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cali tez nie jest lekka...

1175kg

> Ja bym powiedział, że zdrowe Mondeo V6 raczej sobie bez większych problemów radzi z bazową Cali.

Radzi ale jakoś to kuriozalnie wyglądało - nie było takiego odejscia albo kolega słaby kierowca smile.gif

> A później?

Nie było okazji, miejsca ale naprawde jakoś to powoli się oddalało.

Stosunek mocy do masy Calibra ma około 16% gorszy od tego Mondeo mk3 2.5 V6 170km w hatchback-u

> jakby by babcia miała wąsy to by była dziadkiem.

cool.gif

Taka przykładowo vectra c wazy 1600kg przy mocy 150km ma stosunek mocy do masy 0.093 a Calibra w podstawowej wersji 0.097 więc nie dziwne, że jest w stanie odstawic teoretycznie silniejsza Vectrę.

Ale dobra to takie moje porównanie jak się spisała Calibra w starciu z Mondeo i Vectra C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tutaj bym się nie zgodził. Ani z dobrym rozkładem masy, ani ze świetnym prowadzeniem.

> W końcu to vectra...

No widocznie udało się im rozłożyć tą masę bo bardzo pewnie mi się prowadzi smile.gif

> No to prawdziwa perełka bo normalnie progi i tylne błotniki znikają w oczach. Może sprawdź czy

> magnes trzyma się tylnych błotników.

Sprawdzana miernikiem - raczej nie ma szpachli smile.gif

> Starsze tez go gonią. Bazowy silnik, bazowe osiągi aut tej klasy z tamtych lat.

Zgadzam się jak najbardziej. Ale taka Calibra może zostanie w pamięci a vectra/astra? Te auta znikną i naprawdę nikt nie będzie żałował...Za Calibra jeszcze znajdzie się wiele fanów cool.gif

> Rdza, rdza, rdza... te auta gniją straszliwie - podobnie z resztą jak wszystkie ówczesne Ople. W

> dodatku to już śmiesznie tani samochód i sporo osób kupowało to "na dobicie".

Tak to prawda, jest masa pordzewiałych Calibr (astry vectry tak samo) no i wiadomo, że dodatkowo zażynają je młodzi wściekli kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No widocznie udało się im rozłożyć tą masę bo bardzo pewnie mi się prowadzi

Z ciekawości, co jest punktem odniesienia? Mialem okazję jeździć Calibrą i jak dla mnie jeździ jak inne auta z tamtego czasu. Z tendencją do płużenia i mocnego wychylania się w zakrętach. No i pamiętam, że tam były w serii jakieś balonowe opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem VA z C20NE i wg mnie o sztywności zawieszenia nie można mówić, tak samo jak Astra F. Oba auta takie trochę pontonowe jeśli chodzi o prowadzenie. Między eFką a choćby Astrą G w prowadzeniu jest już spora różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłem VA z C20NE i wg mnie o sztywności zawieszenia nie można mówić, tak samo jak Astra F. Oba

> auta takie trochę pontonowe jeśli chodzi o prowadzenie. Między eFką a choćby Astrą G w

> prowadzeniu jest już spora różnica.

Mam podobne wspomnienia. Naturalnie, dużo zależy od oczekiwań ale generalnie raczej bym Cali na seryjnym zawieszeniu nie nazwał pożeraczem zakrętów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Seryjne.

> W dniu zakupu był robiony przegląd i wszystkie 4 amortyzatory wykazało 78-81% sprawności. Nie wiem

> czy to dobrze ?

Bardzo dobrze. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z Calibrą mam kilka skojarzeń. Szelest dresów, biale skarpetki w mokasynach, blondyny z fryzurą na

> Alfa i basowe łupucupu pod dyskoteką.

Podobne, jak nie większe emocje budziła kiedyś Manta hehe.giffacepalm%5B1%5D.gif. A dzisiaj by człowiek chętnie posiadał i jeździł grinser006.gif. Zaryzykuje stwierdzenie, że Calibra jest dzisiaj autem kultowym ok.gif, rozpoznawalnym i rzadkim. Z europejskich z tamtego okresu chyba najbardziej old.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> noo... jak dwie krople wody

Ale i tak jest bardzo ładna i ponadczasowa smile.gif

Jak plany się nie zmienią w przyszłości otrzyma nowy lakier, konserwacje itd a i przy okazji może nowe serce otrzyma smile.gif mocniejsze przede wszystkim.

Bo przy podstawowym silniku to raczej nie rozwojowo jest - silniki Saaba podchodzą ponoć albo klasycznie c20xe + dmuchawka - większość miała kute tłoki w serii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Więc tak dokupiłem sobie skóry cały komplet do niej smile.gif

Szybka decyzja i 1250km...za skórami grinser006.gif

Już przełożyłem wszystko, teraz chcę to nieco odnowić/ zakonserwować. Czym najlepiej bez ryzyka uszkodzenia? W ońcu dostać zadbaną w miarę skórę do Calibry to już w zasadzie nie możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podrzucił byś w końcu jakieś zdjęcia tego wozu na żywo.

Ja do skórzanej tapicery brałem od kumpla z myjni coś takiego jak "castis" (nie wiem czy dobrze napisałem) taki zielony płyn, robił mi odpowiednie stężenie, bo jak będzie za duże to wyjdą plamy, do tego mięka szmatka i jazda.

Puźniej jak skóra wyschnie trzeba ją nawilżyć mleczkiem dostępnym w sklepach motoryzacyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podrzucił byś w końcu jakieś zdjęcia tego wozu na żywo.

Żebym ja wiedział jak tutaj się foty wstawia grinser006.gif nie ogarniam grinser006.gif przynajmniej na tym forum grinser006.gif

> Ja do skórzanej tapicery brałem od kumpla z myjni coś takiego jak "castis" (nie wiem czy dobrze

> napisałem) taki zielony płyn, robił mi odpowiednie stężenie, bo jak będzie za duże to wyjdą

> plamy, do tego mięka szmatka i jazda.

Dzięki zanotowałem smile.gif

Tak na szybko :

jakiś tekst

jakiś tekst

Widzę, że od założenia wątku do teraz liczba ogłoszeń sprzedaży zmalała z jakichś 150 do 115 panic.gif

Wątpie, że nagle zrobi się wysyp tych Calibr. Wynika z tego, że do wakacji zostanie może z 30-50 aktualnych ogłoszeń sprzedaży a za 2 -3 lata będzie to taki już egzotyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne, gratulacje!

Tez mialem Calibre - czerwona, totalana seria, C20ne, z blachodachem, kompem itd. Przejechalem nia jakies 60-70kkm i tam sie chyba nic nie popsulo.

MIlo wspominam to auto.

Dbaj o nie bo to juz antyk sie zrobi za chwile claps.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fajne, gratulacje!

> Tez mialem Calibre - czerwona, totalana seria, C20ne, z blachodachem, kompem itd. Przejechalem nia

> jakies 60-70kkm i tam sie chyba nic nie popsulo.

> MIlo wspominam to auto.

> Dbaj o nie bo to juz antyk sie zrobi za chwile

pomijając klakson który nigdy nie działał smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.