Cherokee18 Napisano 5 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 > Skoro masz mozliwosc dokonywania takich pomiarów, to może byłbyś w stanie sprawdzić Orlen Semi 2T, > bo w sumie po co ludzie mają wspierać zachodnie koncerny, gdyby okazało się że polski produkt > im nie ustępuje, albo być może i jest lepszy ? A przynajmniej byłoby porównanie obu olejów > jako dodatków do ON, czyli Elfa i Orlenu. Właściwości fizyczne mogę oznaczyć ale ze względu na hobbystyczne podejście do tematu nie wyrobię się wcześniej jak za około 2 miesiące. Analizę spalin mógłbym również wykonać ale aktualnie jeżdżę na gazie Jeżeli będzie chętny z silnikiem diesla to możemy pomyśleć. Jednak również nie wcześniej jak za około 2-3 miesiące. > Ewentualnie zmierzyć HFRR ? Bo w sumie przecież o to w tym dodawaniu oleju 2T do ON chodzi. Tego niestety nie mam na czym zmierzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 5 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 > A głównym zwolennikiem dolewania oleju był kolega mrarek . I ostatnio mu się rozwalił silnik - 1.5 > DCi. Choć on twierdzi że to nie z powodu dolewania oleju. Ale że mu poszedł dół silnika to już pominąłeś specjalnie czy tak przez zwyczajne przeoczenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 5 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 > Ale że mu poszedł dół silnika to już pominąłeś specjalnie czy tak przez zwyczajne przeoczenie? 1.5 DCi mają w standardzie przewidzianą opcję ,,wylatania'' korby z panewką przy pewnym bliżej nie określonym przebiegu, i lanie oleju 2T do paliwa nie ma tu nic do rzeczy. Sam mam 1.5 DCi , leję 2T Orlenowskie i jak na razie widzę plusy tego rozwiązania. Moim zdaniem warto, ale nikt nikogo nie zmusza. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOZODOJ Napisano 5 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 > Wyniki rzeczywiście nie są przedstawione w sposób naukowy. Badania robiłem dla siebie z czystej > ciekawości, co nie znaczy że coś kombinowałem > Gęstość, lepkość, punkt zapłonu i ciepło spalania wykonane były w warunkach laboratoryjnych, po 3 > razy dla ON i mieszanki. Powyższe wyniki to uśrednione wartości. No OK, tylko sama średnia nie mówi wiele. Jeszcze potrzebny jest jakiś zakres, w którym ta średnia się mieści np. na 95%. Jeśli zakresy dla badanych prób się pokrywają, choćby częściowo, to nie możemy stwierdzić, że średnie się różnią. Nie czepiam się, po prostu sygnalizuję problem, który może prowadzić do błędnej interpretacji tego co zmierzyłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 5 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 > - brak słupków błędów - najlepiej 95-procentowych przedziałów ufności dla średnich Mam nadzieję, że nikogo nie obrażasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 > No OK, tylko sama średnia nie mówi wiele. Jeszcze potrzebny jest jakiś zakres, w którym ta średnia > się mieści np. na 95%. Jeśli zakresy dla badanych prób się pokrywają, choćby częściowo, to nie > możemy stwierdzić, że średnie się różnią. > Nie czepiam się, po prostu sygnalizuję problem, który może prowadzić do błędnej interpretacji tego > co zmierzyłeś. Nie twierdze, że się czepiasz Dzięki za podpowiedź, którą wykorzystam w kolejnych pomiarach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 > Nie twierdze, że się czepiasz Dzięki za podpowiedź, którą wykorzystam w kolejnych pomiarach Ale co wy w ogóle mierzycie? Tego oleju nie leje się po to, żeby silnik pracował inaczej. Nie będzie przez to palił mniej i szybciej jechał. Niektórzy obserwują minimalnie mniejsze spalanie, być może poprzez dobre właściwości czyszczące takiego oleju usuwane jest to, czego nie powinno być i układ wtryskowy wraca do normy. Jeśli silnik pracuje ciszej to fajnie, ale to nie są Bóg wie jakie różnice, i znowuż - raczej korzyść poboczna niż to, o co chodziło. Podstawowym celem stosowania tego oleju jest przedłużenie żywota pompy wysokiego ciśnienia poprzez poprawę smarności oleju napędowego. I koniec, kropka. To nie jest STP do wtrysków ani SKYDD przeciw parafinie. Jak ktoś uważa, że wleje dwa razy, efektów nie ma i to głupota, to jest w błędzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 Dodatkowe zadanie oleju 2T w toyotach to smarowanie i utrzymywanie w czystości wtryskiewaczy.Przynajmniej u mnie są Denso nienaprawialne.Koszt jednego to 1200 zł. Więc cena bańki oleju - używam RAVENOL SCOOTER 2-Takt Półsyntet. 4L za 76.26zł - jest smiesznie mała przy tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 > 1.5 DCi mają w standardzie przewidzianą opcję ,,wylatania'' korby z panewką przy pewnym bliżej nie > określonym przebiegu, i lanie oleju 2T do paliwa nie ma tu nic do rzeczy. > Sam mam 1.5 DCi , leję 2T Orlenowskie i jak na razie widzę plusy tego rozwiązania. Moim zdaniem > warto, ale nikt nikogo nie zmusza. > Pozdrawiam. Dla wielu pryszcz na wacku też będzie skutkiem lania 2T do ropy. Tak, ja LEJĘ!! Z doświadczenia-NIE POLECAM mobila, świetny był olej do pił husqwarny, teraz 2T orlenowski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konger Napisano 7 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2015 Jako, że do 1. kwietnia stanowczo za daleko, to zapytam: o co cho? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 7 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2015 poczytaj, temat zdecydowanie nie jest 1wszo kwietniowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konger Napisano 7 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2015 > poczytaj, temat zdecydowanie nie jest 1wszo kwietniowy No właśnie, długi trochę, szczególnie na drzewku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 4 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 Wiem ze pare osob zainspirowanych tym watkiem zdecydowalo sie lac 2T do ropy, chcialbym sie zapytac czy odczuli jakas poprawe? Na swoim przykladzie napisze ze motor pracuje bardzo miekko i cicho, porownywalem z 2 sztukami w ktorych nie leje sie zadnych dodatkow i jest naprawde duza roznica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > Wiem ze pare osob zainspirowanych tym watkiem zdecydowalo sie lac 2T do ropy, chcialbym sie zapytac > czy odczuli jakas poprawe? > Na swoim przykladzie napisze ze motor pracuje bardzo miekko i cicho, porownywalem z 2 sztukami w > ktorych nie leje sie zadnych dodatkow i jest naprawde duza roznica. Który olej dolewasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 4 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 liqui moly lm1052 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > liqui moly lm1052 ja nie mogę się przekonać, niby z autem wszystko OK, więc czy jest sens lać? Widzę opakowanie 1L, bak mam 70L na ile dolewek to starczy? Leje się 200ml? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 4 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 200-250ml, w moim przypadku butelka 1L starczyla na 4 zbiorniki i cos tam zostalo.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > 200-250ml, w moim przypadku butelka 1L starczyla na 4 zbiorniki i cos tam zostalo.... Może wezmę 1L, jak nie będzie wielkiej poprawy to przestanę lać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > Wiem ze pare osob zainspirowanych tym watkiem zdecydowalo sie lac 2T do ropy, chcialbym sie zapytac > czy odczuli jakas poprawe? a jednak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > liqui moly lm1052 Ja zużyłem 1l ww oleju. Różnic nie stwierdzam, ciężko powiedzieć, czy silnik pracuje spokojniej, może coś w tym jest. Spadło mi natomiast spalanie, ale nie można stwierdzić, czy to za sprawą oleju. Generalnie w lato średnie spalanie z 20 tys.km miałem 6,3l/100km i od lata nieco zmieniłem styl jazdy na emeryt mode i w efekcie średnio z 25tys. km jest 5,4/100km. Być może jest jakiś promil zasługi oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 4 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 kurcze, to moje DW10 nie potrafi tak malo palic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 Nie przejmuj się też mu zazdraszczam, chociaż już kiedyś też się tym chwalił i nikt nie potrafił zbliżyć się do jego wyników. Moje średnie spalanie z dystrybutora z ostatniego roku to 7,1l/100km tym silnikiem, ale nie powiem raz udało mi się zejść do 5,3l/100km w trasie przy normalnej jeździe, więc może gdyby tak jeździć nie przekraczając 1400 obrotów to w trasie wyjdzie 4, a w mieście 6 dające średnią na poziomie 5litrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 4 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 Tobie tez zazdraszczam U mnie jest tak : klik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > Tobie tez zazdraszczam > U mnie jest tak : > klik To małżonce salonka kręcąc się wkoło komina spala 9-10 l/100km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 4 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 Ooo podbudowales mnie ja tez sie krece wokol komina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > kurcze, to moje DW10 nie potrafi tak malo palic C5 jest pewnie cięższe. Panowie luzik u mnie nie ma żadnej tajemnicy, a recepta jest prosta: Kiedy w lato miałem spalanie powyżej 6l: - jeździłem tylko w trasie Wawa-Lublin z prędkościami przeciętnymi 120-140km/h + Vmax na obwodnicy czasami 210km/h, by ulżyć sumieniu - tankowałem w 99% na Statoilu w Lublinie, z czego ok. 60-70% tankowań paliwa premium (gold) - nie używałem auta w mieście, bo jeździłem skuterem Obecnie kiedy spalanie spadło do 5,4-5,5l/100km - 80% jazdy to trasa Wawa-LBN, ale z reguły jeżdżę w przedziale 90-110km/h (czasami pocisnę sobie na obwodnicy Garwolina), stosując eko-driving, mając jednak na uwadze, że poniżej 1500RPM dwumas dostaje lekko w kość - 20% jazdy to jazda podmiejska i miejska (skuter ukradli), ale mało wymagająca, bo nie jeżdżę w korkach - do roboty jeżdżę prawie jak mleczarz, czyli na 6 rano, więc śmigam sobie Wisłostradą kiedy ruch jest niewielki, do domu wracam o 15, więc też omijam korki. - tankuję w 99% najtańszą ropę w okolicy, czyli Auchan Wola/Piaseczno + od jakiegoś czasu, za sprawą wątku Muzyka leję olej 2T. *) - podane spalanie średnie z kompa, pokrywa się z przeliczonym przy dystrybutorze (tankuję do pełna) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 4 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 no c5 wazy ~1570kg wg. masy wbitej w dowodzie, jezdze codziennie srodmiescie-piaseczno, ostatnio przez konstancin, bo mniej swiatel i wygodniej tankuje na Auchan jak widac a predkosc srednia mam na poziomie 33km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > no c5 wazy ~1570kg wg. masy wbitej w dowodzie, jezdze codziennie srodmiescie-piaseczno, ostatnio > przez konstancin, bo mniej swiatel i wygodniej tankuje na Auchan jak widac a predkosc srednia > mam na poziomie 33km/h U mnie w DR masa 1393kg, jeżdżę najczęściej Konstancin-Siekierki, Konstancin-Żerań, Konstancin-Piaseczno-POW-Wola, czasami Mokotów, prędkość średnia z kompa 59km/h. Wg mnie różnice w prędkościach obrazują różnice w spalaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 > Witajcie, > Leje ktoś z was prewencyjnie 2T do ropy i widzi jakies pozytywne badz negatywne skutki takiego > rozwiazania ? 3 miesiące minęły podaj publicznie, co poczyniłeś jak silnik z FAP znosi 2T? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 ja moge napisac, ze przepaliłem zafira b z dpf 1000l ON z dodatkiem 4l 2T semisyntetyka. znaczącej różnicy ani w pracy silnika (jak głosno klekotał na jałowych tak klekocze), ani w spalaniu (średnia na kompie przed eksperymentem była 6,2, teraz jest 6,1, wiec jakas tam róznica jest, ale nie znacząca, tym bardziej, ze była zima i jeździło sie bez klimy), ani w czestosci wypalania filtra nie zaobserwowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sei08 Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 > 3 miesiące minęły > podaj publicznie, co poczyniłeś > jak silnik z FAP znosi 2T? Będziesz dolewał 2T do nowego nabytku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 > Będziesz dolewał 2T do nowego nabytku ? no właśnie myślę nad tym, bo jest tutaj FAP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 > no właśnie myślę nad tym, bo jest tutaj FAP Na forum peugeot-klub.pl dolewacze 2T zauważyli rzadsze wypalanie się filtra. Z tym, że tam - w pugach, jest filtr "mokry" - z dodatkiem Eolys, dozowanym do paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 czyli leją do FAPów a muzyk zacichł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 4 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 zacichl bo ciezki weekend mial... leje i nie zauwazam minusow, generalnie jak na moje to bardziej miekko motor chodzi... Fap dziala puki co, wiec raczej nie szkodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 no bo mam dylemata do mojego FAPa i czekam, co inni napiszą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 4 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 ale ja mam mokrego fapa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 > no bo mam dylemata do mojego FAPa > i czekam, co inni napiszą... mam DPF i leje 2T nie zauwazylem negatywnych skutkow poki co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 > mam DPF i leje 2T nie zauwazylem negatywnych skutkow poki co A pozytywne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 > Na forum peugeot-klub.pl dolewacze 2T zauważyli rzadsze wypalanie się filtra. Z tym, że tam - w > pugach, jest filtr "mokry" - z dodatkiem Eolys, dozowanym do paliwa. Rzadsze wypalanie to dobrze, czy źle? I jak się je dostrzega? Ja jeżdżę 40kkm i ani razu nie zauważyłem procedury wypalania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawli82 Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 > 1.5 DCi mają w standardzie przewidzianą opcję ,,wylatania'' korby z panewką przy pewnym bliżej nie > określonym przebiegu, i lanie oleju 2T do paliwa nie ma tu nic do rzeczy. > Sam mam 1.5 DCi , leję 2T Orlenowskie i jak na razie widzę plusy tego rozwiązania. Moim zdaniem > warto, ale nikt nikogo nie zmusza. > Pozdrawiam. to,że korba bokiem wychodzi w dCi to problem braku smarowania i oleju. BTW co ile wymieniasz olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 > Rzadsze wypalanie to dobrze, czy źle? I jak się je dostrzega? Ja jeżdżę 40kkm i ani razu nie > zauważyłem procedury wypalania... W Pugach, w celu podniesienia temp. spalin, załączane są najbardziej prądożerne odbiorniki - grzanie szyb, lusterek... niektórzy sobie zamontowali pod wkładem lusterka diodkę mającą się zapalić w momencie załączenia. Rzadsze wypalanie oznacza mniejsze zapchanie filtra. Całością steruje czujnik mierzący różnicę ciśnień na wejściu i wyjściu filtra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 > Rzadsze wypalanie oznacza mniejsze zapchanie filtra. Czyli oznacza to że olej 2T działa korzystnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 8 Maja 2015 Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 > zacichl bo ciezki weekend mial... > leje i nie zauwazam minusow, generalnie jak na moje to bardziej miekko motor chodzi... > Fap dziala puki co, wiec raczej nie szkodzi no to zalałem. na razie 100 ml/60 litrów ON Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 8 Maja 2015 Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 > Czyli oznacza to że olej 2T działa korzystnie. ale nie taki jest jego podstawowy cel działania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 8 Maja 2015 Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 > no to zalałem. > na razie 100 ml/60 litrów ON Warto wlewać zwłaszcza w DCi, koszt niewielki, a wszelkie znaki na niebie wskazują iż zabezpiecza wtryskiwacze przed kiepską jakością naszego ON. Ja leję do DCi i póki będę jeździł to lał będę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 8 Maja 2015 Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 wiem, dlatego lałem do SCII. ale w SCIII jest FAP i tu mam obawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 8 Maja 2015 Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 > no to zalałem. > na razie 100 ml/60 litrów ON Trochę słaba ilość nic nie dająca. Znawcy okreslają te wartości między 200 a 300..Poniżej 200 obniża liczbe cetanową więc lepiej mniej jak więcej lac. Ja leje 1:200 / 1:250 jak mi sie akurat podoba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 8 Maja 2015 Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 w poprzednim silniku (bez FAP) lałem 200, bo mam taka strzykawkę: http://allegro.pl/odciagarka-strzykawka-odsysarka-oleju-pompa-200ml-i5182570356.html tutaj trochę wystraszony jestem FAPem, ale może z czasem dojdę do siebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 8 Maja 2015 Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 > w poprzednim silniku (bez FAP) lałem 200, bo mam taka strzykawkę: > http://allegro.pl/odciagarka-strzykawka-odsysarka-oleju-pompa-200ml-i5182570356.html > tutaj trochę wystraszony jestem FAPem, ale może z czasem dojdę do siebie Ja lałem z butelki po Kubusiu, ludzie stojący za mną przeważnie mieli dziwne wyrazy twarzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.