Skocz do zawartości

Olej 2T do Ropy? Za i przeciw tego rozwiązania.


Muzyk

Rekomendowane odpowiedzi

> Skoro masz mozliwosc dokonywania takich pomiarów, to może byłbyś w stanie sprawdzić Orlen Semi 2T,

> bo w sumie po co ludzie mają wspierać zachodnie koncerny, gdyby okazało się że polski produkt

> im nie ustępuje, albo być może i jest lepszy ? A przynajmniej byłoby porównanie obu olejów

> jako dodatków do ON, czyli Elfa i Orlenu.

Właściwości fizyczne mogę oznaczyć ale ze względu na hobbystyczne podejście do tematu nie wyrobię się wcześniej jak za około 2 miesiące. Analizę spalin mógłbym również wykonać ale aktualnie jeżdżę na gazie zlosnik.gif Jeżeli będzie chętny z silnikiem diesla to możemy pomyśleć. Jednak również nie wcześniej jak za około 2-3 miesiące.

> Ewentualnie zmierzyć HFRR ? Bo w sumie przecież o to w tym dodawaniu oleju 2T do ON chodzi.

Tego niestety nie mam na czym zmierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A głównym zwolennikiem dolewania oleju był kolega mrarek . I ostatnio mu się rozwalił silnik - 1.5

> DCi. Choć on twierdzi że to nie z powodu dolewania oleju.

Ale że mu poszedł dół silnika to już pominąłeś specjalnie czy tak przez zwyczajne przeoczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale że mu poszedł dół silnika to już pominąłeś specjalnie czy tak przez zwyczajne przeoczenie?

1.5 DCi mają w standardzie przewidzianą opcję ,,wylatania'' korby z panewką przy pewnym bliżej nie określonym przebiegu, i lanie oleju 2T do paliwa nie ma tu nic do rzeczy.

Sam mam 1.5 DCi , leję 2T Orlenowskie i jak na razie widzę plusy tego rozwiązania. Moim zdaniem warto, ale nikt nikogo nie zmusza.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyniki rzeczywiście nie są przedstawione w sposób naukowy. Badania robiłem dla siebie z czystej

> ciekawości, co nie znaczy że coś kombinowałem

> Gęstość, lepkość, punkt zapłonu i ciepło spalania wykonane były w warunkach laboratoryjnych, po 3

> razy dla ON i mieszanki. Powyższe wyniki to uśrednione wartości.

No OK, tylko sama średnia nie mówi wiele. Jeszcze potrzebny jest jakiś zakres, w którym ta średnia się mieści np. na 95%. Jeśli zakresy dla badanych prób się pokrywają, choćby częściowo, to nie możemy stwierdzić, że średnie się różnią.

Nie czepiam się, po prostu sygnalizuję problem, który może prowadzić do błędnej interpretacji tego co zmierzyłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No OK, tylko sama średnia nie mówi wiele. Jeszcze potrzebny jest jakiś zakres, w którym ta średnia

> się mieści np. na 95%. Jeśli zakresy dla badanych prób się pokrywają, choćby częściowo, to nie

> możemy stwierdzić, że średnie się różnią.

> Nie czepiam się, po prostu sygnalizuję problem, który może prowadzić do błędnej interpretacji tego

> co zmierzyłeś.

Nie twierdze, że się czepiasz wink.gif Dzięki za podpowiedź, którą wykorzystam w kolejnych pomiarach wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie twierdze, że się czepiasz Dzięki za podpowiedź, którą wykorzystam w kolejnych pomiarach

Ale co wy w ogóle mierzycie? Tego oleju nie leje się po to, żeby silnik pracował inaczej. Nie będzie przez to palił mniej i szybciej jechał. Niektórzy obserwują minimalnie mniejsze spalanie, być może poprzez dobre właściwości czyszczące takiego oleju usuwane jest to, czego nie powinno być i układ wtryskowy wraca do normy. Jeśli silnik pracuje ciszej to fajnie, ale to nie są Bóg wie jakie różnice, i znowuż - raczej korzyść poboczna niż to, o co chodziło.

Podstawowym celem stosowania tego oleju jest przedłużenie żywota pompy wysokiego ciśnienia poprzez poprawę smarności oleju napędowego. I koniec, kropka. To nie jest STP do wtrysków ani SKYDD przeciw parafinie. Jak ktoś uważa, że wleje dwa razy, efektów nie ma i to głupota, to jest w błędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowe zadanie oleju 2T w toyotach to smarowanie i utrzymywanie w czystości wtryskiewaczy.Przynajmniej u mnie są Denso nienaprawialne.Koszt jednego to 1200 zł.

Więc cena bańki oleju - używam RAVENOL SCOOTER 2-Takt Półsyntet. 4L za 76.26zł - jest smiesznie mała przy tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.5 DCi mają w standardzie przewidzianą opcję ,,wylatania'' korby z panewką przy pewnym bliżej nie

> określonym przebiegu, i lanie oleju 2T do paliwa nie ma tu nic do rzeczy.

> Sam mam 1.5 DCi , leję 2T Orlenowskie i jak na razie widzę plusy tego rozwiązania. Moim zdaniem

> warto, ale nikt nikogo nie zmusza.

> Pozdrawiam.

Dla wielu pryszcz na wacku też będzie skutkiem lania 2T do ropy. Tak, ja LEJĘ!! Z doświadczenia-NIE POLECAM mobila, świetny był olej do pił husqwarny, teraz 2T orlenowski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Wiem ze pare osob zainspirowanych tym watkiem zdecydowalo sie lac 2T do ropy, chcialbym sie zapytac czy odczuli jakas poprawe?

Na swoim przykladzie napisze ze motor pracuje bardzo miekko i cicho, porownywalem z 2 sztukami w ktorych nie leje sie zadnych dodatkow i jest naprawde duza roznica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem ze pare osob zainspirowanych tym watkiem zdecydowalo sie lac 2T do ropy, chcialbym sie zapytac

> czy odczuli jakas poprawe?

> Na swoim przykladzie napisze ze motor pracuje bardzo miekko i cicho, porownywalem z 2 sztukami w

> ktorych nie leje sie zadnych dodatkow i jest naprawde duza roznica.

Który olej dolewasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> liqui moly lm1052

Ja zużyłem 1l ww oleju. Różnic nie stwierdzam, ciężko powiedzieć, czy silnik pracuje spokojniej, może coś w tym jest. Spadło mi natomiast spalanie, ale nie można stwierdzić, czy to za sprawą oleju. Generalnie w lato średnie spalanie z 20 tys.km miałem 6,3l/100km i od lata nieco zmieniłem styl jazdy na emeryt mode i w efekcie średnio z 25tys. km jest 5,4/100km. Być może jest jakiś promil zasługi oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przejmuj się też mu zazdraszczam, chociaż już kiedyś też się tym chwalił i nikt nie potrafił zbliżyć się do jego wyników. Moje średnie spalanie z dystrybutora z ostatniego roku to 7,1l/100km tym silnikiem, ale nie powiem raz udało mi się zejść do 5,3l/100km w trasie przy normalnej jeździe, więc może gdyby tak jeździć nie przekraczając 1400 obrotów to w trasie wyjdzie 4, a w mieście 6 dające średnią na poziomie 5litrów zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kurcze, to moje DW10 nie potrafi tak malo palic

C5 jest pewnie cięższe.

Panowie luzik smile.gif u mnie nie ma żadnej tajemnicy, a recepta jest prosta:

Kiedy w lato miałem spalanie powyżej 6l:

- jeździłem tylko w trasie Wawa-Lublin z prędkościami przeciętnymi 120-140km/h + Vmax na obwodnicy czasami 210km/h, by ulżyć sumieniu

- tankowałem w 99% na Statoilu w Lublinie, z czego ok. 60-70% tankowań paliwa premium (gold)

- nie używałem auta w mieście, bo jeździłem skuterem

Obecnie kiedy spalanie spadło do 5,4-5,5l/100km

- 80% jazdy to trasa Wawa-LBN, ale z reguły jeżdżę w przedziale 90-110km/h (czasami pocisnę sobie na obwodnicy Garwolina), stosując eko-driving, mając jednak na uwadze, że poniżej 1500RPM dwumas dostaje lekko w kość zlosnik.gif

- 20% jazdy to jazda podmiejska i miejska (skuter ukradli), ale mało wymagająca, bo nie jeżdżę w korkach - do roboty jeżdżę prawie jak mleczarz, czyli na 6 rano, więc śmigam sobie Wisłostradą kiedy ruch jest niewielki, do domu wracam o 15, więc też omijam korki.

- tankuję w 99% najtańszą ropę w okolicy, czyli Auchan Wola/Piaseczno + od jakiegoś czasu, za sprawą wątku Muzyka leję olej 2T.

*) - podane spalanie średnie z kompa, pokrywa się z przeliczonym przy dystrybutorze (tankuję do pełna) ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no c5 wazy ~1570kg wg. masy wbitej w dowodzie, jezdze codziennie srodmiescie-piaseczno, ostatnio przez konstancin, bo mniej swiatel i wygodniej grinser006.gif tankuje na Auchan jak widac a predkosc srednia mam na poziomie 33km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no c5 wazy ~1570kg wg. masy wbitej w dowodzie, jezdze codziennie srodmiescie-piaseczno, ostatnio

> przez konstancin, bo mniej swiatel i wygodniej tankuje na Auchan jak widac a predkosc srednia

> mam na poziomie 33km/h

U mnie w DR masa 1393kg, jeżdżę najczęściej Konstancin-Siekierki, Konstancin-Żerań, Konstancin-Piaseczno-POW-Wola, czasami Mokotów, prędkość średnia z kompa 59km/h.

Wg mnie różnice w prędkościach obrazują różnice w spalaniu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> Witajcie,

> Leje ktoś z was prewencyjnie 2T do ropy i widzi jakies pozytywne badz negatywne skutki takiego

> rozwiazania ?

3 miesiące minęły grinser006.gif

podaj publicznie, co poczyniłeś smile.gif

jak silnik z FAP znosi 2T?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja moge napisac, ze przepaliłem zafira b z dpf 1000l ON z dodatkiem 4l 2T semisyntetyka.

znaczącej różnicy ani w pracy silnika (jak głosno klekotał na jałowych tak klekocze), ani w spalaniu (średnia na kompie przed eksperymentem była 6,2, teraz jest 6,1, wiec jakas tam róznica jest, ale nie znacząca, tym bardziej, ze była zima i jeździło sie bez klimy), ani w czestosci wypalania filtra nie zaobserwowałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie myślę nad tym, bo jest tutaj FAP

Na forum peugeot-klub.pl dolewacze 2T zauważyli rzadsze wypalanie się filtra. Z tym, że tam - w pugach, jest filtr "mokry" - z dodatkiem Eolys, dozowanym do paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacichl bo ciezki weekend mial...

leje i nie zauwazam minusow, generalnie jak na moje to bardziej miekko motor chodzi...

Fap dziala puki co, wiec raczej nie szkodzi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na forum peugeot-klub.pl dolewacze 2T zauważyli rzadsze wypalanie się filtra. Z tym, że tam - w

> pugach, jest filtr "mokry" - z dodatkiem Eolys, dozowanym do paliwa.

Rzadsze wypalanie to dobrze, czy źle? I jak się je dostrzega? Ja jeżdżę 40kkm i ani razu nie zauważyłem procedury wypalania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.5 DCi mają w standardzie przewidzianą opcję ,,wylatania'' korby z panewką przy pewnym bliżej nie

> określonym przebiegu, i lanie oleju 2T do paliwa nie ma tu nic do rzeczy.

> Sam mam 1.5 DCi , leję 2T Orlenowskie i jak na razie widzę plusy tego rozwiązania. Moim zdaniem

> warto, ale nikt nikogo nie zmusza.

> Pozdrawiam.

to,że korba bokiem wychodzi w dCi to problem braku smarowania i oleju.

BTW co ile wymieniasz olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rzadsze wypalanie to dobrze, czy źle? I jak się je dostrzega? Ja jeżdżę 40kkm i ani razu nie

> zauważyłem procedury wypalania...

W Pugach, w celu podniesienia temp. spalin, załączane są najbardziej prądożerne odbiorniki - grzanie szyb, lusterek...

niektórzy sobie zamontowali pod wkładem lusterka diodkę mającą się zapalić w momencie załączenia.

Rzadsze wypalanie oznacza mniejsze zapchanie filtra. Całością steruje czujnik mierzący różnicę ciśnień na wejściu i wyjściu filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zacichl bo ciezki weekend mial...

> leje i nie zauwazam minusow, generalnie jak na moje to bardziej miekko motor chodzi...

> Fap dziala puki co, wiec raczej nie szkodzi

no to zalałem.

na razie 100 ml/60 litrów ON

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to zalałem.

> na razie 100 ml/60 litrów ON

Warto wlewać zwłaszcza w DCi, koszt niewielki, a wszelkie znaki na niebie wskazują iż zabezpiecza wtryskiwacze przed kiepską jakością naszego ON. Ja leję do DCi i póki będę jeździł to lał będę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to zalałem.

> na razie 100 ml/60 litrów ON

Trochę słaba ilość nic nie dająca.

Znawcy okreslają te wartości między 200 a 300..Poniżej 200 obniża liczbe cetanową więc lepiej mniej jak więcej lac.

Ja leje 1:200 / 1:250 jak mi sie akurat podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w poprzednim silniku (bez FAP) lałem 200, bo mam taka strzykawkę:

http://allegro.pl/odciagarka-strzykawka-odsysarka-oleju-pompa-200ml-i5182570356.html

tutaj trochę wystraszony jestem FAPem, ale może z czasem dojdę do siebie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w poprzednim silniku (bez FAP) lałem 200, bo mam taka strzykawkę:

> http://allegro.pl/odciagarka-strzykawka-odsysarka-oleju-pompa-200ml-i5182570356.html

> tutaj trochę wystraszony jestem FAPem, ale może z czasem dojdę do siebie

Ja lałem z butelki po Kubusiu, ludzie stojący za mną przeważnie mieli dziwne wyrazy twarzy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.