Skocz do zawartości

Jaki kocioł kondensacyjny i grzejniki do ogrzania domu


Cooler

Rekomendowane odpowiedzi

Nadszedł czas zastanowienia się nad piecem.. Z założenia ma to być piec kondensacyjny jednofunkcyjny ma tez podgrzeać ciepła wodę czyli miec zbiornik przynajmniej 100 l.

Dane domu

Dom ok 130 m2 pow uzytkowej + 21 m garaz+ strych zbudowany z ytonga 24 + 20 cm styropian dach dwuspad. Okna o współczynniku maks 0.8 na ciepłym montazu trójwastwowym do tego rekuperacja z GWC . Ogrzewanie na dole podłogówka ok 75 m2 na górze zwykłe grzejniki

1. Jakiej mocy powinien być piec?

2. Jakiej firmy piec wybrać Jakies doświadczenia z róznymi firmami mile widziane

3. Grzejniki hydraulik przewymiarował na większe- bo podbno przy piecu kondensacyjnym mniejsza temperatura i musza być grzejniki większe..ale czy aż 2x lub 2.5 x niż w projekcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępnie robiłem dwie wyceny do naszego domu (140m) - firmy proponowały Viessmana (Vitodens 200W-13kW) bądź DeDietricha 13kW (moc pieca polecanego do budynku wyliczyłem na 12kW).

Jeśli chodzi o producenta, dwie osoby w rodzinie mają Vailanty od przeszło 10-ciu lat i działają bezobsługowo. U mnie przez 15 lat działał dwufunkcyjny Junkers, sprawował się dobrze, ale przy okazji remontu łazienki wymieniłem go na mniejszego i ładniejszego Termeta - trzy lata bez problemu działa.

Na dzień dzisiejszy rozważam pomiędzy Vailantem a Viessmanem

P.S. Jeśli chodzi o okna, u mnie będą o współczynnikach od 0,7 do 0,8 smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wstępnie robiłem dwie wyceny do naszego domu (140m) - firmy proponowały Viessmana (Vitodens

> 200W-13kW) bądź DeDietricha 13kW (moc pieca polecanego do budynku wyliczyłem na 12kW).

> Jeśli chodzi o producenta, dwie osoby w rodzinie mają Vailanty od przeszło 10-ciu lat i działają

> bezobsługowo. U mnie przez 15 lat działał dwufunkcyjny Junkers, sprawował się dobrze, ale przy

> okazji remontu łazienki wymieniłem go na mniejszego i ładniejszego Termeta - trzy lata bez

> problemu działa.

> Na dzień dzisiejszy rozważam pomiędzy Vailantem a Viessmanem

> P.S. Jeśli chodzi o okna, u mnie będą o współczynnikach od 0,7 do 0,8

moje jedno okno w fixie ma 0,64...a najsłabsze ( małe garażowe) ok 0,78

Co do kotłów to Viesmann i Vailant najpopularniejszy , ale też krązą rózne opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaki budzet ?

> Viessmann 222, 111w ? 100w oglądałeś ?

Na razie jeden hydraulik polecił Brojte WHBS 22 KW ze zbiornikiem 106 l. Ale cholera wie co to za kocioł i jak sie sprawuje. Opinii mało a jak sa to od skrajnosci w skrajność

cena tego zestawu ok 5200 pln netto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na razie jeden hydraulik polecił Brojte WHBS 22 KW ze zbiornikiem 106 l. Ale cholera wie co to za

> kocioł i jak sie sprawuje. Opinii mało a jak sa to od skrajnosci w skrajność

Nie baw sie w wynalazki tylko weź to co popularne, masz rozsądny serwis w okolicy, stać Cie i Ci się podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nadszedł czas zastanowienia się nad piecem.. Z założenia ma to być piec kondensacyjny

> jednofunkcyjny ma tez podgrzeać ciepła wodę czyli miec zbiornik przynajmniej 100 l.

> Dane domu

> Dom ok 130 m2 pow uzytkowej + 21 m garaz+ strych zbudowany z ytonga 24 + 20 cm styropian dach

> dwuspad. Okna o współczynniku maks 0.8 na ciepłym montazu trójwastwowym do tego rekuperacja z

> GWC . Ogrzewanie na dole podłogówka ok 75 m2 na górze zwykłe grzejniki

> 1. Jakiej mocy powinien być piec?

> 2. Jakiej firmy piec wybrać Jakies doświadczenia z róznymi firmami mile widziane

> 3. Grzejniki hydraulik przewymiarował na większe- bo podbno przy piecu kondensacyjnym mniejsza

> temperatura i musza być grzejniki większe..ale czy aż 2x lub 2.5 x niż w projekcie?

z tymi większymi grzejnikami to jest jakaś bzdura. Już któryś raz to słyszę. Kocioł kondensacyjny, tak jak niekondensacyjny może grzać wodę do wysokich temperatur i nie trzeba większych grzejników. Owszem, warto moim zdaniem trochę przewymiarować, ale nie dwukrotnie. Ja mam kondensacyjny, grzejniki trochę większe niż w projekcie, temp. wody ustawiłem na 50 stopni. Przy dobrze ocieplonym domu i takim ustawieniu piec i tak częściej nie grzeje niż grzeje, nawet przy dużych mrozach.

Mam Viessmana 100W 19kW. Piec prosty, bez bajerów, przyjazny w obsłudze, robi co ma robić, czyli grzeje wodę. Polecam zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tymi większymi grzejnikami to jest jakaś bzdura.

nie bzdura a zapewnienie pracy w kondensacji bez względu na temperaturę zewnętrzną

> Już któryś raz to słyszę. Kocioł kondensacyjny,

> tak jak niekondensacyjny może grzać wodę do wysokich

> temperatur i nie trzeba większych

ale wtedy nie pracuje w optymalnych warunkach ( spala więcej gazu )

> grzejników. Owszem, warto moim zdaniem trochę

> przewymiarować, ale nie dwukrotnie.

tu już by trzeba projektantów zapytać

> Ja mam

> kondensacyjny, grzejniki trochę większe niż w projekcie, temp. wody ustawiłem na 50 stopni.

> Przy dobrze ocieplonym domu i takim ustawieniu piec i tak częściej nie grzeje niż grzeje,

> nawet przy dużych mrozach.

> Mam Viessmana 100W 19kW. Piec prosty, bez bajerów, przyjazny w obsłudze, robi co ma robić, czyli

> grzeje wodę. Polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A skad wiesz ile to jest troche, a ile dwukrotnie jesli najczesciej nie znasz dokladnie

> zapotrzebowania 'wyjscioowego'? Wszystkie dobory z tabelek i innych takich i tak juz sa na

> oko i najczesciej sporo z zapasem, przy obecnych dociepleniach.

Ja mialem policzony projekt grzejnikow po wybudowaniu uwzgledniajac wszelkie dane. Tyle, ze dla temperatury 65/55. Staralem sie na wlasna reke przewymiarowac do 50/40, ale nie wszedzie dalo sie dobrac tak grzejniki rozmiarami, zeby sie udalo. Sprawdzajac temperatury grzejnikow wyglada na to, ze sie udalo wszedzie, procz sypialni. A wlasnie tam przewymiarowane grzejniki byly o jakies 7-8% mniej, niz wszedzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie baw sie w wynalazki tylko weź to co popularne, masz rozsądny serwis w okolicy, stać Cie i Ci

> się podoba.

Popieram. Sam zakupiłem kiedyś wynalazek (niby z grupy vaillant) i po 6 latach wymieniłem na inny ze względu na ciągłe problemy i drogi serwis.

Teraz mam dedietrich MCR II 24T z zasobnikiem Elektromet i sterownikiem iSense. Zero problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nadszedł czas zastanowienia się nad piecem.. Z założenia ma to być piec kondensacyjny

> jednofunkcyjny ma tez podgrzeać ciepła wodę czyli miec zbiornik przynajmniej 100 l.

> Dane domu

> Dom ok 130 m2 pow uzytkowej + 21 m garaz+ strych zbudowany z ytonga 24 + 20 cm styropian dach

> dwuspad. Okna o współczynniku maks 0.8 na ciepłym montazu trójwastwowym do tego rekuperacja z

> GWC . Ogrzewanie na dole podłogówka ok 75 m2 na górze zwykłe grzejniki

> 1. Jakiej mocy powinien być piec?

Takiej, jak przewiduje to projekt

> 2. Jakiej firmy piec wybrać Jakies doświadczenia z róznymi firmami mile widziane

Ile firm tyle opinii, podobnie jak z autami, nie da się wskazać tego najlepszego. Popatrz jakich masz okolicznych serwisantów, popatrz czy jest Ci potrzebny bardziej zaawansowany piec czy prosty, popatrz na parametry pracy palnika (jak zakres mocy), popatrz na cenę.

> 3. Grzejniki hydraulik przewymiarował na większe- bo podbno przy piecu kondensacyjnym mniejsza

> temperatura i musza być grzejniki większe..ale czy aż 2x lub 2.5 x niż w projekcie?

pierwsze słyszę ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie bzdura a zapewnienie pracy w kondensacji bez względu na temperaturę zewnętrzną

> ale wtedy nie pracuje w optymalnych warunkach ( spala więcej gazu )

kondensacja zależy od temp. powrotu. Tak? I teraz: piec grzeje u mnie z przerwami, to znaczy włącza się na podstawie sygnału z czujnika temp. w pokoju, grzeje np. pół godziny, wyłącza się, jest wyłączony np. 3 godziny. Przez ten czas woda w obiegu stygnie do temperatury otoczenia. I jak się znowu załączy to na powrocie ma wodę całkiem zimną = dobra kondensacja = optymalne warunki. Jak grzeje, to oczywiście temperatura powrotu rośnie, ale zanim urośnie, to... piec się wyłącza, woda w obiegu stygnie i tak dalej. Nie mam żadnego wyświetlacza temp. powrotu, ale jak sobie macam rury, to ta powrotna jest długo zimna, potem zaczyna się robić ciepła, ale zaraz piec się wyłącza. To są moim zdaniem dobre warunki do kondensacji. Co też potwierdza fakt, że rurką odprowadzającą wodę do kanalizacji leci sporo wody.

Inaczej można grzać na jakąś niską temp. wody i kaloryferów, np. 30 stopni albo mniej praktycznie cały czas, albo z krótkimi przerwami. Wtedy faktycznie potrzeba większych kaloryferów, ale sumarycznie takie grzanie wyjdzie drożej, bo piec pracuje cały czas, cały czas chodzi pompa i ciągnie prąd. Więc zapłacimy więcej za prąd, a za gaz tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A oplaca się brać czujnik pogodowy? Przy założeniu, że dom ogrzewamy grzejnikami, czy to sztuka dla

> sztuki?

Moim zdaniem zdecydowanie nie. Co by to miało dać? Może ma to sens przy podłogówce i jej sporej bezwładności, ale przy kaloryferach? Po co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja dostałem oferte na Vitodensa 100 z zasobnikiem 120 litrów (sterownik w salonie, bez pogodówki)

> za 6000 zł. Dobra oferta?

U mnie chyba mniej więcej cenowo tak to wyszło. Dokładnie nie wiem, bo ta sama firma robiła mi całą kotłownię łącznie z doprowadzeniem gazu z drogi do domu i dała na to jedną fakturę. Ale jak patrzyłem na ceny, to chyba tak to mniej więcej było, piec 4 tys. z kawałkiem, zasobnik kilkaset, czujnik, robocizna, to pewnie tak by mniej więcej wyszło.

Widzę, że w sąsiednim wątku ktoś Ci odradza Vitodensa 100. Ja na razie mam go krótko, więc może moja opinia nie jest bardzo pomocna. Na razie jakieś 1,5 roku używania i żadnych problemów. Podoba mi się za prostotę obsługi - dwa pokrętła na piecu, żadnego menu z tysiącem niepotrzebnych opcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie chyba mniej więcej cenowo tak to wyszło. Dokładnie nie wiem, bo ta sama firma robiła mi całą

> kotłownię łącznie z doprowadzeniem gazu z drogi do domu i dała na to jedną fakturę. Ale jak

> patrzyłem na ceny, to chyba tak to mniej więcej było, piec 4 tys. z kawałkiem, zasobnik

> kilkaset, czujnik, robocizna, to pewnie tak by mniej więcej wyszło.

> Widzę, że w sąsiednim wątku ktoś Ci odradza Vitodensa 100. Ja na razie mam go krótko, więc może

> moja opinia nie jest bardzo pomocna. Na razie jakieś 1,5 roku używania i żadnych problemów.

> Podoba mi się za prostotę obsługi - dwa pokrętła na piecu, żadnego menu z tysiącem

> niepotrzebnych opcji

No własnie też mam takiego hydraulika, który zrobi wszystko. Zaproponował mi tego Vitodensa 100 i chciałbym, żeby też on to kupił i zamontował - pewnie się na to też zdecyduje, bo piec jest popularny. Myślę jeszcze o Termet, ale nie mam nikogo kto posiada taki piec i ma opinię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No własnie też mam takiego hydraulika, który zrobi wszystko. Zaproponował mi tego Vitodensa 100 i

> chciałbym, żeby też on to kupił i zamontował - pewnie się na to też zdecyduje, bo piec jest

> popularny. Myślę jeszcze o Termet, ale nie mam nikogo kto posiada taki piec i ma opinię...

Ja kupując wyszedłem z założenia, że marka nie jest najważniejsza. W dzisiejszych czasach nic nie wiadomo, to są tylko znaczki i napisy, części mogą być takie same w ramach różnych marek, różne w jednej marce, z jednej fabryki w Chinach czy innej Kambodży. zlosnik.gif

Najważniejsze to znaleźć dobrego fachowca/ekipę, który zrobi Ci wszystko od początku do końca, sam kupi i zamontuje piec takiej marki jaką najczęściej montuje i zna, umie to montować i ustawić. Potem w razie problemów nikt nie będzie na nikogo zwalał winy i wiesz do kogo uderzać, oszczędzasz sobie czasu i pieniędzy. A czy to będzie Viessman,Vailant,Terment czy inny Detrich to nie jest najważniejsze ok.gif

Na moim piecu napis Viessman to takie grube przyklejane literki. Na pewno można zdrapać i nakleić dowolny inny napis zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli miales dobry (pewny) punkt wyjscia

czy dobry i pewny, to nie bylbym taki pewny grinser006.gif Facet wzial wszystkie dane (nawet to, ze sasiad przez jakis czas grzac nie bedzie, choc juz zaczal - przyspieszyl robote), ale ciezko miec pewnosc co do mostkow cieplnych i jakosci robot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kondensacja zależy od temp. powrotu. Tak? I teraz: piec grzeje u mnie z przerwami, to znaczy włącza

> się na podstawie sygnału z czujnika temp. w pokoju, grzeje np. pół godziny, wyłącza się, jest

> wyłączony np. 3 godziny. Przez ten czas woda w obiegu stygnie do temperatury otoczenia. I jak

> się znowu załączy to na powrocie ma wodę całkiem zimną = dobra kondensacja = optymalne

> warunki. Jak grzeje, to oczywiście temperatura powrotu rośnie, ale zanim urośnie, to... piec

> się wyłącza, woda w obiegu stygnie i tak dalej. Nie mam żadnego wyświetlacza temp. powrotu,

> ale jak sobie macam rury, to ta powrotna jest długo zimna, potem zaczyna się robić ciepła, ale

> zaraz piec się wyłącza. To są moim zdaniem dobre warunki do kondensacji. Co też potwierdza

> fakt, że rurką odprowadzającą wodę do kanalizacji leci sporo wody.

> Inaczej można grzać na jakąś niską temp. wody i kaloryferów, np. 30 stopni albo mniej praktycznie

> cały czas, albo z krótkimi przerwami. Wtedy faktycznie potrzeba większych kaloryferów, ale

> sumarycznie takie grzanie wyjdzie drożej, bo piec pracuje cały czas, cały czas chodzi pompa i

> ciągnie prąd. Więc zapłacimy więcej za prąd, a za gaz tak samo

ale to o czym piszesz potwierdza plusy posiadania większych grzejników, większy zład wody do ogrzania = dłużej do kotła wraca zima i następuje kondensacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale to o czym piszesz potwierdza plusy posiadania większych grzejników, większy zład wody do

> ogrzania = dłużej do kotła wraca zima i następuje kondensacja

Hmmm - możliwe, tak do tego nie podchodziłem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A oplaca się brać czujnik pogodowy? Przy założeniu, że dom ogrzewamy grzejnikami, czy to sztuka dla

> sztuki?

pewnie ze sie oplaca i bez tego bedzie kulalo to wszystko. Na podstawie czujki w domu piec nie podniesie temp zasilania. Czujka pogodowa pozwala na podniesienie/obnizenie zasilania na podstawie temp na zewnatrz i krzywych zakodowanych w sterowniku pieca. Jak nie chcesz placic za oryginalna czujke to kup czujnik temperatury o takich samych parametrach i bedzie dzialac jak fabryka, tyle ze bez obudowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pewnie ze sie oplaca i bez tego bedzie kulalo to wszystko. Na podstawie czujki w domu piec nie

> podniesie temp zasilania. Czujka pogodowa pozwala na podniesienie/obnizenie zasilania na

> podstawie temp na zewnatrz i krzywych zakodowanych w sterowniku pieca.

ale co to realnie daje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dopasowuje temp zasilania do temp na zewnatrz zgodnie z krzywa w sterowniku, inna bedzie dla -10 i

> inna dla 0 stopni

dobra, ale nadal pytam co mu to da? U mnie temp. wody jest ustawiona na stałe na 50 stopni. I zarówno przy -20 jak i przy +10 mam temp. w domu taką samą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobra, ale nadal pytam co mu to da? U mnie temp. wody jest ustawiona na stałe na 50 stopni. I

> zarówno przy -20 jak i przy +10 mam temp. w domu taką samą

To ze sa rozne straty i nie ma sensu ladowac wyzszej temp skoro jest np cieplej na dworze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie ciekawa dyskusja - kontynuujce proszę

Ciekawa, bo kazdy ma troche racji zlosnik.gif Tylko nikt nie jest w stanie udowodnic, ktore rozwiazanie faktycznie zuzywa mniej gazu, bo moim zdaniem roznice sa zbyt malo odczuwalne, a parametry sie zmieniaja z kazda godzina, wiec organoleptycznie nie ma jak tego sprawdzic.

Z pumktu widzenia komfortu ja wole mniej cieple grzejniki, ale z w miare stala temperatura - nie lubie kiedy raz grzejnik 'walil w twarz', by za chwile byc chlodnym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wylaczy albo nie wylaczy

> przy wyzszej temp sa wyzsze straty w jej dytrybucji, podobnie przy ciaglym odpalaniu

ale straty gdzie? Też do wewnątrz domu... zlosnik.gif

jakie ciągłe odpalanie? Mówimy o dosyć wysokiej temp. na zewnątrz. U mnie wtedy piec się wyłącza na ładnych kilka godzin, zanim się ponownie włączy. W skrajnych przypadkach, w okresie przejściowym włącza się np. dwa razy na dobę, pogrzeje, wyłączy się

Poza tym ciągle pamiętajmy o zużyciu prądu. U mnie Viessman ciągnie około 70W jak pracuje i 4W w stanie spoczynku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawa, bo kazdy ma troche racji Tylko nikt nie jest w stanie udowodnic, ktore rozwiazanie

> faktycznie zuzywa mniej gazu, bo moim zdaniem roznice sa zbyt malo odczuwalne, a parametry sie

> zmieniaja z kazda godzina, wiec organoleptycznie nie ma jak tego sprawdzic.

> Z pumktu widzenia komfortu ja wole mniej cieple grzejniki, ale z w miare stala temperatura - nie

> lubie kiedy raz grzejnik 'walil w twarz', by za chwile byc chlodnym...

chyba tylko właśnie własne preferencje i poczucie komfortu ma tu jakieś znaczenie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobra, ale nadal pytam co mu to da? U mnie temp. wody jest ustawiona na stałe na 50 stopni. I

> zarówno przy -20 jak i przy +10 mam temp. w domu taką samą

ja mam 50 przy -10, teraz jakbym mial 50 stopni non stop to bym umarl w sypialni jakby sie piec tak wlaczyl bo mi temp spadla ponizej 23 na sterowniku, po 20 min pracy mialbym saune w sypialni.

U mnie zuzywa mniej gazu jak pracuje ciagle na minimalnej mocy niz z takimi strzalami po godzinie na 50 stopni, komfort w domu tez jest inny jak grzejnik/podloga grzeje nawet minimalnie, a nie goraco/zimno

EDit: ty masz troche skrajna sytuacje z tymi 50 stopniami, nie ma raczej ryzyka niedogrzania domu, ale jakbys mial 40 to przy -10 taka temperatura moglaby byc za niska zeby nagrzac do zadanej temperatury, sonda pogodowa ja podniesie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mam 50 przy -10, teraz jakbym mial 50 stopni non stop to bym umarl w sypialni jakby sie piec tak

> wlaczyl bo mi temp spadla ponizej 23 na sterowniku, po 20 min pracy mialbym saune w sypialni.

Dlaczego tak zakładasz? Gdyby tak miało być, to by sterownik wyłączył piec po 10 min pracy na przykład. Ja ma nastawioną histerezę na czujniku na 0.4 stopnia. Jak mam ustawioną temp. w domu na 21.8 to piec włącza się gdy spadnie do 21.6, wyłącza gdy wzrośnie do 22. Niezależnie od tego jaka jest temperatura na zewnątrz, zawsze grzeje wodę do 50 stopni, trzyma tę temp. chwilę, po czym się wyłącza jak na czujniku będzie 22.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego tak zakładasz? Gdyby tak miało być, to by sterownik wyłączył piec po 10 min pracy na

> przykład. Ja ma nastawioną histerezę na czujniku na 0.4 stopnia. Jak mam ustawioną temp. w

> domu na 21.8 to piec włącza się gdy spadnie do 21.6, wyłącza gdy wzrośnie do 22. Niezależnie

> od tego jaka jest temperatura na zewnątrz, zawsze grzeje wodę do 50 stopni, trzyma tę temp.

> chwilę, po czym się wyłącza jak na czujniku będzie 22.

skok o 0,4 stopnia w 10min jest nie do zrobienia, chyba ze czujnik masz w kotlowni albo nad grzejnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skok o 0,4 stopnia w 10min jest nie do zrobienia, chyba ze czujnik masz w kotlowni albo nad

> grzejnikiem

to taki przykład te 10 min. Napisałeś, że po 20 min byś miał saunę, to znaczy, że pewnie piec powinien Ci grzać NP. 10 min, a nie 20 zlosnik.gif

U mnie te 0.4 stopnia zajmuje jakieś 0.5h grzania. Oczywiście trochę więcej jak jest zimno na zewnątrz, trochę mniej jak jest ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale straty gdzie? Też do wewnątrz domu...

Nie zawsze, są piwnice, garaże, często rury idą pod posadzką.

> jakie ciągłe odpalanie? Mówimy o dosyć wysokiej temp. na zewnątrz. U mnie wtedy piec się wyłącza na

> ładnych kilka godzin, zanim się ponownie włączy. W skrajnych przypadkach, w okresie

> przejściowym włącza się np. dwa razy na dobę, pogrzeje, wyłączy się

Mimo wszystko częściej się odpala niż przy regulowanej temp. Komfort cieplny też jest inny jak temp grzejników się dość mocno waha.

> Poza tym ciągle pamiętajmy o zużyciu prądu. U mnie Viessman ciągnie około 70W jak pracuje i 4W w

> stanie spoczynku

Nie mierzyłem jeszcze, ale zapewne przy PWM, nie będzie to wiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dlaczego nie ma sensu? Z wyższą temp. po prostu dom się szybciej się nagrzeje i piec się wyłączy

Niekoniecznie. Będzie bezwładność i po wyłączeniu kotła temperatura pomieszczeń będzie jeszcze rosła. Sprawdzone w praktyce - dlatego mam pogodówkę. Przy +10 grzeje do 40 stopni a przy -10 do 55.

Przy takich parametrach grzanie jest łagodne, a kocioł się wyłącza zaraz po tym, jak wróci do niego nagrzana woda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na razie jeden hydraulik polecił Brojte WHBS 22 KW ze zbiornikiem 106 l. Ale cholera wie co to za

> kocioł i jak sie sprawuje. Opinii mało a jak sa to od skrajnosci w skrajność

> cena tego zestawu ok 5200 pln netto

Instalator z Bimsa grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nadszedł czas zastanowienia się nad piecem.. Z założenia ma to być piec kondensacyjny

> jednofunkcyjny ma tez podgrzeać ciepła wodę czyli miec zbiornik przynajmniej 100 l.

> Dane domu

> Dom ok 130 m2 pow uzytkowej + 21 m garaz+ strych zbudowany z ytonga 24 + 20 cm styropian dach

> dwuspad. Okna o współczynniku maks 0.8 na ciepłym montazu trójwastwowym do tego rekuperacja z

> GWC . Ogrzewanie na dole podłogówka ok 75 m2 na górze zwykłe grzejniki

> 1. Jakiej mocy powinien być piec?

> 2. Jakiej firmy piec wybrać Jakies doświadczenia z róznymi firmami mile widziane

> 3. Grzejniki hydraulik przewymiarował na większe- bo podbno przy piecu kondensacyjnym mniejsza

> temperatura i musza być grzejniki większe..ale czy aż 2x lub 2.5 x niż w projekcie?

De Dietrich MCR3 T 23 KW

grzejnik Stelrad Planar - oglądnij, są ładne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.