Skocz do zawartości

Golf 4 vs Audi A3


tech

Rekomendowane odpowiedzi

Zakładam kolejny mądry temat, a mianowicie co lepiej wybrać z tych dwóch aut?? Budżet max 10000zł, na sam zakup. Samochód raczej na miasto jak na razie dla max 2 osób. Przebieg roczny do 10000km. Zdecydowanie benzyna raczej bez gazu;).

Jaka jest zasadnicza różnica między Golfem a A3 poza nazwą i wyglądem 270751858-jezyk.gif. Jak to się ma do kosztów utrzymania, serwisowania, awaryjności niewiem.gifhmm.gif

A może w tej kwocie coś innego warto kupić.

Tylko tak myślę o aucie, którego wartość szybko nie spadnie. Jakoś tak mam, że pojeżdżę rok, dwa i już mi się nudzi icon_rolleyes.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A może w tej kwocie coś innego warto kupić.

> Tylko tak myślę o aucie, którego wartość szybko nie spadnie. Jakoś tak mam, że pojeżdżę rok, dwa i

> już mi się nudzi .

To co mialy stracic to juz stracily.

Przy takiej wartoci nie ma to juz praktycznie zadnego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no tak,klasyk

jaki klasyk, przecież to swieze auta są, poliftowe to nawet 2002-2003r wiec calkiem młode i do dziś wygląda niezle ok.gif (dobra wiem ze mowa o przedliftowym w tym temacie wink.gif )

> obydwa nudne jak nie przymierzajac moj touran

trzeba było poliftowego kupic z ładnym przodem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrym wyborem jest 1.6. 1.8 jest droższy w ewentualnych naprawach głównych z racji 20 zaworowej głowicy ok.gif Jeśli zależy Ci na osiągach to 1.8T ale spalanie jest tu mocno zależne od tego jak gnieciesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma żadnej różnicy jeśli chodzi o koszt utrzymania, części itp.

> Bierz to co bardziej Ci się podoba, ale imho z wyglądu A3 bije na głowe Golfa, wiec wybór byłby

> oczywisty

Ja bym wybrał ze względu na blacharkę-A3. Oba będą miały +15 lat a golfa lubi podżerać ruda, audi znacznie lepiej się trzyma, ale i tu w starszych egz potrafi coś wyłazić jednak na głowę bije golfa blachą. Spasowanie plastików i ich trwałość też lepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym wybrał ze względu na blacharkę-A3. Oba będą miały +15 lat a golfa lubi podżerać ruda, audi

> znacznie lepiej się trzyma, ale i tu w starszych egz potrafi coś wyłazić jednak na głowę bije

> golfa blachą. Spasowanie plastików i ich trwałość też lepsza.

się zgodze ok.gif

mam G4 i już ruda zaczyna go gdzieniegdzie chrumkać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> się zgodze

> mam G4 i już ruda zaczyna go gdzieniegdzie chrumkać

Może bity, może podtopiony. Mój golf nigdy nie był garażowany, a jeśli chodzi o blacharkę, to po polerce jest jak nówka z salonu. Nigdzie nawet ryski nie mam, nie mówiąc już o korozji wink.gif Podwozie tak samo, jest idealne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może bity, może podtopiony. Mój golf nigdy nie był garażowany, a jeśli chodzi o blacharkę, to po

> polerce jest jak nówka z salonu. Nigdzie nawet ryski nie mam, nie mówiąc już o korozji

> Podwozie tak samo, jest idealne.

Wyjątek nie potwierdza reguły. Golfy IV/Bory rdzewieją na dachu przy przedniej szybie, przy tylnych uszczelkach szyby u dołu, wokół klamek otwierania bagażnika i przy tylnych nadkolach. Nie jest to odosobniony przypadek i nie dotyczy aut bitych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może bity, może podtopiony. Mój golf nigdy nie był garażowany, a jeśli chodzi o blacharkę, to po

> polerce jest jak nówka z salonu. Nigdzie nawet ryski nie mam, nie mówiąc już o korozji

> Podwozie tak samo, jest idealne.

u mnie ruda zaczęła wpierniczać błotnik który był robiony (czyli nic dziwnego) oraz 2 przednie które były fabryczne oraz z przodu na progach nalot już jest rdzawy(progi też fabryczne) - auto ma 10 lat crazy.gif

powiem szczerze, że zawiodłem się na jakości VW bo mechanicznie czy elektrycznie też to nie było jakieś bezawaryjne cudo - lancia ktrą miałem wcześniej była lepszym autem

więcej nie kupię VW bo uważam że to przepłacony szmelc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przednich błotników - potwierdzam, Golf IV którym się opiekuje, a który nie miał naprawianych przednich błotników, rdzewieje w dolnej części, być może kamień spod koła uderzył, lakier pękł lub odprysnął i dalej już idzie rdza.

Zaczyna rdzewieć dokładnie w tym miejscu:

7udxZ2z.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w rodzinie był Golf 1.6 '98 od 2006 do 2013. Był myty raz na rok, jeździł codziennie, a małe ślady rdzy pojawiły się dopiero w '12/'13 w okolicy łączenia progu z nadkolem - z przodu. Był absolutnie bezwypadkowy, niemalowany, a swój żywot zakończył poprzez uderzenie w zadek. Teraz ma następce, ale o rok młodszego i też rdzy nigdzie nie ma.

Co do wyboru - zdecydowałbym się na Golfa, bo A3 wydaje mi się mniejsze optycznie i bardziej kobiece wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poza tym trochę przeglądam OLX czy allegro i albo mi się wydaje albo Golf 4 jest droższy od A3.

Ceny zaleza od tego ile Ci kto opuści. Jeden opuści 500, drugi 2000. Trzeba konkretnie gadać z człowiekiem. Nie ma co się sugerować cenami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyjątek nie potwierdza reguły. Golfy IV/Bory rdzewieją na dachu przy przedniej szybie, przy tylnych

> uszczelkach szyby u dołu, wokół klamek otwierania bagażnika i przy tylnych nadkolach. Nie jest

> to odosobniony przypadek i nie dotyczy aut bitych.

A A3 przy listwach na drzwiach, a i przy błltniku też się zdarza- także nie wszystko jest jednoznaczne. Imo brać to co w lepszym stanie technicznym ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyjątek nie potwierdza reguły. Golfy IV/Bory rdzewieją na dachu przy przedniej szybie, przy tylnych

> uszczelkach szyby u dołu, wokół klamek otwierania bagażnika i przy tylnych nadkolach. Nie jest

> to odosobniony przypadek i nie dotyczy aut bitych.

Jeśli mój egzemplarz jest zdrowy, to świadczy raczej o tym, że te, które atakuje ruda są zaniedbane. Tym bardziej, że tak jak pisałem, mój nie był nigdy garażowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie ruda zaczęła wpierniczać błotnik który był robiony (czyli nic dziwnego) oraz 2 przednie

> które były fabryczne oraz z przodu na progach nalot już jest rdzawy(progi też fabryczne) -

> auto ma 10 lat

> powiem szczerze, że zawiodłem się na jakości VW bo mechanicznie czy elektrycznie też to nie było

> jakieś bezawaryjne cudo - lancia ktrą miałem wcześniej była lepszym autem

> więcej nie kupię VW bo uważam że to przepłacony szmelc

Wiesz, ciężko oceniać auto, które kupujesz jako używane, pod kątem awaryjności czy zabezpieczenia antykorozyjnego. Wszystko zależy od tego, jak kto o auto dbał. Ja przez 3 lata użytkowania, teraz już 13-letniego golfa, mogę powiedzieć, że to świetne auto. Odkąd kupiłem nic się nie posypało, blacharsko też jest naprawdę w rewelacyjnym stanie. Ale faktycznie, zapłaciłem za swój egzemplarz zdecydowanie powyżej średniej za ten rocznik/silnik/wyposażenie. Uważam jednak, że było warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A A3 przy listwach na drzwiach, a i przy błltniku też się zdarza- także nie wszystko jest

> jednoznaczne. Imo brać to co w lepszym stanie technicznym

Ale w stosunku do G IV audi dużo lepiej jest zabezpieczone i to jest fakt jednoznaczny. W audi po 2000r jeśli nawet cokolwiek znajdzie się rudej to nie są to duże ogniska. W takim audi jest lepiej niż w pasku B6 czy CC o 7 lat młodszych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale w stosunku do G IV audi dużo lepiej jest zabezpieczone i to jest fakt jednoznaczny. W audi po

> 2000r jeśli nawet cokolwiek znajdzie się rudej to nie są to duże ogniska. W takim audi jest

> lepiej niż w pasku B6 czy CC o 7 lat młodszych.

Już teraz to ostro pojechałeś po bandzie ok.gif W ogóle ciekawe skąd Ty takie ciekawe dane masz, ale ok, niech Ci będzie wink.gif Prawda jest jednak taka, że zarówno golf, jak i a3, jeśli jest zadbane, to jest na tyle dobrze zabezpieczone, że nie ma prawa nic wyjść. Jeśli nie jest, to co by to nie było, schemat będzie podobny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zakładam kolejny mądry temat, a mianowicie co lepiej wybrać z tych dwóch aut??

Na pewno różnica będzie w ubezpieczeniu, gdyż Audi jest wyżej pozycjonowana, ceny części będą podobne, chyba, że coś będziesz zmuszony kupić w ASO, a w VW nie będą chcieli pomóc (w przypadku tej samej części od tego samego silnika). Golf niby bardziej pospolity, ale oba auta i tak już opatrzone na mieście. Reszta to chyba kwestia gustu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli jedynie dodatkowo turbo może generować koszty?? W stosunku do 1.8

Gdybym miał kupić GIV to właśnie szukałbym 1.8 bez turbo, Borę z tym silnikiem też kiedyś szukałem, ale niestety z powodów innych musiałem odpuścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> się zgodze

> mam G4 i już ruda zaczyna go gdzieniegdzie chrumkać

Hehe, a ja G3 z '92 i też powoli zaczyna wink.gif Coś tam porobiłem, ale wyłazi. Walka z wiatrakami? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zakładam kolejny mądry temat, a mianowicie co lepiej wybrać z tych dwóch aut?? Budżet max 10000zł,

> na sam zakup. Samochód raczej na miasto jak na razie dla max 2 osób. Przebieg roczny do

> 10000km. Zdecydowanie benzyna raczej bez gazu;).

> Jaka jest zasadnicza różnica między Golfem a A3 poza nazwą i wyglądem . Jak to się ma do kosztów

> utrzymania, serwisowania, awaryjności

> A może w tej kwocie coś innego warto kupić.

> Tylko tak myślę o aucie, którego wartość szybko nie spadnie. Jakoś tak mam, że pojeżdżę rok, dwa i

> już mi się nudzi .

Szukasz 3D czy 5D, bo A3 w 5D do 10000zł może byc problemem,

ja osobiście wybrałbym G4, sam nie wiem czemu, bardziej mi się podoba.

Z innych możesz poszukać Astry G, za 10 klocków znajdziesz coś młodszego niż VAG i z dobrym wyposażeniem.

No chyba że ma być prestiż to tylko VAG. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Już teraz to ostro pojechałeś po bandzie W ogóle ciekawe skąd Ty takie ciekawe dane masz, ale ok

Możesz doprecyzować o co Ci chodzi?Nie widziałeś oznak korozji w bezwypadkowym 5-7 letnim passacie B6 czy CC, czy nie widziałeś w audi?Dane mam z życia, sugerując się nie jednym egzemplarzem tak jak Ty tylko co najmniej kilkudziesięcioma oglądanymi. Nowe samochody są średnio zabezpieczone korozyjnie i w 5-7 latkach można sporo korozji znaleźć, nie są to dziury czy wielkie purchle, ale purchelki wielkości 0,2-0,3 cm w wielu miejscach na masce, drzwiach, klapie bagażnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do przednich błotników - potwierdzam, Golf IV którym się opiekuje, a który nie miał naprawianych

> przednich błotników, rdzewieje w dolnej części, być może kamień spod koła uderzył, lakier pękł

> lub odprysnął i dalej już idzie rdza.

> Zaczyna rdzewieć dokładnie w tym miejscu:

dokładnie w tym samym miejscu u mnie żre

w jednym już od spody wyżarło taką blaszkę do mocowania nadkola - więc pójdzie do wymiany i drugi też wymienię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz doprecyzować o co Ci chodzi?Nie widziałeś oznak korozji w bezwypadkowym 5-7 letnim passacie

> B6 czy CC, czy nie widziałeś w audi?Dane mam z życia, sugerując się nie jednym egzemplarzem

> tak jak Ty tylko co najmniej kilkudziesięcioma oglądanymi. Nowe samochody są średnio

> zabezpieczone korozyjnie i w 5-7 latkach można sporo korozji znaleźć, nie są to dziury czy

> wielkie purchle, ale purchelki wielkości 0,2-0,3 cm w wielu miejscach na masce, drzwiach,

> klapie bagażnika.

Jeśli swoje "doświadczenia" opierasz na autach, które oglądałeś, to nie mamy o czym rozmawiać. Ja widzę dziennie setki aut, więc też na tej podstawie mam stwierdzać, które jakie ma zabezpieczenie antykorozyjne? Historia samochodu nie ma tu nic do tego?

I zastanawia mnie, na jakiej podstawie wnioskujesz, że "faktem jednoznacznym" jest, że a3 jest lepiej zabezpieczone niż golf 4. Bo jeśli sugerujesz się tym, że widziałeś więcej skorodowanych starych golfów, niż starych a3, to takie dane nie znaczą nic.

Skoro mam taki egzemplarz, jaki mam, to świadczy o tym, że te auta są bardzo dobrze zabezpieczone. Bo tego nie oszukasz. Jeśli byłyby kiepskie blachy, to auto które przez 13 lat nie było garażowane, już dawno miałoby ślady korozji. I na dobrą sprawę, na tyle golfów ile widziałem, ze 3 nosiły ślady korozji, ale widać było już na pierwszy rzut oka, że nie są to zadbane sztuki, a pewnie jeszcze powypadkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli swoje "doświadczenia" opierasz na autach, które oglądałeś, to nie mamy o czym rozmawiać.

Nie mamy o czym rozmawiać bo nie wiesz o czym piszesz. Twierdzisz, że masz nie zgnitego golfa (wierzę Ci) i dorabiasz do tego ideologię, że nie gniją, co kilku userów potwierdziło że a jednak.

> Ja widzę dziennie setki aut, więc też na tej podstawie mam stwierdzać, które jakie ma

> zabezpieczenie antykorozyjne?

To, że widzisz na ulicy to jedno, to jak przykładasz nos z bliska bo patrzysz czy był malowany, czy nie i lustrujesz każdy zakamar dla klienta by był zadowolony z Twoich oględzin to drugie. Przykro mi, że nie potrafisz tego zrozumieć i negujesz coś co jest faktem.

> Historia samochodu nie ma tu nic do tego?

Ma. Historia tego jak był stworzony przez producenta i tutaj G IV ma gorzej zabezpieczone blachy, nie jest w całości ocynkowany, więc nie wiem co chcesz tu przewojować? niewiem.gif Próbujesz dyskutować z czymś czego ani Ty ani ja nie zmienimy.

Jeśli dalej rozkminiać historię auta, to owszem na trwałość powłoki lakierniczej ma jeszcze wpływ konserwacja lakieru, przebieg, garażowani, wypadkowość itd. Ale faktem jest, że na masce golfa jak zrobi się odprysk od kamienia i nie zabezpieczysz to masz za jakiś czas rudą, a w audi będzie szary odprysk po roku taki sam jak w dniu powstania.

> I zastanawia mnie, na jakiej podstawie wnioskujesz, że "faktem jednoznacznym" jest, że a3 jest

> lepiej zabezpieczone niż golf 4. Bo jeśli sugerujesz się tym, że widziałeś więcej

> skorodowanych starych golfów, niż starych a3, to takie dane nie znaczą nic.

Na podstawie faktów.

> Skoro mam taki egzemplarz, jaki mam, to świadczy o tym, że te auta są bardzo dobrze zabezpieczone.

Mylisz się smile.gif i próbujesz na podstawie 1 auta dorabiać ideologię całości.

> Bo tego nie oszukasz. Jeśli byłyby kiepskie blachy, to auto które przez 13 lat nie było

> garażowane, już dawno miałoby ślady korozji. I na dobrą sprawę, na tyle golfów ile widziałem,

> ze 3 nosiły ślady korozji, ale widać było już na pierwszy rzut oka, że nie są to zadbane

> sztuki, a pewnie jeszcze powypadkowe.

O jakim zadbaniu mówisz, zaprzeczasz sam sobie, samochód jak jest dobrze zabezpieczony korozyjnie to nie będzie miał rudej nawet jak będzie zaniedbany.

I żeby nie było- NIE UWAŻAM że G IV to zgnitek, bo na tle konkurencji nie ejst zły, natomiast w stosunku do A3-to ta ma lepsze blachy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi się wszystkiego po kolei komentować, ale uważam, że Twoje "doświadczenie" zdobyte na autach, których historii nie poznasz, jest zupełnie niemiarodajne. Każde auto było inaczej "traktowane", może mieć wypadkową przeszłość, różnie zostało naprawione itd. Na tej podstawie NIE DA SIĘ stwierdzić, jakie auta są dobrze zabezpieczone.

Jedyne, co sensownie napisałeś, to o faktach dotyczących ocynkowania, lub też nie, poszczególnych elementów auta.

Natomiast dalej uważam, że skoro mój egzemplarz może być w idealnym stanie, to każdy może, jeśli jest odpowiednio zadbany. I w tak starych autach uważam, że istotniejszy jest stan, niż jego fabryczne zabezpieczenie, bo w przypadku takich aut mogło już z niego niewiele zostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie chce mi się wszystkiego po kolei komentować, ale uważam, że Twoje "doświadczenie" zdobyte na

> autach, których historii nie poznasz, jest zupełnie niemiarodajne. Każde auto było inaczej

> "traktowane", może mieć wypadkową przeszłość, różnie zostało naprawione itd. Na tej podstawie

> NIE DA SIĘ stwierdzić, jakie auta są dobrze zabezpieczone.

> Jedyne, co sensownie napisałeś, to o faktach dotyczących ocynkowania, lub też nie, poszczególnych

> elementów auta.

> Natomiast dalej uważam, że skoro mój egzemplarz może być w idealnym stanie, to każdy może, jeśli

> jest odpowiednio zadbany. I w tak starych autach uważam, że istotniejszy jest stan, niż jego

> fabryczne zabezpieczenie, bo w przypadku takich aut mogło już z niego niewiele zostać.

Ale w golfach/borach gnije dach przy szybie przedniej i tu nie powiesz, że te auta miały dachowanie i tak się dzieje. Po prostu TTTM, dalej próbujesz przeforsować na podstawie 1 egzemplarza coś nieprawdziwego, pomimo, że inni użytkownicy również zauważyli ten problem. Po prostu musisz zrozumieć, że nie możesz wychodzić z takiego założenia

Quote:

Jeśli mój egzemplarz jest zdrowy, to świadczy raczej o tym, że te, które atakuje ruda są zaniedbane.


bo można wyjść też z takiego, że te co nie mają są już po naprawie, albo przed nią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Audi jest lepiej wykonane, wygłuszone i ma lepsze materiały w środku

Też mam takie zdanie wink.gif Golfa IV miałem i jak jeździłem Audi A3 kumpla to znacznie fajniej audi jeździło jakoś lepiej się siedziało i wnętrze też mi się lepiej podobało i fakt było ciszej 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do przednich błotników - potwierdzam, Golf IV którym się opiekuje, a który nie miał naprawianych

> przednich błotników, rdzewieje w dolnej części, być może kamień spod koła uderzył, lakier pękł

> lub odprysnął i dalej już idzie rdza.

> Zaczyna rdzewieć dokładnie w tym miejscu:

Był kiedyś wątek na kąciku VW o tym, że w miejscu które zaznaczyłeś pod plastikową osłoną nadkola jest jakieś gąbkowe wygłuszenie które zaciąga i trzyma wilgoć a ta wiadomo do czego prowadzi. Z kolei za gnicie błotników na dole przy progu odpowiada zbierające się pod nadkolem i trzymające wilgoć błoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem A3 1.6 w benzynie. Wdzięczne i dynamiczne autko. Wydaje mi się, że szybciej opylisz Audi niż IV, której jest po prostu w brud na rynku. A3 już tak trochę mniej. Wykonanie i jakość materiałów na korzyść Audi. Dobre nagłośnienie ma z subem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.