kAzAA Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 Mondeo 2010r. 1.8 tdci, auto po flocie po 168kkm, ostatni przegląd potwierdzony u forda 4kkm wcześniej. Auto raczej nie ruszane, wszystkie śruby z rdzawym nalotem, no i właśnie nie tylko śruby jak się okazało po zdjęciu pokrywy silnika: Wygląda jakby był topielec, ale w środku nic nie waliło, nie był odpicowany pod sprzedaż, raczej nie sprzątany środek przez ostatni czas (kurz, normalny syf eksploatacyjny). Elektronika działa porządku, aku oryginalny, trochę osadu na klemach ale w normie. Co sądzicie o takim stanie, może być po umyciu silnika i ostrej chemii taki osad, ale znajomy od detailingu mówił, że nie kojarzy takiego środka który tak mocno by zareagował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 > Mondeo 2010r. 1.8 tdci, auto po flocie po 168kkm, ostatni przegląd potwierdzony u forda 4kkm > wcześniej. Auto raczej nie ruszane, wszystkie śruby z rdzawym nalotem, no i właśnie nie tylko > śruby jak się okazało po zdjęciu pokrywy silnika: > Wygląda jakby był topielec, ale w środku nic nie waliło, nie był odpicowany pod sprzedaż, raczej > nie sprzątany środek przez ostatni czas (kurz, normalny syf eksploatacyjny). Elektronika > działa porządku, aku oryginalny, trochę osadu na klemach ale w normie. > Co sądzicie o takim stanie, może być po umyciu silnika i ostrej chemii taki osad, ale znajomy od > detailingu mówił, że nie kojarzy takiego środka który tak mocno by zareagował Topielec też by tak nie skorodował chyba że my stał ileś czasu w mieszance wodno solnej. Bardzo dziwna sytuacja, przecież te elementy często są wilgotne i w innych egz tego nie ma. Byłeś z tym w Fordzie?Jeśli nie sknocili oni tego to faktycznie wyżarł jakiś środek przy myciu, ale musiał być nie do mycia silników tylko jakiś inny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 18 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 >Byłeś z > tym w Fordzie? Jeszcze nie byliśmy, wczoraj pierwsze oględziny trochę późno już było, a auto stało na wywiejewie 90km od wawy.. Jestem głupi patrząc na to, pierwsza myśl topielec, ale kilka rzeczy nie układa mi się do tej historii. Trochę były mokre szyby, ale dopiero jak rozgrzaliśmy auto, a tak stało nie odpalane z 2tyg wg handlarza, na pewno trochę stał na mrozie bo wgryzł się w ziemię, także minimalna wilgoć na szybkie imho dopuszczalna. Parował lekko jeden halogen, 2 tylne lampy, były ori ze znaczkiem forda, podobno zdarza się mondziakach to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 Tu pisali trochę: http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/108624-dziwny-nalot-na-sliniku/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 Tłumaczenie że to od jazdy 170-210 po autostradach to jakiś żart. Nie chce mi się w to wierzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 Tylko w Polsce jeździło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 18 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 > Tylko w Polsce jeździło? Tak flota z PL firmy, miał jedną naklejkę z autostrady z Czech czy Słowacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 18 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 > Tłumaczenie że to od jazdy 170-210 po autostradach to jakiś żart. Nie chce mi się w to wierzyć. to odpada, szczelnie zabudowany ma przód ten mondziak, dodatkowo osad rudej na każdej śrubie w komorze silnika i na skręceniu mcphersona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 > Jeszcze nie byliśmy, wczoraj pierwsze oględziny trochę późno już było, a auto stało na wywiejewie > 90km od wawy.. Jestem głupi patrząc na to, pierwsza myśl topielec, ale kilka rzeczy nie układa > mi się do tej historii. Trochę były mokre szyby, ale dopiero jak rozgrzaliśmy auto, a tak > stało nie odpalane z 2tyg wg handlarza, na pewno trochę stał na mrozie bo wgryzł się w ziemię, > także minimalna wilgoć na szybkie imho dopuszczalna. > Parował lekko jeden halogen, 2 tylne lampy, były ori ze znaczkiem forda, podobno zdarza się > mondziakach to. Pogrzeb w nim, na 100% jak był utopiony to wszystkich śladów się nie dało ukryć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 Gdyby to był topielec, to handlarz by stanął na głowie, ale silnik miałbyś wizualnie jak z fabryki. To, co tam pisali o autostradach i soli to trochę absurdalne może się wydaje, ale jak tak by spokojnie pomyśleć, to trochę logiki w tym jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 18 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 > Pogrzeb w nim, na 100% jak był utopiony to wszystkich śladów się nie dało ukryć. Cóż za dużo nie rozgrzebie, uszczelki wyglądały na ori, akus jeszcze ori opatulony w skrzyneczce zamykanej, wnętrze jak mówiłem nie odpicowane , względnie czyste ale nie świeżo prane. Bagażnik nie miał żadnych śladów, ori spawy, uszczelki też dobrze złożone wraz z materiałami obicia. Gdyby nie rdza w komorze silnika naprawdę nic nie mam do zarzucenia, sprzęgło, 2mas, turbo, odpalenie zimnego (wtryski) było na tą chwilę w porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 18 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 > Gdyby to był topielec, to handlarz by stanął na głowie, ale silnik miałbyś wizualnie jak z fabryki. > To, co tam pisali o autostradach i soli to trochę absurdalne może się wydaje, ale jak tak by > spokojnie pomyśleć, to trochę logiki w tym jest. Handlarz raczej nie zabiegał o sprzedaż, na szczęście nie rył bani. Miał kilka innych, wszystkie poflotowe, ma wtyki w 3 firmach i z aukcji ściąga. Mondziak na pewno nie był wypicowany, zabrudzony, trochę zakurzony w środku, porysowany na zew., "igiełka" to nie była Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andres Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 Mało prawdopodobne żeby podtopienie było powodem. Oglądałem kiedyś seicento z tak wyglądającą komorą silnika, powodem było to że samochód należał do pracownika służby drogowej, który go parkował w magazynie, w którym przechowywało się sól drogową i przygotowywało solankę Co do to topielców to miałem astrę, która w 97' we Wrocławiu nurkowała po dach przez 24h ( wody powodziowe). Samochód i wszystkie elementy po wyczyszczeniu przez wiele lat wyglądały jak nowe bez śladów korozji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 > Cóż za dużo nie rozgrzebie, uszczelki wyglądały na ori, akus jeszcze ori opatulony w skrzyneczce > zamykanej, wnętrze jak mówiłem nie odpicowane , względnie czyste ale nie świeżo prane. > Bagażnik nie miał żadnych śladów, ori spawy, uszczelki też dobrze złożone wraz z materiałami > obicia. Gdyby nie rdza w komorze silnika naprawdę nic nie mam do zarzucenia, sprzęgło, 2mas, > turbo, odpalenie zimnego (wtryski) było na tą chwilę w porządku. Wg mnie to kwestia tego, ze auto parkowala w jakims dziwnym miejscu... Ale tych Mondeo jest na peczki, wiec moze lepiej szukac dalej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 18 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 > Wg mnie to kwestia tego, ze auto parkowala w jakims dziwnym miejscu... > Ale tych Mondeo jest na peczki, wiec moze lepiej szukac dalej? 1.8 bez dpf, dobra cena, w miarę dobre wyposażenie (podstawowe ale nie kompletny golas), kombi i 23% faktura, do tego blisko warszawy więc ta oferta wygrywa znacznie, auto nie dla mnie, ja bym trochę się bał Serwis forda (tam gdzie był serwisowany) odpisał właśnie, że silnik jest żeliwny i taki nalot jest możliwy na nim i nie zagraża eksploatacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 Wygląda jakby parkował gdzieś w wilgotnym miejscu ( a może silnik zostal przegrzany? ) Jeśli tak to jak to ford za chwilę zacznie rdzewieć na karoserii... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 > Wygląda jakby parkował gdzieś w wilgotnym miejscu ( a może silnik zostal przegrzany? ) > Jeśli tak to jak to ford za chwilę zacznie rdzewieć na karoserii... A może silnik długo leżakowany gdzieś był, zanim trafił do komory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 a nie ma nigdzie śladów soli ? moze komora silnika byla myta jak auto juz stało na placu a silnik był w soli i tak zostalo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 18 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 > A może silnik długo leżakowany gdzieś był, zanim trafił do komory to chociaż na nowych śrubach by go skręcili, a nie na zardzewiałych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 18 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 > a nie ma nigdzie śladów soli ? > moze komora silnika byla myta jak auto juz stało na placu a silnik był w soli i tak zostalo auto jest 2 miechy u handlarza wcześniej non stop ktoś użytkował, prawie 40kkm rocznie, więc w 2 miechy nie zardzewiał tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 Normalka, jak się dużo jeździ autostradami. Przy duzych prędkościah woda z solą trafia WSZĘDZIE, tak że taki widok to nic niezwykłego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szafir Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 To jest skutek zastosowania do mycia silnika najtańszych, agresywnych środków chemicznych (np. taki za ok. 10 zł z Orlenu). Prawdopodobnie było dużo zapyziałego oleju z jakiegoś wycieku i aby go szybko , tanio i skutecznie usunąć, zastosowano środek na rozgrzany silnik, na zbyt długi czas i w zbyt dużej ilości, po czym niedokładnie spłukano (np. parę siurnięć wodą ze szlaucha, zamiast myjką ciśnieniową). Na to wskazuje również specyficznie wyglądająca, powierzchniowa korozja aluminium. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 18 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 dzięki za wszystkie opinie, wirtualny dla was, kumpel się zastanawia i ma mętlik w głowie okazało się, że to znajomy rodziny jego laski ten mechanik/handlarz i poleca to auto po znajomości, jeżeli kupi to przydałoby się usunąć to jakoś, ale łatwo nie będzie dremel i oczyszczenie wszystkiego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KA_pl Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 > dzięki za wszystkie opinie, wirtualny dla was, kumpel się zastanawia i ma mętlik w głowie > okazało się, że to znajomy rodziny jego laski ten mechanik/handlarz i poleca to auto po > znajomości, jeżeli kupi to przydałoby się usunąć to jakoś, ale łatwo nie będzie dremel i > oczyszczenie wszystkiego ? Może ten silnik ma skłonność do pokrywania się rdzą - z racji użytych materiałów. Tym bardziej skoro to jest żeliwo, kto by np. widział niezardzewiały używany, żeliwny niczym nie zabezpieczony kolektor wydechowy. Zobacz jeszcze na inne zdjęcia: https://www.google.pl/search?q=silnik+1....680&bih=942 https://www.google.pl/search?q=silnik+1....engine+1.8+tdci Niektóre wyglądają b. podobnie. Zobacz jeszcze tu http://autobeztajemnic.pl/strefa-kierowcy/testy/podnosnik/165.html Niby artykuł dotyczy używanego Focusa I, ale silnik chyba ten sam. Zdjęcie nr 12 - to zdjęcie silnika. Widok b. podobny. Albo jeszcze tu: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=139988 Tam gdzie nie ma oleju to i rdza. A jak jest jeszcze po jakimś nie umiejętnym umyciu to tym bardziej, jak już zasugerował szafir. W nowoczesnych silnikach wiele elementów np. blok, głowica jest aluminiowych, na wierzchu jest też wiele tworzyw sztucznych np. pokrywa zaworów czy też osłonek wykonanych z aluminium. Stąd i wyglądają ładniej, są też znacznie lżejsze. W przypadku 1.8 TDCI tak nie jest, co przyznał w odpowiedzi Ford. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 sam blok silnika 1.8tdci to żeliwo więc i rdzawe ma byc. ale te opaski i uchwyty... ja bym tego nie tykał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 auto potraktowane agresywnym srodkiem do mycia silnika ( np na bazie kwasów) w nieodpowiednim stęzeniu i nie spłukane do końca i taki efekt po pewnym czasie jest prawie pewny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 Pewnie, żeby to poprawić estetycznie to należałoby to oczyścić, zagruntować i/lub pomalować farbą żaroodporną. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 18 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 > sam blok silnika 1.8tdci to żeliwo więc i rdzawe ma byc. ale te opaski i uchwyty... ja bym tego > nie tykał jeszcze kilka opinii z innych aso forda: Quote: korozja elementów silnika widoczna na zdjęciach nie jest sytuacją awaryjną dla tego silnika - efekt pojawia się w wielu autach, nasila się w sytuacji dłuższego postoju auta. Jest to nalot korozyjny ale tylko na elementach zewnętrznych Quote: Widoczna na zdjęciu korozja nie świadczy o jakiejś usterce czy problemie technicznym, z reguły jest to normalne, w szczególności jeśli auto miało długi przestój i silnik nie był odpalany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 > Tłumaczenie że to od jazdy 170-210 po autostradach to jakiś żart. Nie chce mi się w to wierzyć. osobiście byłbym skłonny w to uwierzyć. Jak słońće świeci i jest sucho to asfalt aż biały jest od zalegającej soli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 Pierwszy raz w życiu coś takiego widzę i w nigdy bym nie kupił takiego auta. Wybór jest spory, więc po co ładować się w niespodziankę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 ... > Co sądzicie o takim stanie... Mam to samo w bardzo mało jeżdżonym autku stojącym pod chmurką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.