Skocz do zawartości

[KzAK] Subaru Forester


camel00

Rekomendowane odpowiedzi

> Około 3k było robocizny: wyjęcie silnika/zrobienie UPG/planowanie głowic/planowanie

> połówek/itp./wsadzenie silnika.

> Są tańsze warsztaty, każdy może wybrać co chce.

> Tutaj się pomyliłem, szpilki kosztowały 860.

Mojego dobrego kumpla znajomy z pracy zaraz po kupnie Forka z suszarką (chyba nawet jakiegoś forumowego, a nie z loterii od handlarza) musiał wsadzić 10 tysiaków w silnik. Co tam dokładnie robił nie pamietam, ale odbił się od takiej mniej więcej kwoty. Także kwoty tego rzędu to raczej nie kwestia tego, że wybrałeś dobry (droższy) serwis, tylko bardziej reguła w tej marce w silnikach doładowanych...

Niestety niedawno roztrzaskał go blokując całą wisłostradę w godzinach szczytu... icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> forek 2008 2.5n/a AT

> zakup w 2009r (11kmil)

> obecnie mam 90kmil

> przez ten czas poza paliwem:

> LPG 3500zł

> regulacje i filtry LPG 5 razy - 500zł

> opony zimowe nowe 1700zł

> opony letnie uzywane 800zł

> olej 10 razy (co 7,5kmil) - 1500zł

> filtr powietrza 5 razy - 250zł

> filtr p.pylkowy 5 razy - 250zł

> świece zapłonowe 3 razy - 150zł

> regulacja zaworów 3 razy - 600zł

> rozrzad 1 raz - 1000zł

> paski napedowe 1 raz - 150zł

> łozysko tyl - 100zł

> tarcze i kolocki przod - 550zł

> hak - 350zł

> olej dyfry i skrzynia 2 razy - 1000zł

> ubezpieczenie OC/AC 4 razy - 9000zł

mozna dopisac do listy "duzy" pzreglad po 90kmil

tarcze przod Brembo 320zł

klocki przód DS Performace 360zł

olej + flitr silnik 120zł

olej + filtr skrzynia AT 230zł

olej dyfry przod + tyl 110zł

świece 60zł

przewody WN 380z

uszczleki delki i gdniazd swiec 140zł

uszczelki kolektora wedechowego 30zł

przegla gazu 100zł

regulacja zaworów + robota powyzszego 300zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Znalazłem takiego dziadka: ogłoszenie

> Macie jakieś uwagi? Oczywiście pamiętamy, że auto kosztuje 9k i ma 17 lat.

> Ma też automat, skórę, szklany dach i prosty silnik z lpg - czego chcieć więcej?

dobrego stanu wink.gif

Imho trochę kombinowane ten Forek, lakier wygląda na nieoryginalny +trochę przeróbek / dokładek, ale z drugiej strona za tą cene jak jest dobry stan to brać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znalazłem takiego dziadka: ogłoszenie

> Macie jakieś uwagi? Oczywiście pamiętamy, że auto kosztuje 9k i ma 17 lat.

> Ma też automat, skórę, szklany dach i prosty silnik z lpg - czego chcieć więcej?

> Może ktoś ma blisko?

pomyśl jednak o poliftowym z 125KM, ponoć lepsze silniki i mają OBD2 już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokladnie 122KM nie byly udane - czesto maja dziure w obrotach i pala zauwazalnie wiecej od 125KM

Ok, z bani, odpuszczam wink.gif

Nawet nie wiedziałem, że były silniki 122KM. Myślałem, że 125KM był najprostszym/podstawowym w tej budzie.

Z ciekawości - silniki 170-177KM są tak samo delikatne jak pozostałe turo czy jest szansa na bezproblemową eksploatację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, z bani, odpuszczam

> Nawet nie wiedziałem, że były silniki 122KM. Myślałem, że 125KM był najprostszym/podstawowym w tej

> budzie.

Z jednej strony wszedzie trabia, ze Subaru sie nie psuja a jak juz chcesz kupic to wiecej jest silnikow, niepolecanych niz tych dobrych hehe.gif

Ot taki paradoks grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z jednej strony wszedzie trabia, ze Subaru sie nie psuja a jak juz chcesz kupic to wiecej jest

> silnikow, niepolecanych niz tych dobrych

> Ot taki paradoks

Forester I - 2.0 125KM

Forester II - 2.0 158KM

Koniec zlosnik.gif A jak sobie wymyśliłem dodatkowo ecomatic, skórę i automat (o szklanym dachu nie wspomnę), to zostaje jedno ogłoszenie od handlarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Forester I - 2.0 125KM

po lifcie, przed był właśnie ten z ogłoszenia 122KM, nie jest jakoś specjalnie upierdliwy, ale 125 jest zwyczajnie lepsza

> Forester II - 2.0 158KM

wrooong zlosnik.gif

158KM pojawiło się bodaj w 2004 albo 2005, przed tym wychodziły w drugiej budzie 125KM wink.gif

> Koniec A jak sobie wymyśliłem dodatkowo ecomatic, skórę i automat (o szklanym dachu nie wspomnę),

> to zostaje jedno ogłoszenie od handlarza.

odpuść fabryczne LPG, skup się na silniku z utwardzonymi gniazdami zaworowymi, bo one wychodziły też bez LPG i dorzuć instalkę sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 158KM pojawiło się bodaj w 2004 albo 2005, przed tym wychodziły w drugiej budzie 125KM

> odpuść fabryczne LPG, skup się na silniku z utwardzonymi gniazdami zaworowymi, bo one wychodziły

> też bez LPG i dorzuć instalkę sam.

Wszystkie 158KM to EJ20F czy niekoniecznie?

Po wpisaniu parametrów wyskoczyło 6 wyników grinser006.gif Odrzucając ten z kosmicznym przebiegiem i te z ceną przy której wybrałbym coś innego, zostaje może z 3

Generalnie, to ostatnio się poddałem - szukałem Forestera 2.0 158KM albo BMW 330xd 204KM - w wersjach ze skórzaną tapicerką i automatem. Pierwszego nie ma w ogóle, drugie są zajechane niezależnie od ceny. Coś czuję, że skończę z jakimś rozsądnym, nudnym dupowozem grinser006.gif ...albo zostawię sobie Jeep'a, bo i taki pomysł mi się w głowie zrodził. Oszołomy oglądają, sprawdzają w warsztatach, nie wychodzi nic na czym mogli by ugrać cenę, ja nie chcę opuścić i w efekcie tracę tylko czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystkie 158KM to EJ20F czy niekoniecznie?

napewno nie, te ze wzmocnionymi szły na rynki gdzie gaz jest popularny - IT, D, NL tam na 100% występowały i często szły bez LPG na rynek.

> Po wpisaniu parametrów wyskoczyło 6 wyników Odrzucając ten z kosmicznym przebiegiem i te z ceną

> przy której wybrałbym coś innego, zostaje może z 3

> Generalnie, to ostatnio się poddałem - szukałem Forestera 2.0 158KM albo BMW 330xd 204KM - w

> wersjach ze skórzaną tapicerką i automatem. Pierwszego nie ma w ogóle, drugie są zajechane

> niezależnie od ceny. Coś czuję, że skończę z jakimś rozsądnym, nudnym dupowozem ...albo

> zostawię sobie Jeep'a, bo i taki pomysł mi się w głowie zrodził. Oszołomy oglądają, sprawdzają

> w warsztatach, nie wychodzi nic na czym mogli by ugrać cenę, ja nie chcę opuścić i w efekcie

> tracę tylko czas.

ja u siebie nie mam tylko skóry z Twojej listy i gaz niefabryczny, ale gniazda utwardzone wink.gif

Musisz się uzbroić w sporą dawkę cierpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystkie 158KM to EJ20F czy niekoniecznie?

od wczoraj mi to spokoju nie dawało, bo po głowie kołatało się info n/t kodów silników 125KM

kontrola zaworów do 50kkm na LPG

EJ20F dla 158KM

EJ201 dla 125KM ale trzeba patrzeć na kod z tabliczki znamionowej, dekodery VIN dają ciała w tym względzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> od wczoraj mi to spokoju nie dawało, bo po głowie kołatało się info n/t kodów silników 125KM

> kontrola zaworów do 50kkm na LPG

> EJ20F dla 158KM

> EJ201 dla 125KM ale trzeba patrzeć na kod z tabliczki znamionowej, dekodery VIN dają ciała w tym

> względzie.

125KM jest gazopancerny.

bez znaczenia rocznik, kod, bely byl 2.0 SOHC 125KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Mam umówionego na sobotę Forester'a.

> Podpowiedzcie na co zwracać uwagę.

> FII, automat, ecomatic.

zawias z tylu, czy silnikiem nie buja, niepokojace dzieki z AT przy przelaczaniu biegow 3/4 oraz przy max skreconych kolach, posluchac tez magla - polowa skretu i poprzeczne nierownosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam umówionego na sobotę Forester'a.

> Podpowiedzcie na co zwracać uwagę.

> FII, automat, ecomatic.

Jaki przebieg mniej więcej? Co to jest ecomatic?

Jeżeli w okolicach 200kkm, to:

- czy po rozgrzaniu samochód lekko drży - mogą być zawory do regulacji

- czy kierownica zawsze jest prosto - mogą być jakies podkładki maglownicy do wymiany

- czy po rozgrzaniu kierownica równie lekko pracuje - jeżeli jest wyraźnie ciężej, to pompa do naprawy

- wskazówka temperatury. Ma dojść do połowy skali i ani milimetra dalej.

Poza tym:

- wysokość tyłu - jeżeli jest wyraźnie niżej cały lub jedna strona, amortyzatory do wymiany. Jeżeli są wilgotne, również. Kosztują od 1200 za regenerowane, do jakichś 3400 za nowe za komplet.

- silnik, skrzynia, dyfer = powinny być suche. Wiek i przebieg nie są powodami do wycieków.

- jeżeli jest bezwypadkowy, oryginalne błotniki mają wybite napisy "subaru" (na pewno w poliftowych 06-08), widoczne po otworzeniu maski

Na tę chwilę nic więcej mi do głowy nie przychodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zawias z tylu,

SLS? Rozumiem, że widać na oko czy jest czy nie?

> czy silnikiem nie buja,

tzn? Sprzedałem właśnie Jeep'a - tam silnik bujał całym samochodem grinser006.gif

> niepokojace dzieki z AT przy przelaczaniu biegow 3/4

Przy jakiej prędkości +/- będzie zmiana?

> przy max skreconych kolach, posluchac tez magla - polowa skretu i poprzeczne nierownosci

oki doki wink.gif dzięki 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaki przebieg mniej więcej? Co to jest ecomatic?

Fabryczna instalacji LPG i silnik EJ20F z wzmocnionymi gniazdami.

> Jeżeli w okolicach 200kkm, to:

> - czy po rozgrzaniu samochód lekko drży - mogą być zawory do regulacji

> - czy kierownica zawsze jest prosto - mogą być jakies podkładki maglownicy do wymiany

> - czy po rozgrzaniu kierownica równie lekko pracuje - jeżeli jest wyraźnie ciężej, to pompa do

> naprawy

> - wskazówka temperatury. Ma dojść do połowy skali i ani milimetra dalej.

Przebieg jest rzekomo sporo niższy, ale -wiadomo- patrzę na to z rezerwą.

> Poza tym:

> - wysokość tyłu - jeżeli jest wyraźnie niżej cały lub jedna strona, amortyzatory do wymiany. Jeżeli

> są wilgotne, również. Kosztują od 1200 za regenerowane, do jakichś 3400 za nowe za komplet.

> - silnik, skrzynia, dyfer = powinny być suche. Wiek i przebieg nie są powodami do wycieków.

> - jeżeli jest bezwypadkowy, oryginalne błotniki mają wybite napisy "subaru" (na pewno w poliftowych

> 06-08), widoczne po otworzeniu maski

> Na tę chwilę nic więcej mi do głowy nie przychodzi...

super, dzięki 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fabryczna instalacji LPG i silnik EJ20F z wzmocnionymi gniazdami.

Nic sobie za to uciąć nie dam, ale subaru chyba nie montowało "fabrycznie" instalacji. W niektórych krajach były montowane, ale przez dealerów, nie przez fabrykę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> SLS? Rozumiem, że widać na oko czy jest czy nie?

miarka do reki i porownac prawa z lewa strona

> tzn? Sprzedałem właśnie Jeep'a - tam silnik bujał całym samochodem

jak buja i przygasa przy hamowaniu (wcisniete sprzeglo) to zawory do regulaci (nie tanio)

> Przy jakiej prędkości +/- będzie zmiana?

przy delikatnej jezdzie

50-60km/k

> oki doki dzięki

pozd!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miarka do reki i porownac prawa z lewa strona

Chodziło mi o stwierdzenie czy jest SLS czy "zwykłe" amortyzatory, bo montowano chyba takie i takie.

> jak buja i przygasa przy hamowaniu (wcisniete sprzeglo)

W automacie będzie ciężko zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodziło mi o stwierdzenie czy jest SLS czy "zwykłe" amortyzatory, bo montowano chyba takie i

> takie.

Tak wyglądają SLS, mają zewnętrzne "zbiorniczki".

Warto je sprawdzić przed i po jeździe, tzn. wysokość. W jednym i drugim przypadku wysokość po obydwóch stronach powinna być taka sama, natomiast po jeździe może nieco się tył podwyższyć. Jeżeli różnica wysokości przed i po jeździe jest spora (trudno powiedzieć, może ponad 3cm), to może wskazywać na początek ich końca. Ale zwykle wtedy też są wilgotne/tłuste na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z ciekawości - widzę, że ludzie wymieniają ten zestaw na zwykłe amortyzatory.

> Da się to zrobić w jakiś poprawny, nie druciarski sposób?

Tak, jest zestaw KYB sprężyny + amorki. Kosztu dokładnie nie znam, ale ponoć bardzo podobny do powyższych regenerowanych SLS.

Z regenerowanymi też różnie może być, bo w lipcu rok temu wymieniałem obydwa (w ASO Koper, regeneruje im firma z Gdańska), no i w ciągu ostatnich dwóch miesięcy obydwa zostały ponownie wymienione, na szczęście na gwarancji - obydwa wylały po przebiegu 12-14kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W eu były tylko sls

> Us miały w opcji

O... czyli na 95% będą do zrobienia. Teraz, albo za chwilę.

Z tego co czytałem można wymienić na amortyzator KYB Excel-g i dobrać sprężyny KYB, Ironman, Lesjofors, etc.

Tak czy inaczej, trzeba liczyć 1200-2000zł na zawias z tyłu, przy czym, wymieniając sprężyny na wyższe, wypadałoby zrobić od razu przód.

> At bedzie tez przygasac przy małych predkosciach na N bez gazu

Wybić bieg podczas jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O... czyli na 95% będą do zrobienia. Teraz, albo za chwilę.

> Z tego co czytałem można wymienić na amortyzator KYB Excel-g i dobrać sprężyny KYB, Ironman,

> Lesjofors, etc.

> Tak czy inaczej, trzeba liczyć 1200-2000zł na zawias z tyłu, przy czym, wymieniając sprężyny na

> wyższe, wypadałoby zrobić od razu przód.

Dokladnie

> Wybić bieg podczas jazdy?

Bez obaw. Jazda na D przy 30km/h i N + hamowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forek kupiony zlosnik.gif jest taki, jaki miał być. Ecomatic (EJ20F) + automat + panorama + spoko wyposażenie.

Przebieg 123k km. Subiektywnie - nie wierzę. Obiektywnie - patrząc na zużycie elementów (a raczej jego brak) - jest cień szansy.

Poza kawałkiem betonu w okolicach tylnej prawej lampy (kilka cm w narożniku), reszta oryginał. Jak wlezę pod spód, zobaczę co dalej.

Rocznik 2006. Cena: 26500zł

Oczywiście nie okazał się tak "idealny, perełka, petarda, niunia" jak pisano w ogłoszeniu, ale nie jest źle.

Mam kilka rzeczy do ogarnięcia, więc jak tylko odwiedzę mechanika i dowiem się co jest do zrobienia - będę pytał grinser006.gif

Póki co, muszę:

Wyprać wnętrze - jest czysty, ale je%bie przeokrutnie (ludzie handlowali psami, całe szczęście chiuaua)

Skoczyć do gazownika na przegląd instalacji (450km przejechał jak po sznurku, ale wolę się upewnić)

Skoczyć do mechanika na przegląd ogólny. Rozrząd zmieniany 7k km temu, ale wolę potwierdzić.

Sprawdzić hamulce - wydaje mi się, że powinny ostrzej hamować.

Sprawdzić tempomat, chyba nie działa, albo nie potrafię go włączyć.

Sprawdzić audio - tył za cicho gra, da się zrównoważyć fader'em i podgłośnić, ale chyba coś jest nie tak.

Kupić dojazdówkę (można, czy treba pełnowymiarowe koło?)

Kupić tylną roletę.

Kupić opony letnie - 205/60/16 to standardowy rozmiar?

Zmienić wycieraczki (530 + 475 mm, mocowanie U?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Forek kupiony jest taki, jaki miał być. Ecomatic (EJ20F) + automat + panorama + spoko

> wyposażenie.

> Przebieg 123k km. Subiektywnie - nie wierzę. Obiektywnie - patrząc na zużycie elementów (a raczej

> jego brak) - jest cień szansy.

> Poza kawałkiem betonu w okolicach tylnej prawej lampy (kilka cm w narożniku), reszta oryginał. Jak

> wlezę pod spód, zobaczę co dalej.

> Rocznik 2006. Cena: 26500zł

> Oczywiście nie okazał się tak "idealny, perełka, petarda, niunia" jak pisano w ogłoszeniu, ale nie

> jest źle.

> Mam kilka rzeczy do ogarnięcia, więc jak tylko odwiedzę mechanika i dowiem się co jest do zrobienia

> - będę pytał

> Póki co, muszę:

> Wyprać wnętrze - jest czysty, ale je%bie przeokrutnie (ludzie handlowali psami, całe szczęście

> chiuaua)

> Skoczyć do gazownika na przegląd instalacji (450km przejechał jak po sznurku, ale wolę się upewnić)

Instalka "fabryczna" ?

> Skoczyć do mechanika na przegląd ogólny. Rozrząd zmieniany 7k km temu, ale wolę potwierdzić.

Zawory?

> Sprawdzić hamulce - wydaje mi się, że powinny ostrzej hamować.

TTTM

> Sprawdzić tempomat, chyba nie działa, albo nie potrafię go włączyć.

Jesli na desce sie nic nie pali to powinien działać. Wlacza sie przyciskiem na tej dodatkowej manetce

> Sprawdzić audio - tył za cicho gra, da się zrównoważyć fader'em i podgłośnić, ale chyba coś jest

> nie tak.

TTTM. Dopiero audio ze zmieniarka mp3 i subbuferm jakos gra

> Kupić dojazdówkę (można, czy treba pełnowymiarowe koło?)

Pianka lub pelne kolo. Dojazdowka mozesz zabic sprzeglo MPT. Enentualnie dojazdowka i wkladac bezpiecznik FWD

> Kupić tylną roletę.

Nie warto. Szmata i strasznie halasuje

> Kupić opony letnie - 205/60/16 to standardowy rozmiar?

215/60/60 to standard

> Zmienić wycieraczki (530 + 475 mm, mocowanie U?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Instalka "fabryczna" ?

tak

> Zawory?

Póki co wszystko działa, ale wolę się upewnić i oddać profilaktycznie do wyregulowania.

Robi to-to mechanik czy gazownik? Skomplikowana akcja przy tym silniku, czy wariant bezbolesny?

> Jesli na desce sie nic nie pali to powinien działać. Wlacza sie przyciskiem na tej dodatkowej

> manetce

No wiem... nie działa grinser006.gif ale na desce nie świeci się nic ponadprogramowego.

Po kliknięciu cruise>set nie ma żadnej reakcji

> TTTM. Dopiero audio ze zmieniarka mp3 i subbuferm jakos gra

Nie wiem czy jest zmieniarka, ale jest 7 głośników (syczki, drzwi przód, drzwi tył, woofer)

> Pianka lub pelne kolo. Dojazdowka mozesz zabic sprzeglo MPT. Enentualnie dojazdowka i wkladac

> bezpiecznik FWD

Piankę i kompresor mam/dostałem. Pomyślę czy pchać się w pełnowymiarowe.

> Nie warto. Szmata i strasznie halasuje

Szyby nie są przyciemnione a nie chcę trzymać zawartości bagażnika na wierzchu.

> 215/60/60 to standard

Teraz są zimówki na dorżnięciu w rozmiarze 205/60/16. Zobaczę jaka jest felga (nie oryginalna) i czy 215 przypasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak

> Póki co wszystko działa, ale wolę się upewnić i oddać profilaktycznie do wyregulowania.

Sprawdzic mozna bez wyciagania. Do regulacji motor out.

> Robi to-to mechanik czy gazownik? Skomplikowana akcja przy tym silniku, czy wariant bezbolesny?

> No wiem... nie działa ale na desce nie świeci się nic ponadprogramowego.

Dziwne...

> Po kliknięciu cruise

> Nie wiem czy jest zmieniarka, ale jest 7 głośników (syczki, drzwi przód, drzwi tył, woofer)

Zmieniarka jest wbudowana w radio 2din

> Piankę i kompresor mam/dostałem. Pomyślę czy pchać się w pełnowymiarowe.

> Szyby nie są przyciemnione a nie chcę trzymać zawartości bagażnika na wierzchu.

> Teraz są zimówki na dorżnięciu w rozmiarze 205/60/16. Zobaczę jaka jest felga (nie oryginalna) i

> czy 215 przypasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zmieniarka jest wbudowana w radio 2din

o... a to normalne, że mieli nią przez chwilę po włączaniu zapłonu? ...i chyba chwilę po wyłączeniu.

Inna sprawa... chyba przepuszcza reduktor od gazu zlosnik.gif bo jest problem z pierwszym odpaleniem po postoju, później odpala i jeździ ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o... a to normalne, że mieli nią przez chwilę po włączaniu zapłonu? ...i chyba chwilę po

> wyłączeniu.

Zablokowana plyta w srodku

> Inna sprawa... chyba przepuszcza reduktor od gazu bo jest problem z pierwszym odpaleniem po

> postoju, później odpala i jeździ ok.

Wyglada na reduktor lub wtryski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wrzucić inne płyty czy rozbierać radio?

> Tak myślę. Podjadę do gazownika w tygodniu to coś ustalimy.

Jest procedura wyjecia wszystkich płyt ale nie pamietam kombinacji klawiszy.

Jak będzie cos do wymiany w tej instalacji to nie inwestuj bo bardzo drogo slabe wsparcie serwisu. Zmień cepiej cały przód instalacji na jaki popularny zestaw. Brc, Stag itp....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyglada na reduktor lub wtryski

Postanowiłem dzisiaj zakręcić butlę, żeby zdiagnozować czy puszcza gaz.

Na butli nie ma zaworu icon_eek.gif...ale odpalił od strzała spineyes.gif tak czy inaczej skoczę do gazownika, ale chyba kwestię reduktora i wtrysków można wykluczyć.

A skoro już siedziałem w samochodzie z śrubokrętem... zlosnik.gif i przypadkiem nie działały mi dwie żarówki w zegarach...

IMG-20150510-00439.jpg

Postanowiłem wymienić je wszystkie. Robota lekka, 4 śrubki, wycieczka do Real'a, 20zł (3xT10, 12xT5), 10 minut roboty (+30 na wyjmowanie śrubokręta który padł mi w środkowy tunel hehe.gif).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Postanowiłem dzisiaj zakręcić butlę, żeby zdiagnozować czy puszcza gaz.

> Na butli nie ma zaworu ...ale odpalił od strzała tak czy inaczej skoczę do gazownika, ale chyba

> kwestię reduktora i wtrysków można wykluczyć.

> A skoro już siedziałem w samochodzie z śrubokrętem... i przypadkiem nie działały mi dwie żarówki w

> zegarach...

> Postanowiłem wymienić je wszystkie. Robota lekka, 4 śrubki, wycieczka do Real'a, 20zł (3xT10,

> 12xT5), 10 minut roboty (+30 na wyjmowanie śrubokręta który padł mi w środkowy tunel ).

nie miałą baba kłopotu kupiła se subaru! Niechaj wozi bezawaryjnie i dawaj jakieś fotki nowej zabawki. Jeep rozumiem, że znalazł amatora ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie miałą baba kłopotu kupiła se subaru! Niechaj wozi bezawaryjnie i dawaj jakieś fotki nowej

> zabawki. Jeep rozumiem, że znalazł amatora ;-)

Na razie mam problem z instalacją lpg zlosnik.gif ...zaczynam się przyzwyczajać, bo w Jeep'ie też od tego zaczynałem.

Poza tym, jakiś standardowy serwis, może opony, ubezpieczenie, podatki.... mało $$$ nie wyjdzie zlosnik.gif

Jeep'a kupił właściciel warsztatu (mechanika-blacharka) więc wiedział co robi.

Mówił, że szukał sensownego egzemplarza dwa miesiące. Przyjechał, obejrzał, kupił od ręki.

Jakieś poglądowe...

IMG-20150511-00449.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cytuję:

> "Rezerwuję"

> "drugi w kolejce"

> "czeci"

> Zgadnij ilu chętnych było zainteresowanych kiedy sprzedawałem Jeep'a

pewnie mnogo luda zlosnik.gif

a teraz uważaj - jak bedziesz sprzedawał daj znać skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie poza konkursem - ogarniam hamulce z przodu,

Napisałem już pytanie na SIP, ale może tutaj ktoś będzie szybszy. wink.gif

Klocki - widzę, że ą różne systemy - Tokico i Akebono - są wymienne, czy trzeba wiedzieć jaki siedzi obecnie?

Tarcze są względnie podobne, więc chyba jest jeden typ?

Tłoczek zacisku - ile na stronę? Tutaj widzę dwa systemy - Akebono i Nissan.

Płyn - Motul RBF600 / 660 będzie ok? Ile wchodzi w układ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie poza konkursem - ogarniam hamulce z przodu,

> Napisałem już pytanie na SIP, ale może tutaj ktoś będzie szybszy.

> Klocki - widzę, że ą różne systemy - Tokico i Akebono - są wymienne, czy trzeba wiedzieć jaki

> siedzi obecnie?

> Tarcze są względnie podobne, więc chyba jest jeden typ?

a nie Jurid hmm.gif

Wiem, że można zamontować klocki od Forka turbo (xt), kiedyś mnie na to naciągnęli, kosztują 2.5x tyle a hamują tak samo tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie poza konkursem - ogarniam hamulce z przodu,

> Napisałem już pytanie na SIP, ale może tutaj ktoś będzie szybszy.

> Klocki - widzę, że ą różne systemy - Tokico i Akebono - są wymienne, czy trzeba wiedzieć jaki

> siedzi obecnie?

Co? zlosnik.gif

Tarcze masz chyba 277, takie zdaje się były w 2.0. Szukasz do takiej pojemności i wszystkie powinny pasować.

Hamulce nie są ostre, ale z samym hamowaniem nie jest źle, trzeba tylko nieco mocniej depnąć. TTTM zlosnik.gif

Spora poprawa jest po założeniu lepszych klocków, typu Hawk, CL, ale zestaw na przód to jest od 400zł w górę.

Można też wsadzić tarcze 293 od XT i podobnych, ale tutaj coś też trzeba przy zaciskach dłubać.

> Tarcze są względnie podobne, więc chyba jest jeden typ?

Ludzie wsadzają brembo, inni TRW, jeszcze inni DBA zlosnik.gif

TRW jest ok, po dwóch latach nie widzę korozji w otworach wentylacyjnych (jest jakieś zabezpieczenie). Do tego Hawk HPC i na kilka sezonów spokój z hamulcami zlosnik.gif

> Tłoczek zacisku - ile na stronę? Tutaj widzę dwa systemy - Akebono i Nissan.

Z przodu po dwa tłoczki, z tyłu po jednym.

> Płyn - Motul RBF600 / 660 będzie ok? Ile wchodzi w układ?

Jakiś zwykły. 660 jest raczej do sportu, o ile dobrze kojarzę. Częściej trzeba zmieniać, w zwykłej jeździe nie poprawi odczucia skuteczności hamulców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.