nikt-znany Napisano 1 Marca 2015 Udostępnij Napisano 1 Marca 2015 > Około 3k było robocizny: wyjęcie silnika/zrobienie UPG/planowanie głowic/planowanie > połówek/itp./wsadzenie silnika. > Są tańsze warsztaty, każdy może wybrać co chce. > Tutaj się pomyliłem, szpilki kosztowały 860. Mojego dobrego kumpla znajomy z pracy zaraz po kupnie Forka z suszarką (chyba nawet jakiegoś forumowego, a nie z loterii od handlarza) musiał wsadzić 10 tysiaków w silnik. Co tam dokładnie robił nie pamietam, ale odbił się od takiej mniej więcej kwoty. Także kwoty tego rzędu to raczej nie kwestia tego, że wybrałeś dobry (droższy) serwis, tylko bardziej reguła w tej marce w silnikach doładowanych... Niestety niedawno roztrzaskał go blokując całą wisłostradę w godzinach szczytu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 2 Marca 2015 Udostępnij Napisano 2 Marca 2015 > forek 2008 2.5n/a AT > zakup w 2009r (11kmil) > obecnie mam 90kmil > przez ten czas poza paliwem: > LPG 3500zł > regulacje i filtry LPG 5 razy - 500zł > opony zimowe nowe 1700zł > opony letnie uzywane 800zł > olej 10 razy (co 7,5kmil) - 1500zł > filtr powietrza 5 razy - 250zł > filtr p.pylkowy 5 razy - 250zł > świece zapłonowe 3 razy - 150zł > regulacja zaworów 3 razy - 600zł > rozrzad 1 raz - 1000zł > paski napedowe 1 raz - 150zł > łozysko tyl - 100zł > tarcze i kolocki przod - 550zł > hak - 350zł > olej dyfry i skrzynia 2 razy - 1000zł > ubezpieczenie OC/AC 4 razy - 9000zł mozna dopisac do listy "duzy" pzreglad po 90kmil tarcze przod Brembo 320zł klocki przód DS Performace 360zł olej + flitr silnik 120zł olej + filtr skrzynia AT 230zł olej dyfry przod + tyl 110zł świece 60zł przewody WN 380z uszczleki delki i gdniazd swiec 140zł uszczelki kolektora wedechowego 30zł przegla gazu 100zł regulacja zaworów + robota powyzszego 300zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 13 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 Znalazłem takiego dziadka: ogłoszenie Macie jakieś uwagi? Oczywiście pamiętamy, że auto kosztuje 9k i ma 17 lat. Ma też automat, skórę, szklany dach i prosty silnik z lpg - czego chcieć więcej? Może ktoś ma blisko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 > Ma też automat, skórę, szklany dach i prosty silnik z lpg - czego chcieć więcej? I trzeci podłokietnik Za tą cenę można by się zainteresować, tylko czy potrzebny Ci taki wyższy zawias? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 > Znalazłem takiego dziadka: ogłoszenie > Macie jakieś uwagi? Oczywiście pamiętamy, że auto kosztuje 9k i ma 17 lat. > Ma też automat, skórę, szklany dach i prosty silnik z lpg - czego chcieć więcej? dobrego stanu Imho trochę kombinowane ten Forek, lakier wygląda na nieoryginalny +trochę przeróbek / dokładek, ale z drugiej strona za tą cene jak jest dobry stan to brać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 > Znalazłem takiego dziadka: ogłoszenie > Macie jakieś uwagi? Oczywiście pamiętamy, że auto kosztuje 9k i ma 17 lat. > Ma też automat, skórę, szklany dach i prosty silnik z lpg - czego chcieć więcej? > Może ktoś ma blisko? pomyśl jednak o poliftowym z 125KM, ponoć lepsze silniki i mają OBD2 już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 > pomyśl jednak o poliftowym z 125KM, ponoć lepsze silniki i mają OBD2 już. dokladnie 122KM nie byly udane - czesto maja dziure w obrotach i pala zauwazalnie wiecej od 125KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 13 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 > lakier wygląda na nieoryginalny W czarnym macie raczej nie wychodziły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 13 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 > dokladnie 122KM nie byly udane - czesto maja dziure w obrotach i pala zauwazalnie wiecej od 125KM Ok, z bani, odpuszczam Nawet nie wiedziałem, że były silniki 122KM. Myślałem, że 125KM był najprostszym/podstawowym w tej budzie. Z ciekawości - silniki 170-177KM są tak samo delikatne jak pozostałe turo czy jest szansa na bezproblemową eksploatację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 > Ok, z bani, odpuszczam > Nawet nie wiedziałem, że były silniki 122KM. Myślałem, że 125KM był najprostszym/podstawowym w tej > budzie. Z jednej strony wszedzie trabia, ze Subaru sie nie psuja a jak juz chcesz kupic to wiecej jest silnikow, niepolecanych niz tych dobrych Ot taki paradoks Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 13 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 > Z jednej strony wszedzie trabia, ze Subaru sie nie psuja a jak juz chcesz kupic to wiecej jest > silnikow, niepolecanych niz tych dobrych > Ot taki paradoks Forester I - 2.0 125KM Forester II - 2.0 158KM Koniec A jak sobie wymyśliłem dodatkowo ecomatic, skórę i automat (o szklanym dachu nie wspomnę), to zostaje jedno ogłoszenie od handlarza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 > Forester I - 2.0 125KM > Forester II - 2.0 158KM > Koniec Ten 158KM tez chyba ma jakies cyrki z obrotami czy checkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 > Forester I - 2.0 125KM po lifcie, przed był właśnie ten z ogłoszenia 122KM, nie jest jakoś specjalnie upierdliwy, ale 125 jest zwyczajnie lepsza > Forester II - 2.0 158KM wrooong 158KM pojawiło się bodaj w 2004 albo 2005, przed tym wychodziły w drugiej budzie 125KM > Koniec A jak sobie wymyśliłem dodatkowo ecomatic, skórę i automat (o szklanym dachu nie wspomnę), > to zostaje jedno ogłoszenie od handlarza. odpuść fabryczne LPG, skup się na silniku z utwardzonymi gniazdami zaworowymi, bo one wychodziły też bez LPG i dorzuć instalkę sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 13 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 > 158KM pojawiło się bodaj w 2004 albo 2005, przed tym wychodziły w drugiej budzie 125KM > odpuść fabryczne LPG, skup się na silniku z utwardzonymi gniazdami zaworowymi, bo one wychodziły > też bez LPG i dorzuć instalkę sam. Wszystkie 158KM to EJ20F czy niekoniecznie? Po wpisaniu parametrów wyskoczyło 6 wyników Odrzucając ten z kosmicznym przebiegiem i te z ceną przy której wybrałbym coś innego, zostaje może z 3 Generalnie, to ostatnio się poddałem - szukałem Forestera 2.0 158KM albo BMW 330xd 204KM - w wersjach ze skórzaną tapicerką i automatem. Pierwszego nie ma w ogóle, drugie są zajechane niezależnie od ceny. Coś czuję, że skończę z jakimś rozsądnym, nudnym dupowozem ...albo zostawię sobie Jeep'a, bo i taki pomysł mi się w głowie zrodził. Oszołomy oglądają, sprawdzają w warsztatach, nie wychodzi nic na czym mogli by ugrać cenę, ja nie chcę opuścić i w efekcie tracę tylko czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 > Wszystkie 158KM to EJ20F czy niekoniecznie? napewno nie, te ze wzmocnionymi szły na rynki gdzie gaz jest popularny - IT, D, NL tam na 100% występowały i często szły bez LPG na rynek. > Po wpisaniu parametrów wyskoczyło 6 wyników Odrzucając ten z kosmicznym przebiegiem i te z ceną > przy której wybrałbym coś innego, zostaje może z 3 > Generalnie, to ostatnio się poddałem - szukałem Forestera 2.0 158KM albo BMW 330xd 204KM - w > wersjach ze skórzaną tapicerką i automatem. Pierwszego nie ma w ogóle, drugie są zajechane > niezależnie od ceny. Coś czuję, że skończę z jakimś rozsądnym, nudnym dupowozem ...albo > zostawię sobie Jeep'a, bo i taki pomysł mi się w głowie zrodził. Oszołomy oglądają, sprawdzają > w warsztatach, nie wychodzi nic na czym mogli by ugrać cenę, ja nie chcę opuścić i w efekcie > tracę tylko czas. ja u siebie nie mam tylko skóry z Twojej listy i gaz niefabryczny, ale gniazda utwardzone Musisz się uzbroić w sporą dawkę cierpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 > Wszystkie 158KM to EJ20F czy niekoniecznie? od wczoraj mi to spokoju nie dawało, bo po głowie kołatało się info n/t kodów silników 125KM kontrola zaworów do 50kkm na LPG EJ20F dla 158KM EJ201 dla 125KM ale trzeba patrzeć na kod z tabliczki znamionowej, dekodery VIN dają ciała w tym względzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 > od wczoraj mi to spokoju nie dawało, bo po głowie kołatało się info n/t kodów silników 125KM > kontrola zaworów do 50kkm na LPG > EJ20F dla 158KM > EJ201 dla 125KM ale trzeba patrzeć na kod z tabliczki znamionowej, dekodery VIN dają ciała w tym > względzie. 125KM jest gazopancerny. bez znaczenia rocznik, kod, bely byl 2.0 SOHC 125KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 > 125KM jest gazopancerny. > bez znaczenia rocznik, kod, bely byl 2.0 SOHC 125KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 4 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 Mam umówionego na sobotę Forester'a. Podpowiedzcie na co zwracać uwagę. FII, automat, ecomatic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 > Mam umówionego na sobotę Forester'a. > Podpowiedzcie na co zwracać uwagę. > FII, automat, ecomatic. zawias z tylu, czy silnikiem nie buja, niepokojace dzieki z AT przy przelaczaniu biegow 3/4 oraz przy max skreconych kolach, posluchac tez magla - polowa skretu i poprzeczne nierownosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bednar Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 > Mam umówionego na sobotę Forester'a. > Podpowiedzcie na co zwracać uwagę. > FII, automat, ecomatic. Jaki przebieg mniej więcej? Co to jest ecomatic? Jeżeli w okolicach 200kkm, to: - czy po rozgrzaniu samochód lekko drży - mogą być zawory do regulacji - czy kierownica zawsze jest prosto - mogą być jakies podkładki maglownicy do wymiany - czy po rozgrzaniu kierownica równie lekko pracuje - jeżeli jest wyraźnie ciężej, to pompa do naprawy - wskazówka temperatury. Ma dojść do połowy skali i ani milimetra dalej. Poza tym: - wysokość tyłu - jeżeli jest wyraźnie niżej cały lub jedna strona, amortyzatory do wymiany. Jeżeli są wilgotne, również. Kosztują od 1200 za regenerowane, do jakichś 3400 za nowe za komplet. - silnik, skrzynia, dyfer = powinny być suche. Wiek i przebieg nie są powodami do wycieków. - jeżeli jest bezwypadkowy, oryginalne błotniki mają wybite napisy "subaru" (na pewno w poliftowych 06-08), widoczne po otworzeniu maski Na tę chwilę nic więcej mi do głowy nie przychodzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 4 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 > zawias z tylu, SLS? Rozumiem, że widać na oko czy jest czy nie? > czy silnikiem nie buja, tzn? Sprzedałem właśnie Jeep'a - tam silnik bujał całym samochodem > niepokojace dzieki z AT przy przelaczaniu biegow 3/4 Przy jakiej prędkości +/- będzie zmiana? > przy max skreconych kolach, posluchac tez magla - polowa skretu i poprzeczne nierownosci oki doki dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 4 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 > Jaki przebieg mniej więcej? Co to jest ecomatic? Fabryczna instalacji LPG i silnik EJ20F z wzmocnionymi gniazdami. > Jeżeli w okolicach 200kkm, to: > - czy po rozgrzaniu samochód lekko drży - mogą być zawory do regulacji > - czy kierownica zawsze jest prosto - mogą być jakies podkładki maglownicy do wymiany > - czy po rozgrzaniu kierownica równie lekko pracuje - jeżeli jest wyraźnie ciężej, to pompa do > naprawy > - wskazówka temperatury. Ma dojść do połowy skali i ani milimetra dalej. Przebieg jest rzekomo sporo niższy, ale -wiadomo- patrzę na to z rezerwą. > Poza tym: > - wysokość tyłu - jeżeli jest wyraźnie niżej cały lub jedna strona, amortyzatory do wymiany. Jeżeli > są wilgotne, również. Kosztują od 1200 za regenerowane, do jakichś 3400 za nowe za komplet. > - silnik, skrzynia, dyfer = powinny być suche. Wiek i przebieg nie są powodami do wycieków. > - jeżeli jest bezwypadkowy, oryginalne błotniki mają wybite napisy "subaru" (na pewno w poliftowych > 06-08), widoczne po otworzeniu maski > Na tę chwilę nic więcej mi do głowy nie przychodzi... super, dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bednar Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 > Fabryczna instalacji LPG i silnik EJ20F z wzmocnionymi gniazdami. Nic sobie za to uciąć nie dam, ale subaru chyba nie montowało "fabrycznie" instalacji. W niektórych krajach były montowane, ale przez dealerów, nie przez fabrykę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 5 Maja 2015 Udostępnij Napisano 5 Maja 2015 > SLS? Rozumiem, że widać na oko czy jest czy nie? miarka do reki i porownac prawa z lewa strona > tzn? Sprzedałem właśnie Jeep'a - tam silnik bujał całym samochodem jak buja i przygasa przy hamowaniu (wcisniete sprzeglo) to zawory do regulaci (nie tanio) > Przy jakiej prędkości +/- będzie zmiana? przy delikatnej jezdzie 50-60km/k > oki doki dzięki pozd! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 5 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2015 > miarka do reki i porownac prawa z lewa strona Chodziło mi o stwierdzenie czy jest SLS czy "zwykłe" amortyzatory, bo montowano chyba takie i takie. > jak buja i przygasa przy hamowaniu (wcisniete sprzeglo) W automacie będzie ciężko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bednar Napisano 5 Maja 2015 Udostępnij Napisano 5 Maja 2015 > Chodziło mi o stwierdzenie czy jest SLS czy "zwykłe" amortyzatory, bo montowano chyba takie i > takie. Tak wyglądają SLS, mają zewnętrzne "zbiorniczki". Warto je sprawdzić przed i po jeździe, tzn. wysokość. W jednym i drugim przypadku wysokość po obydwóch stronach powinna być taka sama, natomiast po jeździe może nieco się tył podwyższyć. Jeżeli różnica wysokości przed i po jeździe jest spora (trudno powiedzieć, może ponad 3cm), to może wskazywać na początek ich końca. Ale zwykle wtedy też są wilgotne/tłuste na zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 5 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2015 > Tak wyglądają SLS, mają zewnętrzne "zbiorniczki". Z ciekawości - widzę, że ludzie wymieniają ten zestaw na zwykłe amortyzatory. Da się to zrobić w jakiś poprawny, nie druciarski sposób? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bednar Napisano 5 Maja 2015 Udostępnij Napisano 5 Maja 2015 > Z ciekawości - widzę, że ludzie wymieniają ten zestaw na zwykłe amortyzatory. > Da się to zrobić w jakiś poprawny, nie druciarski sposób? Tak, jest zestaw KYB sprężyny + amorki. Kosztu dokładnie nie znam, ale ponoć bardzo podobny do powyższych regenerowanych SLS. Z regenerowanymi też różnie może być, bo w lipcu rok temu wymieniałem obydwa (w ASO Koper, regeneruje im firma z Gdańska), no i w ciągu ostatnich dwóch miesięcy obydwa zostały ponownie wymienione, na szczęście na gwarancji - obydwa wylały po przebiegu 12-14kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 5 Maja 2015 Udostępnij Napisano 5 Maja 2015 > Chodziło mi o stwierdzenie czy jest SLS czy "zwykłe" amortyzatory, bo montowano chyba takie i > takie. W eu były tylko sls Us miały w opcji > W automacie będzie ciężko At bedzie tez przygasac przy małych predkosciach na N bez gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 5 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2015 > W eu były tylko sls > Us miały w opcji O... czyli na 95% będą do zrobienia. Teraz, albo za chwilę. Z tego co czytałem można wymienić na amortyzator KYB Excel-g i dobrać sprężyny KYB, Ironman, Lesjofors, etc. Tak czy inaczej, trzeba liczyć 1200-2000zł na zawias z tyłu, przy czym, wymieniając sprężyny na wyższe, wypadałoby zrobić od razu przód. > At bedzie tez przygasac przy małych predkosciach na N bez gazu Wybić bieg podczas jazdy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 5 Maja 2015 Udostępnij Napisano 5 Maja 2015 > O... czyli na 95% będą do zrobienia. Teraz, albo za chwilę. > Z tego co czytałem można wymienić na amortyzator KYB Excel-g i dobrać sprężyny KYB, Ironman, > Lesjofors, etc. > Tak czy inaczej, trzeba liczyć 1200-2000zł na zawias z tyłu, przy czym, wymieniając sprężyny na > wyższe, wypadałoby zrobić od razu przód. Dokladnie > Wybić bieg podczas jazdy? Bez obaw. Jazda na D przy 30km/h i N + hamowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 9 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2015 Forek kupiony jest taki, jaki miał być. Ecomatic (EJ20F) + automat + panorama + spoko wyposażenie. Przebieg 123k km. Subiektywnie - nie wierzę. Obiektywnie - patrząc na zużycie elementów (a raczej jego brak) - jest cień szansy. Poza kawałkiem betonu w okolicach tylnej prawej lampy (kilka cm w narożniku), reszta oryginał. Jak wlezę pod spód, zobaczę co dalej. Rocznik 2006. Cena: 26500zł Oczywiście nie okazał się tak "idealny, perełka, petarda, niunia" jak pisano w ogłoszeniu, ale nie jest źle. Mam kilka rzeczy do ogarnięcia, więc jak tylko odwiedzę mechanika i dowiem się co jest do zrobienia - będę pytał Póki co, muszę: Wyprać wnętrze - jest czysty, ale je%bie przeokrutnie (ludzie handlowali psami, całe szczęście chiuaua) Skoczyć do gazownika na przegląd instalacji (450km przejechał jak po sznurku, ale wolę się upewnić) Skoczyć do mechanika na przegląd ogólny. Rozrząd zmieniany 7k km temu, ale wolę potwierdzić. Sprawdzić hamulce - wydaje mi się, że powinny ostrzej hamować. Sprawdzić tempomat, chyba nie działa, albo nie potrafię go włączyć. Sprawdzić audio - tył za cicho gra, da się zrównoważyć fader'em i podgłośnić, ale chyba coś jest nie tak. Kupić dojazdówkę (można, czy treba pełnowymiarowe koło?) Kupić tylną roletę. Kupić opony letnie - 205/60/16 to standardowy rozmiar? Zmienić wycieraczki (530 + 475 mm, mocowanie U?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 9 Maja 2015 Udostępnij Napisano 9 Maja 2015 > Forek kupiony jest taki, jaki miał być. Ecomatic (EJ20F) + automat + panorama + spoko > wyposażenie. > Przebieg 123k km. Subiektywnie - nie wierzę. Obiektywnie - patrząc na zużycie elementów (a raczej > jego brak) - jest cień szansy. > Poza kawałkiem betonu w okolicach tylnej prawej lampy (kilka cm w narożniku), reszta oryginał. Jak > wlezę pod spód, zobaczę co dalej. > Rocznik 2006. Cena: 26500zł > Oczywiście nie okazał się tak "idealny, perełka, petarda, niunia" jak pisano w ogłoszeniu, ale nie > jest źle. > Mam kilka rzeczy do ogarnięcia, więc jak tylko odwiedzę mechanika i dowiem się co jest do zrobienia > - będę pytał > Póki co, muszę: > Wyprać wnętrze - jest czysty, ale je%bie przeokrutnie (ludzie handlowali psami, całe szczęście > chiuaua) > Skoczyć do gazownika na przegląd instalacji (450km przejechał jak po sznurku, ale wolę się upewnić) Instalka "fabryczna" ? > Skoczyć do mechanika na przegląd ogólny. Rozrząd zmieniany 7k km temu, ale wolę potwierdzić. Zawory? > Sprawdzić hamulce - wydaje mi się, że powinny ostrzej hamować. TTTM > Sprawdzić tempomat, chyba nie działa, albo nie potrafię go włączyć. Jesli na desce sie nic nie pali to powinien działać. Wlacza sie przyciskiem na tej dodatkowej manetce > Sprawdzić audio - tył za cicho gra, da się zrównoważyć fader'em i podgłośnić, ale chyba coś jest > nie tak. TTTM. Dopiero audio ze zmieniarka mp3 i subbuferm jakos gra > Kupić dojazdówkę (można, czy treba pełnowymiarowe koło?) Pianka lub pelne kolo. Dojazdowka mozesz zabic sprzeglo MPT. Enentualnie dojazdowka i wkladac bezpiecznik FWD > Kupić tylną roletę. Nie warto. Szmata i strasznie halasuje > Kupić opony letnie - 205/60/16 to standardowy rozmiar? 215/60/60 to standard > Zmienić wycieraczki (530 + 475 mm, mocowanie U?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 9 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2015 > Instalka "fabryczna" ? tak > Zawory? Póki co wszystko działa, ale wolę się upewnić i oddać profilaktycznie do wyregulowania. Robi to-to mechanik czy gazownik? Skomplikowana akcja przy tym silniku, czy wariant bezbolesny? > Jesli na desce sie nic nie pali to powinien działać. Wlacza sie przyciskiem na tej dodatkowej > manetce No wiem... nie działa ale na desce nie świeci się nic ponadprogramowego. Po kliknięciu cruise>set nie ma żadnej reakcji > TTTM. Dopiero audio ze zmieniarka mp3 i subbuferm jakos gra Nie wiem czy jest zmieniarka, ale jest 7 głośników (syczki, drzwi przód, drzwi tył, woofer) > Pianka lub pelne kolo. Dojazdowka mozesz zabic sprzeglo MPT. Enentualnie dojazdowka i wkladac > bezpiecznik FWD Piankę i kompresor mam/dostałem. Pomyślę czy pchać się w pełnowymiarowe. > Nie warto. Szmata i strasznie halasuje Szyby nie są przyciemnione a nie chcę trzymać zawartości bagażnika na wierzchu. > 215/60/60 to standard Teraz są zimówki na dorżnięciu w rozmiarze 205/60/16. Zobaczę jaka jest felga (nie oryginalna) i czy 215 przypasuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 9 Maja 2015 Udostępnij Napisano 9 Maja 2015 > tak > Póki co wszystko działa, ale wolę się upewnić i oddać profilaktycznie do wyregulowania. Sprawdzic mozna bez wyciagania. Do regulacji motor out. > Robi to-to mechanik czy gazownik? Skomplikowana akcja przy tym silniku, czy wariant bezbolesny? > No wiem... nie działa ale na desce nie świeci się nic ponadprogramowego. Dziwne... > Po kliknięciu cruise > Nie wiem czy jest zmieniarka, ale jest 7 głośników (syczki, drzwi przód, drzwi tył, woofer) Zmieniarka jest wbudowana w radio 2din > Piankę i kompresor mam/dostałem. Pomyślę czy pchać się w pełnowymiarowe. > Szyby nie są przyciemnione a nie chcę trzymać zawartości bagażnika na wierzchu. > Teraz są zimówki na dorżnięciu w rozmiarze 205/60/16. Zobaczę jaka jest felga (nie oryginalna) i > czy 215 przypasuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 9 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2015 > Zmieniarka jest wbudowana w radio 2din o... a to normalne, że mieli nią przez chwilę po włączaniu zapłonu? ...i chyba chwilę po wyłączeniu. Inna sprawa... chyba przepuszcza reduktor od gazu bo jest problem z pierwszym odpaleniem po postoju, później odpala i jeździ ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 9 Maja 2015 Udostępnij Napisano 9 Maja 2015 > o... a to normalne, że mieli nią przez chwilę po włączaniu zapłonu? ...i chyba chwilę po > wyłączeniu. Zablokowana plyta w srodku > Inna sprawa... chyba przepuszcza reduktor od gazu bo jest problem z pierwszym odpaleniem po > postoju, później odpala i jeździ ok. Wyglada na reduktor lub wtryski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 9 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2015 > Zablokowana plyta w srodku Wrzucić inne płyty czy rozbierać radio? > Wyglada na reduktor lub wtryski Tak myślę. Podjadę do gazownika w tygodniu to coś ustalimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 10 Maja 2015 Udostępnij Napisano 10 Maja 2015 > Wrzucić inne płyty czy rozbierać radio? > Tak myślę. Podjadę do gazownika w tygodniu to coś ustalimy. Jest procedura wyjecia wszystkich płyt ale nie pamietam kombinacji klawiszy. Jak będzie cos do wymiany w tej instalacji to nie inwestuj bo bardzo drogo slabe wsparcie serwisu. Zmień cepiej cały przód instalacji na jaki popularny zestaw. Brc, Stag itp.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 10 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2015 > Wyglada na reduktor lub wtryski Postanowiłem dzisiaj zakręcić butlę, żeby zdiagnozować czy puszcza gaz. Na butli nie ma zaworu ...ale odpalił od strzała tak czy inaczej skoczę do gazownika, ale chyba kwestię reduktora i wtrysków można wykluczyć. A skoro już siedziałem w samochodzie z śrubokrętem... i przypadkiem nie działały mi dwie żarówki w zegarach... Postanowiłem wymienić je wszystkie. Robota lekka, 4 śrubki, wycieczka do Real'a, 20zł (3xT10, 12xT5), 10 minut roboty (+30 na wyjmowanie śrubokręta który padł mi w środkowy tunel ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 12 Maja 2015 Udostępnij Napisano 12 Maja 2015 > Postanowiłem dzisiaj zakręcić butlę, żeby zdiagnozować czy puszcza gaz. > Na butli nie ma zaworu ...ale odpalił od strzała tak czy inaczej skoczę do gazownika, ale chyba > kwestię reduktora i wtrysków można wykluczyć. > A skoro już siedziałem w samochodzie z śrubokrętem... i przypadkiem nie działały mi dwie żarówki w > zegarach... > Postanowiłem wymienić je wszystkie. Robota lekka, 4 śrubki, wycieczka do Real'a, 20zł (3xT10, > 12xT5), 10 minut roboty (+30 na wyjmowanie śrubokręta który padł mi w środkowy tunel ). nie miałą baba kłopotu kupiła se subaru! Niechaj wozi bezawaryjnie i dawaj jakieś fotki nowej zabawki. Jeep rozumiem, że znalazł amatora ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 12 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2015 > nie miałą baba kłopotu kupiła se subaru! Niechaj wozi bezawaryjnie i dawaj jakieś fotki nowej > zabawki. Jeep rozumiem, że znalazł amatora ;-) Na razie mam problem z instalacją lpg ...zaczynam się przyzwyczajać, bo w Jeep'ie też od tego zaczynałem. Poza tym, jakiś standardowy serwis, może opony, ubezpieczenie, podatki.... mało $$$ nie wyjdzie Jeep'a kupił właściciel warsztatu (mechanika-blacharka) więc wiedział co robi. Mówił, że szukał sensownego egzemplarza dwa miesiące. Przyjechał, obejrzał, kupił od ręki. Jakieś poglądowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 12 Maja 2015 Udostępnij Napisano 12 Maja 2015 takie brzydkie ze az ladne przygarnalbym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 13 Maja 2015 Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 > > Jakieś poglądowe... bedziesz sprzedawał to daj znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 13 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 > bedziesz sprzedawał to daj znać Cytuję: "Rezerwuję" "drugi w kolejce" "czeci" Zgadnij ilu chętnych było zainteresowanych kiedy sprzedawałem Jeep'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 13 Maja 2015 Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 > Cytuję: > "Rezerwuję" > "drugi w kolejce" > "czeci" > Zgadnij ilu chętnych było zainteresowanych kiedy sprzedawałem Jeep'a pewnie mnogo luda a teraz uważaj - jak bedziesz sprzedawał daj znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 13 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 Pytanie poza konkursem - ogarniam hamulce z przodu, Napisałem już pytanie na SIP, ale może tutaj ktoś będzie szybszy. Klocki - widzę, że ą różne systemy - Tokico i Akebono - są wymienne, czy trzeba wiedzieć jaki siedzi obecnie? Tarcze są względnie podobne, więc chyba jest jeden typ? Tłoczek zacisku - ile na stronę? Tutaj widzę dwa systemy - Akebono i Nissan. Płyn - Motul RBF600 / 660 będzie ok? Ile wchodzi w układ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 13 Maja 2015 Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 > Pytanie poza konkursem - ogarniam hamulce z przodu, > Napisałem już pytanie na SIP, ale może tutaj ktoś będzie szybszy. > Klocki - widzę, że ą różne systemy - Tokico i Akebono - są wymienne, czy trzeba wiedzieć jaki > siedzi obecnie? > Tarcze są względnie podobne, więc chyba jest jeden typ? a nie Jurid Wiem, że można zamontować klocki od Forka turbo (xt), kiedyś mnie na to naciągnęli, kosztują 2.5x tyle a hamują tak samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bednar Napisano 13 Maja 2015 Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 > Pytanie poza konkursem - ogarniam hamulce z przodu, > Napisałem już pytanie na SIP, ale może tutaj ktoś będzie szybszy. > Klocki - widzę, że ą różne systemy - Tokico i Akebono - są wymienne, czy trzeba wiedzieć jaki > siedzi obecnie? Co? Tarcze masz chyba 277, takie zdaje się były w 2.0. Szukasz do takiej pojemności i wszystkie powinny pasować. Hamulce nie są ostre, ale z samym hamowaniem nie jest źle, trzeba tylko nieco mocniej depnąć. TTTM Spora poprawa jest po założeniu lepszych klocków, typu Hawk, CL, ale zestaw na przód to jest od 400zł w górę. Można też wsadzić tarcze 293 od XT i podobnych, ale tutaj coś też trzeba przy zaciskach dłubać. > Tarcze są względnie podobne, więc chyba jest jeden typ? Ludzie wsadzają brembo, inni TRW, jeszcze inni DBA TRW jest ok, po dwóch latach nie widzę korozji w otworach wentylacyjnych (jest jakieś zabezpieczenie). Do tego Hawk HPC i na kilka sezonów spokój z hamulcami > Tłoczek zacisku - ile na stronę? Tutaj widzę dwa systemy - Akebono i Nissan. Z przodu po dwa tłoczki, z tyłu po jednym. > Płyn - Motul RBF600 / 660 będzie ok? Ile wchodzi w układ? Jakiś zwykły. 660 jest raczej do sportu, o ile dobrze kojarzę. Częściej trzeba zmieniać, w zwykłej jeździe nie poprawi odczucia skuteczności hamulców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.