Skocz do zawartości

przytyka gościa


Olleo

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

mam takiego pacjenta: Ford Mondeo MK3 kombi 1.8 125KM z LPG 4 generacji (STAG).

Objawy ma następujące - przy ruszaniu ma chwile zawahania, także przy spokojnej zmianie biegu na niskich obrotach - jeśli spadną do jałowych, puszczę sprzęgło i wcisnę gaz, to się przytyka. Przy normalnej jeździe odczuwalne na 1, 2 i czasem 3 biegu (żeby się bezproblemowo poruszać, trzeba stosować międzygaz i ruszać z półsprzęgła). To samo się dzieje na gazie, jak i benzynie, przed założeniem instalacji tak samo.

Byłem z tym u Tomanka (poważany fordowski mechanik we Wrocławiu) na początku posiadania tego auta i stwierdził, ze widać jest zmulony (przybrudzony krokowy, ustawienia map itd.) i miałem trochę pojeździć. Ponieważ to samochód żony, to jeżdzę tym mało, ona niewiele więcej, więc rok ponad sobie minął i jakieś 3tys km, a teraz zaczynam jeździź nim więcej i zaczyna mnie to wkurzać.

Po zajrzeniu pod maskę widzę dosc luźną linkę gazu - luz taki, że trzeba dobre 3-4 cm wcisnąć w dół, żeby ruszyła przepustnica oraz następujący efekt:

- na gazie:

- na benzynie:

Nie wiem, czy winna jest luźna linka gazu, czy to heftniecie po szybszym wciśnięciu gazu - wyraźnie robi się mocne podciśnienie, co przy zasilaniu LPG po puszczeniu gazu kończy się solidnym zdławieniem. Filtr powietrza był zmieniany i nie wpłynęło to na nic.

Co o tym myslicie?

p.s. inna rzecz, że na zimnym trochę szarpie - były zmieniane świece i kable. Może to być cewka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po zajrzeniu pod maskę widzę dosc luźną linkę gazu - luz taki, że trzeba dobre 3-4 cm wcisnąć w

> dół, żeby ruszyła przepustnica oraz następujący efekt:

Z tą linką gazu sprawdź tylko, czy jak wciśniesz pedał do końca, to linka otwiera przepustnicę do końca. Jak tak - to się nie przejmuj. Ten luz linki wpływa jedynie na początkowe położenie pedału gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobic test noca. Popsijac woda prewody WN woda i obserwowac czy "swieca"

> Miałem podobne objawy w forku i winny byly przewody WN

sprawdze, ale przewody swiezusie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tą linką gazu sprawdź tylko, czy jak wciśniesz pedał do końca, to linka otwiera przepustnicę do

> końca. Jak tak - to się nie przejmuj. Ten luz linki wpływa jedynie na początkowe położenie

> pedału gazu.

a to poczatkowe polozenie nie bedzie mialo wplywu na odczucia? Ty wciskasz, a sie nic nie dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym sprawdził sondę lambda i przewody WN.

Jak rozumiem gaziarz chyba sonde musial sprawdzac przy montazu gazu? Firma z gatunku najbardziej polecanych, a przy tym maja serwis boscha, wiec jakby co, to nie omieszkaliby chyba o dodatkowym swoim zysku potencjalnym wspomniec grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to nie przypadkiem te "słynne" przepustniczki/klapy w dolocie? Mondki benzynowe miały z tym

> problem...

ale one objawiaja zdaje sie klepaniem i odpadaniem, ewentualnie problemami gdzies przy srodku obrotomierza, a nie w okolicy jalowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a to poczatkowe polozenie nie bedzie mialo wplywu na odczucia? Ty wciskasz, a sie nic nie dzieje?

Tam nie pojawia się ruch jałowy pedału gazu. Jak masz trochę luzu linki, to pedał leży trochę niżej i nic więcej się nie dzieje. Ważne tylko, żeby przy naciśnięciu do końca przepustnica też otwarła się do końca. Z tego co patrzyłem, to żadnej regulacji linki tam nie ma - ewentualnie jakimiś podkładkami trzeba kombinować, jak położenie pedału Ci nie pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tam nie pojawia się ruch jałowy pedału gazu. Jak masz trochę luzu linki, to pedał leży trochę niżej

> i nic więcej się nie dzieje. Ważne tylko, żeby przy naciśnięciu do końca przepustnica też

> otwarła się do końca. Z tego co patrzyłem, to żadnej regulacji linki tam nie ma - ewentualnie

> jakimiś podkładkami trzeba kombinować, jak położenie pedału Ci nie pasuje.

Ale luz jest na lince.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale one objawiaja zdaje sie klepaniem i odpadaniem, ewentualnie problemami gdzies przy srodku

> obrotomierza, a nie w okolicy jalowego?

Wystarczy że się nie otwierają jak potrzeba ( luz na trzpieniu) i dostaje nie tyle powietrza ile powinien i muli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tam czasem nie ma klapek w dolocie ?

Sa, ale zdaje sie nie ma mozliwosci, by zamykaly sie na 100%, a do polowy obrotow tyle powietrza nie trzeba, ze nie wspomne o poczatkowych od 1000 do 2000 rpm?

A w ogole to zamierzam je wywalic, tylko jeszcze nie wiem, czy zlecic to komus, czy samemu sie zabrac. Problemem jest oczywiscie osobisty czas wolny smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sa, ale zdaje sie nie ma mozliwosci, by zamykaly sie na 100%, a do polowy obrotow tyle powietrza

> nie trzeba, ze nie wspomne o poczatkowych od 1000 do 2000 rpm?

U mnie jest podobny objaw ( szczególnie latem) i podejżewam te klapki. Pod koniec miesiąca będa mi robić mały remoncik więc przy okazji maja wywalic te klapy.Czy cos pomoże zobaczymy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy nie ma przerw w pracy powinno się dać. Tu nalepszy by był stary miernik, wskazówkowy.

Ostatni taki wywalilem z 15 lat temu. TPS ma jakas wtyczke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (przybrudzony krokowy,

nie masz krokowego w tym silniku

cewka - szarpniecie/zamulanie przy ok 2-3krpm, gora bez problemu, czasami check na desce - wypadanie zaplonow

podciagnij ta linke, nic sie nie stanie

klapki - wyciagnij srodkowy wezyk w kol dol miedzy 2 a 3 garem, zatkaj i wezyk i kruciec - zobacz co sie stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie masz krokowego w tym silniku

to co pelni jego role? W Subaru jak puszcze sprzeglo bez gazu, to praktycznie musze z niego strzelic, zeby zdusic silnik, a tutaj musze podgazowac jeszcze przed puszczeniem, albo puszczac powolutku z polsprzeglem, zeby nie zgasl.

> cewka - szarpniecie/zamulanie przy ok 2-3krpm, gora bez problemu, czasami check na desce -

> wypadanie zaplonow

a ponizej 2krpm nic sie nie dzieje?

> podciagnij ta linke, nic sie nie stanie

gdzie sie podciaga?

> klapki - wyciagnij srodkowy wezyk w kol dol miedzy 2 a 3 garem, zatkaj i wezyk i kruciec - zobacz

> co sie stanie

to juz probowalem - bez zmian. Gdzies kolo 3-4krpm slychac lekkie grzechotanie przy przyspieszaniu (zakladam, ze klapki), ale niezaleznie od tego, czy zatkam, czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to juz probowalem - bez zmian. Gdzies kolo 3-4krpm slychac lekkie grzechotanie przy przyspieszaniu

> (zakladam, ze klapki), ale niezaleznie od tego, czy zatkam, czy nie.

Znaczy wyrobiona na trzpieniu i lata jak chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm ręki sobie uciąc nie dam ale w 2004 mam taką

W 2003 czy 4 byl facelifting i moze byla zmiana. Gdzies mi ktos pisal, ze mam mechaniczna. Zreszta jesli nie zapomne, to sprawdze na zgaszonym silniku, czy sie rusza, jak noga sie pompuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W 2003 czy 4 byl facelifting i moze byla zmiana. Gdzies mi ktos pisal, ze mam mechaniczna. Zreszta

> jesli nie zapomne, to sprawdze na zgaszonym silniku, czy sie rusza, jak noga sie pompuje.

Możesz miec rację ok.gif

W kazdym razie przyjrzyj się tym klapkom.

Tu bym szukał przyczyny.

Aaa jeszcze zerknij na gumowe przewody podcisnien i odpowietrzeń. W focusie mkI miałem problem z obrotami okazało się że wężyk peknięty na odpowietrzeniu skrzyni korbowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawor bocznikowy

lipny jest, trzeba uwazac zeby nie popsuc i nie zgubic uszczelki

Jak umyc to brejkklinerem. Nie robic adaptacji, tylko troche pojezdzic i sam sie ulozy.

U mnie bylo szarpniecie tak jak napisalem gdzies 2-3 krpm - swiece/cewka.Ponizej 2 to i tak nie jedzie.

Nie wiem gdzie sie podciaga, ale jakos sie da na bank. Na koncu lub poczatku linki.

Jak klapki juz terkocza wolalbym je wywalic bo byly juz przypadki urwanych trzpieni w cylindrze. Troche rooty z tym jest niestety. Imo klapki nie powoduja objawow jak u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zawor bocznikowy

> lipny jest, trzeba uwazac zeby nie popsuc i nie zgubic uszczelki

> Jak umyc to brejkklinerem. Nie robic adaptacji, tylko troche pojezdzic i sam sie ulozy.

Nie rozumiem. Jak lipny jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatni taki wywalilem z 15 lat temu.

Mam ruski i do dziś mi służy. W tym czasie zdechły ze cztery cyfrowe.

> TPS ma jakas wtyczke?

Jak to akurat w Fordzie rozwiązali, to pojęcia nie mam, ale wtyczka czy gniazdo, coś tam powinno być. Może popytaj na jakims forum użytkowników Forda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie rozumiem. Jak lipny jest?

przez neigo nie trzyma rowno obrotow, podbija , trzyma za nisko na jalowym, silnik gasnie przy dojezdzaniu do swiatel

nie zaszkodzi przeczyscic, 2 srubki i jedna wtyczka

z przodu na dolocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może popytaj na jakims forum użytkowników Forda?

Jakos tak i na AK, i na forach Forda/Mondeo czas reakcji uzytkownikow jest tragiczny. Tutaj juz mam 2 strony odpowiedzi, a tam moze dostalbym jedna odpowiedz i to nie na temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero co pozbyłem się takiego efektu w Toyocie, po naprawie silnika zapomnieliśmy o zmianie świec, po zmianie - koniec problemów. Zmiana świec nie dała żadnej róznicy? Może coś z układem zapłonowym?

U mnie było tak, że na benzynie było troszkę lepiej, ale niewielka różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tą linką gazu sprawdź tylko, czy jak wciśniesz pedał do końca, to linka otwiera przepustnicę do

> końca. Jak tak - to się nie przejmuj. Ten luz linki wpływa jedynie na początkowe położenie

> pedału gazu.

Nie wpływa, początkowe jest regulowane odbojnikiem w przepustnicy (którego nie polecam dotykać jeśli się nie wie co się robi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatni taki wywalilem z 15 lat temu. TPS ma jakas wtyczke?

TPS ma wtyczkę, ale są też takie które potrzebują zasilania do działania i wtedy na odpiętej nie zmierzysz, tylko wpinasz się igiełkami w przewody albo lepiej we wtyczkę. Zajrzyj do service manual. Nie potrzebujesz analogowego, tak naprawdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> TPS ma wtyczkę, ale są też takie które potrzebują zasilania do działania i wtedy na odpiętej nie

> zmierzysz, tylko wpinasz się igiełkami w przewody albo lepiej we wtyczkę. Zajrzyj do service

> manual. Nie potrzebujesz analogowego, tak naprawdę.

Jak rozumiem, pierwszy tym wystarczy omomierz, a do drugiego voltomierz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos, czy ktorys z elementow jest wrazliwy na temperature silnika? Rwie tylko na zimnym... Ogolnie mam wrazenie, ze im cieplej sie robi, tym lepiej Mondek sobie radzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A propos, czy ktorys z elementow jest wrazliwy na temperature silnika? Rwie tylko na zimnym...

> Ogolnie mam wrazenie, ze im cieplej sie robi, tym lepiej Mondek sobie radzi.

Wyglada na to, ze za taki objaw odpowiedzialna jest cewka:

http://www.mondeoklubpolska.pl/showthrea...zy-dodaniu-gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyglada na to, ze za taki objaw odpowiedzialna jest cewka:

> http://www.mondeoklubpolska.pl/showthrea...zy-dodaniu-gazu

Kurcze chyba nie cewka - doslownie pol kilometra i przestaje w ogole szarpac. Obojetnie, czy gaz, czy benzyna. Co to moze byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kurcze chyba nie cewka - doslownie pol kilometra i przestaje w ogole szarpac. Obojetnie, czy gaz,

> czy benzyna. Co to moze byc?

Czysciles przepustnice?

Ewentualnie moze trzeba zrobic adaptcje, jezeli jest taka mozliwosx...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.