teZeT Napisano 25 Marca 2015 Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 Kupiłem Subaru Forester'a i należy mu zrobić pełen serwis. Jestem na etapie dobierania oleju. Z książki serwisowej wynika, że zalecany olej to 5W30. Obecnie w aucie wlany jest olej.... a kto to wie? Pod maską znalazłem zawieszkę z 2011 roku gdzie zaznaczono 10W40. Sprzedawca nie miał pojęcia czy dalej taki jest zalany (auto przywiózł z Niemiec parę dni wcześniej). Chciałbym zalać teraz 5W30 (czy lepiej jednak zostać przy prawdopodobnie 10W40; przebieg 240tyś). Czy bez obaw mogę po prostu zlać stary olej na kanale i zalać nowy (wiadomo coś tam zawsze zostanie w układzie) czy jakieś płukanie lub inne magiczne sztuczki należy odprawić na wszelki wypadek? Do tej pory w każdym aucie wiedziałem co jest zalane i takich dylematów nie miałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 25 Marca 2015 Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 W takim wypadku wlałbym 5W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 25 Marca 2015 Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 > Czy bez obaw mogę po prostu zlać stary olej na kanale i zalać nowy (wiadomo coś tam zawsze zostanie > w układzie) czy jakieś płukanie lub inne magiczne sztuczki należy odprawić na wszelki wypadek? > Do tej pory w każdym aucie wiedziałem co jest zalane i takich dylematów nie miałem. zlać, zalać nowy i już, najwyżej jak sumienie cię będzie gryzło to zmień jeszcze raz za miesiąc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teZeT Napisano 25 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 > W takim wypadku wlałbym 5W40 Strona producenta oleju jaki mam zamiar zalać - Millers zaleca 5W40, więc niech tak będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 25 Marca 2015 Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 > Strona producenta oleju jaki mam zamiar zalać - Millers zaleca 5W40, więc niech tak będzie Podejrzewam, że i producent auta dopuszcza jeśli pogrzebać dobrze w instrukcji? Miałem podobny dylemat w trzech ostatnich autach i zalałem od razu 5W30 z dobrym skutkiem. Tylko, że ja lubię ryzyk-fizyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 25 Marca 2015 Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 > Z książki serwisowej wynika, że zalecany olej to 5W30. I na taki wymień! Tańszym gorszym nie poprawisz, na lepszym nie oszczędzisz i silnika nie naprawisz . Pamiętaj też, że oprócz W musi spełniać też API, SAE i inne wuje muje dla konkretnego silnika. Nie kombinuj, bo nic nie wykombinujesz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bednar Napisano 25 Marca 2015 Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 > Kupiłem Subaru Forester'a i należy mu zrobić pełen serwis. Silnik N/A czy T? Lej 0-5w40 dobrej marki (millers/motul). Wymieniaj nie rzadziej niż co 10kkm najlepiej wraz z oryginalnym filtrem subaru (czarnym). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teZeT Napisano 25 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 > Silnik N/A czy T? > Lej 0-5w40 dobrej marki (millers/motul). Wymieniaj nie rzadziej niż co 10kkm najlepiej wraz z > oryginalnym filtrem subaru (czarnym). N/A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 25 Marca 2015 Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 > Silnik N/A czy T? > Lej 0-5w40 dobrej marki (millers/motul). Wymieniaj nie rzadziej niż co 10kkm najlepiej wraz z > oryginalnym filtrem subaru (czarnym). cxzy to nie VOODOO? lepiej gorszym tanszym a czesciej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bednar Napisano 25 Marca 2015 Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 > N/A No to olej ma nieco mniejsze znaczenie niż w T. 240kkm też nie jest przebiegiem, przy którym trzeba lać oleje 10-15w. Przyzwoity 5w40 będzie ok, szczególnie jak czasem lubisz mocniej pocisnąć. Forek ma aerodynamikę lodówki i przy większych prędkościach silnik jest nieco bardziej obciążony. Pamiętaj o sprawdzaniu stanu oleju, czasem może się zdarzyć, że trochę go zniknie. Życzę przyjemności z jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bednar Napisano 25 Marca 2015 Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 > cxzy to nie VOODOO? > lepiej gorszym tanszym a czesciej? Być może, byle tym tańszym nie był castrol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teZeT Napisano 25 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 > Podejrzewam, że i producent auta dopuszcza jeśli pogrzebać dobrze w instrukcji? > Miałem podobny dylemat w trzech ostatnich autach i zalałem od razu 5W30 z dobrym skutkiem. Tylko, > że ja lubię ryzyk-fizyk. Takie info jest w książce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 25 Marca 2015 Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 Co daje przejście z 10W na 5W? Jakie moga być skutki zalania 5W gdy wczesniej byl 10W? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bednar Napisano 25 Marca 2015 Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 > Co daje przejście z 10W na 5W? Jakie moga być skutki zalania 5W gdy wczesniej byl 10W? Łatwiejszy rozruch na zimno, cichsza praca silnika w początkowej fazie. Odczuwalne szczególnie zimą. Jeżeli silnik bierze olej w nadmiarze, to się nie wlewa 10-15w, tylko naprawia silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 25 Marca 2015 Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 > Co daje przejście z 10W na 5W? Jakie moga być skutki zalania 5W gdy wczesniej byl 10W? Ewentualne wycieki lub nadmierne zużycie oleju. Co do wycieków to zwykle zaczyna lecieć jak już wcześniej dany element uszczelniający popuszczał olej (zapocenie). Jeśli silnik jest suchy to jego rozszczelnienie jest raczej mało prawdopodobne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 26 Marca 2015 Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 > Ewentualne wycieki lub nadmierne zużycie oleju. z naciskiem na "ewentualne" Taki manewr zrobiłem u siebie, auto od 50tego tysiąca km (wcześniej nie wiem) na 10W40, przy 130tkm przeszedłem na 5W30 i jest gitara. Corsa ma pod 200tkm. Zero płukanki. Oczywiście oliwa GM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 26 Marca 2015 Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 > Kupiłem Subaru Forester'a i należy mu zrobić pełen serwis. > Jestem na etapie dobierania oleju. > Z książki serwisowej wynika, że zalecany olej to 5W30. > Obecnie w aucie wlany jest olej.... a kto to wie? Pod maską znalazłem zawieszkę z 2011 roku gdzie > zaznaczono 10W40. Sprzedawca nie miał pojęcia czy dalej taki jest zalany (auto przywiózł z > Niemiec parę dni wcześniej). > Chciałbym zalać teraz 5W30 (czy lepiej jednak zostać przy prawdopodobnie 10W40; przebieg 240tyś). > Czy bez obaw mogę po prostu zlać stary olej na kanale i zalać nowy (wiadomo coś tam zawsze zostanie > w układzie) czy jakieś płukanie lub inne magiczne sztuczki należy odprawić na wszelki wypadek? > Do tej pory w każdym aucie wiedziałem co jest zalane i takich dylematów nie miałem. 10w40 w subaru to slaby pomysl te silniki sa dosc czule na jakosc oleju 9koksowanie sie pierscieni) zrob plukanke i zalej 5w30 pelnym syntetykiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 26 Marca 2015 Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 > Ewentualne wycieki lub nadmierne zużycie oleju. Co do wycieków to zwykle zaczyna lecieć jak już > wcześniej dany element uszczelniający popuszczał olej (zapocenie). Jeśli silnik jest suchy to > jego rozszczelnienie jest raczej mało prawdopodobne. dokladnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bednar Napisano 26 Marca 2015 Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 > Ewentualne wycieki lub nadmierne zużycie oleju. Co do wycieków to zwykle zaczyna lecieć jak już > wcześniej dany element uszczelniający popuszczał olej (zapocenie). Jeśli silnik jest suchy to > jego rozszczelnienie jest raczej mało prawdopodobne. To nie jest skutek oleju 5w, tylko awarii silnika. Jeżeli olej jest zgodny z wymaganiami producenta, to żadne wycieki i zwiększona konsumpcja nie powinny mieć miejsca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 26 Marca 2015 Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 > z naciskiem na "ewentualne" > Taki manewr zrobiłem u siebie, auto od 50tego tysiąca km (wcześniej nie wiem) na 10W40, przy 130tkm > przeszedłem na 5W30 i jest gitara. Corsa ma pod 200tkm. No widzisz, łamiemy stereotypy ja w Astrze miałem 10W40, potem 5W50, 5W40 a na koniec znowu 10W40, silnik suchy jak pieprz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 26 Marca 2015 Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 > To nie jest skutek oleju 5w, tylko awarii silnika. Jeżeli olej jest zgodny z wymaganiami > producenta, to żadne wycieki i zwiększona konsumpcja nie powinny mieć miejsca. Może być też skutek oleju. Miałem w poprzednim aucie niewielki wyciek oleju spod głowicy, właściwie pociło się tylko. Lany był TQ 5W40 i taki też zalałem. Zaraz po wymianie wyciek się powiększył. Olej wraz z przebiegiem zmienia swoje właściwości i cząsteczki sadzy, które są w nim zawarte uważam, że w pewien sposób działają uszczelniająco. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bednar Napisano 26 Marca 2015 Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 > Może być też skutek oleju. Miałem w poprzednim aucie niewielki wyciek oleju spod głowicy, właściwie > pociło się tylko. Lany był TQ 5W40 i taki też zalałem. Zaraz po wymianie wyciek się > powiększył. Przyczyna wycieku była jednak inna jak sam wspomniałeś > Olej wraz z przebiegiem zmienia swoje właściwości i cząsteczki sadzy, które są w > nim zawarte uważam, że w pewien sposób działają uszczelniająco. Jeżeli coś ma niby uszczelniać, to znaczy że osadza się też na ściankach silnika. Dobry olej tak nie powinien robić. Jeżeli tylko silnik jest sprawny i olej 0/5wX mieści się w dopuszczalnym przez producenta zakresie stosowania, to zmiana z 10w nie powinna w żaden sposób spowodować wycieków. U mnie castrol tak skutecznie "uszczelnił" silnik, że pozaklejał kanały w tłokach, odpowiadające za odprowadzanie oleju, co zwiększyło konsumpcję oleju przez silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 26 Marca 2015 Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 > Przyczyna wycieku była jednak inna jak sam wspomniałeś No to akurat prawda, bo ten silnik miał wadę, źle zaprojektowany kanał olejowy Ale fakt jest taki, że po zmianie oleju wyciek się nasilił...już pomijam to że z Totala średnio byłem zadowolony i tak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 26 Marca 2015 Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 Ponad 15 lat miałem zalany 10w40 rok temu przy 200kkm lpg zmieniłem na 5w40 i brak jakichkolwiek niepokojących oznak po za tym że silnik w zimie ma ograniczony zimny start przez co silnik pożyje dłużej. Brak wycieków, nie trzeba dolewać itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KeyaR Napisano 26 Marca 2015 Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 > Ewentualne wycieki lub nadmierne zużycie oleju. Co do wycieków to zwykle zaczyna lecieć jak już > wcześniej dany element uszczelniający popuszczał olej (zapocenie). Jeśli silnik jest suchy to > jego rozszczelnienie jest raczej mało prawdopodobne. U mojego brata w Lanosie się pociło na 10W40 (Motula lał) a przestało jak zalał Lotosa 5W40, tak wiec różnie to bywa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 26 Marca 2015 Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 lejesz jak instrukcja każe i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 26 Marca 2015 Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 > U mojego brata w Lanosie się pociło na 10W40 (Motula lał) a przestało jak zalał Lotosa 5W40, tak > wiec różnie to bywa... A widzisz, to też w sumie dobrze wiedzieć Ja zachęcony wątkiem, też dziś zakupiłem olej na zalecany przez producenta poprzednik lał 5W50, teraz wleję 5W40 W ogóle to poczytałem o filtrach oleju, czy tylko właściciele japońskich samochodów mają takiego pier.... na punkcie filtrów? Jakieś testy, marnują nowe filtry, żeby sprawdzić długość bibuły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 26 Marca 2015 Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 > W ogóle to poczytałem o filtrach oleju, czy tylko właściciele japońskich samochodów mają takiego > pier.... na punkcie filtrów? Jakieś testy, marnują nowe filtry, żeby sprawdzić długość bibuły W dzisiejszych czasach ludzie mają ogólnie trochę nierówno pod dekielkiem, więcej czasu poświęcają na wybór filtra i oleju do auta niż zabawę z dzieckiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 26 Marca 2015 Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 Gdybym chciał patrzyć co zalecał producent to musiał bym śmigać na 15w40 zamiast 5w40 Odpowiedni filterk to uzupełnienie dobrej oliwy i pozostałych filtrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 26 Marca 2015 Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 Przeczytaj sobie ten temat: jakiś tekst Miłej lektury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 26 Marca 2015 Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 > Gdybym chciał patrzyć co zalecał producent to musiał bym śmigać na 15w40 Fiat to chyba Vs Max zalecał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 26 Marca 2015 Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 U mnie była selenia 15w40 przy 1.1 ale został od razu wylany po wyjechaniu ze salonu Czy było tak w wszystkich fiatach musiał bym zaczerpnąć info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 26 Marca 2015 Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 > Przeczytaj sobie ten temat: > jakiś tekst > Miłej lektury Dzięki, akurat przez najbliższy tydzień nie miałbym co robić a tu proszę Najgorsze że podobne tematy-tasiemce są na każdym forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 26 Marca 2015 Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 > U mnie była selenia 15w40 przy 1.1 ale został od razu wylany po wyjechaniu ze salonu Czy było tak > w wszystkich fiatach musiał bym zaczerpnąć info Nie obraz sie, ale SC to i na kujawskim by dalo rade Ojciec mial kiedys UNO 1.0 i lal co popadnie... Sprzedal to padlo z przebiegiem 200kkm i silnik chodzil jak nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 26 Marca 2015 Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 > Dzięki, akurat przez najbliższy tydzień nie miałbym co robić a tu proszę > Najgorsze że podobne tematy-tasiemce są na każdym forum Nie chodzi o to, że to tasiemiec. Poczytaj co tam ludzie robią...próbki, testy, kłótnie - jak w telenoweli. A ten to ma tyle PAO, a ten tyle, a po tym to tyle drobinek Fe, a po tym tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 26 Marca 2015 Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 Ja o tym doskonale wiem U mnie w mieście było seicento 1.1 z przebiegiem 500kkm i jeździło dalej 1.1 spi to silniki idioto odporne, konstrukcja stara i niezawodna więc wymiany zwykłego oleju co 8-10kkm ostatecznie 12-15kkm zagwarantują przebiegi +300kkm bo z takimi się już spotkałem ale ja mam zamiar jeździć do oporu a wszystkie części mam jak na sejka z najwyższej półki więc i olej taki musi być tym bardziej że 4l świeżego 5w40 Shell prosto od producenta kosztuje 80zł do tego filterek mann Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 27 Marca 2015 Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 > W ogóle to poczytałem o filtrach oleju, czy tylko właściciele japońskich samochodów mają takiego > pier.... na punkcie filtrów? Jakieś testy, marnują nowe filtry, żeby sprawdzić długość bibuły a wystarczy kupić filtr Mann Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.