Phil_ips Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 Co się będzie szybciej zużywać jeżdżąc zgodnie z sugestiami zmiany biegów? Sprzęgło i co jeszcze? Auto to Ford KA benzyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > Co się będzie szybciej zużywać jeżdżąc zgodnie z sugestiami zmiany biegów? Sprzęgło i co jeszcze? > Auto to Ford KA benzyna. Nic. Moze poduszki pod silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > Co się będzie szybciej zużywać jeżdżąc zgodnie z sugestiami zmiany biegów? Sprzęgło i co jeszcze? > Auto to Ford KA benzyna. czemu coś by się miało szybko zużywać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > czemu coś by się miało szybko zużywać? Spisek producentów, abyś wydał na części Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > Co się będzie szybciej zużywać jeżdżąc zgodnie z sugestiami zmiany biegów? Sprzęgło i co jeszcze? > Auto to Ford KA benzyna. Jedna z tych odpowiedzi jest prawdziwa: 1. Ogrzewanie tylnej szyby i korek wlewu paliwa. 2. Nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > Spisek producentów, abyś wydał na części chyba działa, bo ostatnio kupiłem tarcze, klocki, olej i filtr kabinowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azasello Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > Co się będzie szybciej zużywać jeżdżąc zgodnie z sugestiami zmiany biegów? Sprzęgło i co jeszcze? > Auto to Ford KA benzyna. Po co w ogóle na to patrzeć ? Biegi sam zmieniasz intuicyjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > Po co w ogóle na to patrzeć ? Biegi sam zmieniasz intuicyjnie. W przypadku niektórych osób rozpoczęcie patrzenia na te wskazania, przynosi zaskakujące zmiany w spalaniu - nawet 0,5 - 1 l mniej na 100 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 W moim przypadku nawet 2 litry Ale ja dynamicznie zawsze i wysoko kręce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 17 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > czemu coś by się miało szybko zużywać? Bo 1100 RPM na 5 biegu to trochę mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariox Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > Auto to Ford KA benzyna. To samo w Hyundaiu I30. 80 km/h, prosi o szóstkę. Wrzucam mu, silnik zaczyna dudnić, wibrować i tracić zdolność odpychania się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > To samo w Hyundaiu I30. 80 km/h, prosi o szóstkę. Wrzucam mu, silnik zaczyna dudnić, wibrować i > tracić zdolność odpychania się. diesel czy benzyna? Mój tata ma I30 1.6 benzyna i na 6 biegu przy 80km/h to jedzie normalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kondi Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 Tu też wskazany jest zdrowy rozsądek. czuć jest kiedy silnik zaczyna ciągnąć, a kiedy jest przeciążony, wibruje i buczy. Kidyś jeździłem pugiem 508 HDii odniosłem wrażenie, że zbyt nisko pokazuje się konieczność zmiany biegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > To samo w Hyundaiu I30. 80 km/h, prosi o szóstkę. Wrzucam mu, silnik zaczyna dudnić, wibrować i > tracić zdolność odpychania się. kia ma również tai wynalazek o ile na płaskim i z górki jeszcze to zdaje egzamin to przy podjazdach wcale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > kia ma również tai wynalazek o ile na płaskim i z górki jeszcze to zdaje egzamin to przy podjazdach > wcale krótko jeździłem octavią 1.6. Przy 45km/h pokazywało żebym wrzucił 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adalbert Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > Jedna z tych odpowiedzi jest prawdziwa: > 1. Ogrzewanie tylnej szyby i korek wlewu paliwa. > 2. Nic Wiesz to z autopsji, czy sąsiad opowiadał. Jeżdżę Conektem i przy 55 km/h każe wrzucać 6, a on na 4 nie chce przyśpieszać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 nic. Grunt to czuć auto i np jak uznasz że chcesz wyprzedzac, a jedziesz sobie 40 na 6tce, bo ci tak komp kazał, to może lepiej mu zredukować a nie ciś na chama Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 U mnie w sluzbowym jest ten wskaźnik, jeszcze mi się nie zdarzylo go posłuchać... on mi każe wrzucać 5 bieg gdy ja dopiero się rozpędzam na 3... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > Wiesz to z autopsji, czy sąsiad opowiadał. Jeżdżę Conektem i przy 55 km/h każe wrzucać 6, a on na 4 > nie chce przyśpieszać. Ale Transit connect nie chce przyspieszać na żadnym biegu (przynajmniej wersja 125KM) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > Wiesz to z autopsji, czy sąsiad opowiadał. Jeżdżę Conektem i przy 55 km/h każe wrzucać 6, a on na 4 > nie chce przyśpieszać. z pytaniem sie zapoznaj podpowiedź (bo moze, nie bedzie po reka sasiada, co pomaga w rozgryzaniu trudnych tematow): nie chodzilo w nim o przyspieszenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 > kia ma również tai wynalazek o ile na płaskim i z górki jeszcze to zdaje egzamin to przy podjazdach > wcale ja mam Rio z tym podpowiadaczem i w sumie jeżdżę dosyć zgodnie z nim. Wiadomo, że jak widzisz, że zaraz będziesz zwalniał, albo wyprzedzał, to nie wrzucasz wyższego biegu, tylko redukujesz, ale zazwyczaj sam zmieniam biegi tak jak podpowiada ten podpowiadacz. Bez niego też bym zmieniał podobnie. A przy podjazdach, albo gdy wyprzedzasz i ciśniesz, czyli przy dużym obciążeniu silnika, u mnie przestaje podpowiadać wyższy bieg. Czyli to nie zależy tylko od prędkości - jak dla mnie działa dosyć dobrze. Pomijając fakt, że jest to niepotrzebne, bo i tak wiem kiedy zmieniać bieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 > U mnie w sluzbowym jest ten wskaźnik, jeszcze mi się nie zdarzylo go posłuchać... on mi każe > wrzucać 5 bieg gdy ja dopiero się rozpędzam na 3... a potem ludzie piszą, że nie da się osiągnąć katalogowego spalania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adalbert Napisano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 > Ale Transit connect nie chce przyspieszać na żadnym biegu (przynajmniej wersja 125KM) Mam Tourneo connect ale też nie chce przyśpieszać. Ale to chyba taka moda. W tym roku jeździłem wszystkimi dostępnymi fordami i widzę, że nie idzie to w dobrym kierunku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 Mając taki wypas w aucie nie słuchałbym jego zaleceń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 > To samo w Hyundaiu I30. 80 km/h, prosi o szóstkę. Wrzucam mu, silnik zaczyna dudnić, wibrować i > tracić zdolność odpychania się. Hundai, co sie dziwisz.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 > diesel czy benzyna? Mój tata ma I30 1.6 benzyna i na 6 biegu przy 80km/h to jedzie normalnie. GP 95KM tez nie miało problemów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 > To samo w Hyundaiu I30. 80 km/h, prosi o szóstkę. Wrzucam mu, silnik zaczyna dudnić, wibrować i > tracić zdolność odpychania się. W trzyletnim Ceed 1.6 benzynowym nie ma tego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 18 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 > Mając taki wypas w aucie nie słuchałbym jego zaleceń Auto jest mamy i przy niskich biegach dramatu nie ma. Problemem są biegi 4 i 5. Przy prostej benzynie, co najwyżej docisk sprzęgła i poduszki pod silnikiem i skrzynią dostanie po dupie. W przypadku diesla IMO stosowanie się do sugestii zmiany biegu, to proszenie się o kłopoty i wydatki. DKZ, turbina, poduszki, to wszystko poleci w tempie ekspresowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 > Co się będzie szybciej zużywać jeżdżąc zgodnie z sugestiami zmiany biegów? Sprzęgło i co jeszcze? A może łańcuszek rozrządu, albo pasek. Mam silnik w którym łańcuszek rozrządu serwisy wymieniały na gwarancji,i w skrajnym przypadku po 20 kkm. Nie kieruję się wskaźnikiem lecz obrotami i odczuciami z pracy silnika, ale tu trzeba nieć wyczulone ucho, bo silnik słabo słychać. U mnie łańcuszek wytrzymał narazie +60 kkm i nie kwalifikuje się do wymiany. Staram się nie jeździć poniżej 2000 obr/min, ale również nie trzymam się maksymalnych obrotów. Silnik benzynowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 > Auto jest mamy i przy niskich biegach dramatu nie ma. Problemem są biegi 4 i 5. Przy prostej > benzynie, co najwyżej docisk sprzęgła i poduszki pod silnikiem i skrzynią dostanie po dupie. > W przypadku diesla IMO stosowanie się do sugestii zmiany biegu, to proszenie się o kłopoty i > wydatki. DKZ, turbina, poduszki, to wszystko poleci w tempie ekspresowym. I chyba o to w tym wszystkim chodzi własnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2015 > Mam Tourneo connect ale też nie chce przyśpieszać. Ale to chyba taka moda. > W tym roku jeździłem wszystkimi dostępnymi fordami i widzę, że nie idzie to w dobrym kierunku. dla mnie odczucie jest takie jakby działał eko-kaganiec - wciskasz gaz i czekasz co się będzie działo Podejrzewam, że jedynie zmiana programu u tuningowców spowodowałaby, że te auta zaczęłyby jeździć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fixxxer Napisano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 > W przypadku diesla IMO stosowanie się do sugestii zmiany biegu, to proszenie się o kłopoty i > wydatki. DKZ, turbina, poduszki, to wszystko poleci w tempie ekspresowym. czyli ile? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 > a potem ludzie piszą, że nie da się osiągnąć katalogowego spalania Nie da się bo producenci coraz bardziej kłamią w katalogach. W swojej starej alfie spalanie wychodzi mi 9 a w katalogu jest 11. Wskaźnika zmiany żadnego nie ma a ja zupełnie nie przejmuję się ekodrajwingiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 20 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 > czyli ile? Ile czego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fixxxer Napisano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 > Ile czego? Ile czasu lub kilometrów oznacza to ekspresowe tempo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 21 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 > Ile czasu lub kilometrów oznacza to ekspresowe tempo? A teraz przypomnij sobie po co montuje się DKZ i przyrównaj do sugestii zmiany biegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 > A teraz przypomnij sobie po co montuje się DKZ i przyrównaj do sugestii zmiany biegu. podobno w samochodzie, który posiadam, z turbodoładowanym silnikiem benzynowym jest również DKZ. Nie mam tam co prawda podpowiadacza, ale często jeżdżę z niskimi obrotami. Np teren zabudowany, jadę ze stałą prędkością licznikowe 60km/h na 6 biegu. Obroty mam wtedy jakieś 1500-1600 rpm. Nic się nie dzieje z tego powodu. Samochód mam już ósmy rok, przebieg 135 tys. km, DKZ, sprzęgło, panewki,poduszki silnika (czy to tam jeszcze znawcy uważają, że na pewno powinno paść) są oryginalne. Oczywiście pewnie kiedyś oczywiście coś padnie, kiedyś to auto zardzewieje i się rozpadnie, a ja kiedyś umrę, tylko co z tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 21 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 > podobno w samochodzie, który posiadam, z turbodoładowanym silnikiem benzynowym jest również DKZ. > Nie mam tam co prawda podpowiadacza, ale często jeżdżę z niskimi obrotami. Np teren > zabudowany, jadę ze stałą prędkością licznikowe 60km/h na 6 biegu. Obroty mam wtedy jakieś > 1500-1600 rpm. Nic się nie dzieje z tego powodu. Samochód mam już ósmy rok, przebieg 135 tys. > km, DKZ, sprzęgło, panewki,poduszki silnika (czy to tam jeszcze znawcy uważają, że na pewno > powinno paść) są oryginalne. Oczywiście pewnie kiedyś oczywiście coś padnie, kiedyś to auto > zardzewieje i się rozpadnie, a ja kiedyś umrę, tylko co z tego W przypadku mojego samochodu, z dieslem sygnał do zmiany biegu na wyższy pojawia się przy 1600 RPM. Gdybym zmienił bieg, obroty byłyby na poziomie 1100 RPM czyli nieznacznie więcej niż obroty biegu jałowego. Kolejną różnicą są wibracje generowane przez diesla i benzynę, które musi zniwelować DKZ. Że już nie wspomnę o zapychaniu się kierownic turbiny, a w konsekwencji przyspieszony pad turbosprężarki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 > W przypadku mojego samochodu, z dieslem sygnał do zmiany biegu na wyższy pojawia się przy 1600 RPM. > Gdybym zmienił bieg, obroty byłyby na poziomie 1100 RPM czyli nieznacznie więcej niż obroty > biegu jałowego. Kolejną różnicą są wibracje generowane przez diesla i benzynę, które musi > zniwelować DKZ. Że już nie wspomnę o zapychaniu się kierownic turbiny, a w konsekwencji > przyspieszony pad turbosprężarki. czyli dochodzimy do wniosku, do którego można dojść omawiając wiele kwestii. Że współczesny diesel to lipa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fixxxer Napisano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 > A teraz przypomnij sobie po co montuje się DKZ i przyrównaj do sugestii zmiany biegu. na wypadek gdybyś przeoczył mój poprzedni post zapytam raz jeszcze: Ile czasu lub kilometrów oznacza to ekspresowe tempo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 21 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 > czyli dochodzimy do wniosku, do którego można dojść omawiając wiele kwestii. Że współczesny diesel > to lipa Współczesny diesel jest OK. Ekooszołomstwo stanowi problem. Kiedy kupiłem pierwszego diesla eksploatowałem go tak jak się powinno. Kiedy sprzedawałem auto, na liczniku było 245 kkm i fabryczne sprzęgło i dwumas. Jestem przekonany, że stosując się do sugestii momentu zmiany biegu nie osiągnąłbym na komplecie DKZ i sprzęgło połowy tego dystansu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 Stosuję sie do tych wskazań, tylko jak jadę spokojnie, po płaskim. Nigdy nie zmieniam biegów wg tych wskazań rozpędzając się. Choć przecież mógłbym, bo następny właściciel będzie się martwił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 > W przypadku mojego samochodu, z dieslem sygnał do zmiany biegu na wyższy pojawia się przy 1600 RPM. nisko, w PSA (berlingo/partner) jest to pod 2000rpm, zmiana biegu to spadek na ok 1500rpm daję radę tak jeździć, po płaskim przeważnie i tak zmieniam przy 2200 może max 2500rpm i berlingowski dojechał do 140kkm bez problemów (nie miał DKZ) nie wiem jak inne, ale w w/w ostre przyspieszanie powoduje że kontrolka zmiany się nie zapala nawet przy 3000rpm dopiero po odpuszczeniu gazu się pojawi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 21 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 > nisko, w PSA (berlingo/partner) jest to pod 2000rpm, zmiana biegu to spadek na ok 1500rpm > daję radę tak jeździć, po płaskim > przeważnie i tak zmieniam przy 2200 może max 2500rpm > i berlingowski dojechał do 140kkm bez problemów (nie miał DKZ) > nie wiem jak inne, ale w w/w ostre przyspieszanie powoduje że kontrolka zmiany się nie zapala nawet > przy 3000rpm > dopiero po odpuszczeniu gazu się pojawi Jedynie z V na VI kontrolka zapala się nieco powyżej 2000 rpm. Przy niższych biegach jak pisałem. Sam nie korzystam ze wskazań i staram się nie zmieniać biegów na wyższy poniżej 2000 rpm. I nie jeździć poniżej 1600 -1700 rpm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.