Skocz do zawartości

Wskaźnik zmiany biegów


Phil_ips

Rekomendowane odpowiedzi

> To samo w Hyundaiu I30. 80 km/h, prosi o szóstkę. Wrzucam mu, silnik zaczyna dudnić, wibrować i

> tracić zdolność odpychania się.

diesel czy benzyna? Mój tata ma I30 1.6 benzyna i na 6 biegu przy 80km/h to jedzie normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu też wskazany jest zdrowy rozsądek. czuć jest kiedy silnik zaczyna ciągnąć, a kiedy jest przeciążony, wibruje i buczy. Kidyś jeździłem pugiem 508 HDii odniosłem wrażenie, że zbyt nisko pokazuje się konieczność zmiany biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To samo w Hyundaiu I30. 80 km/h, prosi o szóstkę. Wrzucam mu, silnik zaczyna dudnić, wibrować i

> tracić zdolność odpychania się.

kia ma również tai wynalazek o ile na płaskim i z górki jeszcze to zdaje egzamin to przy podjazdach wcale zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz to z autopsji, czy sąsiad opowiadał. Jeżdżę Conektem i przy 55 km/h każe wrzucać 6, a on na 4

> nie chce przyśpieszać.

z pytaniem sie zapoznaj ok.gif

podpowiedź (bo moze, nie bedzie po reka sasiada, co pomaga w rozgryzaniu trudnych tematow): nie chodzilo w nim o przyspieszenie

ok.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kia ma również tai wynalazek o ile na płaskim i z górki jeszcze to zdaje egzamin to przy podjazdach

> wcale

ja mam Rio z tym podpowiadaczem i w sumie jeżdżę dosyć zgodnie z nim. Wiadomo, że jak widzisz, że zaraz będziesz zwalniał, albo wyprzedzał, to nie wrzucasz wyższego biegu, tylko redukujesz, ale zazwyczaj sam zmieniam biegi tak jak podpowiada ten podpowiadacz. Bez niego też bym zmieniał podobnie. A przy podjazdach, albo gdy wyprzedzasz i ciśniesz, czyli przy dużym obciążeniu silnika, u mnie przestaje podpowiadać wyższy bieg. Czyli to nie zależy tylko od prędkości - jak dla mnie działa dosyć dobrze. Pomijając fakt, że jest to niepotrzebne, bo i tak wiem kiedy zmieniać bieg. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mając taki wypas w aucie nie słuchałbym jego zaleceń

Auto jest mamy i przy niskich biegach dramatu nie ma. Problemem są biegi 4 i 5. Przy prostej benzynie, co najwyżej docisk sprzęgła i poduszki pod silnikiem i skrzynią dostanie po dupie.

W przypadku diesla IMO stosowanie się do sugestii zmiany biegu, to proszenie się o kłopoty i wydatki. DKZ, turbina, poduszki, to wszystko poleci w tempie ekspresowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co się będzie szybciej zużywać jeżdżąc zgodnie z sugestiami zmiany biegów? Sprzęgło i co jeszcze?

A może łańcuszek rozrządu, albo pasek. Mam silnik w którym łańcuszek rozrządu serwisy wymieniały na gwarancji,i w skrajnym przypadku po 20 kkm. Nie kieruję się wskaźnikiem lecz obrotami i odczuciami z pracy silnika, ale tu trzeba nieć wyczulone ucho, bo silnik słabo słychać. U mnie łańcuszek wytrzymał narazie +60 kkm i nie kwalifikuje się do wymiany. Staram się nie jeździć poniżej 2000 obr/min, ale również nie trzymam się maksymalnych obrotów. Silnik benzynowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auto jest mamy i przy niskich biegach dramatu nie ma. Problemem są biegi 4 i 5. Przy prostej

> benzynie, co najwyżej docisk sprzęgła i poduszki pod silnikiem i skrzynią dostanie po dupie.

> W przypadku diesla IMO stosowanie się do sugestii zmiany biegu, to proszenie się o kłopoty i

> wydatki. DKZ, turbina, poduszki, to wszystko poleci w tempie ekspresowym.

I chyba o to w tym wszystkim chodzi własnie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam Tourneo connect ale też nie chce przyśpieszać. Ale to chyba taka moda.

> W tym roku jeździłem wszystkimi dostępnymi fordami i widzę, że nie idzie to w dobrym kierunku.

dla mnie odczucie jest takie jakby działał eko-kaganiec - wciskasz gaz i czekasz co się będzie działo sick.gif

Podejrzewam, że jedynie zmiana programu u tuningowców spowodowałaby, że te auta zaczęłyby jeździć palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a potem ludzie piszą, że nie da się osiągnąć katalogowego spalania

Nie da się bo producenci coraz bardziej kłamią w katalogach. W swojej starej alfie spalanie wychodzi mi 9 a w katalogu jest 11. Wskaźnika zmiany żadnego nie ma a ja zupełnie nie przejmuję się ekodrajwingiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A teraz przypomnij sobie po co montuje się DKZ i przyrównaj do sugestii zmiany biegu.

podobno w samochodzie, który posiadam, z turbodoładowanym silnikiem benzynowym jest również DKZ. Nie mam tam co prawda podpowiadacza, ale często jeżdżę z niskimi obrotami. Np teren zabudowany, jadę ze stałą prędkością licznikowe 60km/h na 6 biegu. Obroty mam wtedy jakieś 1500-1600 rpm. Nic się nie dzieje z tego powodu. Samochód mam już ósmy rok, przebieg 135 tys. km, DKZ, sprzęgło, panewki,poduszki silnika (czy to tam jeszcze znawcy uważają, że na pewno powinno paść) są oryginalne. Oczywiście pewnie kiedyś oczywiście coś padnie, kiedyś to auto zardzewieje i się rozpadnie, a ja kiedyś umrę, tylko co z tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podobno w samochodzie, który posiadam, z turbodoładowanym silnikiem benzynowym jest również DKZ.

> Nie mam tam co prawda podpowiadacza, ale często jeżdżę z niskimi obrotami. Np teren

> zabudowany, jadę ze stałą prędkością licznikowe 60km/h na 6 biegu. Obroty mam wtedy jakieś

> 1500-1600 rpm. Nic się nie dzieje z tego powodu. Samochód mam już ósmy rok, przebieg 135 tys.

> km, DKZ, sprzęgło, panewki,poduszki silnika (czy to tam jeszcze znawcy uważają, że na pewno

> powinno paść) są oryginalne. Oczywiście pewnie kiedyś oczywiście coś padnie, kiedyś to auto

> zardzewieje i się rozpadnie, a ja kiedyś umrę, tylko co z tego

W przypadku mojego samochodu, z dieslem sygnał do zmiany biegu na wyższy pojawia się przy 1600 RPM. Gdybym zmienił bieg, obroty byłyby na poziomie 1100 RPM czyli nieznacznie więcej niż obroty biegu jałowego. Kolejną różnicą są wibracje generowane przez diesla i benzynę, które musi zniwelować DKZ. Że już nie wspomnę o zapychaniu się kierownic turbiny, a w konsekwencji przyspieszony pad turbosprężarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W przypadku mojego samochodu, z dieslem sygnał do zmiany biegu na wyższy pojawia się przy 1600 RPM.

> Gdybym zmienił bieg, obroty byłyby na poziomie 1100 RPM czyli nieznacznie więcej niż obroty

> biegu jałowego. Kolejną różnicą są wibracje generowane przez diesla i benzynę, które musi

> zniwelować DKZ. Że już nie wspomnę o zapychaniu się kierownic turbiny, a w konsekwencji

> przyspieszony pad turbosprężarki.

czyli dochodzimy do wniosku, do którego można dojść omawiając wiele kwestii. Że współczesny diesel to lipa zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli dochodzimy do wniosku, do którego można dojść omawiając wiele kwestii. Że współczesny diesel

> to lipa

Współczesny diesel jest OK. Ekooszołomstwo stanowi problem. Kiedy kupiłem pierwszego diesla eksploatowałem go tak jak się powinno. Kiedy sprzedawałem auto, na liczniku było 245 kkm i fabryczne sprzęgło i dwumas. Jestem przekonany, że stosując się do sugestii momentu zmiany biegu nie osiągnąłbym na komplecie DKZ i sprzęgło połowy tego dystansu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W przypadku mojego samochodu, z dieslem sygnał do zmiany biegu na wyższy pojawia się przy 1600 RPM.

hmm.gif nisko, w PSA (berlingo/partner) jest to pod 2000rpm, zmiana biegu to spadek na ok 1500rpm

daję radę tak jeździć, po płaskim wink.gif

przeważnie i tak zmieniam przy 2200 może max 2500rpm

i berlingowski dojechał do 140kkm bez problemów (nie miał DKZ)

nie wiem jak inne, ale w w/w ostre przyspieszanie powoduje że kontrolka zmiany się nie zapala nawet przy 3000rpm hmm.gif

dopiero po odpuszczeniu gazu się pojawi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nisko, w PSA (berlingo/partner) jest to pod 2000rpm, zmiana biegu to spadek na ok 1500rpm

> daję radę tak jeździć, po płaskim

> przeważnie i tak zmieniam przy 2200 może max 2500rpm

> i berlingowski dojechał do 140kkm bez problemów (nie miał DKZ)

> nie wiem jak inne, ale w w/w ostre przyspieszanie powoduje że kontrolka zmiany się nie zapala nawet

> przy 3000rpm

> dopiero po odpuszczeniu gazu się pojawi

Jedynie z V na VI kontrolka zapala się nieco powyżej 2000 rpm. Przy niższych biegach jak pisałem. Sam nie korzystam ze wskazań i staram się nie zmieniać biegów na wyższy poniżej 2000 rpm. I nie jeździć poniżej 1600 -1700 rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.