bas Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 Płukanki i inne wynalazki nie pomogły, jak chlał tak chla. Po przejechaniu ze Stykowa do zjazdu Włocławek Zachód (15) z prędkościami autostradowymi+ na tempomacie, zatrzymaniu, przejechaniu kolejnych ~20-30km spokojnie, wywalił check'a przy spokojnej jeździe. Podszedłem do tego na luzie bo w sumie co mogło się stać? Mógł wywalić błąd katalizatora, mógł wywalić błąd za ubogo/za bogato (wtedy wtryskiwacze LPG i reduktor do regeneracji), mógł mu wypaść zapłon z poprzedniego powodu lub z powodu cewek. Jak na złość nie zabrałem interfejsów do bagażnika, przed chwilą przyjechałem do domu, cewki mają czas ładowania ~1,5-1,6ms, więc książkowo, okazało się, że jest zapisany błąd P0420, czyli katalizator, czyli przeszkadza mu przepalanie oliwki. Znajomy ma na zbyciu w dobrej cenie, po małym przebiegu silnik z BBM'a. Będzie pasował (oczywiście mówimy o słupku, czyli od miski po pokrywę zaworów, osprzęt przełożę od siebie)? Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Płukanki i inne wynalazki nie pomogły, jak chlał tak chla. > Po przejechaniu ze Stykowa do zjazdu Włocławek Zachód (15) z prędkościami autostradowymi+ na > tempomacie, zatrzymaniu, przejechaniu kolejnych ~20-30km spokojnie, wywalił check'a przy > spokojnej jeździe. > Podszedłem do tego na luzie bo w sumie co mogło się stać? Mógł wywalić błąd katalizatora, mógł > wywalić błąd za ubogo/za bogato (wtedy wtryskiwacze LPG i reduktor do regeneracji), mógł mu > wypaść zapłon z poprzedniego powodu lub z powodu cewek. > Jak na złość nie zabrałem interfejsów do bagażnika, przed chwilą przyjechałem do domu, cewki mają > czas ładowania ~1,5-1,6ms, więc książkowo, okazało się, że jest zapisany błąd P0420, czyli > katalizator, czyli przeszkadza mu przepalanie oliwki. > Znajomy ma na zbyciu w dobrej cenie, po małym przebiegu silnik z BBM'a. > Będzie pasował (oczywiście mówimy o słupku, czyli od miski po pokrywę zaworów, osprzęt przełożę od > siebie)? > Pozdrawiam BAS Z tego co mi wiadomo to był poliftowy 1.6 z BBM z plastikowym kolektorem i tak miał inny słupek niż w stilo. Niech mądrzejsze głowy się wypowiedzą bo mogę oszukiwać ale coś kojarzę o innym skoku tłoka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 17 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Z tego co mi wiadomo to był poliftowy 1.6 z BBM z plastikowym kolektorem i tak miał inny słupek niż > w stilo. Niech mądrzejsze głowy się wypowiedzą bo mogę oszukiwać ale coś kojarzę o innym skoku > tłoka. Bez względu na to czy kolektor alu czy plastik to pewnie da się przełożyć całość osprzętu. Modyfikacje pewnie służyły temu, żeby Stilo spełniało normę Euro4. Pytanie czy ma to prawo działać bez problemów? Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Płukanki i inne wynalazki nie pomogły, jak chlał tak chla. > Po przejechaniu ze Stykowa do zjazdu Włocławek Zachód (15) z prędkościami autostradowymi+ na > tempomacie, zatrzymaniu, przejechaniu kolejnych ~20-30km spokojnie, wywalił check'a przy > spokojnej jeździe. > Podszedłem do tego na luzie bo w sumie co mogło się stać? Mógł wywalić błąd katalizatora, mógł > wywalić błąd za ubogo/za bogato (wtedy wtryskiwacze LPG i reduktor do regeneracji), mógł mu > wypaść zapłon z poprzedniego powodu lub z powodu cewek. > Jak na złość nie zabrałem interfejsów do bagażnika, przed chwilą przyjechałem do domu, cewki mają > czas ładowania ~1,5-1,6ms, więc książkowo, okazało się, że jest zapisany błąd P0420, czyli > katalizator, czyli przeszkadza mu przepalanie oliwki. > Znajomy ma na zbyciu w dobrej cenie, po małym przebiegu silnik z BBM'a. > Będzie pasował (oczywiście mówimy o słupku, czyli od miski po pokrywę zaworów, osprzęt przełożę od > siebie)? > Pozdrawiam BAS Silnik z BBM z tym od Stilo ma wspólny napęd rozrządu i tu się jakby kończy podobieństwo. Inny blok, inny wał korbowy i korbowody, inne tłoki, inna głowica, w zasadzie pojemność nawet nie jest ta sama, inne wałki rozrządu, inne koło zamachowe. Taki przeszczep nie zagada jak należy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 17 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Silnik z BBM z tym od Stilo ma wspólny napęd rozrządu i tu się jakby kończy podobieństwo. Inny > blok, inny wał korbowy i korbowody, inne tłoki, inna głowica, w zasadzie pojemność nawet nie > jest ta sama, inne wałki rozrządu, inne koło zamachowe. Taki przeszczep nie zagada jak należy. Jakie mogą być problemy? Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Jakie mogą być problemy? > Pozdrawiam BAS Kiepska praca, brak mocy, brak jałowych. Silniki mają różne fazy rozrządu, bo są inne średnice i skoki tłoków. Jeśli koło zamachowe przypasuje, to OK, jeśli nie, to sprzęgło/skrzynia też nie bardzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 17 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Kiepska praca, brak mocy, brak jałowych. Silniki mają różne fazy rozrządu, bo są inne średnice i > skoki tłoków. To dlaczego uparcie na allegro sprzedają te same silniki zarówno do BBM jak i do Stilo? > Jeśli koło zamachowe przypasuje, to OK, jeśli nie, to sprzęgło/skrzynia też nie > bardzo. Koło zamachowe można przełożyć. Masz inny, sensowny pomysł co zrobić, żebym miał sprawny, niebiorący oleju silnik, w rozsądnych pieniądzach? Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > To dlaczego uparcie na allegro sprzedają te same silniki zarówno do BBM jak i do Stilo? Bo się nie znają? Myślą, że jak wygląda tak samo pod maską, to jest taki sam. > Koło zamachowe można przełożyć. > Masz inny, sensowny pomysł co zrobić, żebym miał sprawny, niebiorący oleju silnik, w rozsądnych > pieniądzach? > Pozdrawiam BAS Wymienić pierścienie zgarniające i uszczelniacze zaworowe. Tak wiem, to też kosztuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 17 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Bo się nie znają? Myślą, że jak wygląda tak samo pod maską, to jest taki sam. > Wymienić pierścienie zgarniające i uszczelniacze zaworowe. Tak wiem, to też kosztuje. Uszczelniacze już zrobiłem przy okazji UPG i mam wrażenie, że po tym zabiegu zaczął pić więcej. Myślisz, że wymiana samych pierścieni, bez wymiany tulei czy też honowania ich, rozwiąże problem? Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Uszczelniacze już zrobiłem przy okazji UPG i mam wrażenie, że po tym zabiegu zaczął pić więcej. > Myślisz, że wymiana samych pierścieni, bez wymiany tulei czy też honowania ich, rozwiąże problem? > Pozdrawiam BAS Gdzieś czytałem, że pierścienie w Stilo były słabej jakości. Zaryzykowałbym i wsadził nominał. Nigdy tego nie robiłem, ale roboty dużo nie powinno być. Zdjęcie miski, to prosta sprawa, a tłoki powinny wychodzić w dół po odkręceniu korb od wału, jednak czy wyjdą, to nie mam 100% pewności. Tulei bym nie ruszał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 17 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Gdzieś czytałem, że pierścienie w Stilo były słabej jakości. Zaryzykowałbym i wsadził nominał. > Nigdy tego nie robiłem, ale roboty dużo nie powinno być. Zdjęcie miski, to prosta sprawa, a > tłoki powinny wychodzić w dół po odkręceniu korb od wału, jednak czy wyjdą, to nie mam 100% > pewności. Tulei bym nie ruszał. Masz ochotę zrobić to w jakiś weekend w moim Stilo? Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 Zupełnie nie na temat, a mnie nurtuje bo nie wiem, co to jest BBM ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nihonjin Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Zupełnie nie na temat, a mnie nurtuje bo nie wiem, co to jest BBM ? > Pozdrawiam Bravo Brava Marea Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Masz ochotę zrobić to w jakiś weekend w moim Stilo? > Pozdrawiam BAS Sam próbuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 17 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Sam próbuj Pytałem poważnie. Miałbym pretekst do spędzenia weekendu w 3city. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Pytałem poważnie. Miałbym pretekst do spędzenia weekendu w 3city. > Pozdrawiam BAS Nie bawimy się w warsztacie w takie naprawy, a weekendy u mnie zajęte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 17 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Nie bawimy się w warsztacie w takie naprawy, a weekendy u mnie zajęte. No szkoda, problem polega na tym, że człowiek, który mógłby to potencjalnie zrobić, twierdzi, że bez zrobienia tulei nic to nie da. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 19 Maja 2015 Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 > No szkoda, problem polega na tym, że człowiek, który mógłby to potencjalnie zrobić, twierdzi, że > bez zrobienia tulei nic to nie da. > Pozdrawiam BAS kwestia rozebrania i pomierzenia cylindrów i itp, w Tico tak zrobiłem nawet nic nie mierząc. Po prostu rozebrałem silnik, założyłem nowe pierścienie uszczelki i itp i poskładałem. Przejeździlem tak 25kkm na LPG, przed "remontem" brał 1l/1500km, po 1l/15kkm oleju 10W-40. Ale tam był problem z zapieczonymi pierścniemia olejowymi, podobnie jak to bywa w niektóryvh silnikach GM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 19 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 > kwestia rozebrania i pomierzenia cylindrów i itp, w Tico tak zrobiłem nawet nic nie mierząc. Po > prostu rozebrałem silnik, założyłem nowe pierścienie uszczelki i itp i poskładałem. > Przejeździlem tak 25kkm na LPG, przed "remontem" brał 1l/1500km, po 1l/15kkm oleju 10W-40. Ale > tam był problem z zapieczonymi pierścniemia olejowymi, podobnie jak to bywa w niektóryvh > silnikach GM Co pomierzyć bo średnicę cylindra i parametry pierścieni nominalnych to ja znam. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polo Napisano 19 Maja 2015 Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 > Gdzieś czytałem, że pierścienie w Stilo były słabej jakości. Zaryzykowałbym i wsadził nominał. > Nigdy tego nie robiłem, ale roboty dużo nie powinno być. Zdjęcie miski, to prosta sprawa, a > tłoki powinny wychodzić w dół po odkręceniu korb od wału, jednak czy wyjdą, to nie mam 100% > pewności. Tulei bym nie ruszał. Nie ma szans aby tłoki wyjąć dołem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polo Napisano 19 Maja 2015 Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 > Co pomierzyć bo średnicę cylindra i parametry pierścieni nominalnych to ja znam. > Pozdrawiam BAS Pomierzyć średnicę cylindrów, średnicę tłoków, szczelinę pierścieni po włożeniu do cylindra i ona Ci powie wszystko. Ja w moim dieslu przy 200 000 nie mam śladu zużycia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 19 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 > Pomierzyć średnicę cylindrów, średnicę tłoków, szczelinę pierścieni po włożeniu do cylindra i ona > Ci powie wszystko. > Ja w moim dieslu przy 200 000 nie mam śladu zużycia. Nie mogę uziemić samochodu. Zamówiłem uszkodzony silnik od Stilo, spróbuję go wyremontować na nominał i podmienię silnik. Rozważam pierścionki Fpt-prima. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 19 Maja 2015 Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 > Rozważam pierścionki Fpt-prima. zakładałem do Tico, wszystko było ok i przedewszystkim pierścienie były jednoczęściowe, a nie 3-częściowe jak w org Prima to takie absolutne minimum, jeszcze Ci zostaje Goetze i itp. cylinder zmierz w kilku miejscach i w różnych płaszczyznach no i trzeba mieć średnicówke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 19 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 > zakładałem do Tico, wszystko było ok i przedewszystkim pierścienie były jednoczęściowe, a nie > 3-częściowe jak w org Prima to takie absolutne minimum, Bo były żeliwne, fabryczne są 3 częściowe bo są stalowe. Generalnie inna technologia. Szefem planowania produkcji w Fpt-prima jest (do końca miesiąca bo zmienia pracę na ciekawszą) mój przyjaciel. Wiem jak wygląda u nich z jakością, dlatego skłaniam się do ich pierścieni. 5 minut spacerem mam ich dystrybutora, który w razie potrzeby może dorobić pasujący pierścień. > jeszcze Ci zostaje Goetze i itp. Jak nie Prima to będę szukał. > cylinder zmierz w kilku miejscach i w różnych płaszczyznach no i trzeba mieć średnicówke Nie mam czym mierzyć, zrobi to szlifierz. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 20 Maja 2015 Udostępnij Napisano 20 Maja 2015 > Co pomierzyć bo średnicę cylindra i parametry pierścieni nominalnych to ja znam. > Pozdrawiam BAS sprawdź owalizację cylindra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 20 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2015 > sprawdź owalizację cylindra To już wiem, owalizacja cylidra, tłoka, stan rowków w tłokach, stan wału. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polo Napisano 20 Maja 2015 Udostępnij Napisano 20 Maja 2015 > To już wiem, owalizacja cylidra, tłoka, stan rowków w tłokach, stan wału. > Pozdrawiam BAS Droga zabawa Cię czeka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 22 Maja 2015 Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 > Silnik z BBM z tym od Stilo ma wspólny napęd rozrządu i tu się jakby kończy podobieństwo. Inny > blok, inny wał korbowy i korbowody, inne tłoki, inna głowica, w zasadzie pojemność nawet nie > jest ta sama, inne wałki rozrządu, inne koło zamachowe. Taki przeszczep nie zagada jak należy. Pojemność nie jest ta sama, skok, średnica tłoka jest inna ale konstrukcyjnie jest to ten sam silnik tylko parametry inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 23 Maja 2015 Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 > Pojemność nie jest ta sama, skok, średnica tłoka jest inna ale konstrukcyjnie jest to ten sam > silnik tylko parametry inne. Zgadza się, ale komputer Stilo nie ogarnie silnika BBM. To tak jak z silnikami np w Pandzie, niby 1.1 i 1.2 Fire są podobne, tylko pojemność inna, ale już miski olejowej z jednego, do drugiego nie przełoży. Bloki są inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matfiej Napisano 19 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2015 > Pojemność nie jest ta sama, skok, średnica tłoka jest inna ale konstrukcyjnie jest to ten sam > silnik tylko parametry inne. Zgadza się, ale komputer Stilo nie ogarnie silnika BBM. To tak jak z silnikami np w Pandzie, niby 1.1 i 1.2 Fire są podobne, tylko pojemność inna, ale już miski olejowej z jednego, do drugiego nie przełoży. Bloki są inne. Ja miałem w BBM-ie silnik ze stilo i problemów nie było żadnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.