Skocz do zawartości

bezproblemowa B-klasa


lnk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

W rodzinie jest do kupienia auto dla młodej dziewczyny.  Skończyła studia, rozpoczyna pierwszą prace i potrzebuje samochodu na dojazdy 15km w jedną stronę, teren miejski/podmiejski.

 

Wymagania:

- maksymalnie bezawaryjny, przewidywalny (dziewczyna jest sama  150km od domu, w razie awarii jest zdana na siebie),

- klasa B, 5 drzwi, klima, prosta benzyna.

- cena 12tyś, rocznik ~2002 w górę.

- auto na kilka lat, wiec technicznie-blacharsko powinno być trwałe, ew. raz ogarnięte pojeździć te parę lat.

 

Zaczyna od października wiec trochę czasu jeszcze jest ale do tej pory moje spostrzeżenia są takie ze grubsza połowa to złomy (ogłoszenie vs. real to inne światy) i nie tak łatwo kupić pewne auto.

 

Co oglądałem:

- jazz 1.2-1.4, funkcjonalny, powinien być bezawaryjny, niestety trzeba znaleźć bez rudej, większość niestety ma. Ma jakieś typowe wady, czego się bać?

-colt 1.3 95KM, dość bogato wyposażone, nowsza konstrukcja w ww. budżecie, o aucie nic więcej nie wiem, ale ma dobre opinie. Ma ktoś? Jakieś miny?

-yaris IFL 1.0-1.3, stara sprawdzona konstrukcja. Niestety cenę trzyma, i nie tak łatwo znaleźć pewnego w ww. budżecie,  te pewne to na ogół golasy bez klimy.

-polo/ibiza, niestety 90%benzyn  to 1.2 3cyl. co dobrze nie wróży, bać się? Pojeździ to kilka lat? Chyba ze szukać dalej 1.4.

 

Z Francji i Korei na razie nic nie szukałem. Były w rodzinie 307 i C3 od nowości, o ile były nowe wszystko było ok, ale jako 10-cio latki miały problemy z elektryką.  Słusznie jestem uprzedzony, coś się poprawiło.  

Myślę jeszcze o micrze, moja żona i mama jako świeżaki miały K11, auta (96 i 97r) katowane i mechanicznie nie do zajechania, jak z K12? – francuskie geny zepsuły niezawodność czy nie ma tak źle.  Coś jeszcze?

 

Proszę o opinie użytkowników, ew. inne sugestie. Szukamy bezproblemowej B-klasy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były w rodzinie 307 i C3 od nowości, o ile były nowe wszystko było ok, ale jako 10-cio latki miały problemy z elektryką

 

Na czym polegały te problemy?

Czyżby słynna manetka świateł w PSA? ;)

Mam taką manetkę w C5 ale już skutecznie naprawiłem.

 

Polecam Clio 2 FL.

Jednak tam także bywają "problemy z elektryką" a właściwie z fizycznie zużywającą się elektroniką kluczyka (od naciskania na przycisk otwierania/zamykania drzwi), co skutkuje buntem immobilizera.

Oczywiście elektronikę kluczyka da się wymienić na nową (co starczy na kolejne 10 lat), a kosztuje jakieś 300-500zł w zależności od cennika kluczykarza. Podobnie kosztuje dezaktywacja immobilizera - półśrodek także rozwiązujący ten problem..

 

Coś za coś. Francuz będzie dużo tańszy w zakupie od japońców czy VAG (które być może są z definicji wolne od wszelkich mankamentów, ale nie wiem, nie miałem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W najlepszym stanie jaki znajdziesz. Nie ma sesnu skupiac sie na modelu. Ot zawezic poszukiwania do 12k oraz wyszukac obok domu i tyle. Celowac w prosta benzyne z lancuchem rozrzadu. 

Nie skupiam się na modelu oglądam rożne, ale są modele/silniki/roczniki które statystycznie są problemowe, i tego chciałbym uniknąć.  Jak pisałem ważne jest aby auto było możliwie najmniej problematyczne w przeciągu kilku lat eksploatacji i stąd prośba o poradę.  Jeździmy różnymi autami, tutejsze grono orientuje się co danemu modelowi dolega wiec na takie opinie czekam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie skupiam się na modelu oglądam rożne, ale są modele/silniki/roczniki które statystycznie są problemowe, i tego chciałbym uniknąć.  Jak pisałem ważne jest aby auto było możliwie najmniej problematyczne w przeciągu kilku lat eksploatacji i stąd prośba o poradę.  Jeździmy różnymi autami, tutejsze grono orientuje się co danemu modelowi dolega wiec na takie opinie czekam. 

 

To czy bedzie problematycznie czy nie bardziej zalezy od konkretnego egzemplarza niz marki.

My kupilsmy Micre K12 jakies 2 miesiace temu dla mojej jako pierwsze auto na dojazdy do pracy.

Jezdzi w miare, miejsca sporo  i pali jakies smieszne ilosci paliwa :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czy bedzie problematycznie czy nie bardziej zalezy od konkretnego egzemplarza niz marki.

My kupilsmy Micre K12 jakies 2 miesiace temu dla mojej jako pierwsze auto na dojazdy do pracy.

Jezdzi w miare, miejsca sporo  i pali jakies smieszne ilosci paliwa :ok:

To wiem, ale jest też tak ze szansa na poważna usterkę w aucie X jest 50% a w aucie Y 10%. Wiadomo przy kupnie nikt nie jest w stanie stwierdzić czy trafia się na egzemplarz z potencjalna wada czy nie ale jednak omijając pewne modele/silniki można szanse usterki zminimalizować.  W tym konkretnym przypadku jest to pierwsze auto dla młodej osoby, która nie ma zielonego pojęcia o motoryzacji/technice i aby zwiększyć szanse na bezstresowa eksploatacje trzeba jednak wszystkie ryzykowne auta w razie możliwości eliminować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja polecam Ci Getza.

Jeździłem nim od nowości 7 lat, teraz od 3 lat mają go moi rodzice. Totalnie bezawaryjne auto. Całkiem dynamiczne z silnikiem 1,3. Rudej brak.

Pozdrawiam

+1

kolega z pracy ma juz 4 czy 5 rok-zero awarii :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja polecam Ci Getza.

Jeździłem nim od nowości 7 lat, teraz od 3 lat mają go moi rodzice. Totalnie bezawaryjne auto. Całkiem dynamiczne z silnikiem 1,3. Rudej brak.

Pozdrawiam

Dzięki za sugestię, widzę że inni tez polecają. Zerknąłem i trochę tego jest w ogłoszeniach, w większości jednak 1.1. Jak ten silnik? jako tako jedzie? są jakieś bolączki? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestię, widzę że inni tez polecają. Zerknąłem i trochę tego jest w ogłoszeniach, w większości jednak 1.1. Jak ten silnik? jako tako jedzie? są jakieś bolączki? 

 

1,1 jeździłem tylko na jeździe próbnej - słaby. Natomiast 1,3 w sumie lekkim autku odpychało się na prawdę przyzwoicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak szukałem rok temu samochodu, brałem również mocno pod uwagę Getz-a. Ale w rocznikach >2005r były tylko wersje 1.1, 1.3 występował przed FL dlatego odpuściłem. Znajomy narzekał na korozję, tzn chciał przywieźć takiego Getz-a z DE do PL rodzicielce. Zwątpił jak oglądnał kilka egzemplarzy z powodu korozji, zdziwiło mnie to bo u Nas jakoś te auta z nadwozia nie korodują w widoczny sposób. Za te pieniądze bym szukał Punto Classic , ale praktycznie większość będzie z silnikiem 8v 60KM i bardzo mała podaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Za te pieniądze bym szukał Punto Classic , ale praktycznie większość będzie z silnikiem 8v 60KM i bardzo mała podaż.

 

Ostatni wypust Punto (czyli ten przed Grande Punto) masz na myśli?

fiat_punto_classic_65306.jpg

Potwornie brzydki z przodu. Przed liftem ładniejszy o 7 rzędów wielkości.

 

fiat-punto-ii-wciaz-wart-zainteresowania

 

I czy nie gniją progi?

Poza tym przyjemnie się tym jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak szukałem rok temu samochodu, brałem również mocno pod uwagę Getz-a. Ale w rocznikach >2005r były tylko wersje 1.1, 1.3 występował przed FL dlatego odpuściłem. Znajomy narzekał na korozję, tzn chciał przywieźć takiego Getz-a z DE do PL rodzicielce. Zwątpił jak oglądnał kilka egzemplarzy z powodu korozji, zdziwiło mnie to bo u Nas jakoś te auta z nadwozia nie korodują w widoczny sposób. Za te pieniądze bym szukał Punto Classic , ale praktycznie większość będzie z silnikiem 8v 60KM i bardzo mała podaż.

Punto II jeździłem 11lat /200kkm bez większych przygód, ale wspólnie z polecanym przez niektórych clio są to jednak  konstrukcje z końca lat 90-tych wiec ponad 15-letnie. Ze względu na bezpieczeństwo, lepszy standard wyposażenia, dostęp do części za parę lat, szukam konstrukcji nowszych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Punto II jeździłem 11lat /200kkm bez większych przygód, ale wspólnie z polecanym przez niektórych clio są to jednak  konstrukcje z końca lat 90-tych wiec ponad 15-letnie. Ze względu na bezpieczeństwo, lepszy standard wyposażenia, dostęp do części za parę lat, szukam konstrukcji nowszych.

 

Clio 2 owszem powstało w 1998 roku, ale skoro sam napisałeś

rocznik ~2002 w górę.

to jakich konstrukcji szukasz?

Jeśli idzie o dostępność części, to zauważ, że Clio 2 było produkowane chyba jeszcze do 2012r jako Clio Storia i oferowane w salonach także w PL.

Jeśli idzie o wyposażenie, to Clio żony jest z 2002 roku i ma między innymi automatyczną klimatyzację, 4 poduszki, czujnik deszczu, elektryczne szyby, lusterka, komputer, abs, wspomaganie, centralny zamek, mocowania isofix itp.

 

Dodam jeszcze, że wszystko działa (opócz zapchanej dyszy tylnego spryskiwacza czego nie mam czasu udrożnić).

 

Natomiast za 12.000 kupisz Clio o wiele młodsze, myślę że spokojnie 2007 2008 a może i 2009 rok - nie są w cenie te roczniki właśnie dlatego, że już równolegle wszedł w 2005 roku nowy omdel Clio 3. Więc jest to okazja na realtywną "świeżyznę" za małą kasę. O ile ktoś nie ma niechęci do francuzów "z zasady".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatni wypust Punto (czyli ten przed Grande Punto) masz na myśli?

fiat_punto_classic_65306.jpg

Potwornie brzydki z przodu. Przed liftem ładniejszy o 7 rzędów wielkości.

 

fiat-punto-ii-wciaz-wart-zainteresowania

 

I czy nie gniją progi?

Poza tym przyjemnie się tym jeździ.

 

 

Punto Classic to Punto 2 FL. Czyli ten brzydal według Ciebie, P2 przed FL było produkowane do 2003r. Gust jest jak du..a, każdy ma inny. Mi się podoba, to pewnie dlatego mam wersje FL :chipsy:  Po prostu jak szukałem auta rok temu, to stawiałem sobie za priorytet auto jak najmłodsze, jak najmniej wyjeżdżone i proste w budowie. Sam ogarniam wszelkie naprawy, po prostu "lubię się" tym zajmować. Ot takie hobby po pracy. Ja mam auto z 2004r, po kupnie progi były wypiaskowane do podkładu ze wzgledu na brak chlapaczy. Korozji nie było. Ogólnie na nadwoziu jak na 10 letnie auto wtedy, nie znalazłem śladów korozji. Warto zwrócić uwagę na podłogę, zwłaszcza okolice łączzenia progów z podłogą. Jak dobrze poszukasz, znajdziesz auto z lat 2007-2008r. Clio II też dobra alternatywa :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kangoo 2005 1.2 16v, podejrzewam, ze koszty utrzymania podobne do clio.

Jednym słowem polecam. Przez ponad 40 tys nic sie nie dzieje. Teraz ma ponad 200 tys km i śmiga aż milo. Wymiana rozrządu, 500 zl z robocizna k częściami, wymiana sprzegla to samo. Silnik prosty i bezawaryjny... Polecam clio z tym silnikiem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje fieste mk6 kupisz 2007-2008. Mam porównanie z punto 2 i powiem lepsze auto. Żona wprawdzie jeździ od niedawna 1,3 lpg ale bardzo sobie chwali, fajnie się prowadzi, silnika nie słychać i zajefajna skrzynia biegów. Wysoki lewarek i malutkie skoki między biegami bardzo wygodna sprawa. I można poszukać z ogrzewaną przednią szybą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


maksymalnie bezawaryjny, przewidywalny (dziewczyna jest sama  150km od domu, w razie awarii jest zdana na siebie),
- klasa B, 5 drzwi, klima, prosta benzyna.
- cena 12tyś, rocznik ~2002 w górę.
- auto na kilka lat, wiec technicznie-blacharsko powinno być trwałe, ew. raz ogarnięte pojeździć te parę lat.

Za tyle kupi fabię i to raczej mocno w górę od 2002r. 2 lata temu sprzedałem 7-letnią (2006r.), właściciel do tej pory jeździ i jest zadowolony, silnik 1.4 benzyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinie. W weekend udało się obejrzeć:

Getz lift 1.1. 2007 - poprawne auto, nic mu nie brakuje ale tez niczym się nie wyróżnia, dla mnie słabawe ale jak na przeznaczenie i 1-wsze auto wystarczy -ja zaczynałem skoda 105 i CC704 i było dobrze :) . Ktoś coś powie o silniku 1.1? , jakieś grube wady? czy normalny prosty silnik starej daty?

Fiesta 1.3 2006 i Fiesta 1.25 2006 - dość podobne, po paru km toczenia trudno wyczuć różnicę. Rdzy nie zauważyłem, czy w Fieście jest powtórka z Foki czy powinno być lepiej?  Który silnik 1.3 czy 1.25?

 

Czasu jeszcze trochę jest myślę ze na dniach coś się wybierze. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzyj i przejdź się corsą c 1.2 16V, najlepiej 5D, gwarantuje że się nie zawiedziesz

Potwierdzam

Jak tylko wymienisz łańcuch roz, przekładnie kier, usuniesz problem z licznikiem, wymienisz wyświetlacz na taki ze wszystkimi pikselami i kupisz zapas oleju na rok czasu z góry będziesz cieszył się bezawaryjnoscia. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.