Skocz do zawartości

VW was truje! Akcje -22% w dol, koniec ery Diesel w EU?


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

Mam kolegę który świadczy usługi na terenie Niemiec dla kilku tamtejszych koncernów motoryzacyjnych i mówi, że tam wszyscy stoją murem za VW i wszyscy (czy to Mercedes czy BMW) będą dążyć do jak najszybszego zakończenia afery z jak najmniejszymi stratami dla całej branży. Solidarność branżowa albo narodowa czy może powód jest inny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kolegę który świadczy usługi na terenie Niemiec dla kilku tamtejszych koncernów motoryzacyjnych i mówi, że tam wszyscy stoją murem za VW i wszyscy (czy to Mercedes czy BMW) będą dążyć do jak najszybszego zakończenia afery z jak najmniejszymi stratami dla całej branży. Solidarność branżowa albo narodowa czy może powód jest inny?

 

chodzi też o to, że "Made in Germany" było przez dziesięciolecia synonimem jakości i solidności.

Afera VW mocno zaszkodziła temu symbolowi.

To szkodzi teraz wszystkim niemieckim producentom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi też o to, że "Made in Germany" było przez dziesięciolecia synonimem jakości i solidności.

Afera VW mocno zaszkodziła temu symbolowi.

To szkodzi teraz wszystkim niemieckim producentom.

 

Teraz coraz częściej zastępują "Made in Germany" napisem "Engineered in Germany" co jest bliższe prawdy bo jakość i wykonanie oczywiście chińskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kolegę który świadczy usługi na terenie Niemiec dla kilku tamtejszych koncernów motoryzacyjnych i mówi, że tam wszyscy stoją murem za VW i wszyscy (czy to Mercedes czy BMW) będą dążyć do jak najszybszego zakończenia afery z jak najmniejszymi stratami dla całej branży. Solidarność branżowa albo narodowa czy może powód jest inny?

 

 

a mój kolega, który także można powiedzieć jest w podobnej sytuacji mówił mi, że współpracując z VW można się tego było spodziewać...jak to określił "po trupach do celu"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kolegę który świadczy usługi na terenie Niemiec dla kilku tamtejszych koncernów motoryzacyjnych i mówi, że tam wszyscy stoją murem za VW i wszyscy (czy to Mercedes czy BMW) będą dążyć do jak najszybszego zakończenia afery z jak najmniejszymi stratami dla całej branży. Solidarność branżowa albo narodowa czy może powód jest inny?

 

Bo wbrew pierdołom, jakie tu niektórzy wypisują każdy pilnuje własnego domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mój kolega, który także można powiedzieć jest w podobnej sytuacji mówił mi, że współpracując z VW można się tego było spodziewać...jak to określił "po trupach do celu"...

 

Ja nie pracowałem co prawda dla VW, ale dla Porsche i generalnie idiotyzmy i machloje były na porządku dziennym ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Klienci europejscy raczej nie mają co liczyć na takie rzeczy. Dla VW większym problemem jest 500 tys. sprzedanych samochodów w USA niż 10,5 miliona w pozostałych krajach. Po prostu klienci europejscy niewiele im mogą zrobić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VW właśnie się przyznał że dodatkowe 800 tysięcy samochodów (ponad podane wcześniej 11 milionów) ma jakieś nieprawidłowości. Tym razem chodzi o emisję CO2. Co ciekawe dotyczy też samochodów benzynowych.

 

http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/info_center/en/news/2015/11/internen_untersuchungen.html

 

Ponad połowa z tych 800 tysiecy samochodów z zafałszowanym odczytem CO2 (dokładnie 430 tysięcy samochodów) to rocznik modelowy 2016.

 

VW opublikował szczegółową listę samochodów (rocznik modelowy 2016) dotkniętych tym problemem:

https://www.volkswagen-media-services.com/documents/10541/2886899/List_of_critical_CO2_vehicles_model_year_2016.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponad połowa z tych 800 tysiecy samochodów z zafałszowanym odczytem CO2 (dokładnie 430 tysięcy samochodów) to rocznik modelowy 2016.

 

VW opublikował szczegółową listę samochodów (rocznik modelowy 2016) dotkniętych tym problemem:

https://www.volkswagen-media-services.com/documents/10541/2886899/List_of_critical_CO2_vehicles_model_year_2016.pdf

kolega w tym tygodniu dostal liscik od VW ze jego silnik w A4 tez  lapie sie na akcje :jem:

auto z 2008 roku-czyli dosc dlugo oszukiwali ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega w tym tygodniu dostal liscik od VW ze jego silnik w A4 tez lapie sie na akcje :jem:

auto z 2008 roku-czyli dosc dlugo oszukiwali ;l

Piszę bez złośliwości, ale kilka razy była na kąciku dyskusja pomiędzy zwolennikami starych i nowych aut. Ci co kupili nowe używali argumentu że mniej trują i dzięki temu szczególnie w miastach będzie dzięki nim zdrowiej i czysciej.

Ta afera tylko pokazała do czego są zdolne wielkie korporacje i czym my zwykli ludzie jesteśmy dla nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, jeszcze w to wierzę, że jednak te nowsze mnie trują, ale jak jest naprawdę ?

 

Kiedyś miałem jednocześnie Mercedesa 124 300D 1992 oraz nowiutkie BMW 118d 2007 (bez DPF). Wdychanie w pomieszczeniu spalin tego pierwszego było znośne, w przypadku tego drugiego można się było po chwili udusić :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

noje cennik polo dostałem

VW chyba nie bardzo przejął się aferą bo w cennikach jakoś tego nie widać

http://cenniki.konfigurator-vw.pl/pdf/RM2016_RP2015/nowe_polo.pdf?_ga=1.124946698.160545112.1447669664

 

W PL im rośnie sprzedaż, wiec czym sie przejmować :) Polak ma ekologie w ...gdzieś :) i często pierwsze pytanie o diesla jest "ile kosztuje wycięcie DPFa" 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżby "downsizing szwindel" ? 

Turbokosiarki miały być takie łał, a okazuje się że rwią łańcuchy, palą olej, nie wystarcza im 5l/100 km i wcale nie są eko ... 

 

Nie tylko downsizing pali olej :) kumpel ma prestiża 1.8TSI :) od serwisu w kwietniu juz dolał ponad 5l oleju :) smieje sie, ze nie bedzie zmienial, bo caly czas na swiezym jezdzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżby "downsizing szwindel" ? 

Turbokosiarki miały być takie łał, a okazuje się że rwią łańcuchy, palą olej, nie wystarcza im 5l/100 km i wcale nie są eko ... 

 

Aktualne 1.4 TSI 140/150 KM silnik bez zarzutu.

Są już auta z 200kkm bez dawnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wejściu na vw.pl otrzymujemy taką informację:  "Wartości emisji CO2 i zużycia paliwa, podane na niniejszej stronie internetowej są obecnie sprawdzane. Po ich weryfikacji, o ile będzie to konieczne, wartości zostaną zaktualizowane.

Dziękujemy za Państwa zrozumienie."

 

 

Mogli skrócić i napisać: Wartości CO2 i zużycia paliwa, podane na stronie są poglądowe :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wejściu na vw.pl otrzymujemy taką informację: "Wartości emisji CO2 i zużycia paliwa, podane na niniejszej stronie internetowej są obecnie sprawdzane. Po ich weryfikacji, o ile będzie to konieczne, wartości zostaną zaktualizowane.

Dziękujemy za Państwa zrozumienie."

Mogli skrócić i napisać: Wartości CO2 i zużycia paliwa, podane na stronie są poglądowe :D

Raczej życzeniowe

Wysłane z mojego XT1032

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.