gorex Napisano 3 Października 2015 Udostępnij Napisano 3 Października 2015 ....to jaka może być tego przyczyna?? Zmęczenie materiału?? Auto to Astra II, 9-letnia, 2.0 dTi. Kupiona z przebiegiem 177tys. km. ale założę się, że ma znacznie więcej. Niby wszystko było OK. Olej był itp. Nie sądziłem, że takie rzeczy się zdarzają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
licznik Napisano 3 Października 2015 Udostępnij Napisano 3 Października 2015 częsty przypadek z wałem w tym siniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 4 Października 2015 Udostępnij Napisano 4 Października 2015 Od zatartej panewki. A czemu w 1.5 dci trzeba wymieniać panewki najlepiej razem z rozrządem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 4 Października 2015 Udostępnij Napisano 4 Października 2015 Pisałem o tym. Przyczyną jest prawdopodobnie zużyte koło dwumasowe, które ukreca wał na skutek luzów. W autach przed 2003 rokiem, w których DKZ nie bylo przypadków pęknięcia wału nie spotyka się. Temat dotyczy silnikow 2.0 i 2.2 DTI. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 4 Października 2015 Udostępnij Napisano 4 Października 2015 Od zatartej panewki. A czemu w 1.5 dci trzeba wymieniać panewki najlepiej razem z rozrządem? jeszcze nie słyszałem Twojej zależności o tym silniku: zatarta panewka/pęknięty wał. możesz to rozwinąć czy też urban legend vel wydumka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 4 Października 2015 Udostępnij Napisano 4 Października 2015 częsty przypadek z wałem w tym siniku Nie słyszałem, żeby to była jakaś częsta przypadłość w tym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 4 Października 2015 Udostępnij Napisano 4 Października 2015 Mi kiedyś pękł wał korbowy w żuku i nie była to wina panewki ani tym bardziej dwumasy W sumie to nie wiadomo czemu pękł, założyłem drugi i silnik chodził dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 4 Października 2015 Udostępnij Napisano 4 Października 2015 ....to jaka może być tego przyczyna?? Zmęczenie materiału?? Auto to Astra II, 9-letnia, 2.0 dTi. Kupiona z przebiegiem 177tys. km. ale założę się, że ma znacznie więcej. Niby wszystko było OK. Olej był itp. Nie sądziłem, że takie rzeczy się zdarzają. Wał pęka przeważnie ze względu na zbyt duże zużycie jakiejś panewki. Przerabiałem to w Felicii. W silniku 1.3 wał podparty jest na trzech łożyskach głównych. W środkowym łożysku wytarła się jedna półpanewka. Pojawił się minimalny luz. Niby minimalny ale ciśnienie oleju spadało, świeciła się lampka kontrolna ciśnienia oleju i silnik głośniej pracował pod obciążeniem. Pozostałe panewki główne i korbowe były w porządku. Wał został przeszlifowany, założone nowe panewki i wszystko zostało złożone. Samochód zrobił około 2000km i wał sobie pękł. Okazało się, że pękł przy środkowym łożysku głównym, czyli tam gdzie była wcześniej uszkodzona panewka. Po prostu stało się coś podobnego jak z drutem lub kawałkiem blachy, które po kilku zgięciach pękają. Z wałem było podobnie tylko było to rozłożone na dłuższy czas. Wszystkie panewki dobrze trzymały, a środkowa miała luz i wał w tym miejscu się wyginał. niby setne milimetra ale jednak się wyginał. Materiał w tym miejscu trwale się zmęczył i pomimo naprawy i prawidłowego złożenia nie wytrzymał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 4 Października 2015 Udostępnij Napisano 4 Października 2015 Mi kiedyś pękł wał korbowy w żuku i nie była to wina panewki ani tym bardziej dwumasy W sumie to nie wiadomo czemu pękł, założyłem drugi i silnik chodził dalej W S-21 wał pękał przeważnie pomiędzy pierwszym, a drugim wykorbieniem. Silnik ten wcześniej był silnikiem dolnozaworowym (M-20), o mocy około 50KM. Został on poddany modernizacji i zawory powędrowały do głowicy. Cała reszta pozostała taka sama. Tym samym zmniejszono komorę spalania, poprawiono współczynnik napełniania i opróżniania cylindrów, a moc wzrosła do 70KM. Wzrost mocy sprawił, że wał w tym silniku stał się bardziej podatny na pęknięcia. Trzeba też dodać, że silnik ten miał cztery łożyska główne, które z obu stron podpierały tylko wykorbienia pierwszego i ostatniego cylindra. Wykorbienia środkowych cylindrów nie miały środkowego podparcia. Gdy moc wynosiła 50KM i silnik napędzał samochód osobowy to wał spokojnie to wytrzymywał. Przy 70KM i silnik napędzał samochód dostawczy to wał był podatny na pękanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 4 Października 2015 Udostępnij Napisano 4 Października 2015 jeszcze nie słyszałem Twojej zależności o tym silniku: zatarta panewka/pęknięty wał. możesz to rozwinąć czy też urban legend vel wydumka? w zasadzie wszystko juz masz napisane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 4 Października 2015 Udostępnij Napisano 4 Października 2015 w silniku 1,5 dCi żaden wał nie pęka! i to jeszcze od panewek! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 4 Października 2015 Udostępnij Napisano 4 Października 2015 w silniku 1,5 dCi żaden wał nie pęka! i to jeszcze od panewek! Ale panewki lecą A w Oplach nie pierwszy i nie ostatni przypadek i nie jest to wina zużywających się panewek jak to niektórzy sugerują, zasadniczo zwykle jest ok aż do momentu jak se pęcnie i po wszystkim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 4 Października 2015 Udostępnij Napisano 4 Października 2015 Ale panewki lecą dlatego pytam: gdzie w silniku 1,5 dCi zależność: zatarta panewka/pęknięty wał. nie ma takiej, a przynajmniej - jak już 6 lat zgłębiam ten silnik - to nie słyszałem, by komuś wał w 1,5 dCi pękł. wnioskuję że to wydumka autora trzeciego posta, ale daję mu szansę się obronić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 4 Października 2015 Udostępnij Napisano 4 Października 2015 Kumplowi w 2,2 pekl wał, jak jadac z żoną zaczeli rozmawiać o zmianie auta na nowsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 4 Października 2015 Udostępnij Napisano 4 Października 2015 dlatego pytam: gdzie w silniku 1,5 dCi zależność: zatarta panewka/pęknięty wał. Nie ma takiej zależności, to dwie różne sprawy, ot technix coś zamącił na początku i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 4 Października 2015 Udostępnij Napisano 4 Października 2015 ....to jaka może być tego przyczyna?? Zmęczenie materiału?? Auto to Astra II, 9-letnia, 2.0 dTi. Kupiona z przebiegiem 177tys. km. ale założę się, że ma znacznie więcej. Niby wszystko było OK. Olej był itp. Nie sądziłem, że takie rzeczy się zdarzają. zdarzają się ... np. zużyta dwumasa i masz babo placek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 4 Października 2015 Udostępnij Napisano 4 Października 2015 w silniku 1,5 dCi żaden wał nie pęka! i to jeszcze od panewek! no tak, nie pęka tylko się zaciera, co za różnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 4 Października 2015 Udostępnij Napisano 4 Października 2015 no tak, nie pęka tylko się zaciera, co za różnica Finansowo - podobna. Przyczynowo - zupełnie inna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 5 Października 2015 Udostępnij Napisano 5 Października 2015 w Bawarii e46 320d z silnikami M47[136hp] i M47n[150hp] też pęka, znajomy się o tym przekonał wał pękł od zużytego koła zamachowego. Z tym że silnik chodził do końca, silnik klepał tak jakby dwumasa pozbyła się tłumików, Mechanik oczywiści diagnoza dwumasa, wymienił silnik dalej klepie. Nowy wał z panewkami, kompletna dwumasa i itp i cena wyszło coś ok 6-7kpln kosztów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzy Napisano 5 Października 2015 Udostępnij Napisano 5 Października 2015 ....to jaka może być tego przyczyna?? Zmęczenie materiału?? Auto to Astra II, 9-letnia, 2.0 dTi. Kupiona z przebiegiem 177tys. km. ale założę się, że ma znacznie więcej. Niby wszystko było OK. Olej był itp. Nie sądziłem, że takie rzeczy się zdarzają. U mnie w Ducato pękł wał gdy próbowałem go odpalić na "zaciąg" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 5 Października 2015 Udostępnij Napisano 5 Października 2015 U mnie w Ducato pękł wał gdy próbowałem go odpalić na "zaciąg" A czemu nie chciał zapalić? Bo był pęknięty wał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 5 Października 2015 Udostępnij Napisano 5 Października 2015 no tak, nie pęka tylko się zaciera, co za różnica dla Ciebie widać żadna. widzę ze Twoja teoria o 1,5 dCi to wydumka, wiec już nic nowego nie dodam do moich wieloletnich obserwacji tego silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 5 Października 2015 Udostępnij Napisano 5 Października 2015 Nie sądziłem, że takie rzeczy się zdarzają.Zadrzają sie i to stosunkowo często. Mi w Fordzie Sierra 2.3D pękły w tym samym silniku 2 wały . Co ciekawe dokładnie w tym samym miejscu.Pierwsze pęknięcie to chyba wada materiału. Ale drugie pęknięcie było spowodowane pierwszym. Pierwszy wał pracując po pęknięciu spowodował że gniazda panewek głównych straciły współosiowość. Mechanik tego nie sprawdził , włożył drugi wał i po niedługim czasie była powtórka z rozrywki. Dopiero wymiana kompletu blok/wał załatwiła sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 5 Października 2015 Udostępnij Napisano 5 Października 2015 Ale panewki lecą Ale dyskusja jest nie o panewkach a o wale... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzy Napisano 5 Października 2015 Udostępnij Napisano 5 Października 2015 A czemu nie chciał zapalić? Bo był pęknięty wał Nie, był spalony bezpiecznik od pompy paliwa. Po zmianie bezpiecznika odpalił na pękniętym wale... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.