Skocz do zawartości

Jak to teraz jest z silnikami benzynowymi VAGu / skoda?


delco

Rekomendowane odpowiedzi

Czy VW coś zrobił z problemem olejowo-trwałościowym silników benzynowych.?

Pytam bo sąsiad z powodów losowo-rodzinnych sprzedaje w zasadzie nowego superba z benzynowym silnikiem 1,8 litra - 180 KM - co prawda wolałbym kombi ale jak popatrzyłem na bagażnik to IMO nie mam sie czego czepiać.... 

Dodatkowo - napęd 4x4 jest powodem jakiś przykrości? - skrzynia manualna.

 

Dla wielbicieli gwarancji dodam ze nie kupowałbym tego auta na 2 lata a raczej na 8 - wiec jakoś interesuje mnie trwałość....

ps wiem że prestiżu nie ma ale mnie to wisi.;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy VW coś zrobił z problemem olejowo-trwałościowym silników benzynowych.?

Pytam bo sąsiad z powodów losowo-rodzinnych sprzedaje w zasadzie nowego superba z benzynowym silnikiem 1,8 litra - 180 KM - co prawda wolałbym kombi ale jak popatrzyłem na bagażnik to IMO nie mam sie czego czepiać.... 

Dodatkowo - napęd 4x4 jest powodem jakiś przykrości? - skrzynia manualna.

 

Dla wielbicieli gwarancji dodam ze nie kupowałbym tego auta na 2 lata a raczej na 8 - wiec jakoś interesuje mnie trwałość....

ps wiem że prestiżu nie ma ale mnie to wisi. ;)

który rok tego superba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej brały 2.0 TSI/TFSI, o panewkach pierwsze słyszę.

Każda turbobenzyna ci weźmie olej jak nie będziesz schodził z czerwonego pola.

Tylko problem jest w tym że one biorą nawet jak jeździsz jak kapelusznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla wielbicieli gwarancji dodam ze nie kupowałbym tego auta na 2 lata a raczej na 8 - wiec jakoś interesuje mnie trwałość....

ps wiem że prestiżu nie ma ale mnie to wisi. ;)

A nie wykupił tej rozszerzonej, na 4 lata?

To nowy silnik więc ciężko coś powiedzieć, te stare 1.8 160 KM faktycznie poprawili gdzieś po 2011 - moja Octa ma już drugi i nie bierze nic, pierwszy wytrzymał 70kkm.

Z drugiej strony to nie małżeństwo - jak Ci zacznie żreć oliwę po gwarancji to go sprzedaż i tyle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


z benzynowym silnikiem 1,8 litra - 180 KM -

 

Wszystko wskazuje na to, że ostatnie wypusty TSI są dopracowane finalnie.

Zero narzekań na silniki w sieci.

 

Niektóre auta mają już powyżej 200 kkm więc jakaś to próba już jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie czy aktualna czy poprzednia buda superba... obstawiam poprzednią bo w nowej nie ma 1.8 + 4x4

 

wtedy byłby to silnik 1.8 tsi 160KM na łańcuchu, jak pisali koledzy wyżej, silniki raczej wolne od wad z tego rocznika

Właśnie z tym mam problem - bo juz po napisaniu posta sprawdziłem w cenniku że nie ma  takiej opcji napedowej - a jak widziałem tego superba przelotnie to dałbym głowe że jest to nowa buda.... Jutro podejdę i popatrze w papiery.... kluczowe też jest oczywiście ile zaspiewa.... - to znaczy jak bardzo chce go sprzedać  ;) 

Bo to że musi wyjechać z Polski jest bezdyskusyjne...i wynika z zycia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie z tym mam problem - bo juz po napisaniu posta sprawdziłem w cenniku że nie ma  takiej opcji napedowej - a jak widziałem tego superba przelotnie to dałbym głowe że jest to nowa buda.... Jutro podejdę i popatrze w papiery.... kluczowe też jest oczywiście ile zaspiewa.... - to znaczy jak bardzo chce go sprzedać   ;)

Bo to że musi wyjechać z Polski jest bezdyskusyjne...i wynika z zycia...

 

4x4 jest w najmocjniejszej wersji 2.0 280KM oraz w 1.4TSI przy silnikach noPB

Jeżeli jest to nowy model, to musiał być odebrany w ciągu ostatnich 3 miesięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4x4 jest w najmocjniejszej wersji 2.0 280KM oraz w 1.4TSI przy silnikach noPB

Jeżeli jest to nowy model, to musiał być odebrany w ciągu ostatnich 3 miesięcy.

Odebrany był pod koniec sierpnia/początek września... to pewnie nowy model - zresztą choć nie jestem biegły w skodach pionowy szczebelkowany gril ma chyba nowa wersja.

Natomiast faktycznie coś sie nie zgadza z napedem - samochód widziałem ale na zgaszonym silniku - zresztą wtedy nie bylo tematu sprzedarzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko problem jest w tym że one biorą nawet jak jeździsz jak kapelusznik.

 

Nie bałdzo  :phi: 

Mamy na stanie 17 tsi (vw, roczniki 2010/2011, większość po 200 kkm) i nie biorą oleju. Lekko nie mają, jak to flota.

Userzy zgłaszają nawet zakup żarówki za 2 złote, jakby brały olej byłby lament na całą fabrykę ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Mamy na stanie 17 tsi

A TSI jakiej pojemności?

Pare miesięcy temu czytałem w jakimś motorze? (diabli wiedza w czym tak naprawdę - bo w poczekalni u fryzj4era ;) o tym ze od 2011- chyba VW częściowo usunął jakieś problemy w jakis TSI - ale czytasłem to taj jednym okiem - bo wtedy ani TSI nie miałem ani nie planowalem kupic....

Natomiast sadze ze opisywana przez Ciebie flota juz daje jakis pogląd.... :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A TSI jakiej pojemności?

...

Natomiast sadze ze opisywana przez Ciebie flota juz daje jakis pogląd.... :ok:

 

VW: 10 x 1.4 - 6 x 2.0 - 1 x 1.2. Skód jest trzy razy tyle ale wszystkie > 2012. Silniki w skodzinach też bezusterkowe, gorzej z zawieszeniem.

Niby jeden koncern a trwałość mniejsza :hmm:

 

Kiedyś już pisałem o flocie i ciekawych porównaniach trwałości, ale dostałem opeer więc muszę uważać ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Skód jest trzy razy tyle ale wszystkie > 2012. Silniki w skodzinach też bezusterkowe, gorzej z zawieszeniem.

Hm pewnie trwałość mozna odnieść do 1,8 choć wolałbym żebyś miał np 4 skody 1,8 TSI ;)  A te usterki zawieszenia to bliżej 200 kkm? czy tez róznie? pytam bo raczej nie robie autem więcej niż 150 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm pewnie trwałość mozna odnieść do 1,8 choć wolałbym żebyś miał np 4 skody 1,8 TSI ;)  A te usterki zawieszenia to bliżej 200 kkm?...

 

Niestety wszystkie skodzinki to szwabie 1.2 i octavie 1.4. Flota nie funduje funu z jazdy ;)

Z ticketów wyciągnąłem że co 60-70 tysięcy jakieś pierdoły typu łączniki i tuleje. Kilka razy manszety i dwa przeguby.

Naprawy groszowe max 400 złotych netto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety wszystkie skodzinki to szwabie 1.2 i octavie 1.4. Flota nie funduje funu z jazdy ;)

Z ticketów wyciągnąłem że co 60-70 tysięcy jakieś pierdoły typu łączniki i tuleje. Kilka razy manszety i dwa przeguby.

Naprawy groszowe max 400 złotych netto.

Dzieki, a ja z kolei dowiedziałem się ze problemy silnikowe z TSI VAG rozwiązał na przełomie 2012/2013 - pewnie w zalezności od marki i pojemnosci w nieco innym czasie - tak czy inaczej mniej się boje tego silnika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.