ppmarian Napisano 5 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 dokladnie. zaczeły się mrozy i temat przegubów powrócił. zaraz po ruszeniu autem przez pierwsze 2-5km słysze wyraze stukanie przegubów z przodu. po tym dystancie nastepuej cisza latem tego problemu nie bylo gumy na przegubach cale i nie popekane domniemam ze smar jest bardzo stary (auto ma 23lata i pewnie oryginale przeguby) i puki sie nie rozgrzeje to stuka... co robic? dolozyc tylko nowego smaru? - jakiego? bez czyszczenia ze starego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 5 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 ja na twoim miejscu sprawdziłbym luzy na przegubach ponieważ przy takim wieku przebieg pewnie też będzie już wysoki więc stuki w przegubach mogą zaczynać się pojawiać. jeśli okaże się że są luzy na przegubach, wymienić - dołożenie smaru niczego nie poprawi - aczkolwiek nie zaszkodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 5 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 ale czemu na cieplym nie stulaly? w marcu tego roku jak kupil auto to tez stukaly i bylem bliski wymiany ale nadeszly cieple dni i sie uspokoilo.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 5 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 ale czemu na cieplym nie stulaly? w marcu tego roku jak kupil auto to tez stukaly i bylem bliski wymiany ale nadeszly cieple dni i sie uspokoilo.... A jesteś pewien, że to przeguby ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 5 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 A co innego stuka przy bucie i skreconych kolach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 5 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 ale czemu na cieplym nie stulaly? Bo metal sie pod wplywem ciepla rozszerza i ewentualny luz sie zmniejsza i nie stuka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 5 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 Prosze Cie. Mowimy o max 20 st. roznicy. O ile dla smaru jest to istotne to dla stali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 5 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 Pewnie mało smaru i zanim zmieni konsystencję z prawie-stałej na prawie-płynną to stuka... Tak czy siak szkoda czasu na teoretyzowanie, rozbierzesz i się przekonasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 5 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 Albo zrobić porządnie czyli rozebrać, umyć, zweryfikować stan, nasmarować, założyć nową manszetę (ew. zlecić to specjaliście) albo spróbować wziąć strzykawkę z igłą i wstrzyknąć do przegubu trochę oleju na próbę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 5 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 zerknij do książki od kosmodromu bo z tego co pamiętam Subaru podaje typ smaru jaki tam siedzi i interwał miedzy wymianami. Zrzuć osłonę, wyczyść stary smar, daj nowy i zobaczysz. Koszt niewielki w sumie, tylko trochę roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 5 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 @@Ozarek to typowy smar do przegubów homokinetycznych (z dwusiarczkiem molibdenu) nie nada się do subaru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 5 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 subaru zaleca smar ssg 6003 - cokolwiek to znaczy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 5 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 @@volf6 pewnie się nada, ale skoro w książce jest podany konkretny smar to po co w tak wiekowym aucie, z prawdopodobieństwem org przegubów i smaru, ładować coś innego. Jeżeli by zmieniać całkiem rodzaj smaru to wypadałoby dokładnie stary smar usunąć. A to już nie jest robota do wykonania na aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 7 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2015 Prosze Cie. Mowimy o max 20 st. roznicy. O ile dla smaru jest to istotne to dla stali? To dla stali również ma to znaczenie. Wymień smar tak jak radzą koledzy. Jeśli nie pomoże, będziesz miał potwierdzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 4 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2015 male podsumowanie smar wymieniony na nowy (markowany przez SKF) - mimo mrozów cisza czyli sukces Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.