Skocz do zawartości

[KzAK] Nowe, klasy D


Elephant

Rekomendowane odpowiedzi

Miał. Pisałem Ci już chyba :)

Ten Highland 1.8 u mnie kosztował tyle co Superb 280KM 4x4 L&K + dodatki. Sama wersja L&K jest dużo bogatsza i żeby Passat miał porównywalne wyposażenie trzeba dołożyć kilka tyś, silnik jak sam pisałeś kolejne pieniądze, więc wychodzi dużo drożej.

 

Oczywiście, Passat wychodzi nieco drożej. Za równowartość L&K 220KM kupię 180KM w HL.

Będe miał mniejszą moc, nie bedę miał zawieszenia adaptacyjnego, nie będę miał grzanych tylnych foteli oraz elektrycznych przednich i będe miał gorsze audio, no i mniejsze koła - ale to chyba plus podczas kupowania opon zimowych :phi: .

Ale są i plusy w Passacie - fotel z masażem ;) , kamera dookólna, swiatła full led. Wirtualny pulpit akurat mi się podoba - zwłaszcza wyświetlanie navi pomiędzy zegarami  :jem:  i również mieści się w budżecie. No i bezdotykowe otwieranie bagażnik.

Jeszce mam mały zapas budżetu, domówię albo okno dachowe albo lepsze audio - 13 głośników.

 

No i Passat jest minimalnie mniejszy, ale to dla mnie plus - pisałem o małym miejscu garażowym w innym wątku i zastanawianiu się nawet nad klasą C.

 

Jest trochę plusów i trochę minusów. Ale największym plusem jest produkcja w 15-16 tygodniu tego roku.

Wygląd obu aut jest bardzo zbliżony według mnie.

Fotele z alkantary o której piszesz gryzą sie z wentylacją, chcesz ją = fotele w pełni skórzane.

W Superbie chyba też będziesz miał asystenta jazdy w korku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak dołożenie diamentów czy złota do Apple Watch nie czyni go luksusowym, tak pochłaniacz pierdów w fotelu nie awansuje skody do szuflady premium.

 

Ale przecież słowo 'premium' nie pojawia się tu ani razu. I jasne jest że, czy Skoda czy VW to 'auta dla ludu', klasa średnia.

No może jedynie Volvo z tych wymienionych może aspirować do premium. Kolega właśnie zamówił XC70 i jednak widać tam różnicę w materiałach. Ale to auto za katalogowe coś 220k zł.

 

 

Ale nazywanie któregokolwiek auta z wymienionych tutaj za budżetowe to przyznasz że jest przegięciem  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież słowo 'premium' nie pojawia się tu ani razu. I jasne jest że, czy Skoda czy VW to 'auta dla ludu', klasa średnia.

No może jedynie Volvo z tych wymienionych może aspirować do premium. Kolega właśnie zamówił XC70 i jednak widać tam różnicę w materiałach. Ale to auto za katalogowe coś 220k zł.

 

 

Ale nazywanie któregokolwiek auta z wymienionych tutaj za budżetowe to przyznasz że jest przegięciem  ;)

Tanim bym go nie nazwał, to fakt.

Ale budżetowe - dlaczego nie? Kupujesz je przecież przy tym samym biureczku, co Fabiedę. No chyba że jest osobny pokoik, zarezerwowany dla "Superb People"...

Ale nawet jakby był, to Skoda wciąż jest i jeszcze trochę zostanie "tańszym vw". VW jest jednak mniej budżetowy niż Skoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 A ile tych Mercedesow juz kupiles?  :phi:

Zadnego ale osobiscie odbieraem pare lexusow i wybieralem jedno Audi dla szefa. To sa auta luxusowe nie Superb i pol roku czekania. Choc musze przyznac, ze nowa wersja nie jest juz tak paskudna jak poprzednie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież słowo 'premium' nie pojawia się tu ani razu. I jasne jest że, czy Skoda czy VW to 'auta dla ludu', klasa średnia.

No może jedynie Volvo z tych wymienionych może aspirować do premium. Kolega właśnie zamówił XC70 i jednak widać tam różnicę w materiałach. Ale to auto za katalogowe coś 220k zł.

 

 

Ale nazywanie któregokolwiek auta z wymienionych tutaj za budżetowe to przyznasz że jest przegięciem  ;)

 

Może w XC70, kolega ma od kilku miesięcy ma V60 i ja tej różnicy nie widzę. Nawet jest biedniej niż w takim Passacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z tego co kojarzę to Ty chyba już 1-2 lata jeździsz Insignią czyli oglądałeś S2. Nowy Superb uważam że wygląda duuuuużo lepiej :ok: :ok:

Niestety terminy to porażka, zamawiam auto za 150 tyś i czekam 8 miesięcy :no:

2 lata, fakt. Byłem na premierze nowego SuperB ostatnio i mam podobne zdanie. Mi osobiście stylistyka Skody kompletnie nie leży w żadnym z proponowanych segmentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to chyba wersje podstawowe klasy B może C. jak zaczniesz dorzucać aktywne tempomaty, poszczególne asystenty, żona się uprze na dany kolor a Ty chcesz fotele wentylowane to raczej można zapomnieć o aucie z placu.

No co Ty? Pytałes się swojego dilera o taką możliwość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bralbym v70 lub xc70

 

na oba modele sa mega rabaty teraz

 

a  moze c5 - nie ma bardziej komfortowego auta w tych pieniadzach  -  tylko ze tam tylko 180KM diesel

 

Ale XC70 za 150-155 tyś. jest dużo słabiej wyposażony. Silnik D4, zwykłe światła /nawet ksenownów nie ma/, brak tempomatu aktywnego, stref martwych, asystentów, itd ...... . Ale fakt że autko bardzo fajnie i mi się podoba wykończenie bardziej niż w Passacie/Suerbie.

 

Co do C5 to również chyba ubogo z wyposażeniem, chyba że nie potrafię znaleźć. Ale nie widzę tempomatu adaptacyjnego, monitora strefy martwej. Model jest chyba z 2008 roku i to już jego końcówka. Choć wizualnie mimo 8 lat daje radę :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jest? To nadal Skoda nie Volvo. W PL auto luksusowe wg GUS zaczyna sie powyzej 180k wiec to nadal auto budzetowe.

Ciekawe. Poniżej 180k dało się wyrwać na przedsprzedaży Lexa IS a jak się człowiek nakombinował to nawet GS.

Budżetowe to one jak diabli, zwłaszcza w takim kraju jak Polska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale XC70 za 150-155 tyś. jest dużo słabiej wyposażony. Silnik D4, zwykłe światła /nawet ksenownów nie ma/, brak tempomatu aktywnego, stref martwych, asystentów, itd ...... . Ale fakt że autko bardzo fajnie i mi się podoba wykończenie bardziej niż w Passacie/Suerbie.

Co do C5 to również chyba ubogo z wyposażeniem, chyba że nie potrafię znaleźć. Ale nie widzę tempomatu adaptacyjnego, monitora strefy martwej. Model jest chyba z 2008 roku i to już jego końcówka. Choć wizualnie mimo 8 lat daje radę :ok:

V70 jest na starcie ponad 15kpln tansze od xc70

Wiec takie v70 za 155 bedzie juz niezle wyposazone

Ciekawe. Poniżej 180k dało się wyrwać na przedsprzedaży Lexa IS a jak się człowiek nakombinował to nawet GS.

Budżetowe to one jak diabli, zwłaszcza w takim kraju jak Polska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to mamy tylko dwa rodzaje samochodów? Budżetowe i luksusowe?

Luksusowe samochody zaczynają się tam, gdzie się premium kończy. Bentley jest luksusowy.

Luksus polega na postrzeganiu marki (ech, znowu kupowanie dla sąsiada). Dlatego właśnie Phateon, jakkoliwek świetny by nie był, zaliczył spektakularną klapę. Na salonach najzwyczajniej w świecie nie przystoi jeździć napompowanym Passatem.

 

SuperB nie jest ani budżetowy, ani luksusowy. Ale wersja L&K z max opcjami można pod premium podciągnąć moim zdaniem.

SuperB, L&K w szczególności, jest świetny - mocny, dobrze wyposażony, wygodny itd. Ale nigdy nie przestanie być budżetowy. Autor wątku już zresztą udowodnił w/w tezę: wybierając Superba wybiera budżetem - bo w tej samej cenie Volvo czy nawet VW nie ma tego czy tamtego. Jeśli za te same pieniądze mógłbyś kupić identyczne Volvo, to kto by Kurę kupił?

Skoda ma świetny stosunek jakości/wyposażenia do ceny, to jej główna karta przetargowa - i to czyni ją budżetową. Nie sama cena.

Ale dość duży offtop się robi...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bralbym v70 lub xc70

 

na oba modele sa mega rabaty teraz

 

a  moze c5 - nie ma bardziej komfortowego auta w tych pieniadzach  -  tylko ze tam tylko 180KM diesel

 

Volvo jest drogie i to bardzo (przynajmniej w leasingu). Mieliśmy ten sam budżet, kolega odebrał V60, jedyny plus ze ma silnik turbo benzyne  i navi a tak to golas. Jak powiedzial, ze nie ma elektrycznie składanych lusterek to nie wierzyłem. Srodek mega prosty, wszystko w jednym ciemny kolorze, wykończenie nie powala. Ja sprawdzalem opcję z V70 to też wychodziła najbiedniejsza wersja z najsłabszym silnikiem. Wolę Skoda z max wypasem, 4x4 i mocnym silnikem ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe. Poniżej 180k dało się wyrwać na przedsprzedaży Lexa IS a jak się człowiek nakombinował to nawet GS.

Budżetowe to one jak diabli, zwłaszcza w takim kraju jak Polska.

To chyba jakaś podstawa ?

Z tych innych budżetowych :phi: można jeszcze A4 wyhaczyć już z jakimś bardziej sensownym wyposażeniem i pewnie jakieś BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba jakaś podstawa ?

Z tych innych budżetowych :phi: można jeszcze A4 wyhaczyć już z jakimś bardziej sensownym wyposażeniem i pewnie jakieś BMW.

Tak, wersje w najtańszej możliwej konfiguracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czego ten gadżet słuzy?

 

jest z gatunku specyficznych, jednemu potrzebny codziennie kilka razy, inny używa raz na 3 lata i nie widzi sensu dla niego, a jeszcze inny jak raz już miał to nie chce auta bez tego  :phi:

 

wszystko zależy od tego gdzie każdy z powyższych parkuje, ot cała filozofia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest z gatunku specyficznych, jednemu potrzebny codziennie kilka razy, ....gdzie każdy z powyższych parkuje, ot cała filozofia

Czyli potrzebne przy parkowaniu?

 

Pytam bo ten fenomen jest dla mnie niezrozumiały... bo w kilku autach którymi jeżdziłem ze składanymi lusterkami obrys zewnetrzny po złozeniu lusterek nie był jakos istotnie mniejszy a w któryms citroenie był identyczny....jak przed zlożeniem.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby były złozone... to rozumiem... a w jakim celu?

Dla mnie podstawowy, to taki, że widze z daleka, że zamknałem samochód, bo wtedy lusterka sie składają. Parkuje równiez w miejscu gdzie jest ciasno i zlożenie lusterek powoduje, że jest wiecej miejsca jak przechodzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czego ten gadżet słuzy?

 

Jak sama nazwa wskazuje do składania lusterek. Już 2 dni po zakupie by się przydał, bo zaparkowaliśmy w wąsiej uliczcce. Często przy wjeżdzie w bramę, do garażu się przydaje. Ja też składam w garażu, żeby dzieciaki nie zaczepiały między samochodami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jak sama nazwa wskazuje do składania lusterek

Gdyby lusterka po zlożeniu były istotnie mniej wystające to może łatwiej bym to rozumiał... - no chyba że miałem pecha i trafialem na auta w których złozenie lusterek niewiele zmieniało...i sa auta w których różnica jest zasadnicza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby lusterka po zlożeniu były istotnie mniej wystające to może łatwiej bym to rozumiał... - no chyba że miałem pecha i trafialem na auta w których złozenie lusterek niewiele zmieniało...i sa auta w których różnica jest zasadnicza...

U mnie tak to wyglada, lusterka mocno odstaja

peugeot_5008_driving_experience.jpg

a tak złozone

Peugeot-5008-front-view.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tak to wyglada, lusterka mocno odstaja

 

a tak złozone

 

OK   jestem w stanie zrozumieć ;) 

. Jak powiedzial, ze nie ma elektrycznie składanych lusterek to nie wierzyłem.

Ale generalnie odnosiłem się do słów cytowanych powyżej....  Bo jakbym miał ustalać priorytety tego co ma mieć samochód to chyba nawet nie pomyślałbym o elektrycznie składanych lusterkach - wiec nawet nie mogę powiedzieć że byłyby na końcu listy życzeń ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK   jestem w stanie zrozumieć ;)

Ale generalnie odnosiłem się do słów cytowanych powyżej....  Bo jakbym miał ustalać priorytety tego co ma mieć samochód to chyba nawet nie pomyślałbym o elektrycznie składanych lusterkach - wiec nawet nie mogę powiedzieć że byłyby na końcu listy życzeń ;)

 

Wydaje się niepotrzebne dopóki tego nie poużywasz. Pote może wydawać się niezbędne.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się niepotrzebne dopóki tego nie poużywasz. Pote może wydawać się niezbędne.

Tak z pewnością ;) z tym że nie napewno... we wrześniu jeżdziłem 3 tyg z samochodem ze skladanymi lusterkami i jakoś się nie przyzwyczaiłem... Ale może nie mam potrzeby....

Bo to jak z gustem ... kazdy ma wlasny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z pewnością ;) z tym że nie napewno... we wrześniu jeżdziłem 3 tyg z samochodem ze skladanymi lusterkami i jakoś się nie przyzwyczaiłem... Ale może nie mam potrzeby....

Bo to jak z gustem ... kazdy ma wlasny...

 

Ja jeździłem takim 90 tygodni... I potrzeby posiadania też nie zauważyłem... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK   jestem w stanie zrozumieć ;)

Ale generalnie odnosiłem się do słów cytowanych powyżej....  Bo jakbym miał ustalać priorytety tego co ma mieć samochód to chyba nawet nie pomyślałbym o elektrycznie składanych lusterkach - wiec nawet nie mogę powiedzieć że byłyby na końcu listy życzeń ;)

 

Tyle, że składanie lusterek nawet w "budżetowym" aucie za 160kzł to dla mnie rzecz oczywista, tak jak elektryczne szyby czy klimatyzacja. Osobiście gdybym dopatrzył się, że na liście wyposażenia nie ma tej pozycji nie kupił bym auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby były złozone... to rozumiem... a w jakim celu?

 

glownie zeby trudniej bylo o nie zaczepic jak ktos ci lazi/jezdzi obok auta. Swego czasu notorycznie 'cyklista' jeden nam odwijal lusterka na lewa strone bo ciasno mu bylo sie przeciskac na ulicy obok miejsc parkingowych... tym co stali w korku sie nie odwazyl nic naruszyc bo by wylapal od razu, a tak kilka zaparkowanych wzdluz ulicy mialo co pare dni 'odwiniete' lusterka... oczywiscie do czasu az sasiad go nie przyuwazyl i mu tez odwinal... w lusterko ;)

 

jakby mi sie lusterka same skladaly przy zamykaniu auta to pewnie bym nawet nie byl swiadomy problemu.

 

 

 

inna sprawa ze teraz mam auto w ktorym moge skladac lusterka - przyciskiem, bo same po zamknieciu sie jednak nie chca skladac, i skorzystalem moze kilka razy, glownie wjezdzajac do garazu w bardzo waska brama - przeciskajac sie przez swiatlo bramy musze je zlozyc bo brakuje mi moze z 1cm zeby nie zahaczyc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.