jqr Napisano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 Potrzebny jest olej 5w50 klasy conajmniej API SL/ ACEA A3 i z tego co się zorientowałem, to dostępne są: Mobil1 PeakLife 5w50 Valvoline VR1 5w50 Elf Evoluton 900 5w50 Który polecacie, bo chyba wszystkie oleje teraz to HC ? Silnik, to fiatowy 1.4 16v używany sportowo i z doświadczenia 5w50 jest optymalną lepkością (pełny syntetyk Mobil1 Rally Formula 5w50 jest już trudno dostępny). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 Wg twoich kryteriów Elf odpada na dzień dobry (API SG), chociaż podejrzewam, że to świadomy zabieg, i generalnie jeździłem na tym oleju swego czasu i za bardzo się nie było do czego przyczepić. Valvo i Mobil lepsze i porównywalne wg mnie. A poza tym wszystkie wymienione to HC, ale spokojnie, wbrew twierdzeniom niektórych znawców działają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 Potrzebny jest olej 5w50 klasy conajmniej API SL/ ACEA A3 i z tego co się zorientowałem, to dostępne są: Mobil1 PeakLife 5w50 Valvoline VR1 5w50 Elf Evoluton 900 5w50 Który polecacie, bo chyba wszystkie oleje teraz to HC ? Silnik, to fiatowy 1.4 16v używany sportowo i z doświadczenia 5w50 jest optymalną lepkością (pełny syntetyk Mobil1 Rally Formula 5w50 jest już trudno dostępny). Nalałbym VR1, bo tańszy od Mobila, a parametry chyba ciut lepsze. Ci co już testowali mówią, że vr1 znika wolniej z miski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 Może Penrite 10 Tenths Premium 5W50? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 Valvo, bo tani i sprawdzony w boju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 28 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 Wg twoich kryteriów Elf odpada na dzień dobry (API SG), chociaż podejrzewam, że to świadomy zabieg, i generalnie jeździłem na tym oleju swego czasu i za bardzo się nie było do czego przyczepić. Valvo i Mobil lepsze i porównywalne wg mnie. A poza tym wszystkie wymienione to HC, ale spokojnie, wbrew twierdzeniom niektórych znawców działają Rzeczywiście ma Sg.Ewentualnie Total 10w50 Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 Może Penrite 10 Tenths Premium 5W50? No fajny fajny olej, ale 2,5 raza droższy, jakbym nie miał co z pieniędzmi robić to ok, ale tak Sorry Winnetou :D VR1 jak i zresztą M1 Peak Life faktycznie sprawdzone w boju, silniki grubo dostawały i wsio OK, polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 Masz jeszcze: 1. Amsoil Signature Series 5W-50 Synthetic Motor Oil - podobno firma, która jako pierwsza na świecie zaczęła robić oleje syntetyczne 2. GULF RACING 5W50 - 5L 3. MANNOL STAHLSYNT 5W50 4. MILLERS OILS XF LONGLIFE 5W50 5. PENRITE 10 TENTHS 5W50 5L PAO / ESTER 100% 6. XADO ATOMIC OIL 5W50 SL / CF 7. Fuchs Titan Supersyn 5W50 i dodam, że jeśli interesują Cię takie wysokie lepkości mamy już PENRITE 5W60 i 0W50 PAO ESTER Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 29 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 Dzięki wszystkim za podpowiedzi, niestety cena tez ma znaczenie, powiedzmy do 150zł za 4l więc zostają: Mobil1 Valvoline Gulf Fuchs Czy wszystkie z nich to oleje HC ? Przeglądam niemieckie strony (tam oleje HC nie są opisywane jako w pełni sysntetyczne) i mam faworyta ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 a po co Ci aż 5W50 jeśli to seryjny silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 Używam Valvo więc ten polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 a po co Ci aż 5W50 jeśli to seryjny silnik? Napisał, że używa go sportowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 Używam Valvo więc ten polecam W 1.8T? Jakie Valvo, 50W50? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 Napisał, że używa go sportowo wiele serii wyścigowych używa 5W30 więc na wuj 5W50? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 wiele serii wyścigowych używa 5W30 więc na wuj 5W50? Nie wiem, tak sobie zażyczył autor tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 wiele serii wyścigowych używa 5W30 więc na wuj 5W50? Może 5W30 znika przy pałowaniu a 5W50 nie, może temperatury jakie osiąga są zbyt wysokie, a co najważniejsze - nie o to pytał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 wiele serii wyścigowych używa 5W30 więc na wuj 5W50? Konkretnie, które 5w30 i kto ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 Konkretnie, które 5w30 i kto ? nie jestem serwisantem tych aut więc nie wiem, warto zauważyć, że gęstszy olej ma niższą płynność a co za tym idzie gorsze chłodzenie newralgicznych elementów silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 Przeglądam niemieckie strony (tam oleje HC nie są opisywane jako w pełni sysntetyczne) i mam faworyta ... Pewnie jest to Gulf, bo ma dużo PAO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 wiele serii wyścigowych używa 5W30 więc na wuj 5W50? Serie wyscigowe uzywaja i 0W20. Tyle, ze na potrojnych estrach wiec maja zapewnione smarowanie w bardzo wysokich temperaturach. Poza tym w profesjonalnym sporcie liczy sie kazdy KM (nizsze opory rzadszego oleju), wiec nawet jesli ten olej nie zapewnia tak dobrej ochrony jak 5W50 to i tak niewazne - silnik sie wyremontuje. W amatorskim sporcie priorytety sa jednak nieco inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 Serie wyscigowe uzywaja i 0W20. Tyle, ze na potrojnych estrach wiec maja zapewnione smarowanie w bardzo wysokich temperaturach. Poza tym w profesjonalnym sporcie liczy sie kazdy KM (nizsze opory rzadszego oleju), wiec nawet jesli ten olej nie zapewnia tak dobrej ochrony jak 5W50 to i tak niewazne - silnik sie wyremontuje. W amatorskim sporcie priorytety sa jednak nieco inne. w porządku, tylko jak zastosuje normalny 5W40 to silnik nie rozleci się po dwóch pojeżdżawkach, poza tym jak jest seryjny to zniesie dużo, znam z autopsji ile można było upalać seryjne 1.8 na kartingowym torze w środku lata i jakie temperatury osiągał olej, a ile pomodzony silnik dlatego zamiast zmieniać klasy wolałbym zalać dobrej klasy olej jaki zaleca producent Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 Lej gulfa 5w50 lub 10w60 tani i dobry. Zmieniaj olej vo 5kkm. A za oszczedzona kase dolej dodatek motorlife Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2015 w porządku, tylko jak zastosuje normalny 5W40 to silnik nie rozleci się po dwóch pojeżdżawkach, poza tym jak jest seryjny to zniesie dużo, znam z autopsji ile można było upalać seryjne 1.8 na kartingowym torze w środku lata i jakie temperatury osiągał olej, a ile pomodzony silnik dlatego zamiast zmieniać klasy wolałbym zalać dobrej klasy olej jaki zaleca producent A ja widzialem na wskaznikach temperatury i cisnienia oleju (dwa rozne auta) jaka podczas codzienniej jazdy i upalania w roznych warunkach byla roznica na 5W40 a 5W50 (oba Millers), a 10W60 (Shell). Do scigania najlepszy raczej 10W60 ale podczas normalnej jazdy bardzo dlugo sie nagrzewal, przypuszczam, ze na codzien, zwlaszcza jak jest troche zimniej to jest slaby wybor. 5W40 trzymal gorsze cisnienie niz 5W50, dochodzil tez do wyzszej temperatury. Nie zaobserwowalem za to roznic w nagrzewaniu sie i cisnieniach podczas normalnej jazdy - dlatego juz od paru lat kazdy moj samochod dostaje 5W50 jako IMHO dobry kompromis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2015 A ja widzialem na wskaznikach temperatury i cisnienia oleju (dwa rozne auta) jaka podczas codzienniej jazdy i upalania w roznych warunkach byla roznica na 5W40 a 5W50 (oba Millers), a 10W60 (Shell). Do scigania najlepszy raczej 10W60 ale podczas normalnej jazdy bardzo dlugo sie nagrzewal, przypuszczam, ze na codzien, zwlaszcza jak jest troche zimniej to jest slaby wybor. 5W40 trzymal gorsze cisnienie niz 5W50, dochodzil tez do wyzszej temperatury. Nie zaobserwowalem za to roznic w nagrzewaniu sie i cisnieniach podczas normalnej jazdy - dlatego juz od paru lat kazdy moj samochod dostaje 5W50 jako IMHO dobry kompromis. IMO to nie jest zasada ogólnego stosowania, że 10W60 najlepszy do ścigania, co z tego jak będzie miał dobre ciśnienie gdy jego gęstość nie pozwoli na odpowiedni przepływ przez punkty w których olej nagrzewa do znacznie wyższych temperatur niż pokazuje wskaźnik, dlatego nieraz kosztem delikatnego obniżenia ciśnienia zyskujemy zwiększony przepływ oleju a co za tym idzie poprawę smarowania i chłodzenia elementów sam używam 5W50 millersa i katowałem go do 130*C, ciśnienie spadało ale było nadal dopuszczalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2015 No ja wlasnie katowalem do tej samej temperatury i bylo dobrze. Ale 10W60 po wskazniku ciut lepiej z cisnieniem. Jak z przeplywem faktycznym to wiadomo, wskaznik nie powie. Ale nie sadze zeby bylo zle, nie przy tych temperaturach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 31 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2015 W 1.8T? Jakie Valvo, 50W50? Tak 5W50 VR1 Racing Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.