Skocz do zawartości

Który olej 5w50


jqr

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebny jest olej 5w50 klasy conajmniej API SL/ ACEA A3 i z tego co się zorientowałem, to dostępne są:

Mobil1 PeakLife 5w50

Valvoline VR1 5w50

Elf Evoluton 900 5w50

 

Który polecacie, bo chyba wszystkie oleje teraz to HC ?

 

Silnik, to fiatowy 1.4 16v używany sportowo i z doświadczenia 5w50 jest optymalną lepkością (pełny syntetyk Mobil1 Rally Formula 5w50 jest już trudno dostępny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg twoich kryteriów Elf odpada na dzień dobry (API SG), chociaż podejrzewam, że to świadomy zabieg, i generalnie jeździłem na tym oleju swego czasu i za bardzo się nie było do czego przyczepić.  

 

Valvo i Mobil lepsze i porównywalne wg mnie. A poza tym wszystkie wymienione to HC, ale spokojnie, wbrew twierdzeniom niektórych znawców działają ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebny jest olej 5w50 klasy conajmniej API SL/ ACEA A3 i z tego co się zorientowałem, to dostępne są:

Mobil1 PeakLife 5w50

Valvoline VR1 5w50

Elf Evoluton 900 5w50

 

Który polecacie, bo chyba wszystkie oleje teraz to HC ?

 

Silnik, to fiatowy 1.4 16v używany sportowo i z doświadczenia 5w50 jest optymalną lepkością (pełny syntetyk Mobil1 Rally Formula 5w50 jest już trudno dostępny).

Nalałbym VR1, bo tańszy od Mobila, a parametry chyba ciut lepsze. Ci co już testowali mówią, że vr1 znika wolniej z miski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg twoich kryteriów Elf odpada na dzień dobry (API SG), chociaż podejrzewam, że to świadomy zabieg, i generalnie jeździłem na tym oleju swego czasu i za bardzo się nie było do czego przyczepić.

Valvo i Mobil lepsze i porównywalne wg mnie. A poza tym wszystkie wymienione to HC, ale spokojnie, wbrew twierdzeniom niektórych znawców działają ;)

Rzeczywiście ma Sg.

Ewentualnie Total 10w50

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jeszcze:

1. Amsoil Signature Series 5W-50 Synthetic Motor Oil - podobno firma, która jako pierwsza na świecie zaczęła robić oleje syntetyczne

2. GULF RACING 5W50 - 5L

3. MANNOL STAHLSYNT 5W50 

4. MILLERS OILS XF LONGLIFE 5W50

5. PENRITE 10 TENTHS 5W50 5L PAO / ESTER 100% 

6. XADO ATOMIC OIL 5W50 SL / CF

7. Fuchs Titan Supersyn 5W50

 

i dodam, że jeśli interesują Cię takie wysokie lepkości mamy już PENRITE  5W60 i 0W50  PAO ESTER

 

Pozdrawiam :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za podpowiedzi, niestety cena tez ma znaczenie, powiedzmy do 150zł za 4l więc zostają:

Mobil1

Valvoline

Gulf

Fuchs

 

Czy wszystkie z nich to oleje HC ?

 

Przeglądam niemieckie strony (tam oleje HC nie są opisywane jako w pełni sysntetyczne) i mam faworyta ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiele serii wyścigowych używa 5W30 więc na wuj 5W50?

 

Serie wyscigowe uzywaja i 0W20. Tyle, ze na potrojnych estrach wiec maja zapewnione smarowanie w bardzo wysokich temperaturach. Poza tym w profesjonalnym sporcie liczy sie kazdy KM (nizsze opory rzadszego oleju), wiec nawet jesli ten olej nie zapewnia tak dobrej ochrony jak 5W50 to i tak niewazne - silnik sie wyremontuje. W amatorskim sporcie priorytety sa jednak nieco inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serie wyscigowe uzywaja i 0W20. Tyle, ze na potrojnych estrach wiec maja zapewnione smarowanie w bardzo wysokich temperaturach. Poza tym w profesjonalnym sporcie liczy sie kazdy KM (nizsze opory rzadszego oleju), wiec nawet jesli ten olej nie zapewnia tak dobrej ochrony jak 5W50 to i tak niewazne - silnik sie wyremontuje. W amatorskim sporcie priorytety sa jednak nieco inne.

 

w porządku, tylko jak zastosuje normalny 5W40 to silnik nie rozleci się po dwóch pojeżdżawkach, poza tym jak jest seryjny to zniesie dużo, znam z autopsji ile można było upalać seryjne 1.8 na kartingowym torze w środku lata i jakie temperatury osiągał olej, a ile pomodzony silnik ;)

dlatego zamiast zmieniać klasy wolałbym zalać dobrej klasy olej jaki zaleca producent 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w porządku, tylko jak zastosuje normalny 5W40 to silnik nie rozleci się po dwóch pojeżdżawkach, poza tym jak jest seryjny to zniesie dużo, znam z autopsji ile można było upalać seryjne 1.8 na kartingowym torze w środku lata i jakie temperatury osiągał olej, a ile pomodzony silnik ;)

dlatego zamiast zmieniać klasy wolałbym zalać dobrej klasy olej jaki zaleca producent 

A ja widzialem na wskaznikach temperatury i cisnienia oleju (dwa rozne auta) jaka podczas codzienniej jazdy i upalania w roznych warunkach byla roznica na 5W40 a 5W50 (oba Millers), a 10W60 (Shell). Do scigania najlepszy raczej 10W60 ale podczas normalnej jazdy bardzo dlugo sie nagrzewal, przypuszczam, ze na codzien, zwlaszcza jak jest troche zimniej to jest slaby wybor. 5W40 trzymal gorsze cisnienie niz 5W50, dochodzil tez do wyzszej temperatury. Nie zaobserwowalem za to roznic w nagrzewaniu sie i cisnieniach podczas normalnej jazdy - dlatego juz od paru lat kazdy moj samochod dostaje 5W50 jako IMHO dobry kompromis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja widzialem na wskaznikach temperatury i cisnienia oleju (dwa rozne auta) jaka podczas codzienniej jazdy i upalania w roznych warunkach byla roznica na 5W40 a 5W50 (oba Millers), a 10W60 (Shell). Do scigania najlepszy raczej 10W60 ale podczas normalnej jazdy bardzo dlugo sie nagrzewal, przypuszczam, ze na codzien, zwlaszcza jak jest troche zimniej to jest slaby wybor. 5W40 trzymal gorsze cisnienie niz 5W50, dochodzil tez do wyzszej temperatury. Nie zaobserwowalem za to roznic w nagrzewaniu sie i cisnieniach podczas normalnej jazdy - dlatego juz od paru lat kazdy moj samochod dostaje 5W50 jako IMHO dobry kompromis.

 

IMO to nie jest zasada ogólnego stosowania, że 10W60 najlepszy do ścigania, co z tego jak będzie miał dobre ciśnienie gdy jego gęstość nie pozwoli na odpowiedni przepływ przez punkty w których olej nagrzewa do znacznie wyższych temperatur niż pokazuje wskaźnik, dlatego nieraz kosztem delikatnego obniżenia ciśnienia zyskujemy zwiększony przepływ oleju a co za tym idzie poprawę smarowania i chłodzenia elementów

sam używam 5W50 millersa i katowałem go do 130*C, ciśnienie spadało ale było nadal dopuszczalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.