Skocz do zawartości

Samochód za 2 krajowe


el_guapo

Rekomendowane odpowiedzi

Który wybrać:

 

Laguna I 1.8 LPG

http://olx.pl/oferta/renault-laguna-kombi-1-8-16v-lpg-sekwencja-klimatronic-CID5-IDdeidT.html#2090d58167

 

Scenic phII 1.6 LPG

http://olx.pl/oferta/renault-scenic-lift-1-6-gaz-hak-alufelgi-klima-okazja-ciemne-szyby-nowa-butla-gazowa-CID5-IDbWQ3w.html#5a466d76ae

 

Założenia:

maksymalnie niskie koszty eksploatacji (serwis, ubezpieczenie)

brak kretyńskich rozwiązań konstrukcyjnych (jakieś tarczobębny, łożyska zintegrowane z piastami, drążki skrętne, itp.)

 

Warunki brzegowe:

- LPG on board,

- klima on board

- okolice roku 2000 (1999 najstarszy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założenia:

maksymalnie niskie koszty eksploatacji (serwis, ubezpieczenie)

brak kretyńskich rozwiązań konstrukcyjnych (jakieś tarczobębny, łożyska zintegrowane z piastami, drążki skrętne, itp.)

 

Scenic ma z tyłu tarcze zintegrowane z łożyskami (nie wiem, czy każda wersja 1ph2 miała tarcze z tyłu). Takie tarcze są dość drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


brak kretyńskich rozwiązań konstrukcyjnych (jakieś tarczobębny, łożyska zintegrowane z piastami, drążki skrętne, itp.)

 

Kretyńskie rozwiązania istnieją, są ich tuziny, ale akurat tymi wymienionymi wyżej to w ogóle bym się nie przejmował.

Zresztą tylko łożyska zintegrowane tak bym nazwał.

Zarówno tarczobębny jak drążki skrętne to sensowne rozwiązania mające swoje zalety.

Czy kryterium "kretyńskości" polega na tym, że danego rozwiązania nie było w oplu, fordzie i VAG ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz Lagunę. Miałem, super auto a części tak tanie, że w sklepie zapytasz czy się gość nie pomylił, np. sprężyna amora 60 zł, klocki hamulcowe od 30 zł (markowe). Auto bardzo wygodne, fajnie wyposażone, będziesz zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz Lagunę. Miałem, super auto a części tak tanie, że w sklepie zapytasz czy się gość nie pomylił, np. sprężyna amora 60 zł, klocki hamulcowe od 30 zł (markowe). Auto bardzo wygodne, fajnie wyposażone, będziesz zadowolony.

 

OT - jakież to "markowe" klocki za 3 dychy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który wybrać:

Laguna I 1.8 LPG

http://olx.pl/oferta/renault-laguna-kombi-1-8-16v-lpg-sekwencja-klimatronic-CID5-IDdeidT.html#2090d58167

Scenic phII 1.6 LPG

http://olx.pl/oferta/renault-scenic-lift-1-6-gaz-hak-alufelgi-klima-okazja-ciemne-szyby-nowa-butla-gazowa-CID5-IDbWQ3w.html#5a466d76ae

Założenia:

maksymalnie niskie koszty eksploatacji (serwis, ubezpieczenie)

brak kretyńskich rozwiązań konstrukcyjnych (jakieś tarczobębny, łożyska zintegrowane z piastami, drążki skrętne, itp.)

Warunki brzegowe:

- LPG on board,

- klima on board

- okolice roku 2000 (1999 najstarszy)

Scenic to jest 1 ph2 i to auto bym wybrał chodźmy ze względu na to ze pakiet startowy będzie tańszy no i nie wspomnę o ubezpieczeniu czy spalaniu

PS. W lali jest kzfr

Ps2. Nie doczytałem nawet nie patrz na ten egzemplarz ewentualnie rozejrzeć się za innym podobnym egzemplarzem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Czy kryterium "kretyńskości" polega na tym, że danego rozwiązania nie było w oplu, fordzie i VAG

 

Bynajmniej - niemce odrzucam z góry, no może poza Astrą G 1.6 LPG kombi (samochód do bólu prosty i przewidywalny).

Wspomniane drążki odrzucam, bo regeneracja belki będzie kosztować 20% wartości auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie doczytałem nawet nie patrz na ten egzemplarz ewentualnie rozejrzeć się za innym podobnym egzemplarzem

 

A co z nią nie tak? Pytam poważnie, bo nie znam tego auta/modelu w ogóle.

A jaka wersja Laguny 1 (benzyna + LPG) będzie najprostrza/najtańsza w eksploatacji? Były 1.6? Jak ze słynnymi w innych francuzach cewkami.

Auto będzie dla kumpla, który ma ograniczony budżet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z nią nie tak? Pytam poważnie, bo nie znam tego auta/modelu w ogóle.

A jaka wersja Laguny 1 (benzyna + LPG) będzie najprostrza/najtańsza w eksploatacji? Były 1.6? Jak ze słynnymi w innych francuzach cewkami.

Auto będzie dla kumpla, który ma ograniczony budżet.

Lalki były 1,6 .EWENTUALNIE 1.8 LUB 2.0 LECZ NIECH SZUKA 8 Zaworowy

W scenic z ogłoszenia wynika ze 100% wartosci auta będzie pakiet startowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bynajmniej - niemce odrzucam z góry, no może poza Astrą G 1.6 LPG kombi (samochód do bólu prosty i przewidywalny).

Wspomniane drążki odrzucam, bo regeneracja belki będzie kosztować 20% wartości auta.

Siostra ma astre g w tym silniku... super samochód.

Mowie to jako właściciel audi a6 zakochany w prestiżach

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to dla Ciebie są markowe klocki to ja nie mam pytań...

Poza tym Tomex z indeksem 1076 do laguny to koszt ok.60zł/kpl w hurcie,nijak się ma do tego co napisałeś.

 

Pytanie było o "markowe" za 30 zł.

 

Poza tym tomex to dobre klocki - tak miękkie, że nie niszczą tarcz :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to dla Ciebie są markowe klocki to ja nie mam pytań...

Poza tym Tomex z indeksem 1076 do laguny to koszt ok.60zł/kpl w hurcie,nijak się ma do tego co napisałeś.

To mnie właśnie na AK śmieszy, jak niektórzy postrzegają motoryzacyjny świat. :facepalm:

O jakim by aucie nie była mowa to koszty utrzymania zawsze grosze i czytając te brednie na prawdę można odnieść wrażenie, że wszyscy powinniśmy jeździć premiumami albo innymi prestiżami lub klasami D, i maluchów czy kompaktów się nie opłaca kupować, bo koszty utrzymania są podobne.

A potem się okazuje, że te wszystkie markowe części zawieszenia czy to hamulców o których mowa to 4max, kraft czy inne tomeksy.

 

Kiedyś wydawało mi się, że jak już jesteśmy na forum motoryzacyjnym to ludziska wiedzą, co wśród części zamiennych jest dobre a co kiepskie, a jak widać trafiamy na coś zupełnie innego. Napiszesz takiemu ile może wynieść pakiet startowy, to on Ci napisze, że 100 zł dołożył przez 5 lat. A potem zdziwienie, że miny/trupy jeżdżą na drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Kiedyś wydawało mi się, że jak już jesteśmy na forum motoryzacyjnym to ludziska wiedzą, co wśród części zamiennych jest dobre a co kiepskie, a jak widać trafiamy na coś zupełnie innego.

 

No przecież pokutuje opinia że wszystko się robi na tej samej taśmie produkcyjnej w jednej firmie. Więc po co przepłacać? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież pokutuje opinia że wszystko się robi na tej samej taśmie produkcyjnej w jednej firmie. Więc po co przepłacać? ;]

 

Cóż... to nie jest takie niejednoznaczne.

Faktem jest, że chłamu katastrofalnej jakości nie brakuje i stosowanie kiepskich zamienników to gra na bardzo krótką metę.

Ale tanie nie zawsze oznacza kiepskie. Tylko tutaj to już trzeba się zorientować.

Przykład: łączniki stabilizatora pewnej polskiej firmy, cena chińska a są wyjątkowo trwałe.

Bo z jednej strony jest producent tak zwany chińczyk, który produkuje atrapę produktu "byle była sztuka" i sprzedaje tanio.

Z drugiej czasem przepłaca się wyłącznie za na naklejkę marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Cóż... to nie jest takie niejednoznaczne.

 

Być może ja mam pecha ale jedyną rzecz do samochodu, która była dobra i tania były amortyzatory firmy Magnum do Laguny. Reszta to mniejsze lub większe badziewie. Nawet antena rzemieślnicza nie chciała działać. Kupiłem na złomie używaną i ta nie miała problemów. Więc jestem jednak dosyć sceptycznie nastawiony do tanich zamienników. Skusiłem się niedawno na łączniki stabilizatora do Forka. Na forach miały świetne opinie i nie były najtańsze. Wytrzymały jakieś 1000 km. To znaczy nie wiem ile wytrzymały bo po 1000 miałem przegląd i wyszło że są do wyrzucenia. Ale może mam pecha i inni tak nie mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


A te lepsze firmy, to niby same wytapiaja blache z rudy metalu i produkuja okladziny cierne?

 

To pytanie retoryczne ;) - np.: taki BOSCH nie produkuje grzejników, ale ma je w ofercie. Kupuje je bez brandu w Purmo i przykleja metkę BOSCH.

Układy hamulcowe, w tym tarcze i klocki BOSCH są m.in. produkowane w Polsce (Mirków pod Wrocławiem) od A do Z, no może poza wydobyciem rudy żelaza ;):hehe:, ale już komponenty układów dizla są z Turcji/Chin/Stanów Zjednoczonych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OT - jakież to "markowe" klocki za 3 dychy?

 

Marki Ci teraz nie podam bo zwyczajnie nie pamiętam, ale dwa lata temu kupowałem do swojej Laguny 1,9 dCI klocki i płaciłem dosłownie 30-40 zł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.