Skocz do zawartości

Toyota znów nr 1


rwIcIk

Rekomendowane odpowiedzi

Toyota po raz drugi z rzędu przekroczyła barierę 10 milionów samochodów w ciągu roku i utrzymała pozycję lidera przemysłu motoryzacyjnego.

Jednak udział Toyoty w rynku europejskim nie jest duży: 874 ty. egz. razem z Lexusem.

A VW zaprzepaścił swoją szansę.

http://www.samar.pl/__/3/3.a/86426/3.sc/11/Toyota-zn%C3%B3w-numerem--1-na-%C5%9Bwiecie.html?locale=pl_PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toyota po raz drugi z rzędu przekroczyła barierę 10 milionów samochodów w ciągu roku i utrzymała pozycję lidera przemysłu motoryzacyjnego.

Jednak udział Toyoty w rynku europejskim nie jest duży: 874 ty. egz. razem z Lexusem.

A VW zaprzepaścił swoją szansę.

http://www.samar.pl/__/3/3.a/86426/3.sc/11/Toyota-zn%C3%B3w-numerem--1-na-%C5%9Bwiecie.html?locale=pl_PL

 

Nie wiem jak wypada na rynku USA,

ale spodziewam się że wkrótce wybuchnie tam "nieoczekiwany skandal" związany np. z blokującymi się hamulcami bądź pedałem gazu, albo trującymi materiałami, itp.  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toyota po raz drugi z rzędu przekroczyła barierę 10 milionów samochodów w ciągu roku i utrzymała pozycję lidera przemysłu motoryzacyjnego.

Jednak udział Toyoty w rynku europejskim nie jest duży: 874 ty. egz. razem z Lexusem.

A VW zaprzepaścił swoją szansę.

 

Ciekawe czyli cala EU kupuje, tylko 4x wiecej co 23mil luda u mnie ;]

 

op 10 brands for 2015:

  1. Toyota — 206,236 (up 1.3 per cent)
  2. Mazda — 114,024 (up 13.2 per cent)
  3. Holden — 102,951 (down 3 per cent)
  4. Hyundai — 102,004 (up 2 per cent)
  5. Mitsubishi — 71,743 (up 4.5 per cent)
  6. Ford — 70,454 (down 11.6 per cent)
  7. Nissan — 66,062 (up 0.1 per cent
  8. Volkswagen — 60,225 (up 9.9 per cent)
  9. Subaru — 42,600 (up 7.6 per cent)
  10. Honda — 40,100 (up 21.5 per cent)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Europa nie jest laskawa dla japonskich aut.

 

Laskawa dla VAG ... Ciekawe dlaczego :hmm:  - pojmuje to "lepsze, mieksze wykonanie" :ok:  ale nie pojmuje jak auto sie po 3 latach rozpada ... Czy n :ok: ikomu to nie przeszkadza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laskawa dla VAG ... Ciekawe dlaczego :hmm:  - pojmuje to "lepsze, mieksze wykonanie" :ok:  ale nie pojmuje jak auto sie po 3 latach rozpada ... Czy n :ok: ikomu to nie przeszkadza?

 

 

magia passata TDI w kombiku nadal trwa ..........  :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laskawa dla VAG ... Ciekawe dlaczego :hmm:  - pojmuje to "lepsze, mieksze wykonanie" :ok:  ale nie pojmuje jak auto sie po 3 latach rozpada ... Czy n :ok: ikomu to nie przeszkadza?

U nas wiekszosc nowych aut kupuja firmy. Jezdzisz 3 lata i do Mirka. Pozniej kupuja Janusze i jezdza a jak cos padnie to kto Ci sie przyzna? Placisz i tyle. Ludzie nie rozumieja, ze lepiej jezdzic nowa Fiesta niz ulepem Mondeo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

magia passata TDI w kombiku nadal trwa ..........  :facepalm:

 

Z ciekawosci, parkujac moje uprzedzenia o Q obslugi klienta w VW, czy niezawodnosci..

 

Czy te silniki Diesel w VW sa naprawde takie dobre czy to taki EU mit?  :hmm:

 

Czyli ciekawi mnie czy wg EU silnik Diesel VAG jest lepszy niz np Renault-Nissan :hmm:  ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas wiekszosc nowych aut kupuja firmy. Jezdzisz 3 lata i do Mirka. Pozniej kupuja Janusze i jezdza a jak cos padnie to kto Ci sie przyzna? Placisz i tyle. Ludzie nie rozumieja, ze lepiej jezdzic nowa Fiesta niz ulepem Mondeo. 

 

Ale jakby nie bylo w wiekszosci krajow EU VAG ma dobra sprzedaz... Ba nawet u mnie 50,000 luda poszlo kupilo VAG w zeszlym roku :hmm:  - ile :hmm: bedzie powracajacych klientow - nie wiem ;]  - ale wiem, ze np stan ma zakaz kupowania VAG  po pierwszych prubach z VAG ... -zywotnosc byla nie tego :chipsy: .. jednak z drugiej storny te 50,000 ludzi .. mnie dziwi :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Europejskie diesle są zwykle bardziej niezawodne niż japońskie - japończycy nie potrafią zrobić porządnego diesla. Słynny problem z Toyotą i jej D4D. Do tego stopnia że Toyota się poddała i podpisała z BMW porozumienie - Lexusy mają używać diesli od BMW. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Europejskie diesle są zwykle bardziej niezawodne niż japońskie - japończycy nie potrafią zrobić porządnego diesla. Słynny problem z Toyotą i jej D4D. Do tego stopnia że Toyota się poddała i podpisała z BMW porozumienie - Lexusy mają używać diesli od BMW. 

 

Tez nie do konca prawda.... Isuzu u mnie daje ci praktycznie 400,000 km gwarancji na 4JJ1 - B service na nim to 500,000 km wiec i tak maja 100k kms zapasu.. :hmm:

 

isuzu-utes-d-max.jpg

 

Ergo, wywalam $$$ na Isuzu truck a nie na Amarok ... jesli patrze na niezawodnosc ...

 

DC575726-DE8B-4426-ABF0-834359D2871B-152

 

Jesli chce miekkie materialy, i picie kawy z Service Manager kupuje Amarok ...

 

 

Nie bronie Toyota, byly problemy z Diesel ale ... Toyota zawsze potrafila sobie z nimi poradzic, 3.0l 4D4 od Toyota wszystkie fuel injectors szly po 130-150 k km - $800 za sztuke... a jednak od 2011-12 nie slyszy sie zeby byly takie problemy, a probka 40,000 aut na rok daje jakies pojecie...

 

Ergo - oprocz komfortu, cichsze - nie widze nic ciekawego w Diesel BMW... dlatego pytam, czy to magia Der Pasnik - czy rzeczywiscie w odczuciu EU silnik Diesel VAG jest lepszy ... :hmm: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Europejskie diesle są zwykle bardziej niezawodne niż japońskie - japończycy nie potrafią zrobić porządnego diesla. Słynny problem z Toyotą i jej D4D. Do tego stopnia że Toyota się poddała i podpisała z BMW porozumienie - Lexusy mają używać diesli od BMW. 

 

 

europejskie lexusy już jakiś czas temu całkowicie wyszły z diesli.

w ofercie tylko benzyny oraz hybrydy.

w toyocie europejskiej ostatnie własne diesle to 1.4 d4d oraz 2.8 d4d. 1.6 oraz 2.0 to już BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laskawa dla VAG ... Ciekawe dlaczego :hmm:  - pojmuje to "lepsze, mieksze wykonanie" :ok:  ale nie pojmuje jak auto sie po 3 latach rozpada ... Czy n :ok: ikomu to nie przeszkadza?

 

W naszych warunkach (mniejsze przebiegi) rozpada się po 5 latach nie po trzech, a wtedy to już nie jest problem pierwszego właściciela. On jeździ kolejnym nowym VAGiem.

:oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawosci, parkujac moje uprzedzenia o Q obslugi klienta w VW, czy niezawodnosci..

 

Czy te silniki Diesel w VW sa naprawde takie dobre czy to taki EU mit?  :hmm:

 

Czyli ciekawi mnie czy wg EU silnik Diesel VAG jest lepszy niz np Renault-Nissan :hmm:  ???

 

Mit. Wszystkie diesle są tak samo dobre/niedobre. Wpadki oraz udane silniki zdarzają się każdemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Europejskie diesle są zwykle bardziej niezawodne niż japońskie - japończycy nie potrafią zrobić porządnego diesla. Słynny problem z Toyotą i jej D4D. Do tego stopnia że Toyota się poddała i podpisała z BMW porozumienie - Lexusy mają używać diesli od BMW. 

 

Podobno w Lexusach miało już nie być diesli. Znowu zmienili zdanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ergo - oprocz komfortu, cichsze - nie widze nic ciekawego w Diesel BMW... dlatego pytam, czy to magia Der Pasnik - czy rzeczywiscie w odczuciu EU silnik Diesel VAG jest lepszy ...

 

Diesle Toyoty nie nadawałyby się do Lexusa. Bo są albo za małe albo projektowane do ciężarówek. Jeśli chcą duże i mocne diesle do limuzyn to muszą kupić albo wymyślać od zera. Lepiej kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno w Lexusach miało już nie być diesli. Znowu zmienili zdanie?

 

Nie jestem pewien jakie są najnowsze plany, ale jakiś czas temu mówili o użyciu diesli BMW. Możliwe że nic z tego nie wyszło. W sumie hybryda jest lepsza niż diesel - pali mniej i zanieczyszcza środowisko mniej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


W sumie hybryda jest lepsza niż diesel - pali mniej i zanieczyszcza środowisko mniej.

 

Oba te twierdzenia są bardzo względne i mocno zależne od lokalnych uwarunkowań. Mi hybrydy za nic nie spalą mniej niż diesle, a co do zanieczyszczeń to wiele zależy od tego jak pozyskiwana jest energia elektryczna oraz jak utylizowane są akumulatory.

Nie bronię tu diesli ale w krajach gdzie energia jest z brudnych źródeł a recycling nie jest najwyższych lotów to diesel będzie jednak lepszy. Inna rzecz, że dla bogatych krajów hybrydy są czyściutkie bo utylizacja śmieci odbywa się poza ich granicami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

europejskie lexusy już jakiś czas temu całkowicie wyszły z diesli.

w ofercie tylko benzyny oraz hybrydy.

w toyocie europejskiej ostatnie własne diesle to 1.4 d4d oraz 2.8 d4d. 1.6 oraz 2.0 to już BMW

 

2.8l w czym to w EU uzywaja? :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W naszych warunkach (mniejsze przebiegi) rozpada się po 5 latach nie po trzech, a wtedy to już nie jest problem pierwszego właściciela. On jeździ kolejnym nowym VAGiem.

:oki:

 

jest to jakies logiczne wytlumaczenie imvho ;]:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mit. Wszystkie diesle są tak samo dobre/niedobre. Wpadki oraz udane silniki zdarzają się każdemu. 

 

chodzilo mi raczej o komfort jazdy :hmm:, turbo lag etc

 

Juz minelo pare lat od kiedy jezdzilem Der Pasnik diesel. Ale mialem przez jakis czas 60,000 km Mazda BT50. 3.2l 5 cylinder Diesel  i nie bylo to az  takie zle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesle Toyoty nie nadawałyby się do Lexusa. Bo są albo za małe albo projektowane do ciężarówek. Jeśli chcą duże i mocne diesle do limuzyn to muszą kupić albo wymyślać od zera. Lepiej kupić.

 

ja by, powiedzial ze Diesel w ogole sie do aut  osobowych nie nadaje, ale jak mowisz to roznice regionalne :skromny:;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzilo mi raczej o komfort jazdy :hmm:, turbo lag etc

 

Juz minelo pare lat od kiedy jezdzilem Der Pasnik diesel. Ale mialem przez jakis czas 60,000 km Mazda BT50. 3.2l 5 cylinder Diesel  i nie bylo to az  takie zle...

 

W EU warunkach miałeś do wyboru jeszcze niedawno albo turbolag diesla, albo permanent lag wolnossącej benzyny o małej pojemności. Diesel to była przy tym rakieta.

Teraz turbobenzyny zmieniają trochę ten trend.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien jakie są najnowsze plany, ale jakiś czas temu mówili o użyciu diesli BMW. Możliwe że nic z tego nie wyszło. W sumie hybryda jest lepsza niż diesel - pali mniej i zanieczyszcza środowisko mniej. 

 

AFAIK to byly plany zanim Lexus sie zdecydowal na Turbo. 200t nie jest zly imvho, napewno w obecnej sytuacji (Dieselgate) to raczej jest przyszlosc niz Diesel...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja by, powiedzial ze Diesel w ogole sie do aut  osobowych nie nadaje, ale jak mowisz to roznice regionalne :skromny:;]

 

O tak. Przy Twoich cenach paliw nie przyszłoby nam do głowy żeby diesle do osobówek wsadzać. Za to jeśli u Ciebie paliwo zdrożeje to sam zobaczysz że wokół roi się od diesli. Tylko że u Ciebie one wrażenia nie zrobią bo ludzie przesiądą się na nie z V6, V8 etc. Gdyby przesiedli się z wolnossących 2.0, 1.8 czy nawet 1.6 to byliby zachwyceni.

W EU Toyotę Avensis możesz kupić z silnikami właśnie 2.0 bodaj 155KM, 1.8 chyba 150KM i chyba do nie dawna 1.6 o mocy bodaj 120KM. Sam widzisz, że to nie miało czym jechać (a jeszcze łączyli to z CVT).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba te twierdzenia są bardzo względne i mocno zależne od lokalnych uwarunkowań. Mi hybrydy za nic nie spalą mniej niż diesle, a co do zanieczyszczeń to wiele zależy od tego jak pozyskiwana jest energia elektryczna oraz jak utylizowane są akumulatory.

Nie bronię tu diesli ale w krajach gdzie energia jest z brudnych źródeł a recycling nie jest najwyższych lotów to diesel będzie jednak lepszy. Inna rzecz, że dla bogatych krajów hybrydy są czyściutkie bo utylizacja śmieci odbywa się poza ich granicami.

calkowicie sie z toba nie zgodze ;] . Patrzac na to co ma wazne dla ludka czyli np astma, to Diesel jest zabojca. Gdzies widzialem, chyba Al-Jazeera ze macie ogromne problemy ze smog w PL - Krakow, Zakopane jesli dobrze Al-Jazeera pamietam. Glowna przyczyna -Diesel ...

 

Teraz zamien % ten smog NOx z Diesel na Hybrid. Efekt nie bedzie taki sam. Brak NOx. Ergo, Diesel ma sie nijak do Hybrid.

 

Zgoda co do produkcji, ale to tak jak z X-mas choinka, co lepsze, raz plasticowa, czy zywa co roku ... ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

calkowicie sie z toba nie zgodze ;] . Patrzac na to co ma wazne dla ludka czyli np astma, to Diesel jest zabojca. Gdzies widzialem, chyba Al-Jazeera ze macie ogromne problemy ze smog w PL - Krakow, Zakopane jesli dobrze Al-Jazeera pamietam. Glowna przyczyna -Diesel ...

 

Teraz zamien % ten smog NOx z Diesel na Hybrid. Efekt nie bedzie taki sam. Brak NOx. Ergo, Diesel ma sie nijak do Hybrid.

 

Zgoda co do produkcji, ale to tak jak z X-mas choinka, co lepsze, raz plasticowa, czy zywa co roku ... ;)

 

Smog w Krakowie wynika z idiotycznego położenia miasta (brak przewietrzania) oraz tego, że ludzie gdy robi się chłodno palą w piecach takimi rzeczami, od których ekolodzy by osiwieli. DIesle to przy tym niewinne i czyściutkie silniki.

 

A Ty jaką masz choinkę (jeśli masz)? Bo ja żywą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tak. Przy Twoich cenach paliw nie przyszłoby nam do głowy żeby diesle do osobówek wsadzać. Za to jeśli u Ciebie paliwo zdrożeje to sam zobaczysz że wokół roi się od diesli. Tylko że u Ciebie one wrażenia nie zrobią bo ludzie przesiądą się na nie z V6, V8 etc. Gdyby przesiedli się z wolnossących 2.0, 1.8 czy nawet 1.6 to byliby zachwyceni.

W EU Toyotę Avensis możesz kupić z silnikami właśnie 2.0 bodaj 155KM, 1.8 chyba 150KM i chyba do nie dawna 1.6 o mocy bodaj 120KM. Sam widzisz, że to nie miało czym jechać (a jeszcze łączyli to z CVT).

 

 

 Tez nie masz racji. Ludzie sie na Diesel nie przesiada,  bo jest chociazby wieksza swiadomosc eco.

 

Do tego benzyna musialaby byc po $3-4 zeby jakis shift nastapil, EPA aka rzad federalny modelowal to pare lat temu.

 

Dochodzi % roznica ile zarabiasz, czyli np w PL wydajesz x % zeby miec pelny bak, gdzie u mnie nawet przy cenach $4 za litr, bedzie to 1/2 twojego x.

 

Ergo ich modelowanie pokazuje, ze zakadajac, ze to sie stanie, co nie jest takie proste ;] - to zmiana bedzie na Hybrid i Electric a nie Diesel. Diesel to juz historia....

 

To widac, u mnie na wsi na 550 domow, masz juz dwie Tesla, dwa Leaf, Miss-a-bitchi Outlander PHEV, i to jedno smieszne male Mitsu - co wyglada jak wozek do sklepu ... :hehe:  Ergo 6 - nie duzo, ale osobowych Diesel bedzie z moich obserwacji - zero :hmm:

 

Wiec, jak zawsze twierdze, ze gdyby nie podatkowe dziwolongi EU, to Diesel nie ma racji bytu w aucie osobowym... a patrzac co sie dzieje w VAG i jak sie zmienia powoli prawo EU - np France vs Diesel to ta przyszlosc wydaje sie krotka dla Diesel w EU ...

 

Dochodzi koszt globalizacji  - programme jak np "One Ford" - czyli nie mowie ze nastapi to w ciagu jednego lata, ale Diesel jest martyw, dead and burried  :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Smog w Krakowie wynika z idiotycznego położenia miasta (brak przewietrzania) oraz tego, że ludzie gdy robi się chłodno palą w piecach takimi rzeczami, od których ekolodzy by osiwieli. DIesle to przy tym niewinne i czyściutkie silniki.

 

Part-DEL-Del6445129-1-1-0.jpg

 

Jak mowie, nie znam sie - ale WSJ mial ostatno artukul na Zakopane, ze jest to wlasnie dzieki Diesel i PL moto - stare auta, zlom EU etc, jedno z najbardziej zanieczysszczonych miast w EU pod wzgledem NOx ... a podobno kaza sobie placic za wjazd do miasta bo ma czyste powietrze - czy jakos tak ;l

 

Sprubuje znalesc ten artykul. W kazdym razie nie da sie powiedziec ze nie ma problemu - wyglada ze EU sie zapedzila z tym Diesel.

 

zgadzamy sie jednak, ze naraize bedzie krolowala downsizing benzyna ... :hmm:

 


A Ty jaką masz choinkę (jeśli masz)? Bo ja żywą

 

Ja teraz nie mam zadnej :hehe:  - mialem plastic is fantastic przez ostatnie - :hmm:  - 15 lat ??? ale Mrs Ozi :zona: = wrzucila ja do kosza w tym roku - co ciekawe full recycling  8]  - podobno teraz plastic is fantastic z tego odzyskuja ... :nie_wiem: 

 

Wiec w przyszlym roku albo bedzie plastic z LED zeby sie ze swiatlami nie meczyc :hehe:  albo moze sie zdarzyc zywa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tak. Przy Twoich cenach paliw nie przyszłoby nam do głowy żeby diesle do osobówek wsadzać. Za to jeśli u Ciebie paliwo zdrożeje to sam zobaczysz że wokół roi się od diesli. Tylko że u Ciebie one wrażenia nie zrobią bo ludzie przesiądą się na nie z V6, V8 etc. Gdyby przesiedli się z wolnossących 2.0, 1.8 czy nawet 1.6 to byliby zachwyceni.

W EU Toyotę Avensis możesz kupić z silnikami właśnie 2.0 bodaj 155KM, 1.8 chyba 150KM i chyba do nie dawna 1.6 o mocy bodaj 120KM. Sam widzisz, że to nie miało czym jechać (a jeszcze łączyli to z CVT).

 

Nie zaroi się - bo prędzej ludzie do hybryd wsiądą.

 

W EU ekolodzy jakieś 10 lat temu bardzo brzydko pierdnęli i zaczęto podatkować samochody od emisji dwutlenku węgla - który w skali mikro jest gazem bardzo mało szkodliwym. Ale CO2 TWÓJ WRÓG! Okazało się, że takie BMW 530d jest bardziej ekologiczne niż Fiat 500 1.4. Do tego preferencyjne podatki na ON i masz bigos gotowy... Paryż czy Londyn - te miasta nie mają czym oddychać, przez Diesla właśnie.

 

A po drugiej stronie Atlantyku, wiecznie zakorkowane LA zaczyna odżywać, bo wprowadzono sensowne normy spalin i kontrolę NOx. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Tez nie masz racji. Ludzie sie na Diesel nie przesiada,  bo jest chociazby wieksza swiadomosc eco

 

Życie uczy że świadomość portfela zwykle jest ważniejsza, ale się o tym prawdopodobnie nie przekonamy z przyczyn które wskazałeś poniżej i z którymi się generalnie zgadzam.

 


Do tego benzyna musialaby byc po $3-4 zeby jakis shift nastapil, EPA aka rzad federalny modelowal to pare lat temu.
 
Dochodzi % roznica ile zarabiasz, czyli np w PL wydajesz x % zeby miec pelny bak, gdzie u mnie nawet przy cenach $4 za litr, bedzie to 1/2 twojego x.
 
Ergo ich modelowanie pokazuje, ze zakadajac, ze to sie stanie, co nie jest takie proste - to zmiana bedzie na Hybrid i Electric a nie Diesel. Diesel to juz historia....

 

I z tym właśnie się zgadzam. Zanim by Was ewentualnie przycinął jakiś kryzys to hybrydy będą już zbyt powszechne. Więc się nie przekonamy co by było gdyby.

 


To widac, u mnie na wsi na 550 domow, masz juz dwie Tesla, dwa Leaf, Miss-a-bitchi Outlander PHEV, i to jedno smieszne male Mitsu - co wyglada jak wozek do sklepu ...

 

Chyba i-Miev czy jakoś tak.

 


Ergo 6 - nie duzo, ale osobowych Diesel bedzie z moich obserwacji - zero
 
Wiec, jak zawsze twierdze, ze gdyby nie podatkowe dziwolongi EU, to Diesel nie ma racji bytu w aucie osobowym... a patrzac co sie dzieje w VAG i jak sie zmienia powoli prawo EU - np France vs Diesel to ta przyszlosc wydaje sie krotka dla Diesel w EU ...
 
Dochodzi koszt globalizacji  - programme jak np "One Ford" - czyli nie mowie ze nastapi to w ciagu jednego lata, ale Diesel jest martyw, dead and burried 

 

Sam bym się nad hybrydą zastanawiał ale w moim przypadku to absolutnie nie ma sensu. Outlander PHEV w interesującej mnie wersji kosztuje 227k  :facepalm:

Identycznie wyposażona benzyna 2.0 CVT 150KM kosztuje 139k. 88k różnicy? C'mon...  ;l

I jeszcze jest diesel 2.2 AT za ca. 150k. No i co byś wybrał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam bym się nad hybrydą zastanawiał ale w moim przypadku to absolutnie nie ma sensu. Outlander PHEV w interesującej mnie wersji kosztuje 227k  :facepalm:

Identycznie wyposażona benzyna 2.0 CVT 150KM kosztuje 139k. 88k różnicy? C'mon...  ;l

I jeszcze jest diesel 2.2 AT za ca. 150k. No i co byś wybrał?

 

RX450h byś kupił, a nie jakieś bzdurne grosze chcesz przyoszczędzić :D

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jak mowie, nie znam sie - ale WSJ mial ostatno artukul na Zakopane, ze jest to wlasnie dzieki Diesel i PL moto - stare auta, zlom EU etc, jedno z najbardziej zanieczysszczonych miast w EU pod wzgledem NOx ...

 

To wszystko są fakty ale akurat Kraków i Zakopane mają większy problem z ogrzewaniem budynków i paleniem śmieciami w piecach.

 


a podobno kaza sobie placic za wjazd do miasta bo ma czyste powietrze - czy jakos tak

 

Nie za wjazd lecz za pobyt. Hotel dolicza opłatę klimatyczną do ceny noclegu, która potem trafia do kasy miasta.

 


Sprubuje znalesc ten artykul. W kazdym razie nie da sie powiedziec ze nie ma problemu - wyglada ze EU sie zapedzila z tym Diesel.
 
zgadzamy sie jednak, ze naraize bedzie krolowala downsizing benzyna ...

 

Podwójnie się zgadzamy. Benzyna w ofensywie, diesel będzie stopniowo znikał. Ale ja wróżę, że to znikanie (wbrew obiegowym opiniom) potrwa jeszcze bardzo długo. Po prostu nie mamy sensownej alternatywy.

 


Ja teraz nie mam zadnej   - mialem plastic is fantastic przez ostatnie -   - 15 lat ??? ale Mrs Ozi = wrzucila ja do kosza w tym roku - co ciekawe full recycling    - podobno teraz plastic is fantastic z tego odzyskuja ...  
 
Wiec w przyszlym roku albo bedzie plastic z LED zeby sie ze swiatlami nie meczyc   albo moze sie zdarzyc zywa...

 

Kup żywą - fajnie pachnie.  :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zaroi się - bo prędzej ludzie do hybryd wsiądą.

[...]

 

A po drugiej stronie Atlantyku, wiecznie zakorkowane LA zaczyna odżywać, bo wprowadzono sensowne normy spalin i kontrolę NOx. 

 

Z tym to prawda. Mnie wiecej od 10-12 lat min raz do roku jeste w LA. Widze za kazdym razem roznice.  :ok:  i i dlatego w EU VAG sie "wykupil" kawalkiem plastikowej rury od kibelka za 30Euro  ;l  a w US wyglada, ze bedzie $30,000 na sztuke odkup + ewentualne kary... 

 

Dlatego totalnie sie zgadzamy, ze Hybrid to przyszlosc bliska, a potem Tesla bedzie rzadzic ;];)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Życie uczy że świadomość portfela zwykle jest ważniejsza, ale się o tym prawdopodobnie nie przekonamy z przyczyn które wskazałeś poniżej i z którymi się generalnie zgadzam.

 

Tu raczej sie generalnie obaj zgadzamy, portfel najwazniejszy ;]  - ale majac wiecej w portfelu, patrzysz tez inaczej na pewne rzeczy, e.g. eco staje sie bardziej prorytetem niz w pustym portfelu ...

 


jakiś kryzys to hybrydy będą już zbyt powszechne. Więc się nie przekonamy co by było gdyby.

 

Nie, ale IMVHO przekonamy sie w druga strone. Moze w PL nie tak szybko, zanim przefiltruje sie przez rynek - jakies 10 lat zanim obecna generacja uzywanych aut wleci do powszechnego obiegu - wtedy na AK pojawia sie posty typu " :facepalm:8]  Moje DSG padlo - help"  ;l - ale IMVHO czeka was zmiana z Diesel (z pomoca podatkow  ;] oczywiscie) z EU-Diesel do Turbo mala benzyna z Diesel i Hybrid Diesel.

 

Wystarczy popatrzyc co sie z VAG dzieje, gdzie koncentruje sie rozwoj nowych produktow - a to nie jest juz Diesel :skromny:  - IMVHO bedzie interesujace, i okaze sie czy lud taki Ozi czy grogi mieli racje czy nie, ale jestem wstanie zalozyc $50 ze wygram ;] Diesel is dead, and buried and 6 feet under ( w autach osobowych)... 

 


i-Miev czy jakoś tak.

 

Jakies cos, ile razy sie przede mna na wsi toczy to sie smieje ... Znam wlasciciela - PHEV tez jego ten wozek na zakupy - i zawsze mu dokuczam, ze tym sie jezdzic nie da... Ale, facet na emeryturze ok 70 lat i koszt na zakupy to prawie przy cenach pradu dla niego jakies 3 centy :oki: 

 

Auto nie dla mnie, ale bedac teraz na emeryturze to IMVHO to nie jest zly pomysl :hmm:

 

 

 

Sam bym się nad hybrydą zastanawiał ale w moim przypadku to absolutnie nie ma sensu. Outlander PHEV w interesującej mnie wersji kosztuje 227k  :facepalm:

Identycznie wyposażona benzyna 2.0 CVT 150KM kosztuje 139k. 88k różnicy? C'mon...  ;l

I jeszcze jest diesel 2.2 AT za ca. 150k. No i co byś wybrał?

 

 

 

Szczerze, CVT 2.0l - nie lubie CVT, ale to jakos jedzie - a Diesel, to tak - liczysz 1,2,3,4,5 aaaaaa Turbo on :hehe: - jedziemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko są fakty ale akurat Kraków i Zakopane mają większy problem z ogrzewaniem budynków i paleniem śmieciami w piecach.

 

 

Znajde ten artukul i zrobie scan - interesujacy. IMVHO ty starasz sie zrobic, ze Diesel mniej, a oni, ze Diesel wiecej - pewnie prawda jest gdzies po srodku ;)

 

 

 

Nie za wjazd lecz za pobyt. Hotel dolicza opłatę klimatyczną do ceny noclegu, która potem trafia do kasy miasta.

 

 

:hehe:  Czyli false advertising - ze jeszcze ich nikt do sadu nie wzial  :hmm: - czyli sprzedaja zatrute powietrze i kaza ci za to placic - drugi VAG?  ;) 

 

 

 

Podwójnie się zgadzamy. Benzyna w ofensywie, diesel będzie stopniowo znikał. Ale ja wróżę, że to znikanie (wbrew obiegowym opiniom) potrwa jeszcze bardzo długo. Po prostu nie mamy sensownej alternatywy.

 

 

 

Tego szczerze nie wiem, zgadzamy sie tez ze to bardzo szybko nie nastapi - za duzo innych interesow, tysiace miejsc pracy, podatki etc ... ale IMVHO wszystko zalezy jak sie podatki zmienia w EU - ergo podejscie do Diesel.

 

Drugie rzecz - to lokalne prawo - e.g. Paris, gdzie AFAIK Diesel zaczyna byc tepiony wlasnie przez NOx ... :hmm: 

 

Wiec mozesz miec regiony gdzie to nastepi bardzo szybko - 3-5 lat, a reszta pojdzie krokami dzieci - 10-15 lat ...

 

 

Kup żywą - fajnie pachnie.  :ok:

 

Ogordek tez pachnie, mam wszysztkie drzwii otwarte 24h na dobe - chyba ze 40C na zewnatrz, badz zimno .. ;]  - zapach choinki mi szczerze nie zrobi roznicy, majac park narodowy za plotem...

 

Problem widze w sparzataniu i musi byc duza, zeby prezenty sie dla mlodych miescily :hmm:

 

A calkowicie szczerze to ja tu nie w tej sprawie calkowicie nie rzadze i nie mam nic do powiedzenia ;l:zona: = ja tylko mowie "Yes, dear"  :hehe: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tak. Przy Twoich cenach paliw nie przyszłoby nam do głowy żeby diesle do osobówek wsadzać. Za to jeśli u Ciebie paliwo zdrożeje to sam zobaczysz że wokół roi się od diesli. Tylko że u Ciebie one wrażenia nie zrobią bo ludzie przesiądą się na nie z V6, V8 etc. Gdyby przesiedli się z wolnossących 2.0, 1.8 czy nawet 1.6 to byliby zachwyceni.

W EU Toyotę Avensis możesz kupić z silnikami właśnie 2.0 bodaj 155KM, 1.8 chyba 150KM i chyba do nie dawna 1.6 o mocy bodaj 120KM. Sam widzisz, że to nie miało czym jechać (a jeszcze łączyli to z CVT).

W USA paliwo było drogie jak diabli (prawie $5 za galon) i nie spowodowało to jakiegoś większego zainteresowania dieslami. Przede wszystkim dlatego ze u nas się nie dotuje ropy i jest ona znacznie droższa od benzyny. Jednak samochody w ciagu ostatnich kilkunastu lat zrobiły się trochę bardziej oszczędne. 10 lat temu żona jeździła 240 KM samochodem palącym 18 MPG a obecnie ma o 100 KM więcej jednocześnie paląc 24 MPG. Ja niestety jakoś nie mogę kupić samochodu palącego mniej ale to wynik kupowania za każdym razem pojazdu o większej mocy i pojemności. Ale mam nadzieje ze obecny to ostatni krok w tym trendzie i od następnego zacznę oszczędności ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym to prawda. Mnie wiecej od 10-12 lat min raz do roku jeste w LA. Widze za kazdym razem roznice. :ok: i i dlatego w EU VAG sie "wykupil" kawalkiem plastikowej rury od kibelka za 30Euro ;l a w US wyglada, ze bedzie $30,000 na sztuke odkup + ewentualne kary...

Dlatego totalnie sie zgadzamy, ze Hybrid to przyszlosc bliska, a potem Tesla bedzie rzadzic ;];)

Tez tak uważam, ale będzie to następowało powoli - przez długi czas rynek będzie podzielony miedzy turbo spalinowe (wolnossące znikną kompletnie z rynku), zwykle hybrydy, hybrydy plug-in z coraz większymi zasięgami na elektrycznym i samochody czysto elektryczne. Potem zostaną tylko plug-in i elektryczne by w końcu w 100% przejść na elektrykę.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jakbym tyle miał to bym nie wydał. ;]

RX450h to bardzo dziwny samochód. Nie mogę zupełnie zrozumieć kto go kupuje. Bagażnik maleńki, na tylnym siedzeniu miejsca mało, w teren tym nie wjedziesz, w mieście pali dużo pomimo bycia hybrydą. Kto to zamawiał? Do tego samochód ma mały rozstaw osi = kołysze się na wybojach jak łódka na wzburzonym morzu. A najlepsze jest jak się włączy wycieraczki na maksymalne obroty - cały samochód się huśta na boki w ich rytm.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jednak samochody w ciagu ostatnich kilkunastu lat zrobiły się trochę bardziej oszczędne. 10 lat temu żona jeździła 240 KM samochodem palącym 18 MPG a obecnie ma o 100 KM więcej jednocześnie paląc 24 MPG

 

:oki: o tym totalnie zapomnialem. Ludowi w EU sie wydaje, ze skoro "U nas w EU ;] " jezdza kosiarki, to tak musi caly swiat robic... :facepalm:  A tak nie jest. Ile GM/Ford/Toyota wpakowali w rozwoj V6 i V8 w ciagu ostatnich 10 lat - mase :jem: , a lud z EU juz obwieszczal smierc V8 od 15 lat (to tak ja obwieszczam smierc Diesel ;l ).

 

Tym czasem masz calkowita racje, kazda nastepna generacja ma wiecej kW, wiecej NM i mniej pali :oki:  ... i ma sie dobrze. GM mialo LS1, LS2, jestesmy na LS3. Bylo 5.6l V8, potem 6.0l V8, teraz mamy 6.2l V8, skok z 260kW do 318kW ... a spalanie mneiejsze :chipsy::oki:

 

Masz Chevrolet?Holden Malibu 2.4l - sam wiesz wiecej niz ja, miales - i ten 4 cyl 2.4l pali wiecej niz ....  3.0l V6 SIDI, 9.9l vs 9.2l :phi: I potem sie dziwic, ze sprzedaz V6 vs 4 cyl jest 27:1 :hehe: - nawet sprzedawca w salonie GM siedzi cicho bo wie, ze trzeba byc sadysta i siebie nie lubic zeby wskoczyc do auta 4 cylindorwego, ktore nie jedzie, pali wiecej, a roznica w cenie - przynajmniej oficjalna $3k :phi:

 

Ergo, bedzie mnie, ale dochodza teraz Turbo + Supercharged V6, to beda jeszcze lata zanim naprawde V8/v6 wyginie - i jestem pewien, szczekam publicznie :bylo: ze trujacy Diesel w Der Pasnik zniknie wczesniej niz V8 w GM  :skromny: czy Ford .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


turbo spalinowe (wolnossące znikną kompletnie z rynku), zwykle hybrydy, hybrydy plug-in z coraz większymi zasięgami na elektrycznym i samochody czysto elektryczne. Potem zostaną tylko plug-in i elektryczne by w końcu w 100% przejść na elektrykę.

 

Totalnie sie zgadzamy, w EU IMVHO bedzie jeszcze ruch posredni Diesel >>> mala kosiarka Turbo benzyna >>> elekro benzyna >>> i reszta jak mowisz ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


RX450h to bardzo dziwny samochód. Nie mogę zupełnie zrozumieć kto go kupuje

 

Jezdzilem RX200t i ..hmm - sam niewiem :hmm:

 

Generalnie nigdy nie bylem zwolennikiem malej pojemnosci, wychowanie swoje zrobilo :hehe:

 

..ale tak jak bylem/jestem przeciwnikiem Diesel to sie przyznam.

 

Mialem przez ponad rok 3.2l 5 cyl Diesel ... ale to truck do pracy. I tak - mimo, ze Diesel nie lubie, to szczerze nie jezdzilo mi sie tym zle. Zrobilem ponad 60,000 km i szczerze mogbym zyc z Diesel... Widze jednak roznice miedzy EU podejsciem a Oz - znaczy tam masz jakies - 1.6 -1.8l Diesel i bez  Turbo to to nie jedzie, tu w 3.2l nawet jak turbo sie nie wlacczy to pojemnosc robi swoje i jakos (ledwo) ale jednak sie toczy .... :hmm:

 

Teraz benzynowe turbo, po IS250 jak byl na service ostatnio mialem IS200t - i to Turbo mi sie szczerze podoba :oki:  - kopa ma lepszego niz male V6 .. ale ta kultura pracy :facepalm:  - Mrs Ozi  :piekna: po 15,000 km sama mowi, ze ten silnik jest optymalny, spalanie ok 8-9l/100km - na co ci jakies 4 cylindry i ... kultura pracy  :oki:  :oki:  :oki:  :oki:  .

 

Po jezdze 200t w ciagu dnia, sama mowi, ze czegos mu brakuje - jak otworzysz okno to halas tez nie taki jaki trzeba ... ale szczerze ja bym juz mogl z tym 200t zyc ... tylko trzeba by jakies dzrwieki Jeremy Clarkson przez radio puszczac :hmm:

 

 

2015-Lexus-NX-200t-engine.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laskawa dla VAG ... Ciekawe dlaczego :hmm:  - pojmuje to "lepsze, mieksze wykonanie" :ok:  ale nie pojmuje jak auto sie po 3 latach rozpada ... Czy n :ok: ikomu to nie przeszkadza?

 

Inny rynek - inne realia. VW i pochodne są popularne, więc jest cała masa niezależnych warsztatów, które te auta dobrze znają (nieraz lepiej, niż producent  ;] - nawet czasem sa w stanie po fabryce część rzeczy poprawić  :hehe: ), części zamienne dostępne prawie od ręki, itd. 

 

Samochody japońskie są po przeciwnej stronie  :phi:  - z resztą mnie np. dziwi uwielbienie dla Toyoty tam u Was. Miałem kilka egzemplarzy i w sumie nic szczególnego, jesli chodzi o trwałość - do tego obsługa posprzedażna jest mocno taka sobie (może nie aż taka fatalna jak w np. przypadku Hondy w PL, ale rewelacji nie ma). W tej chwili mam GT86 i po pierwszej usterce i sposobie w jaki ją naprawiano świadomie zrezygnowałem z usług serwisu autoryzowanego Toyoty i, co za tym idzie, pozostałej gwarancji - auto serwisuję gdzie indziej (w ASO Subaru  ;l ). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


VW i pochodne są popularne, więc jest cała masa niezależnych warsztatów, które te auta dobrze znają

 

to musi byc domena VAG i w ogole EU marek :hehe:  - u mnie to sie nazywa "European Specialist" i z BMW tez tak mialem, tylko ze ceny takie same jak u dealer-a jak nie wieksze - ale wiedza ogromna  :skromny:  :oki: 

 


z resztą mnie np. dziwi uwielbienie dla Toyoty tam u Was

 

Nie tylko u mnie, US, Asia,Africa - tam VAG cienko ... Gdyby nie historia VAG w China to jak popatzymy na reszte swiata, to VAG jest dosc slaby.  :hmm:  Nawet na tradycyjnych rynkach jak Brasil miales -30% dla VAGw 2015 - ale powody byly inne - jednak nie wszedzie tak pieknie jak EU :hmm:

 


jesli chodzi o trwałość - do tego obsługa posprzedażna jest mocno taka sobie

 

To mnie zastanawia :hmm:  - Camry nie macie - wiec juz jedna niezawodnosc odpada :hehe: , ale wezmy Corolla - nawet jak Toyota poszla CVT zamiast full automatic - (manual w ogole nie ma w ofercie) to % mimo, ze vs stara generacja byl wzrost awarii, to porownujac np Golf to bylo jsk czytac dwa graphy :hmm: .

 

Tam sie nie ma co psuc, (oprcz CVt) silnik 1.8l wklepany juz od 4-5 generacji - owszem dodali kiedys VVTi ale w zasadzie tyle, sprawdzona konstrukcja i niezawodna... Teraz wez Gold, 400cm3 mniej ale Turbo - non stop pad, DSG, non stop pad, teraz dodaj zle zintegrowany Apple play - non stop pad 3 , a ja Apple pad pad, to np kamera cofania ci nie dziala .. i lud wsciekly ... i FB znow znow 9/10 postow VaG to s...t ..

 

Teraz znow do Corolla, kamera jeszcze w lusterku ;) - znow nie zmianiana od 2000 roku, Apple Play wklepany do starego GPS i nie ma sily zeby ci cos padlo. O czym przekonujesz sie po 3 latach, gdzie kupiles Corolla za $20k, zrobiles powiedzmy 60k km - i sprzedasz do dealera za $12k ...

 

Teraz idziesz do VAG, jestes milosnikiem ;)  i idziesz kupic tego nowego Golf - bo lubisz znajomosc z Service manager, lubisz te kamy i ogole lubisz zyc w dealer VeeDub ...

 

I kupile Golf za $20k, zrobiles powiedzmy 55k km (bo te 5 k km zrobiles w innych autach VAG jak sie Golf naprawial :hehe: ) i dealer daje ci $8k 8]  ... Zadowolony jestes?

 

Gdybym te kwoty jeszcze wymyslil, to jest ok, ale niestety sa calkowicie prawdziwe ...  :hmm: 

 

Wiec co Golf z mila tapicerka na drzwiach, czy wyprubowana Corolla? ;]

 

Q7A5616.jpg

 

Tera przejdzmy do drugiej reki, masz 17 lat, boom okazja, cchcesz miec EU auto - ach och moje pierwsze auto, ;]  - EU Prestige - i nie tak jak ten glupi John co wydal $14k na lodowke Corolla - dealer musi z cczegos zyc ;]  p- ty kupujesz EU Golf, nie dosc ze tanszy ach wydalem tylko $9k - to ma ta mila tapicerke ...

 

I nagle okazuje sie ze pojezdzles 1,000km i DSG bang - zes...sie :ogien::facepalm:  - patrzysz w ksiazke a tam dopiero wymieniane przy 50,000 km. VeeDub ci mowi - spadaj na drzewo, jest po gwarancji - 3 lata.

 

PR znow zle, piszesz na FB - rodzice ida do prawnika $550 za h, VW dostaje list - w ramach good will - pokryja ci 50% czesci ... Znow idziesz z rodzicami do prawnika, nastepny list, znow piszesz na FB .. VAG w ramach good will - oferta dwa daje ci 100% czesci padnietego DSG.

 

Minelo 4 tygodnie auto odebrane - nowe DSG = uff masz dosc chodzenia piechota przez ostanie 4 tygodnie, $9k za auto, prawnik $2k, robota $2k za DSG - f...k :ogien:  -wyszlo $13k ... atymczasem ta brzydka Corolla jz glupim Joh  na pokladzie dalej jezdzila - stara guana bez turbo :chipsy:

 

Minely 4 tygodnie - dziwczyna cie prawie rzucila bo przeciez nie bedziesz do niej autobusem jezdzil, a ile razy ona ma do cibie przyjezdzac :ogien: :ogien: :ogien:

 

Pojezdziles 3 miesiace ... stanales na swiatlach ... boom - 8] 8]  Turbo poszlo ... Znow dzwonisz do VAG - kaza ci spadac, bo po gwarancji ... i juz ci jeden good will zrobili :skromny:  z DSG - znow meczysz starego,zeby co dal kase na prawnika - $1k - VAG odmawia, znow idziesz $500 , prawnik ci mowi, ze nie masz szans - bo po gwarancji ...

 

Teraz meczysz starego - zeby ci pozyczyl - odpracujesz w Maccas na weekend  :jem:  - znajdujesz  "European Specialist" - ktory kupi ci Turbo na zlomie, Golf sa setki :chipsy:  - i zrobi ci wszystko za $2-3k ...

 

Dziewczyna cie rzucila, bo znow nie miales auta przez 5 tygodni ;l , stary wsciekly bo musi cie do mcDonalds na shift podrzucac :ogien: :ogien: :ogien: , zebys mu $$$ oddal - Golf w koncu naprawiony, - wystwiawiaz na Ebay, - Golf - 4lata, cena $7k, nowe DSG, nowe Turbo, czekasz na nastepna ofiare ... sprzedajesz ...

 

Idziesz kupujesz uzywana Corolla, pocac sie w maccas na weekend - juz sie z John nie smiejesz ;l  = masz sznase na znalezienie nowej dziweczyny, wyleczyles sie z VeeDud na lata .. wreccz go nie nawidzisz, piszesz swoje historie na FB, forum ... ale mlodzi 17 latki ci nie wierza ... :bylo:

 

Zaczynamy od nowa :phi:  .

 

Uff, zebym to jeszcze zmyslil to by bylo ok, ale samo zycie opisalem :skromny:  - teraz juz wiesz dlaczego Toyota na 1,200,000 nowych aut na rok rynku ma 20% udzialu ? ;] 

 

 


W tej chwili mam GT86 i po pierwszej usterce i sposobie w jaki ją naprawiano świadomie zrezygnowałem z usług serwisu autoryzowanego Toyoty i, co za tym idzie, pozostałej gwarancji - auto serwisuję gdzie indzie

 

Nie bylo mnie dawno na forum, ale z tego co czytam, to nie wiele sie obsluga klienta w PL poprawila :(:no:  = specyfika rynku ...

 

Dwa te EU modele Toyota to rzeczywscie, ale 86? Prawie sie nie slyszy o jakichkolwiek problemach z nimi? :hmm:  - na co chora? ciekawi mnie to ... :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie bylo mnie dawno na forum, ale z tego co czytam, to nie wiele sie obsluga klienta w PL poprawila :(:no:  = specyfika rynku ...

 

Dwa te EU modele Toyota to rzeczywscie, ale 86? Prawie sie nie slyszy o jakichkolwiek problemach z nimi? :hmm:  - na co chora? ciekawi mnie to ... :skromny:

 

Popsuły się przełączniki szyb w drzwiach po stronie kierowcy - serwis usiłował mnie przekonać, że wszystko jest OK i że nie umiem szyb otwierać. W końcu sprowadzili nowe przełączniki, ale przy wymianie uszkodzili poszycie drzwi i upierali się, że to nic takiego. :facepalm: I to jest podobno DOBRY serwis - bo są gorsze.  :hehe:

 

A co do niezawodności Toyoty, to przed GT86 miałem przez jakiś czas Aurisa HSD - dźwignia hamulca ręcznego zaczęła obłazić z farby (czy co tam na niej było) po kilku dniach od wyjazdu z salonu, to samo z uchwytami na drzwiach. Tapicerka na siedzisku fotela pękła na chyba po trzech miesiącach używania. Co z tego, że mechanicznie auto jest OK, skoro cała reszta to tandeta? Wcześniej miałem jeszcze Hiluxa, a dawno temu - Corollę E11. Żadnego z tych aut nie wspominam jakoś szczególnie dobrze i jakoś nie ciągnie mnie do tej marki za bardzo - mimo, że mam salon i serwis o rzut kamieniem od domu. ;]  GT86 to trochę inna historia, bo w zasadzie nikt inny takiego auta nie oferuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.