Skocz do zawartości

Rozrząd w Astra H 1.4 twinport


Truecolor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Auto jak w tytule. Przy przebiegu 199tyś zaczyna być słychać łancuch rozrządu tzn może było słychać wczesniej ale właściciel nie zwracał na to uwagi.

Czy to spory przebieg dla tego typu rozrządu w tym silniku? Od razu wymieniać czy można jeszcze jezdzić  jeśłi hałas nie przeszkadza?

Jeśli zdecydujemy się na wymianę to co oprócz łancucha trzeba wymienić jakies napinacze rolki itd? Na allegro jest cała masa zestawów od 290 do 900zl.

ASO chce 1600zł za całość. Mój mechanik 300zł jesli przywioze części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

200 tys km to sporo. Wymieniać najlepiej komplet i przy okazji sprawdzić stan kół. Standardowo do wymiany idzie napinacz, łańcuch, ślizgi i uszczelki (szczególnie obudowy rozrządu). Łańcuch i ślizgi mogą być zamienniki, napinacz najlepiej oryginał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Auto jak w tytule. Przy przebiegu 199tyś zaczyna być słychać łancuch rozrządu tzn może było słychać wczesniej ale właściciel nie zwracał na to uwagi.

Czy to spory przebieg dla tego typu rozrządu w tym silniku? Od razu wymieniać czy można jeszcze jezdzić  jeśłi hałas nie przeszkadza?

Jeśli zdecydujemy się na wymianę to co oprócz łancucha trzeba wymienić jakies napinacze rolki itd? Na allegro jest cała masa zestawów od 290 do 900zl.

ASO chce 1600zł za całość. Mój mechanik 300zł jesli przywioze części.

Obawiam się że łańcuch do wymiany.

 

Na obecną chwilę łańcuchy rozrządu są elementem eksploatacyjnym. Szczególnie Opel.

 

Warto wymienić wcześniej, im większy luz łańcucha tym większe spustoszenie będzie robił pod obudową, może coś uratujesz z osprzętu - chociaż ja zawsze tak czy inaczej doradzam wymianę całości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Auto jak w tytule. Przy przebiegu 199tyś zaczyna być słychać łancuch rozrządu tzn może było słychać wczesniej ale właściciel nie zwracał na to uwagi.

Czy to spory przebieg dla tego typu rozrządu w tym silniku? 

Długo wytrzymał.

U teścia przy ok 110kkm był już zmieniony łańcuch z napinaczem (auto z salonu, nie od niemieckiego emerytowanego doktora...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jesteście zabawni, najlepiej z kołami ślizgi i Bóg wie co jeszcze.

Ja mam Corsę C 1.2 16V 75KM na łańcuchu kupiłem z nalotem 230kkm po chwili od zakupu padła UPG (auto było zagazowane od 30kkm, czyli 200 zrobiło na LPG).

Jako, że lubię mieć wszystko w autach na tip top to mówię sobie, odrazu rozrząd cały do wymiany bo przecież tak wszędzie piszą w internetach, kupiłem co trzeba, rozbieramy i tak:

koła - zero śladów zużycia

ślizgi- identyczne jak te nowe

napinacz- idealnie pracuje

łańcuch- i tu największa ciekawostka, powieszony na gwoździu stary obok nowego i co? Nowy dłuższy od starego o prawie 1 ogniwo!

Zaznaczam, że wszystkie części zakupione do wymiany to najlepsze dostępne na rynku zamienniki.

Oczywiście rozrząd stary wrócił do silnika a nowy do sklepu, zaznaczam też, że mi NIC nie stukało, a auto kupiłem od 1 właściciela wiec albo teoria ze przy ok. 200kkm to pada rozrząd jest naciągana, albo to o czym piszą w necie to ma już któryś raz z kolei te 200kkm nalotu.

Dodam jeszcze na zakończenie, że od tamtego czasu auto przejechało już kolejne 30kkm i nadal nic nie stuka.

Może u autora tematu lepiej najpierw rozebrać auto, a potem dokonać diagnozy zużytych podzespołów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jesteście zabawni, najlepiej z kołami ślizgi i Bóg wie co jeszcze.

Ja mam Corsę C 1.2 16V 75KM na łańcuchu kupiłem z nalotem 230kkm po chwili od zakupu padła UPG (auto było zagazowane od 30kkm, czyli 200 zrobiło na LPG).

 

 

Jestem przekonany, że rozrząd był już zmieniany, ale nie za Twojej kadencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Internet pęka w szwach od tematów grzechoczacego łańcucha w tym silniku ale Ty wielki specjalisto wiesz lepiej. EOT.

PS. Mam nadzieję że więcej nie zapytasz o nic na kaciku czy to Opla czy innym technicznym skoro wszystkie rozumy pozjadales!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Internet pęka w szwach od tematów grzechoczacego łańcucha w tym silniku ale Ty wielki specjalisto wiesz lepiej. EOT.

PS. Mam nadzieję że więcej nie zapytasz o nic na kaciku czy to Opla czy innym technicznym skoro wszystkie rozumy pozjadales!

Kiedys to  troche inaczej wygladalo, teraz robie wiecej posypanych rozrzadow na lancuchach niz na paskach np moje ulubione N47 a i opli malo nie ma, ze nie wspomne o 1,3 z fiata ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuzyn ok 5 lat temu kupił Astre II z tym silnikiem z przebiegiem ~70kkm, na dzień dobry łańcuch wymienił bo "grzechotał" na zimnym silniku.

masakra z tymi łańcuchami obecnie , kiedyś łańcuch był trwalszy od paska , teraz robią paski z teflonem co dłużej niż łańcuch wytrzymują 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masakra z tymi łańcuchami obecnie , kiedyś łańcuch był trwalszy od paska , teraz robią paski z teflonem co dłużej niż łańcuch wytrzymują 

 

dokładnie, osobiście wolę silnik na pasku. Raz że tańszy w wymianie, a dwa że łatwiej się go wymienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może u autora tematu lepiej najpierw rozebrać auto, a potem dokonać diagnozy zużytych podzespołów.

ja rozbierać silnika nie musze, łańcuch na pewno jest do zmiany więc i napinacz. Po odpaleniu auta wyraźnie słychać tarcie łancucha i to przez dobre kilka sekund. Potem śie scisza ale tez nie do końca. Pytaniem może być tylko czy te wszystkie dodatkowe koła trzeba kupować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.