Truecolor Napisano 16 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2016 Witam Auto jak w tytule. Przy przebiegu 199tyś zaczyna być słychać łancuch rozrządu tzn może było słychać wczesniej ale właściciel nie zwracał na to uwagi. Czy to spory przebieg dla tego typu rozrządu w tym silniku? Od razu wymieniać czy można jeszcze jezdzić jeśłi hałas nie przeszkadza? Jeśli zdecydujemy się na wymianę to co oprócz łancucha trzeba wymienić jakies napinacze rolki itd? Na allegro jest cała masa zestawów od 290 do 900zl. ASO chce 1600zł za całość. Mój mechanik 300zł jesli przywioze części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 16 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2016 200 tys km to sporo. Wymieniać najlepiej komplet i przy okazji sprawdzić stan kół. Standardowo do wymiany idzie napinacz, łańcuch, ślizgi i uszczelki (szczególnie obudowy rozrządu). Łańcuch i ślizgi mogą być zamienniki, napinacz najlepiej oryginał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 16 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2016 Witam Auto jak w tytule. Przy przebiegu 199tyś zaczyna być słychać łancuch rozrządu tzn może było słychać wczesniej ale właściciel nie zwracał na to uwagi. Czy to spory przebieg dla tego typu rozrządu w tym silniku? Od razu wymieniać czy można jeszcze jezdzić jeśłi hałas nie przeszkadza? Jeśli zdecydujemy się na wymianę to co oprócz łancucha trzeba wymienić jakies napinacze rolki itd? Na allegro jest cała masa zestawów od 290 do 900zl. ASO chce 1600zł za całość. Mój mechanik 300zł jesli przywioze części. Obawiam się że łańcuch do wymiany. Na obecną chwilę łańcuchy rozrządu są elementem eksploatacyjnym. Szczególnie Opel. Warto wymienić wcześniej, im większy luz łańcucha tym większe spustoszenie będzie robił pod obudową, może coś uratujesz z osprzętu - chociaż ja zawsze tak czy inaczej doradzam wymianę całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomcar Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 To w tym silniku procedura wymiany jest jakaś szczególnie skomplikowana w stosunku do podobnego silinika z Astry na pasku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Przy takim przebiegu zmieniłbym razem z kołami, tu jest taki zestaw: http://opelczesci.com.pl/pl/p/Rozrzad-zestaw-Astra-Corsa-Agila-Meriva-Tigra-B-1.0-1.2-1.4/1242 Wydaje mi się, że cena bardzo dobra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 To w tym silniku procedura wymiany jest jakaś szczególnie skomplikowana w stosunku do podobnego silinika z Astry na pasku ? Nie specjalnie - patrz załącznik. ESI-print.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 19 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2016 Witam Auto jak w tytule. Przy przebiegu 199tyś zaczyna być słychać łancuch rozrządu tzn może było słychać wczesniej ale właściciel nie zwracał na to uwagi. Czy to spory przebieg dla tego typu rozrządu w tym silniku? Długo wytrzymał. U teścia przy ok 110kkm był już zmieniony łańcuch z napinaczem (auto z salonu, nie od niemieckiego emerytowanego doktora...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 19 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2016 Ale jesteście zabawni, najlepiej z kołami ślizgi i Bóg wie co jeszcze. Ja mam Corsę C 1.2 16V 75KM na łańcuchu kupiłem z nalotem 230kkm po chwili od zakupu padła UPG (auto było zagazowane od 30kkm, czyli 200 zrobiło na LPG). Jako, że lubię mieć wszystko w autach na tip top to mówię sobie, odrazu rozrząd cały do wymiany bo przecież tak wszędzie piszą w internetach, kupiłem co trzeba, rozbieramy i tak: koła - zero śladów zużycia ślizgi- identyczne jak te nowe napinacz- idealnie pracuje łańcuch- i tu największa ciekawostka, powieszony na gwoździu stary obok nowego i co? Nowy dłuższy od starego o prawie 1 ogniwo! Zaznaczam, że wszystkie części zakupione do wymiany to najlepsze dostępne na rynku zamienniki. Oczywiście rozrząd stary wrócił do silnika a nowy do sklepu, zaznaczam też, że mi NIC nie stukało, a auto kupiłem od 1 właściciela wiec albo teoria ze przy ok. 200kkm to pada rozrząd jest naciągana, albo to o czym piszą w necie to ma już któryś raz z kolei te 200kkm nalotu. Dodam jeszcze na zakończenie, że od tamtego czasu auto przejechało już kolejne 30kkm i nadal nic nie stuka. Może u autora tematu lepiej najpierw rozebrać auto, a potem dokonać diagnozy zużytych podzespołów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 19 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2016 Ale jesteście zabawni, najlepiej z kołami ślizgi i Bóg wie co jeszcze. Ja mam Corsę C 1.2 16V 75KM na łańcuchu kupiłem z nalotem 230kkm po chwili od zakupu padła UPG (auto było zagazowane od 30kkm, czyli 200 zrobiło na LPG). Jestem przekonany, że rozrząd był już zmieniany, ale nie za Twojej kadencji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 19 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2016 O i to kolejna fajna opinia internetowa, zawsze ktoś zza monitora wie lepiej od właściciela, dla Ciebie wierz czy nie, lata mi to, właściciel nie robił przy aucie NIC oprócz olejów, opon i klocków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 19 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2016 To jeszcze napisz jakim cudem markowy i właściwie dobrany łańcuch może być dłuższy/bardziej rozciągnięty niż używany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 20 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 nie wiem, moze ori byl bardziej markowy, a ze nie wyciągnięty to jest jak jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 20 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 Internet pęka w szwach od tematów grzechoczacego łańcucha w tym silniku ale Ty wielki specjalisto wiesz lepiej. EOT. PS. Mam nadzieję że więcej nie zapytasz o nic na kaciku czy to Opla czy innym technicznym skoro wszystkie rozumy pozjadales! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 20 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 Weź się nie unoś, napisałem tylko o SWOICH doświadczeniach z silnikiem z rozrządem na łańcuchu ( oprócz malucha), co mam cię przeprosić, że nu e był zużyty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meenia Napisano 20 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 Internet pęka w szwach od tematów grzechoczacego łańcucha w tym silniku ale Ty wielki specjalisto wiesz lepiej. EOT. PS. Mam nadzieję że więcej nie zapytasz o nic na kaciku czy to Opla czy innym technicznym skoro wszystkie rozumy pozjadales! Kiedys to troche inaczej wygladalo, teraz robie wiecej posypanych rozrzadow na lancuchach niz na paskach np moje ulubione N47 a i opli malo nie ma, ze nie wspomne o 1,3 z fiata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 21 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2016 Kuzyn ok 5 lat temu kupił Astre II z tym silnikiem z przebiegiem ~70kkm, na dzień dobry łańcuch wymienił bo "grzechotał" na zimnym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 21 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2016 Kuzyn ok 5 lat temu kupił Astre II z tym silnikiem z przebiegiem ~70kkm, na dzień dobry łańcuch wymienił bo "grzechotał" na zimnym silniku. masakra z tymi łańcuchami obecnie , kiedyś łańcuch był trwalszy od paska , teraz robią paski z teflonem co dłużej niż łańcuch wytrzymują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 21 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2016 W moim Cruze 1.8 zalecają wymianę paska dopiero po 150 kkm. Prędzej padają koła zmiennych faz rozrządu niż pasek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 21 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2016 W moim Cruze 1.8 zalecają wymianę paska dopiero po 150 kkm. Prędzej padają koła zmiennych faz rozrządu niż pasek tak samo jest z paskiem teflonowym w silnikach jtdm , 150 tys km i wymiana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 21 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2016 masakra z tymi łańcuchami obecnie , kiedyś łańcuch był trwalszy od paska , teraz robią paski z teflonem co dłużej niż łańcuch wytrzymują dokładnie, osobiście wolę silnik na pasku. Raz że tańszy w wymianie, a dwa że łatwiej się go wymienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truecolor Napisano 22 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2016 Może u autora tematu lepiej najpierw rozebrać auto, a potem dokonać diagnozy zużytych podzespołów. ja rozbierać silnika nie musze, łańcuch na pewno jest do zmiany więc i napinacz. Po odpaleniu auta wyraźnie słychać tarcie łancucha i to przez dobre kilka sekund. Potem śie scisza ale tez nie do końca. Pytaniem może być tylko czy te wszystkie dodatkowe koła trzeba kupować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 22 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2016 to po co pytasz? A kupuj, przecież już wiesz co jest zużyte zza obudowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.