skrzatekMK Napisano 1 Marca 2016 Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 Cześć, Siostrze powiększa się rodzina i szwagier szuka większego auta. Z tego co wiem, to waha się pomiędzy Grand Sceniciem II phII 2.0 lub 2.0T, a Zafirą B 1.8 po lifcie, a Fordem C-Max (tylko jaki silnik?). W tego co wiem, to musi dobrze znosić LPG i być min z 2008 roku. Które z nich jest mniej awaryjne, lepiej wykonane i zabezpieczone przed rudą (Scenic to wiem, że ma ocynk - ale skuteczny?). Ewentualnie coś wspominał o Xsarze Picasso, ale siostrze się mało podoba. A może coś innego? Ktoś coś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 1 Marca 2016 Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 Zafira B nie bardzo do gazu sie nadaje ze wzgledu na brak hudrauliki zaworow. Regulacja poprzez wymiane szklanek. I na tym nie wolno oszczedzac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrzatekMK Napisano 1 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 @@51cent To tak jak w Fordzie Mondeo MKII. Też muszę co 20kkm jeździć na regulacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 1 Marca 2016 Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 Miałem Scenica II 2,0i 16V Pb+LPG z automatem i polecam to auto. Silnik stworzony pod LPG, moc wystarczająca, zabezpieczenie antykorozyjne bardzo dobre, mnóstwo schowków, wygodny w trasy, zręczny po mieście. Można też poszukać wersji Grand, a były takie również w wersji 5 osobowej, bagażnik wtedy ogromny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 1 Marca 2016 Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 @@51cent Dla niektorych jest to problem bo dodatkowy koszt, a mialo byc tanio na lpg... To tak jak w Fordzie Mondeo MKII. Też muszę co 20kkm jeździć na regulacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
62545tomasz Napisano 1 Marca 2016 Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 @@51cent To tak jak w Fordzie Mondeo MKII. Też muszę co 20kkm jeździć na regulacje. mam mondeo mk2 1997 1.8 ani razu nic nie regulowano, na gazie przejechane prawie 100 000 km i nic... mozesz rozwinac co u Ciebie jest nie tak? ja mam JUST BRC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MavGT Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 mam mondeo mk2 1997 1.8 ani razu nic nie regulowano, na gazie przejechane prawie 100 000 km i nic... mozesz rozwinac co u Ciebie jest nie tak? ja mam JUST BRC W Mondeo mk2 były silniki z hydrauliczna regulacja luzu zaworowego (silniki silvertop) i z regulacją mechaniczną (blacktop). Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrzatekMK Napisano 2 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 regulacją mechaniczną (blacktop). Dokładnie taką wersję mam i ja. I na gazie podobno szklanki się wydłużają (od wyższej temperatury) i przez to zmniejsza się luz zaworowy co może skutkować nie zamykaniem się do końca zaworu i wypalaniem gniazd. Ile w tym prawdy, ale 200 zł za kontrolę i ewentualną regulację to nie majątek. Ale to nie o tym ten wątek. Szwagier jednak chyba się skusi na Grand Scenica. Martwi się tylko ogólną opinią odnośnie elektroniki w tych autach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 Dokładnie taką wersję mam i ja. I na gazie podobno szklanki się wydłużają (od wyższej temperatury) i przez to zmniejsza się luz zaworowy co może skutkować nie zamykaniem się do końca zaworu i wypalaniem gniazd. Ile w tym prawdy, ale 200 zł za kontrolę i ewentualną regulację to nie majątek. Ale to nie o tym ten wątek. Szwagier jednak chyba się skusi na Grand Scenica. Martwi się tylko ogólną opinią odnośnie elektroniki w tych autach. Ale teoria, nie ma co... :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrzatekMK Napisano 2 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 Ale teoria, nie ma co... :D Teoria do czego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 Teoria do czego? trochę zamieszałeś z tą teorią, masz regulację za pomocą śrub więc regulacja jest tania i prosta. Tam gdzie reguluje się za pomocą szklanek koszty mocno rosną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrzatekMK Napisano 2 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 trochę zamieszałeś z tą teorią, masz regulację za pomocą śrub więc regulacja jest tania i prosta. Tam gdzie reguluje się za pomocą szklanek koszty mocno rosną Nie ważne, nie to jest tematem tego wątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 3 Marca 2016 Udostępnij Napisano 3 Marca 2016 Szwagier jednak chyba się skusi na Grand Scenica. Martwi się tylko ogólną opinią odnośnie elektroniki w tych autach. Jak nie kupi przystanku, to nie ma się co martwić. U mnie przez prawie 3 lata były tylko 2 problemy: słaby kontakt wtyczki pod fotelem kierowcy (niektórzy wywalają wtyczkę i lutują przewody, ale trzeba do tego wyjąć fotel) i często przepalające się żarówki pozycyjne przednie (halogenowe pierdółki H6W). Aaaaa, no i najważniejsze: hamulec postojowy elektryczny. W krótkim Scenicu można wymienić same linki jak się zatrą. W Grandzie wymienia się całe ustrojstwo, a to trochę kosztuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrzatekMK Napisano 4 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 W Grandzie wymienia się całe ustrojstwo, a to trochę kosztuje. Myślisz o tym: http://allegro.pl/renault-scenic-ii-grand-hamulec-recznyautomatyczny-i6012529995.html ? często przepalające się żarówki pozycyjne przednie (halogenowe pierdółki H6W) Ale nie trzeba wyjmować klosza, aby wymienić żarówki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 4 Marca 2016 Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 Ale nie trzeba wyjmować klosza, aby wymienić żarówki? Nie trzeba. Wymiana trochę problematyczna, ale nie aż tak jak piszą. Skoro ja potrafiłem wymienić to każdy wymieni . Ewentualnie jak się przepalą to kupić ledy i zapomnieć o temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 5 Marca 2016 Udostępnij Napisano 5 Marca 2016 Niestety w Scenicu dostęp do lamp przednich (które trudno zdemontować) w celu wymiany żarówki jest fatalny. Jeszcze do prawej po wyjęciu rurki do napełniania spryskiwacza jest jako tako, tak do lewej zawsze wyjmowałem akumulator. Za to teraz w S-Maxie (i w służbowym Focusie) bajka - 2 śrubki i cały reflektor w rękach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 11 Marca 2016 Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 Jak nie kupi przystanku, to nie ma się co martwić. U mnie przez prawie 3 lata były tylko 2 problemy: słaby kontakt wtyczki pod fotelem kierowcy (niektórzy wywalają wtyczkę i lutują przewody, ale trzeba do tego wyjąć fotel) i często przepalające się żarówki pozycyjne przednie (halogenowe pierdółki H6W). Aaaaa, no i najważniejsze: hamulec postojowy elektryczny. W krótkim Scenicu można wymienić same linki jak się zatrą. W Grandzie wymienia się całe ustrojstwo, a to trochę kosztuje. Wlasnie z tym hamulcem postojowym to nie da sie tego wymienic na klasyczny reczny? Cos mi sie obilo o uszy ze byly jakies wersje bez tego elektrycznego ustrojstwa ale nie wiem czy to prawda, a po drugie czy przekladka jest mozliwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 11 Marca 2016 Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 w cmaxie szału z miejscem nie ma chyba że robimy z tyłu dwa fotele ale wtedy bagażnik jest znacznie mniejszy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 11 Marca 2016 Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 ale 200 zł za kontrolę i ewentualną regulację to nie majątek. zależy ile kto jeździ rocznie , bo co 20 tys regulować to często Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 11 Marca 2016 Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 Wlasnie z tym hamulcem postojowym to nie da sie tego wymienic na klasyczny reczny? Cos mi sie obilo o uszy ze byly jakies wersje bez tego elektrycznego ustrojstwa ale nie wiem czy to prawda, a po drugie czy przekladka jest mozliwa?Elektryczny reczny mozesz wylaczyc i wlaczac tylko jak Ci potrzebny. Wiec mozna zalomniec o nim.LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 11 Marca 2016 Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 Elektryczny reczny mozesz wylaczyc i wlaczac tylko jak Ci potrzebny. Wiec mozna zalomniec o nim. LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES Pod warunkiem że w kompie włączona jest opcja "kraj z zimnym klimatem". Jak jest wyłączona to elektryczny zaciąga się samodzielnie po zgaszeniu silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 11 Marca 2016 Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 Pod warunkiem że w kompie włączona jest opcja "kraj z zimnym klimatem". Jak jest wyłączona to elektryczny zaciąga się samodzielnie po zgaszeniu silnika. I nie da się tego wyłączyć nawet w ASO? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 11 Marca 2016 Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 Pod warunkiem że w kompie włączona jest opcja "kraj z zimnym klimatem". Jak jest wyłączona to elektryczny zaciąga się samodzielnie po zgaszeniu silnika. O tym wlasnie mowie. Mam ta opcje wlaczona u siebie bo za duzo jezdzilem po miescie i draznilo nieco wiec teraz ja rzadze LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 11 Marca 2016 Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 I nie da się tego wyłączyć nawet w ASO?Da sie bez problemu majac komputer.LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 11 Marca 2016 Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 Da sie bez problemu majac komputer. LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES Czyli nie ma problemu z hamulcem bo można go dezaktywować w każdej wersji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 11 Marca 2016 Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 Czyli nie ma problemu z hamulcem bo można go dezaktywować w każdej wersji.Tak. LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 11 Marca 2016 Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 zależy ile kto jeździ rocznie , bo co 20 tys regulować to często można i co 10kkm, albo czemu nie co 5kkm ? cmax z podpisu ma 100kkm na gazie i ani razu regulacji nie robiłem co ok 50-60kkm robię kontrolę i jest OK nawet ford w serwisówce zaleca co 60kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 11 Marca 2016 Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 Zafira B nie bardzo do gazu sie nadaje ze wzgledu na brak hudrauliki zaworow. Regulacja poprzez wymiane szklanek. I na tym nie wolno oszczedzac Jakieś racjonalne wytłumaczenie teorii wg której jazda na LPG zmusza do częstej regulacji luzu? Wg mnie to jeden z mitów wokół LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 11 Marca 2016 Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 Jakieś racjonalne wytłumaczenie teorii wg której jazda na LPG zmusza do częstej regulacji luzu? Wg mnie to jeden z mitów wokół LPG. IMO mit z czasów IIgen montowanych do nowoczesnych silników Oczywiście trzeba mieć na uwadze że luz będzie trzeba szybciej regulować ale co to za koszt ? nie wiem jak zafira, ale ford znosi gaz całkiem nieźle wracając do tematu, nie wiem jak z zabezpieczeniem antykorozyjnym w GM, ale ford mistrzem nie jest mój 11latek ma już oznaki korozji, choc głównie tam gdzie coś było wcześniej robione minus forda to drogie w serwisowaniu zawieszenie (wieleowahacz) plusem fajny elastyczny silnik, dobre prowadzenie zafira jest chyba największa z tej trójki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 11 Marca 2016 Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 Jakieś racjonalne wytłumaczenie teorii wg której jazda na LPG zmusza do częstej regulacji luzu? Wg mnie to jeden z mitów wokół LPG. Zapytaj kolegi ZUBERTO albo WSZIM, oboje maja, mieli astre z silnikiem 1.6 gdzie regulacja zaworow byla szklankami i jak szybko przy lpg zmniejszal sie luz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sei08 Napisano 12 Marca 2016 Udostępnij Napisano 12 Marca 2016 Czyli nie ma problemu z hamulcem bo można go dezaktywować w każdej wersji.Ponad 8 lat jeżdżę scenikiem. Hamulec zaciąga się automatycznie i nigdy do tej pory nie miał żadnej awarii. Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qtik1 Napisano 13 Marca 2016 Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 W grandzie nie trzeba wymieniać całego układu hamulca ręcznego. Są zakłady reanimujace padające hamulce, a w szczególności linki. Ostatnio naprawialem ten element i dorobiebiw linek wraz ich wymiana wyniosło mnie 250 PLN. Tak więc nie taki diabeł straszny jak go malują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cendra Napisano 13 Marca 2016 Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Scenica miałem 10 lat i raz miałem problem z hamulcem, jak padł aku to zapisał się błąd hamulca ręcznego, naładowanie aku i usunięcie błędu pomogło. Zdarzają się usterki ale to na pewno nie jest nagminne, zresztą, można wyłączyć jego automatyczne działanie i wtedy Ty rządzisz kiedy ma działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Kupić Zafirę I z pakietem OPC z silnikiem 1,8 122KM lub 2.0 wrzucić LPG i cieszyć się tanią jazdą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.