Seth Napisano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2016 Najpierw opis zagadnienia, potem pytanie. Jadę sobie na wysokim biegu (4 lub 5) i dość nagle pojawia się potrzeba hamowania (pomarańczowe, pieszy itp itd). Nie ma czasu na redukcję, jest jedynie czas na sprzęgło + hamulec. Stojąc staram się zbić biegi do 1 i dupa. O ile o jeden w dół się to udaje, to kolejne zbicia nie przynoszą efektu, mogę sobie deptać do woli. Po jakimś (dużo za długim) czasie idzie osiągnąć upragnioną 1, ale przez ten czas stoję jak ten baran machając kopytem i wstrzymuję ruch. Pytanie: czy to w motocyklach norma? Czy może małe chińskie główki jednak niedostatecznie dobrze skopiowały dobre silniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2016 Czy dzieje się tak na ciepły i zimnym silniku? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomrad Napisano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2016 W moim każde depnięcie to bieg niżej,nawet na postoju. Z tego wnioskuję że raczej coś z Twoim sprzętem nie halo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2016 Nowy? Stary? Jaki motocykl? Jaki przebieg? W moim 21latku czasami mi sie zawiesi skrzynia, ale wystarczy lekko odpuścić sprzęgło żeby zaczął lekko ciagnąć i zaraz znowu daje sie zbijać znowu biegi w dół Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2016 Nowy? Stary? Jaki motocykl? Jaki przebieg? W moim 21latku czasami mi sie zawiesi skrzynia, ale wystarczy lekko odpuścić sprzęgło żeby zaczął lekko ciagnąć i zaraz znowu daje sie zbijać znowu biegi w dół Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk albo przegazowqc. latwiej sie zmienia biegi jak wcisniwesz sprzeglo i dodasz troche gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2016 Najpierw opis zagadnienia, potem pytanie. Jadę sobie na wysokim biegu (4 lub 5) i dość nagle pojawia się potrzeba hamowania (pomarańczowe, pieszy itp itd). Nie ma czasu na redukcję, jest jedynie czas na sprzęgło + hamulec. Stojąc staram się zbić biegi do 1 i dupa. O ile o jeden w dół się to udaje, to kolejne zbicia nie przynoszą efektu, mogę sobie deptać do woli. Po jakimś (dużo za długim) czasie idzie osiągnąć upragnioną 1, ale przez ten czas stoję jak ten baran machając kopytem i wstrzymuję ruch. Pytanie: czy to w motocyklach norma? Czy może małe chińskie główki jednak niedostatecznie dobrze skopiowały dobre silniki? norma moze nie, ale nic niezywklego:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 20 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2016 To nowa chińszczyzna jest i obie takie sytuacje miałem na ciepłym silniku. Dzięki za sugestie, spróbuję następnym razem pomanewrować sprzęgłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2016 Co kupiles? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2016 albo przegazowqc. latwiej sie zmienia biegi jak wcisniwesz sprzeglo i dodasz troche gazuMa postoju wlaszcza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 21 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2016 Najpierw opis zagadnienia, potem pytanie. Jadę sobie na wysokim biegu (4 lub 5) i dość nagle pojawia się potrzeba hamowania (pomarańczowe, pieszy itp itd). Nie ma czasu na redukcję, jest jedynie czas na sprzęgło + hamulec. Stojąc staram się zbić biegi do 1 i dupa. O ile o jeden w dół się to udaje, to kolejne zbicia nie przynoszą efektu, mogę sobie deptać do woli. Po jakimś (dużo za długim) czasie idzie osiągnąć upragnioną 1, ale przez ten czas stoję jak ten baran machając kopytem i wstrzymuję ruch. Pytanie: czy to w motocyklach norma? Czy może małe chińskie główki jednak niedostatecznie dobrze skopiowały dobre silniki? raczej norma jak już ktoś napisał, wystarczy trochę puściić sprzęgło i nacisnąć z powrotem wariant drugi kupić nowe BMW z asystentem zmiany biegów. zmienia w dół bez użycia sprzegła, tak że można hamulec nie uzywać, tylko silnikiem hamować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 21 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2016 Najpierw opis zagadnienia, potem pytanie. Jadę sobie na wysokim biegu (4 lub 5) i dość nagle pojawia się potrzeba hamowania (pomarańczowe, pieszy itp itd). Nie ma czasu na redukcję, jest jedynie czas na sprzęgło + hamulec. Stojąc staram się zbić biegi do 1 i dupa. O ile o jeden w dół się to udaje, to kolejne zbicia nie przynoszą efektu, mogę sobie deptać do woli. Po jakimś (dużo za długim) czasie idzie osiągnąć upragnioną 1, ale przez ten czas stoję jak ten baran machając kopytem i wstrzymuję ruch. Pytanie: czy to w motocyklach norma? Czy może małe chińskie główki jednak niedostatecznie dobrze skopiowały dobre silniki? 1. Czasem tak się dzieje - u mnie wyraźnie bardziej "klei" sprzęgło jak silnik ma powyżej temperatury zał. wentylatora. Hint - oprzyj się na prawej nodze, lewą mieszaj dźwignią jednocześnie odrobinę ruszając motocyklem (odpychając prawą nogą) do przodu lub do tyłu. 2. Wyrób sobie nawyk zwalniania z jednoczesną redukcją - im prędzej zaczniesz ćwiczyć, tym prędzej ręce, nogi będą chodzić jak automat. I redukcję zaczyna noga. Opierasz nogę na dźwigni, lekko naciskasz, zęby dają opór, i teraz {sprzęgło, nacisk nogi+międzygaz]. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 21 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2016 Co kupiles? Rometa RXC. Na tym przynajmniej nie wyglądam jak na psie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 21 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2016 2. Wyrób sobie nawyk zwalniania z jednoczesną redukcją - im prędzej zaczniesz ćwiczyć, tym prędzej ręce, nogi będą chodzić jak automat.I redukcję zaczyna noga. Opierasz nogę na dźwigni, lekko naciskasz, zęby dają opór, i teraz {sprzęgło, nacisk nogi+międzygaz].W sytuacji nagłego hamowania o której pisałem nie ma absolutnie czasu na klasyczną redukcję. Normalnie hamuję silnikiem redukując z przegazowaniem i to działa jak należy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 21 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2016 1. Czasem tak się dzieje - u mnie wyraźnie bardziej "klei" sprzęgło jak silnik ma powyżej temperatury zał. wentylatora. Hint - oprzyj się na prawej nodze, lewą mieszaj dźwignią jednocześnie odrobinę ruszając motocyklem (odpychając prawą nogą) do przodu lub do tyłu. 2. Wyrób sobie nawyk zwalniania z jednoczesną redukcją - im prędzej zaczniesz ćwiczyć, tym prędzej ręce, nogi będą chodzić jak automat. I redukcję zaczyna noga. Opierasz nogę na dźwigni, lekko naciskasz, zęby dają opór, i teraz {sprzęgło, nacisk nogi+międzygaz]. ad 1 to ma sens tylko jak silnik jest wyłączony i chcesz moto przetoczyć a potem wbić bieg (jak masz np. mało stabilną stopkę) - dla pewności. normalnie w ruchu ulicznym, czy na swiatlach itp. nie ma na to miejsca ani czasu. wystarczy wtedy lekko pociągnąć sprzęgłem na chwilę i zbijać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 21 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2016 Rometa RXC. Na tym przynajmniej nie wyglądam jak na psie. w moim romku caffe nie ma problemu z mieszaniem biegami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 21 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2016 Widocznie to jakaś lepsiejsza chińszczyzna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 22 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2016 Ta sama, moim zdaniem albo musisz jeszcze troche pojezdzic i musi sie dotrzec albo robisz cos nie tak, albo cos masz ze skrzynia i trzeba by na serwis jechac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 22 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2016 To zachowanie jest normalne - czytaj: zdarza się i raczej nie powinno być powodem natychmiastowej wizyty w serwisie. Generalnie z zatrzymaniem się z niezbitymi biegami jest zawsze problem - bo trzeba się męczyć i zbijać, co się nie zawsze udaje. Poza tym, wykonując hamowanie - tym bardziej zbliżone do awaryjnego - wzrasta niebezpieczeństwo, że ktoś z tyłu nie da rady wyhamować. I teraz, motocyklem z niezbitymi biegami nigdzie nie pojedziesz. A jeśli masz zapięta jedynkę to istnieje jakaś szansa, że można będzie jakoś uciec razem z maszyną. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2016 żeby zębatki zaskoczyły potrzebny jest choćby minimalny ruch, a skoro skrzynia stoi to jak ma się bieg wbić ? Wystarczy, że przetoczysz moto w przód lub w tył kilka cm i to powinno wystarczyć aha i przypominam, że skrzynie motocyklowe nie są synchronizowane dlatego w większości nie szkodzi im zmiana bez sprzęgła (tzn prawie ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2016 skrzynie motocyklowe nie są synchronizowane dlatego w większości nie szkodzi im zmiana bez sprzęgła (tzn prawie ) A gdyby były synchronizowane to zmiana bez sprzęgła by im szkodziła bardziej niż tym niesynchronizowanym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2016 A gdyby były synchronizowane to zmiana bez sprzęgła by im szkodziła bardziej niż tym niesynchronizowanym Byłoby tak jak w samochodzie - spróbuj zmienić bieg bez sprzęgła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2016 Byłoby tak jak w samochodzie - spróbuj zmienić bieg bez sprzęgła zmienialem w 125P jak mi sprzeglo sie zerwalo z uwiezi... Wszystko kwestia wyczucia skrzyni i wlasciwego operowania lewarkiem i gazem Zupelnie jak w motocyklu tylko margines obrotow znacznie mniejszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2016 żeby zębatki zaskoczyły potrzebny jest choćby minimalny ruch, a skoro skrzynia stoi to jak ma się bieg wbić ? Wystarczy, że przetoczysz moto w przód lub w tył kilka cm i to powinno wystarczyć rozumiem ze wg ciebie toczenie motocykla z pracujacym silnikiem i wcisnietym sprzeglem ruszy skrzynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2016 rozumiem ze wg ciebie toczenie motocykla z pracujacym silnikiem i wcisnietym sprzeglem ruszy skrzynie jeden wałek ruszy poza tym mokre sprzęgło ciągnie tyci non stop ale nadal nie rozumiem, po co przepychać pracujące 250 kg, zamiast lekko pociągnąć sprzęgłem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2016 jeden wałek ruszy poza tym mokre sprzęgło ciągnie tyci non stop ale nadal nie rozumiem, po co przepychać pracujące 250 kg, zamiast lekko pociągnąć sprzęgłem... nie wiem, ja pisalem zeby lekko dygnac klamka sprzegla zeby zaczal ciagnac i zaraz bedzie znowu mozna zrzucac biegi... a co do 'wałek ruszy' - w moim staruszku czasami nie wystarczy zeby lekko zaczal ciagnac tylko musze niemal ruszyc z miejsca zeby sie kly dobrze zapiely i pozwolil mi dalej zbijac biegi wiec takie 'przetaczanie' motocykla na sprzegle wogole do mnie nie przemawia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2016 Oczywiście że ruszy "jeden wałek" i oczywiście że można delikatnie popuścić sprzęgło = ale taka porada ze sprzęgłem dla kogoś kto ma z tym problem nie jest chyba wskazana, bo dla nas może się to wydawać normalne, a dla kogoś kto jeździ pierwszy sezon może to być nie koniecznie bezpieczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2016 niekoniecznie bezpieczne jest przepychanie z "palców" ciężki motocykl jak stoisz np pod górkę lekkie puknięcie sprzęgłem, jest dużo łatwiejsze i szybsze... kwestia wyrobienia sobie nawyku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2016 niekoniecznie bezpieczne jest przepychanie z "palców" ciężki motocykl jak stoisz np pod górkę lekkie puknięcie sprzęgłem, jest dużo łatwiejsze i szybsze... kwestia wyrobienia sobie nawyku. Romet rxc to faktycznie ciężki motocykl Jak dla mnie to pytający może jeździć nawet na luzie Pierdziele te nasze/wasze dywagacje na tym forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2016 Romet rxc to faktycznie ciężki motocykl Jak dla mnie to pytający może jeździć nawet na luzie Pierdziele te nasze/wasze dywagacje na tym forum Romet RXC może ważyć i 50 kg. jeśli kierownik ma 160 cm w kapeluszu - stoi na palcach jak się podpiera. powodzenia wtedy w skutecznym pchaniu zwłaszcza jak jest jakaś studzienka itp jazda na luzie jest niezalecana z wielu powodów - można dywagować na ten temat Również pierdzelimy Twoje dywagacje Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalkl1 Napisano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2016 Może weź lekko linke że sprzęgła podciagnij. Nie za dużo i sprawdź efekty... Masz pewnie śruby przy klamce. Zapamiętaj o ile ja naciagles. Jak nie przyniesie żadnego efektu to wróć do poprzedniego stanu i kp.binuj dalej. Czasami trzeba lekko a czasami i z 10mm podciągnąć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 25 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2016 Na razie jeszcze się nie zdarzyła taka sytuacja po raz kolejny. Delikatne puszczenie sprzęgła to dla mnie żaden problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2016 Po 1 to opisany sposób wytracania prędkości (sprzęgło + hamulec) świadczy o niskim doświadczeniu kierującego i przede wszystkim należy to poćwiczyć. Po 2 to opisane zjawisko jest w motocyklu absolutnie normalne. Jeśli już dojdzie do zatrzymania pojazdu na wysokim biegu należy przy zbijaniu biegów delikatnie popuszczać sprzęgło, aż do momentu "załapania", ew. delikatnie przetoczyć motocykl przód/tył. W markowych motocyklach i odpowiednich umiejętnościach najlepiej zmieniać biegi góra/dół bez sprzęgła i sytuacjach nagłego hamowania, dynamicznie redukować biegi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.