cesarz Napisano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2016 Na 11k kilometrów przejechanych musze dolać ok 1 litr. Może trochę mniej. Norma - czy raczej coś jest nie tak? Mechanik mówi że narazie nie ma co szukać dziury w całym. W internetach piszą że nie powinien brać praktycznie nic. To kto ma rację? Nie dymi nie kopci, moc ma, nic się nie dzieje ogólnie. Dodam że 90% jeżdze poza miastem - z tego 80% krajówki (z prędkościami ~110 mniej więcej) reszta autostrada (przepisowo 140). Dodam że Olej Catrol Edge 5w30 - wcześniej miałem Motul 8100 i mniej więcej podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2016 Ja bym sie nie martwił, bo to śladowe ilosci na takie przebiegi. Sam w jtd dolewałem jakieś 0,5l na niecałe 10kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzidzia Napisano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2016 na 15k - nic nie dolewam. Przebieg 230. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2016 Ja bym się nie martwił, bo co z tym zrobisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2016 Może coś tam remontować ale przy takim poborze to chyba bez sensu, chyba, że są wycieki. Ja bym olej częściej wymieniał-tak co 10kkm i obyło by się bez dolewek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2016 W internetach piszą że nie powinien brać praktycznie nic. To kto ma rację? internety mają rację , taki pobór oleju przez jtd jest ogromny , prawdopodobnie turbina wciąga olej , ja tyle to w jtd z nalotem 320 tys km nie dolewam co 15 tys km , co najwyżej dolewam 500 ml Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kokosz Napisano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2016 Nic się nie martw, jest w normie. Moja raz brała (dolewałem około 500ml) a raz nie na 15kkm a przebieg niecałe 200kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2016 W jtd, i jtdm między wymianami nic nie dolewałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2016 W jtd, i jtdm między wymianami nic nie dolewałem. mam takie same doświadczenia, przerobiłem : -alfa 156 multijet 16v - po zregenerowaniu turbiny 0 dolewek co 15 tys (240 tys km przebieg przy sprzedaży ) -146 jtd - zero dolewek (260 tys km ) -bravo II 2.0 multijet 16v - zero dolewek (66 tys km) -stilo jtd - 500ml co 15 tys , turbina lma lekki luz na wirniku niestety , no ale ma juz prawo (320 tys km ) styl jazdy w przedziale 2000rpm - 4000rpm , lubię na rozgrzanym silniku deptać , wyznaje zasadę : diesel musi dostać w palnik , żeby się nie zamulił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 26 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2016 No właśnie ciekawe - bo mechanik znany i szanowany we wro od fiatów mówi że nic nadzwyczajnego to to nie jest. Też stawia na turbine -> ale twierdzi że nie ma sensu jej wyciągać w tym momencie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2016 bo jak jtd bierze olej to zazwyczaj winna turbina , skoro tak to jeździj , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2016 Teraz mam hOpla z jtdm pod maska i dpfem i też zero dolewek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2016 Teraz mam hOpla z jtdm pod maska i dpfem i też zero dolewek. Bo dzięki DPFowi masz automatyczny dozownik oleju ale napędowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 27 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2016 Ja też mam DPF - ale nawet jak nie wiem kiedy sie wypala bo trasa jest nonstop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2016 Przecież w silniku z turbo takie zużycie oleju jest całkiem normalne. Ja w jednym samochodzie dolewalem olej razem z tankowaniem. I takim zużyciem można się przejmować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2016 290kkm i nic nie dolewam, olej ropą nie śmierdzi po 15 kkm, sączy się natomiast zapewne z turbiny oraz gumy intercoolera, bo skrzynia jest trochę upaćkana ale też mechanicy mówią żeby nic z tym nie robić, śladów w garażu nie zostawia a przy sprzątaniu auta przecieram ile mogę skrzynię bo mnie to trochę drażni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2016 Przecież w silniku z turbo takie zużycie oleju jest całkiem normalne. nie miałeś jtd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2016 Miałem. I od wymiany do wymiany w zależności od stylu jazdy zjadał mniej lub więcej. Raz na ponad 100k km trzeba było dolać. Zawsze przy wymianie olej zalewany na full. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2016 Bo dzięki DPFowi masz automatyczny dozownik oleju ale napędowego. Wiem kiedy DPF się wypala, i stan oleju od wymiany do wymiany się utrzymuje na takim samym poziomie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 30 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2016 Na 11k kilometrów przejechanych musze dolać ok 1 litr. Może trochę mniej. Norma - czy raczej coś jest nie tak? Mechanik mówi że narazie nie ma co szukać dziury w całym. W internetach piszą że nie powinien brać praktycznie nic. To kto ma rację? Nie dymi nie kopci, moc ma, nic się nie dzieje ogólnie. Dodam że 90% jeżdze poza miastem - z tego 80% krajówki (z prędkościami ~110 mniej więcej) reszta autostrada (przepisowo 140). Dodam że Olej Catrol Edge 5w30 - wcześniej miałem Motul 8100 i mniej więcej podobnie. Miałem ten silnik i nie wypijał praktycznie nic - znaczy na taki przebieg ok. 8tys (tyle robiłem rocznie, praktycznie samo miasto i raczej mało delikatna jazda) wypijał z 200-300ml. Także litr to trochę dużo, choć jeśli auto jeżdżone dużo z wysokimi prędkościami (w sensie 150+), to nie ma problemu. Pytanie jeszcze, czy ubywa oleju jednostajnie podczas eksploatacji, czy na początku nie pije nic, a pod koniec resursu międzyprzeglądowego zaczyna go ubywać? No i jak często wymieniasz olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 1 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2016 Wlasnie raczej zaczyna go ubywac pod koniec intrwalu wymiany. A wymieniam zawsze co 10-12 tysiecy kilometrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 2 Maja 2016 Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 Wlasnie raczej zaczyna go ubywac pod koniec intrwalu wymiany. A wymieniam zawsze co 10-12 tysiecy kilometrów. Mój mechanik tłumaczył mi, że dzieje się tak z powodu stopniowej utraty właściwiści przez olej - robi się coraz rzadszy. Wychodzi na to, że powoli kończą Ci się jakieś uszczelnienia i olej się przesącza. Pewnie tak, jak piszą koledzy kończy się turbo. Póki co nie ruszaj, jak zacznie znukać więcej, to się zacznij martwić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 2 Maja 2016 Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 Mój mechanik tłumaczył mi, że dzieje się tak z powodu stopniowej utraty właściwiści przez olej - robi się coraz rzadszy. Wychodzi na to, że powoli kończą Ci się jakieś uszczelnienia i olej się przesącza. Pewnie tak, jak piszą koledzy kończy się turbo. Póki co nie ruszaj, jak zacznie znukać więcej, to się zacznij martwić. Przejdź na prawdziwy syntetyk 5w30-nie rozlewaną w Polsce namiaskę hydrokrakowanego rozlewanego w trzebienii klajstrola co po 7tys jest już tak zjechany wiskozator lepkości w nim, że robi się 5w15 gdzieś., a x-cess też jest na bazie HC+ 10% estrów, podobnie x-clean, x-max iprawie cała seria x- z motula. Genialny olej x-lite 0w30-PAO/Estry zabiła ekologia. Spróbuj oleju na bazie GTL lub PAO-schell 5w30 profesional, Millers 5w30 EE longlife C3-wtedy 20tys wytrzyma, na schellu z 12-13tys.A jeżeli turbo zużyte lekko to tylko wymiana, ale takie zużycie jeszcze klajstrola co mi do 1.4.16v fabii IIFL lali to norma.-Noak(Odparowalność tego oleju jest 2 razy większa niż ww. A na przyszłoś do turbo w dieslu lepsze 0w40 niż jakiekolwiek 5w30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.