Skocz do zawartości

ford focus - zawieszenie


exor

Rekomendowane odpowiedzi

Temat mało specjalistyczny, więc daję tutaj.

Chodzi mi o to, że w wielu miejscach gdzie omawiają to auto (focus) zachwycają się zawieszeniem.

Że niby takie super i w ogóle.

A jak to jest w innych kompaktach (nie wiem- jakieś golfy, astry i inne ceedy) -- czy tam jest gorzej?

 

Ktoś z was ma porównanie jak inne auta z tego segmentu się prowadzą?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale mówisz o nowych generacjach ? Bo wg mnie to już jedynie powielana opinia z wprowadzenia Focusa na rynek. Rzeczywiście Focus pierwszej generacji miał najlepsze zawieszenie ze wszystkich kompaktów i prowadził się znacznie lepiej niż inne auta tego segmentu. Natomiast nowe modele - wg mnie absolutna czołówka prowadzenia to Golf i Astra, później Ford. Nie wiem jak japończyki, bo zbyt wieloma nie jeździłem, żeby się wypowiadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praca zawieszenia w Astrze IV i V nie zrobiła na mnie spektakularnego wrażenia, zresztą między jedną a drugą generacją wielkich różnic w zawieszeniu nie ma :ok:

 

Uogólniając, można powiedzieć że każdy kompakt z zawieszeniem wielowahaczowym będzie prowadził się fajnie.

 

Kiedyś mama jak kupiła nową Astrę H to miałem akurat Civica V generacji, różnica między autami 12 lat i ten star Civ prowadził się o wiele lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praca zawieszenia w Astrze IV i V nie zrobiła na mnie spektakularnego wrażenia, zresztą między jedną a drugą generacją wielkich różnic w zawieszeniu nie ma :ok:

 

Uogólniając, można powiedzieć że każdy kompakt z zawieszeniem wielowahaczowym będzie prowadził się fajnie.

 

Kiedyś mama jak kupiła nową Astrę H to miałem akurat Civica V generacji, różnica między autami 12 lat i ten star Civ prowadził się o wiele lepiej.

Astra H ma belkę na tyle, zależy co kto oczekuje od wozu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat mało specjalistyczny, więc daję tutaj.

Chodzi mi o to, że w wielu miejscach gdzie omawiają to auto (focus) zachwycają się zawieszeniem.

Że niby takie super i w ogóle.

A jak to jest w innych kompaktach (nie wiem- jakieś golfy, astry i inne ceedy) -- czy tam jest gorzej?

 

Ktoś z was ma porównanie jak inne auta z tego segmentu się prowadzą?

Według mnie najlepiej prowadzącym się kompaktem pod koniec lat 90-tych było BMW e36 Compact, w następnej kolejności Focus 1 i Fiat Bravo. W następnych latach najlepiej prowadziło się BMW e46 Compact, Mazda 3, później Focus 2 z zawieszeniem Mazdy, Golf V. W jeszcze młodszych autach BMW 1er. Ople w moim porównaniu zawsze wypadały kiepsko, poniżej średniej, Kia/Hyundai mają zbyt gumowate zawiasy, Hondy nie są złe, ale układ kierowniczy jakiś taki długi. Zapomniałem z dobrych dodać Alfę 147, która zachowuje się na podobnym poziomie z Mazdą 3 i Focusem 2, ale ma zupełnie inną charakterystykę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat mało specjalistyczny, więc daję tutaj.

Chodzi mi o to, że w wielu miejscach gdzie omawiają to auto (focus) zachwycają się zawieszeniem.

Że niby takie super i w ogóle.

A jak to jest w innych kompaktach (nie wiem- jakieś golfy, astry i inne ceedy) -- czy tam jest gorzej?

 

Ktoś z was ma porównanie jak inne auta z tego segmentu się prowadzą?

 

Zawieszenie w Focusie MK1 jest super, nie wiem jak w następnych.

Wielowahacz z tyłu pozwala dać całkiem komfortowe zawieszenie, które, według mnie - może subiektywnie, nagle w zakrętach potrafi się utwardzić i auto jeździ jak po sznurku.

Po przesiadce z 14-letniego Focusa do nowej Octavii dochodzę do wniosku, że Octavia jest twardsza przy podobnym prowadzeniu w zakrętach, jest w niej tylko belka skrętna z tyłu, więc gdyby dali miękkie zawieszenie, to byłaby za słaba w zakrętach.

Zawieszenie i układ jezdny Focusa to jego chyba najsilniejsza strona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zewnetrzny, srodek to masakra lata '80

Eeee tam właśnie super , kokpit środkowy elegancko podcięty na nagi miejsce, zegary z pomarańczowymi wskazówkami ,ostre linie.Ja uwielbiałem ten środek a miałem z pierwszych roczników jeszcze z fajną welurową tapicerką a nie to co potem ford zaczął produkować.

 

focus05.jpg

Edytowane przez oskarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ksztalty ok, ale radio oraz te klawisze od poszczegolnych urzadzen masakra, no i te plastiki a dokladnie ich jakosc

Radio miałem zwykłe a od plastiku nie wiem co chcesz bo deska była z fajnego plastiku lekko miękkiego ( ta na górze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee tam właśnie super , kokpit środkowy elegancko podcięty na nagi miejsce, zegary z pomarańczowymi wskazówkami ,ostre linie.Ja uwielbiałem ten środek a miałem z pierwszych roczników jeszcze z fajną welurową tapicerką a nie to co potem ford zaczął produkować.

 

focus05.jpg

porównując do konkurencji w 1998 to wnętrze Focusa było bardzo nowoczesne i ładne:

 306:

peugeot-306-2001-wallpaper-2.jpg

Megane:

RENAULTMeganeSedan-1987_1.jpg

corolla:

2001-toyota-corolla-i166.jpg

Astra:

opel_astra_ii_8.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie w Focusie MK1 jest super, nie wiem jak w następnych.

Wielowahacz z tyłu pozwala dać całkiem komfortowe zawieszenie, które, według mnie - może subiektywnie, nagle w zakrętach potrafi się utwardzić i auto jeździ jak po sznurku.

Po przesiadce z 14-letniego Focusa do nowej Octavii dochodzę do wniosku, że Octavia jest twardsza przy podobnym prowadzeniu w zakrętach, jest w niej tylko belka skrętna z tyłu, więc gdyby dali miękkie zawieszenie, to byłaby za słaba w zakrętach.

Zawieszenie i układ jezdny Focusa to jego chyba najsilniejsza strona.

 

Zgadza się i prawie masz rację, ale w dużej mierze zawieszenie FFII to FFI, a podejrzewam że i III to będzie praktycznie to samo, a konkurencja nie śpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie najlepiej prowadzącym się kompaktem pod koniec lat 90-tych było BMW e36 Compact, w następnej kolejności Focus 1 i Fiat Bravo. W następnych latach najlepiej prowadziło się BMW e46 Compact, Mazda 3, później Focus 2 z zawieszeniem Mazdy, Golf V. W jeszcze młodszych autach BMW 1er. Ople w moim porównaniu zawsze wypadały kiepsko, poniżej średniej, Kia/Hyundai mają zbyt gumowate zawiasy, Hondy nie są złe, ale układ kierowniczy jakiś taki długi. Zapomniałem z dobrych dodać Alfę 147, która zachowuje się na podobnym poziomie z Mazdą 3 i Focusem 2, ale ma zupełnie inną charakterystykę.

chyba BMW nie ma co porównywać z fordem mazdą czy fiatem bo tu napęd jest na tył przez co samochód prowadzi się zupełnie inaczej od przednionapędowego. Jeśli porównywać to przednionapędówki między sobą. Co nie zmienia faktu że bmw prowadzi się najlepiej ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie w Focusie MK1 jest super, nie wiem jak w następnych.

Wielowahacz z tyłu pozwala dać całkiem komfortowe zawieszenie, które, według mnie - może subiektywnie, nagle w zakrętach potrafi się utwardzić i auto jeździ jak po sznurku.

Po przesiadce z 14-letniego Focusa do nowej Octavii dochodzę do wniosku, że Octavia jest twardsza przy podobnym prowadzeniu w zakrętach, jest w niej tylko belka skrętna z tyłu, więc gdyby dali miękkie zawieszenie, to byłaby za słaba w zakrętach.

Zawieszenie i układ jezdny Focusa to jego chyba najsilniejsza strona.

W MK3 wygląda to podobnie chyba. Porównując do Bravo to Bravo jest twardsze, a przy tym jednak gorzej trzymające się (tam jest belka), natomiast porównując do I30, który chyba też ma wielowahacz, to I30 jest tak miękkie, że na nierównej drodze (ale niekoniecznie dziurawej) buja tym jak statkiem.

Natomiast fajnie też jeździ Civic. Jest twardszy, ale na zakrętach karoseria się mniej przechyla.

Edytowane przez Jantarel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W MK3 wygląda to podobnie chyba. Porównując do Bravo to Bravo jest twardsze, a przy tym jednak gorzej trzymające się (tam jest belka), natomiast porównując do I30, który chyba też ma wielowahacz, to I30 jest tak miękkie, że na nierównej drodze (ale niekoniecznie dziurawej) buja tym jak statkiem.

Natomiast fajnie też jeździ Civic. Jest twardszy, ale na zakrętach karoseria się mniej przechyla.

 

A mi na ten przykład bardzo odpowiadało zawieszenie Omegi B i teraz Vectry B, dość stabilne, ciche, wygodne, ale rajdówką nigdy nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat mało specjalistyczny, więc daję tutaj.

Chodzi mi o to, że w wielu miejscach gdzie omawiają to auto (focus) zachwycają się zawieszeniem.

Że niby takie super i w ogóle.

A jak to jest w innych kompaktach (nie wiem- jakieś golfy, astry i inne ceedy) -- czy tam jest gorzej?

 

Ktoś z was ma porównanie jak inne auta z tego segmentu się prowadzą?

 

Moim zdaniem w tej półce cenowej fordy prowadzą się najlepiej - po rownym przy spokojnej jeździe miękko i komfortowo, jak się jedzie szybszy zakręt to pewnie i przewidywalnie.

Owszem - teraz wiele aut ich klasy ma takie same rozwiązania konstrukcyjne, ale zestrojeniem nadal rządzi ford

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piękne, funkcjonalne, intuicyjne, itd... szkoda, że już takich nie robią. nie wiem z czego się śmiejesz? gust jest jak dupa...

Mnie sie podoba

[image]

http://autobeztajemnic.pl/img/galerie/evergreen/historyczne_passaty/_big/passtat_b6_deska_1.jpg[\image]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piękne, funkcjonalne, intuicyjne, itd... szkoda, że już takich nie robią. nie wiem z czego się śmiejesz? gust jest jak dupa...

Wiem że każdy ma inny gust, ale sam przyznaj że wnętrze Focusa 1 jest przy tym dosyć odważne i jak na tamte lata mogło się podobać. Funkcjonalność to inna bajka, ale poza przyciskaniem guziczków to na wnętrze przede wszystkim się patrzy  ;)

Edytowane przez madek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deska jak deska, ale nitki grzewcze w przedniej szybie są beznadziejne. Mnie przeszkadzają. Szyba z resztą sprawia  wrażenie przyciemnianej.

Edytowane przez stig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deska jak deska, ale nitki grzewcze w przedniej szybie są beznadziejne. Mnie przeszkadzają. Szyba z resztą sprawia  wrażenie przyciemnianej.

Jak patrzysz w niebo  ;] .Focus II napewno nie zamienie mi sie tam podoba...chyba ze ruda go zje  :)

Edytowane przez arek_m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.