exor Napisano 3 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 Temat mało specjalistyczny, więc daję tutaj. Chodzi mi o to, że w wielu miejscach gdzie omawiają to auto (focus) zachwycają się zawieszeniem. Że niby takie super i w ogóle. A jak to jest w innych kompaktach (nie wiem- jakieś golfy, astry i inne ceedy) -- czy tam jest gorzej? Ktoś z was ma porównanie jak inne auta z tego segmentu się prowadzą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 3 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 ale mówisz o nowych generacjach ? Bo wg mnie to już jedynie powielana opinia z wprowadzenia Focusa na rynek. Rzeczywiście Focus pierwszej generacji miał najlepsze zawieszenie ze wszystkich kompaktów i prowadził się znacznie lepiej niż inne auta tego segmentu. Natomiast nowe modele - wg mnie absolutna czołówka prowadzenia to Golf i Astra, później Ford. Nie wiem jak japończyki, bo zbyt wieloma nie jeździłem, żeby się wypowiadać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 3 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 (edytowane) O ktorej astrze mowisz? Bo jezdzilem sporo nowa 5 i jak dla mnie najgorsze zawieszenie w tej klasie. Edytowane 3 Lipca 2016 przez SebeKK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 3 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 Praca zawieszenia w Astrze IV i V nie zrobiła na mnie spektakularnego wrażenia, zresztą między jedną a drugą generacją wielkich różnic w zawieszeniu nie ma Uogólniając, można powiedzieć że każdy kompakt z zawieszeniem wielowahaczowym będzie prowadził się fajnie. Kiedyś mama jak kupiła nową Astrę H to miałem akurat Civica V generacji, różnica między autami 12 lat i ten star Civ prowadził się o wiele lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 3 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 Golf IV vs Focus mkI przy ostrym łuku i jeździe trochę powyżej dopuszczalnej była znaczna róznica ,jeden skończył podróż poza trasą . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 3 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 Praca zawieszenia w Astrze IV i V nie zrobiła na mnie spektakularnego wrażenia, zresztą między jedną a drugą generacją wielkich różnic w zawieszeniu nie ma Uogólniając, można powiedzieć że każdy kompakt z zawieszeniem wielowahaczowym będzie prowadził się fajnie. Kiedyś mama jak kupiła nową Astrę H to miałem akurat Civica V generacji, różnica między autami 12 lat i ten star Civ prowadził się o wiele lepiej. Astra H ma belkę na tyle, zależy co kto oczekuje od wozu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 3 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 Temat mało specjalistyczny, więc daję tutaj. Chodzi mi o to, że w wielu miejscach gdzie omawiają to auto (focus) zachwycają się zawieszeniem. Że niby takie super i w ogóle. A jak to jest w innych kompaktach (nie wiem- jakieś golfy, astry i inne ceedy) -- czy tam jest gorzej? Ktoś z was ma porównanie jak inne auta z tego segmentu się prowadzą? Według mnie najlepiej prowadzącym się kompaktem pod koniec lat 90-tych było BMW e36 Compact, w następnej kolejności Focus 1 i Fiat Bravo. W następnych latach najlepiej prowadziło się BMW e46 Compact, Mazda 3, później Focus 2 z zawieszeniem Mazdy, Golf V. W jeszcze młodszych autach BMW 1er. Ople w moim porównaniu zawsze wypadały kiepsko, poniżej średniej, Kia/Hyundai mają zbyt gumowate zawiasy, Hondy nie są złe, ale układ kierowniczy jakiś taki długi. Zapomniałem z dobrych dodać Alfę 147, która zachowuje się na podobnym poziomie z Mazdą 3 i Focusem 2, ale ma zupełnie inną charakterystykę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 3 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 A czwórka to co ma? Też belkę z tyłu, dodali tylko drążek Watta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 3 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 A czwórka to co ma? Też belkę z tyłu, dodali tylko drążek Watta. a w V jest to samo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 3 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 To samo. Chwalili się gdzieś, że masa zawieszenia obniżona o 50kg w stosunku do Astry J. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 3 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 To samo. Chwalili się gdzieś, że masa zawieszenia obniżona o 50kg w stosunku do Astry J. O 50kg to co mieli elementy zawieszenia betonem zalane?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 3 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 Tu jest orientacyjnie podane co odelżyli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
apb77 Napisano 3 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 Temat mało specjalistyczny, więc daję tutaj. Chodzi mi o to, że w wielu miejscach gdzie omawiają to auto (focus) zachwycają się zawieszeniem. Że niby takie super i w ogóle. A jak to jest w innych kompaktach (nie wiem- jakieś golfy, astry i inne ceedy) -- czy tam jest gorzej? Ktoś z was ma porównanie jak inne auta z tego segmentu się prowadzą? Zawieszenie w Focusie MK1 jest super, nie wiem jak w następnych. Wielowahacz z tyłu pozwala dać całkiem komfortowe zawieszenie, które, według mnie - może subiektywnie, nagle w zakrętach potrafi się utwardzić i auto jeździ jak po sznurku. Po przesiadce z 14-letniego Focusa do nowej Octavii dochodzę do wniosku, że Octavia jest twardsza przy podobnym prowadzeniu w zakrętach, jest w niej tylko belka skrętna z tyłu, więc gdyby dali miękkie zawieszenie, to byłaby za słaba w zakrętach. Zawieszenie i układ jezdny Focusa to jego chyba najsilniejsza strona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 3 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 Zawieszenie i układ jezdny Focusa to jego chyba najsilniejsza strona. Jeśli chodzi o MKI to jeszcze design Po dziś dzień uważam że wygląda fajnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 3 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 Jeśli chodzi o MKI to jeszcze design Po dziś dzień uważam że wygląda fajnie. Ale zewnetrzny, srodek to masakra lata '80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 3 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 Jeśli chodzi o MKI to jeszcze design Po dziś dzień uważam że wygląda fajnie. Zwłaszcza RS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
apb77 Napisano 3 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 Ale zewnetrzny, srodek to masakra lata '80 90-te - tak, ale na 80-te się nie zgodzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 3 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 Zwłaszcza RS O to to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 3 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 (edytowane) Ale zewnetrzny, srodek to masakra lata '80 Eeee tam właśnie super , kokpit środkowy elegancko podcięty na nagi miejsce, zegary z pomarańczowymi wskazówkami ,ostre linie.Ja uwielbiałem ten środek a miałem z pierwszych roczników jeszcze z fajną welurową tapicerką a nie to co potem ford zaczął produkować. Edytowane 3 Lipca 2016 przez oskarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 3 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 Ksztalty ok, ale radio oraz te klawisze od poszczegolnych urzadzen masakra, no i te plastiki a dokladnie ich jakosc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 3 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 Tak, za to to jest piękne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 3 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 Ksztalty ok, ale radio oraz te klawisze od poszczegolnych urzadzen masakra, no i te plastiki a dokladnie ich jakosc Radio miałem zwykłe a od plastiku nie wiem co chcesz bo deska była z fajnego plastiku lekko miękkiego ( ta na górze) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
apb77 Napisano 4 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2016 Tak, za to to jest piękne Ordnung muss sein! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 4 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2016 Eeee tam właśnie super , kokpit środkowy elegancko podcięty na nagi miejsce, zegary z pomarańczowymi wskazówkami ,ostre linie.Ja uwielbiałem ten środek a miałem z pierwszych roczników jeszcze z fajną welurową tapicerką a nie to co potem ford zaczął produkować. porównując do konkurencji w 1998 to wnętrze Focusa było bardzo nowoczesne i ładne: 306: Megane: corolla: Astra: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 4 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2016 Tak, za to to jest piękne Nie musi być piękne. Jest do bólu funkcjonalne i intuicyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 4 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2016 Zawieszenie w Focusie MK1 jest super, nie wiem jak w następnych. Wielowahacz z tyłu pozwala dać całkiem komfortowe zawieszenie, które, według mnie - może subiektywnie, nagle w zakrętach potrafi się utwardzić i auto jeździ jak po sznurku. Po przesiadce z 14-letniego Focusa do nowej Octavii dochodzę do wniosku, że Octavia jest twardsza przy podobnym prowadzeniu w zakrętach, jest w niej tylko belka skrętna z tyłu, więc gdyby dali miękkie zawieszenie, to byłaby za słaba w zakrętach. Zawieszenie i układ jezdny Focusa to jego chyba najsilniejsza strona. Zgadza się i prawie masz rację, ale w dużej mierze zawieszenie FFII to FFI, a podejrzewam że i III to będzie praktycznie to samo, a konkurencja nie śpi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
witek2 Napisano 4 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2016 Według mnie najlepiej prowadzącym się kompaktem pod koniec lat 90-tych było BMW e36 Compact, w następnej kolejności Focus 1 i Fiat Bravo. W następnych latach najlepiej prowadziło się BMW e46 Compact, Mazda 3, później Focus 2 z zawieszeniem Mazdy, Golf V. W jeszcze młodszych autach BMW 1er. Ople w moim porównaniu zawsze wypadały kiepsko, poniżej średniej, Kia/Hyundai mają zbyt gumowate zawiasy, Hondy nie są złe, ale układ kierowniczy jakiś taki długi. Zapomniałem z dobrych dodać Alfę 147, która zachowuje się na podobnym poziomie z Mazdą 3 i Focusem 2, ale ma zupełnie inną charakterystykę. chyba BMW nie ma co porównywać z fordem mazdą czy fiatem bo tu napęd jest na tył przez co samochód prowadzi się zupełnie inaczej od przednionapędowego. Jeśli porównywać to przednionapędówki między sobą. Co nie zmienia faktu że bmw prowadzi się najlepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jantarel Napisano 4 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2016 (edytowane) Zawieszenie w Focusie MK1 jest super, nie wiem jak w następnych. Wielowahacz z tyłu pozwala dać całkiem komfortowe zawieszenie, które, według mnie - może subiektywnie, nagle w zakrętach potrafi się utwardzić i auto jeździ jak po sznurku. Po przesiadce z 14-letniego Focusa do nowej Octavii dochodzę do wniosku, że Octavia jest twardsza przy podobnym prowadzeniu w zakrętach, jest w niej tylko belka skrętna z tyłu, więc gdyby dali miękkie zawieszenie, to byłaby za słaba w zakrętach. Zawieszenie i układ jezdny Focusa to jego chyba najsilniejsza strona. W MK3 wygląda to podobnie chyba. Porównując do Bravo to Bravo jest twardsze, a przy tym jednak gorzej trzymające się (tam jest belka), natomiast porównując do I30, który chyba też ma wielowahacz, to I30 jest tak miękkie, że na nierównej drodze (ale niekoniecznie dziurawej) buja tym jak statkiem. Natomiast fajnie też jeździ Civic. Jest twardszy, ale na zakrętach karoseria się mniej przechyla. Edytowane 4 Lipca 2016 przez Jantarel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 4 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2016 W MK3 wygląda to podobnie chyba. Porównując do Bravo to Bravo jest twardsze, a przy tym jednak gorzej trzymające się (tam jest belka), natomiast porównując do I30, który chyba też ma wielowahacz, to I30 jest tak miękkie, że na nierównej drodze (ale niekoniecznie dziurawej) buja tym jak statkiem. Natomiast fajnie też jeździ Civic. Jest twardszy, ale na zakrętach karoseria się mniej przechyla. A mi na ten przykład bardzo odpowiadało zawieszenie Omegi B i teraz Vectry B, dość stabilne, ciche, wygodne, ale rajdówką nigdy nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 4 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2016 Temat mało specjalistyczny, więc daję tutaj. Chodzi mi o to, że w wielu miejscach gdzie omawiają to auto (focus) zachwycają się zawieszeniem. Że niby takie super i w ogóle. A jak to jest w innych kompaktach (nie wiem- jakieś golfy, astry i inne ceedy) -- czy tam jest gorzej? Ktoś z was ma porównanie jak inne auta z tego segmentu się prowadzą? Moim zdaniem w tej półce cenowej fordy prowadzą się najlepiej - po rownym przy spokojnej jeździe miękko i komfortowo, jak się jedzie szybszy zakręt to pewnie i przewidywalnie. Owszem - teraz wiele aut ich klasy ma takie same rozwiązania konstrukcyjne, ale zestrojeniem nadal rządzi ford Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 5 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2016 Focus Mk 2 fl vs golf 6. W golfie zawieszenie mniej telepie,ciszej pracuje i pewniej sue jedzie z dużymi prędkościami. Za to układ kierowniczy w Focusie jest leoszy, ake to można zmienić kodowaniem w Golfie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 5 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2016 (edytowane) focus 1 ma ładne wnętrze to fakt , i zawsze mi się podobało , ale dla mnie to najlepsze , wiem , będziecie się śmiać , ale ja dla tego wnętrza sprzedałem Bravo II sport Edytowane 5 Lipca 2016 przez sediciv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 5 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2016 A to nie wnetrze stilo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 5 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2016 (edytowane) A to nie wnetrze stilo? yeep teraz czekam na hejty Edytowane 5 Lipca 2016 przez sediciv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 5 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2016 Jak na tamte lata to deska stilo była bardzo przyjemna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 5 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2016 yeep teraz czekam na hejty Stilo jest ladne szczegolnie abarth Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 5 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2016 Tak, za to to jest piękne piękne, funkcjonalne, intuicyjne, itd... szkoda, że już takich nie robią. nie wiem z czego się śmiejesz? gust jest jak dupa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 5 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2016 piękne, funkcjonalne, intuicyjne, itd... szkoda, że już takich nie robią. nie wiem z czego się śmiejesz? gust jest jak dupa... Mnie sie podoba [image] http://autobeztajemnic.pl/img/galerie/evergreen/historyczne_passaty/_big/passtat_b6_deska_1.jpg[\image] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 6 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2016 (edytowane) piękne, funkcjonalne, intuicyjne, itd... szkoda, że już takich nie robią. nie wiem z czego się śmiejesz? gust jest jak dupa... Wiem że każdy ma inny gust, ale sam przyznaj że wnętrze Focusa 1 jest przy tym dosyć odważne i jak na tamte lata mogło się podobać. Funkcjonalność to inna bajka, ale poza przyciskaniem guziczków to na wnętrze przede wszystkim się patrzy Edytowane 6 Lipca 2016 przez madek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 6 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2016 nie wiem jak Ty, ale ja patrzę na drogę, a nie na deskę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 6 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2016 (edytowane) Deska jak deska, ale nitki grzewcze w przedniej szybie są beznadziejne. Mnie przeszkadzają. Szyba z resztą sprawia wrażenie przyciemnianej. Edytowane 6 Lipca 2016 przez stig Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 7 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2016 (edytowane) Deska jak deska, ale nitki grzewcze w przedniej szybie są beznadziejne. Mnie przeszkadzają. Szyba z resztą sprawia wrażenie przyciemnianej. Jak patrzysz w niebo .Focus II napewno nie zamienie mi sie tam podoba...chyba ze ruda go zje Edytowane 7 Lipca 2016 przez arek_m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.