Skocz do zawartości

Hałas w kabinie przy określonych obrotach


Pietro_M

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem od jakiegoś czasu: podczas jazdy/przyspieszania w momencie jak obroty są w zakresie 4000-4200 bądź 4300, pojawia się ogromny narastający hałas w kabinie.
Dzieje się to na każdym biegu. Sprawdzałem też na postoju i hałas pojawia się tak samo, jednak jest trochę cichszy.
Gdzie szukać przyczyny?

 

Pacjent to Golf IV z silnikiem benzynowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki problem od jakiegoś czasu: podczas jazdy/przyspieszania w momencie jak obroty są w zakresie 4000-4200 bądź 4300, pojawia się ogromny narastający hałas w kabinie.

Dzieje się to na każdym biegu. Sprawdzałem też na postoju i hałas pojawia się tak samo, jednak jest trochę cichszy.

Gdzie szukać przyczyny?

 

Pacjent to Golf IV z silnikiem benzynowym

Mi to wygląda na rezonans. To może być właściwie wszystko. Chyba trzeba podjechać na kanał, jedna osoba w kabinie i obroty na te 4000, a druga pod maską i pod samochodem próbuje dociskać (ruszać) różne elementy (dolot, tłumik itp) i słuchać czy coś się zmienia. Może tyko coś się poluzowało, albo zostało źle złożone po naprawie czy wymianie (np. filtr powietrza i źle założona obudowa).

Edytowane przez janusza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki problem od jakiegoś czasu: podczas jazdy/przyspieszania w momencie jak obroty są w zakresie 4000-4200 bądź 4300, pojawia się ogromny narastający hałas w kabinie.

Dzieje się to na każdym biegu. Sprawdzałem też na postoju i hałas pojawia się tak samo, jednak jest trochę cichszy.

Gdzie szukać przyczyny?

 

Pacjent to Golf IV z silnikiem benzynowym

 

Skoro na postoju też, to raczej wyklucza układ napędowy. Pozostaje silnik wraz z osprzętem - wkręcać na obroty, macać, nasłuchiwać, szukać - to może być cokolwiek, choćby padnięta poduszka silnika, łożysko alternatora... :nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie był nieszczelny tłumik (przedni albo śodkowy). Hałas był tylko w niewielkim zakresie obrotów.

Mechanik uniósł auto z pracującym silnikiem na podnośniku i przytkał szmatą wydech - od razu widać było, którędy spaliny znajdują dodatkowe ujście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metoda malo naukowa.

Zmagam sie z vzyms podobnym w Octavii 1 - tdi.

Wyglada mi ze oslona jakas, jak wroce do Torunia to dam zrobic.

Metoda badawcza:

Wylacz silnik i otworz maske i obydwoje przednich drzwi, popros kolege/ kolezanke o porzadne trzasniecie drzwiami z kazdej strony (po kilka razy). Nasluchuj stojac od frontu czy jest jakis dzwiek rezonujacej czesci z komory silnika i skad dochodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Opisz rodzaj dźwięku, do czego podobny?Jaki silnik 1.4 czy 1.6?

2.0 8v

dźwięk jest taki jak normalnie przy przyspieszaniu, tylko w momencie przekroczenia 4000 obr. od 3 biegu wzwyż (czyli v=100km/h) jego natężenie jest kilkukrotnie większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 8v

dźwięk jest taki jak normalnie przy przyspieszaniu, tylko w momencie przekroczenia 4000 obr. od 3 biegu wzwyż (czyli v=100km/h) jego natężenie jest kilkukrotnie większe.

 

Jeżeli jest to efekt rezonansu to szukałbym jednak w wydechu, a konkretnie to zaczął od plecionki i obejrzał czy czasem nie dostaje gdzieś do obudowy. Czarów nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest to efekt rezonansu to szukałbym jednak w wydechu, a konkretnie to zaczął od plecionki i obejrzał czy czasem nie dostaje gdzieś do obudowy. Czarów nie ma.

Sprawdzę jeszcze raz, tylko zastanawia mnie dlaczego dopiero przy prędkości ok. 100km/h (4000 obr. na 3-jce) pojawia się ten efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze przydałaby się informacja skąd dobiega dźwięk, wiem, że w przypadku rezonansu ciężko ustalić, ale może jakieś 1 wrażenie.

Co mi jeszcze przyszło do głowy-alternator. Miałem kiedyś w marei przypadek że mi jarmolił na wyższych obrotach, z tym, że szybko ustaliłem bo 2 dni wcześniej był zmieniany. Przy obciążeniu śmigiełko waliło o obudowę nieźle hałasując.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może być słuszna koncepcja. Tym bardziej, że wg. autora hałasuje tak samo na postoju.

;)

2.0 8v

dźwięk jest taki jak normalnie przy przyspieszaniu, tylko w momencie przekroczenia 4000 obr. od 3 biegu wzwyż (czyli v=100km/h) jego natężenie jest kilkukrotnie większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może być słuszna koncepcja. Tym bardziej, że wg. autora hałasuje tak samo na postoju.

;)

Obecnie jest tak:

"dźwięk jest taki jak normalnie przy przyspieszaniu, tylko w momencie przekroczenia 4000 obr. od 3 biegu wzwyż (czyli v=100km/h) jego natężenie jest kilkukrotnie większe."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.