Skocz do zawartości

fura na dojazdy do pracy, dlaczego nie golf 1.8t


hebel

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że lanos którym teraz pomykam już się kończy, w sumie ma prawo bo na budziku prawie 460 tysi będę potrzebował auta na dojazdy do pacy, miesięcznie przejeżdżam ok 3tyś km chcę by samochód był równie bezawaryjny jak lanos, tani w eksploatacji i żeby chciał jechać...

Wymyśliłem że może by tak sobie golfa przytulić, jakąś czwórkę z 1.8 t pod maską, naczytałem sie że ta jednostka jest trwała, dobrze się zbiera, świetnie dogaduje się z gazoliną, a eksploatacja nie zrujnuje kieszeni bo autko bardzo popularne i części w kiosku ruchu można kupić ;]. Z wymagań to standardowo klima i 5 drzwi, zakładany budżet ok "dycha" i ze dwa tysiące na start. Da radę? czy w zakładanym budżecie będzie ciężko? W opcji jeszcze a3, leon i octavia z tym samym silnikiem ale...

a3 ciężko trafić 5 drzwi i jest droższe, leon droższy ale silnik mocniejszy, octavia trochę za duża (za długa) ale chyba najtańsza, ewentualnie... dość dużo jest golfów z silnikiem 2.3 v5 ale nic na temat tego silnika nie wiem, jest dość nie popularny i tak po prostu  obawiam się go.

Dobrze kombinuje z tym golfem czy szukać czegoś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Dobrze kombinuje z tym golfem czy szukać czegoś innego?

 

Silnik, znany, lubiany i jak dbany to nie do zajeżdżenia. Dobry olej co 10 kkm i można latać. Z lpg najmniejszych problemów (z dobrą instalką). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik, znany, lubiany i jak dbany to nie do zajeżdżenia. Dobry olej co 10 kkm i można latać. Z lpg najmniejszych problemów (z dobrą instalką).

Dzięki, teraz tylko poszukać nie zajeżdżony egzemplarz...

A jak blachy w golfach, leonach, octaviach?

klepane palcem po szkle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, teraz tylko poszukać nie zajeżdżony egzemplarz...

A jak blachy w golfach, leonach, octaviach?

klepane palcem po szkle

Z blachami nie powinno być problemów.

Co do 1.8T to trudno będzie znaleźć taki egzemplarz od laika - tzn. osoby, która jeździła tym autem spokojnie.

W razie czego 2.3 V5 w Golfie/Borze też lubi się z LPG, ma 170KM i całkiem znośnie jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z blachami nie powinno być problemów.

Co do 1.8T to trudno będzie znaleźć taki egzemplarz od laika - tzn. osoby, która jeździła tym autem spokojnie.

W razie czego 2.3 V5 w Golfie/Borze też lubi się z LPG, ma 170KM i całkiem znośnie jeździ.

Ale ten 2.3 v5 nie ma chyba dobrych opini

klepane palcem po szkle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Co do 1.8T to trudno będzie znaleźć taki egzemplarz od laika - tzn. osoby, która jeździła tym autem spokojnie.

 

 

E tam :skromny: .

 

Spalanie jest jak w Lanosie 1,5 16v, ale wrażenia z jazdy to już zupełnie inna bajka :jem:   :ok: .  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma być koniecznie 5D, to A4 i A6 też spełniają warunki.

Auto ma służyć jako dupowóz i wozić mój zadek roboty, jako że robię miesięcznie ok 3 tys km auto z założenia ma nie generować zbędnych kosztów, a6 jest za duży a4 ma pokopane zawieszenie a TT jest... Babski i 3 drzwiowy. Auto ma być w miarę tanie w eksploatacji i trwałe. Golf i octavka spełnia te kryteria, Leon ostatecznie też, pisząc ostatecznie mam zastrzeżenia do przeswitu tego auta - jest poprostu niski a w zimie to różnie bywa.

klepane palcem po szkle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A3 faktycznie 33 szt na allegro ale tylko 2 są 5 drzwiowe. Leon też brany pod uwagę z tym że jest on fabrycznie obniżony i przedni zderzak nisko siedzi. Najbardziej pasuje mi golf potem Octavia

klepane palcem po szkle

 

 

Octavia jakaś super wysoka to też nie jest. W przypadku Leona pewnie da się poprzekładać sprężyny z innych wersji bliźniaków lub nawet zapodać zestaw na bezdroża dla ubogich (tulejki Macphersona plus podkładki pod sprężyny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

natomiast odrzuć octę I, jest po prostu głośna.

 

troche dramatyzujesz. powyżej 130km/h robi sie głośno, ale nie jakoś specjalnie głośniej niż np. w pugu 607, którym dosyc często jezdze

pozatym autor szuka na dojazdy do roboty, więc przypuszczam, ze bedzie latał raczej poniżej setki, a wtedy jest normalnie, jak w większosci aut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie uważasz, że auta które podałeś skończyły się wcześniej niż Twój Lanos? Co z tego, że kilometerstand widnieje megiczne 120tyś. km?

Kolego sympatyczny Lanos ma na budziku 460 tys km i nie wiadomo ile skręcone bo nie mam go od nowości co prawda nadal jeździ ale...

Samoregulatory zaworów już chyba nie pracują i silnik momentami pracuje jak diesel, gubię gdzieś płyn chłodniczy i po mimo wymiany upg nadal gdzieś silnik pobiera, progi wymieniłem i są zdrowe natomiast zginiły wnęki nadkoli z tyłu i z przodu, tak że w bagażniku mam kupę błota a w kabinie chlupie woda, tylne błotniki w rudej, to że silnik połyka oliwę to norma więc nawet nie powinienem o tym wspominać. Lanos nie ma klimy i praktycznie nie przyspiesza... Dobra dość! bo się jeszcze gad obrazi i mnie jutro do roboty nie zawiezie.

Muszę zmienić na coś bardziej cywilizowanego ale czy cokolwiek będzie bardziej niezawodne od lanosa?

klepane palcem po szkle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod silnik. nie dziw sie. w mojej octavii juz 2 razy miske zmieniałem. jest ponizej zawieszenia i na byle krawężniku zostaje

Mogę poprosić linka do tego o czym mówicie?

Miałem Octavie 1, jedna nawet miała obniżony zawias i nigdy nie walnąłem miską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Dobrze kombinuje z tym golfem czy szukać czegoś innego?

szukaj zwykłej 1.8 bez T, po co Ci więcej problemów?

 

http://otomoto.pl/oferta/volkswagen-golf-iv-1-8-125km-super-stan-gps-warto-szyberdach-klima-4elektryczne-szyby-ID6yxzq9.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche dramatyzujesz. powyżej 130km/h robi sie głośno, ale nie jakoś specjalnie głośniej niż np. w pugu 607, którym dosyc często jezdze

pozatym autor szuka na dojazdy do roboty, więc przypuszczam, ze bedzie latał raczej poniżej setki, a wtedy jest normalnie, jak w większosci aut

 

Nic nie dramatyzuję. Użytkowałem kilka octavii, ostatnią co dłużej jeździłem sprzedałem w lutym, obecnie na placu również mam octavię i czasami nią jeżdżę-nie ma się co oszukiwać i z całym szacunkiem za prostotę tego auta, ale powyżej tych 130 o których wspomniałeś jest bardzo głośno i jest to po prostu obiektywny fakt, któremu w zasadzie nie ma się co dziwić, bo coś za coś, octa jest po audi,vw,seacie jako 4 w kolejce kompaktów więc musi być w czymś słabsza. Dziwi mnie też, że dość mocno trzyma cenę jak na swoje lata.

Kolega jeździ po 3 tys mies, więc nie tak mało i oczywiście da się jeździć takie kilometraże octavią, ale wg mnie golf będzie dużo lepszym rozwiązaniem, a po co się męczyć?Taką octę to bym kupił sobie wokół komina, do sklepu, dzieciaka na zajęcia podrzucić 3km itp. Proste i tanie w naprawach wozidło. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Turbo w tych autach nie jest jakoś problematyczne jak druciarstwa nikt nie zrobił i po 300-400 tys latają bez dotykania go, bo ono nie jest jakoś wysilone, spalanie będzie takie samo jak w tym 125KM bez turbo, a może i niższe.

Natomiast w takim budżecie to jakoś specjalnie bym się na dany silnik nie zacinał, tylko szukał dobrego egzemplarza nie zespawanego za tylną kanapą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie dramatyzuję. Użytkowałem kilka octavii, ostatnią co dłużej jeździłem sprzedałem w lutym, obecnie na placu również mam octavię i czasami nią jeżdżę-nie ma się co oszukiwać i z całym szacunkiem za prostotę tego auta, ale powyżej tych 130 o których wspomniałeś jest bardzo głośno i jest to po prostu obiektywny fakt,

 

 

Ja bym powiedział że jest to Twoje subiektywne odczucie, bo obiektywny pomiar hałasu wykonany przez ADAC przy 130 km/h daje 69dB zarówno dla Golfa IV jak i Octavi I z silnikami diesla. Przy 100 km/h Skoda jest nawet o 1 dB cichsza. Jakoś nie chce mi się wierzyć że sytuacja zmienia się diametralnie powyżej tej prędkości.

 

Dla niedowiarków:

 

https://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/AT0954_Skoda_Octavia_19_TDI_PD_Ambiente/Skoda_Octavia_19_TDI_PD_Ambiente.pdf+

https://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/AT0888_VW_Golf_19_TDI/VW_Golf_19_TDI.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To jest najgorszy wybór silnika w tej budzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.