Polarny Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 Całoroczne opony tez bys wywazal 2 razy w roku?Oczywiście. Naturalne zużycie powoduje, że opony rzadko kiedy są wyważone po kilku miesiącach jazdy. Chyba że jeździłbym bardzo mało - wtedy wyważałbym raz na rok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 Na lato większe koło, mniejszy profil opona bardziej sportowa, na zimę mniejsza felga, opona "balonik". Do tego zawsze fajnie jak auto inaczej wygląda na zimę i lato. E taam, po co oszpecac, zawsze mozna inny wzór felg i juz wyglada inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 Gdy zmieniałem opony co sezon, zawsze miałem problem z drganiami na kierownicy w okolicy 120 km/h. Trzeba było poprawiać wyważenie. Odkąd mam dwa komplety kół - zero problemów, a nie wyważam co zmianę. Wystarczyło dobrze wyważyć na początku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 Oczywiście. Naturalne zużycie powoduje, że opony rzadko kiedy są wyważone po kilku miesiącach jazdy. Chyba że jeździłbym bardzo mało - wtedy wyważałbym raz na rok. Ok. Ja nie mam uwag co do wywazania raz na poczatku przy zakladaniu. I potem jeżdżę az do zdarcia lub przebicia. Wtedy wiadomo, ze trzeba zdjac lub wywazyc. No albo jakby ciezarek odlecial to tez do poprawy. Kazdy niech se robi jak uwaza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 na znanym portalu można kupić 18" Gemini za 2700 do tego opony circa about 2000 (za tą cenę to już się kupi porządny komplet) i jesteś prawie 2000 do przodu niż to co w salonie Ci proponują wybór chyba jest oczywisty A czujniki ciśnienia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 Ja nie mam uwag co do wywazania raz na poczatku przy zakladaniu.Kiedyś z ciekawości, po np. 3 latach sprawdź wyważenie. Zobaczysz, jaki będzie wynik. Tak czysto informacyjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 A czujniki ciśnienia?W octavii jest pośredni TPMS - nie ma jako takich czujników ciśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 A to jakoś osiągi się pogarszają albo trakcja? Pytam, bo mam 2 komplety felg i na zimę właśnie stalowe z kołpakami Nie ma lansu na dzielni... Co kto lubi - chce alu, jego sprawa, choć dla mnie te >>na lato 19"<< co ktoś wyżej wrzucił wyglądają jak szprychowe drewniane z wozu drabiniastego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 Kiedyś z ciekawości, po np. 3 latach sprawdź wyważenie. Zobaczysz, jaki będzie wynik. Tak czysto informacyjnie. A wiesz, że kiedyś zrobiłem taki numer po 5. latach? Co do wagi ciężarków to Ci nie powiem, ale miejsce założenia... +- 2cm od poprzedniego... różnica niewykrywalna bez użycia EAP. Zrobiłem tak raz, z czystej ciekawości. Wobec braku wskazań zaniechałem dalszego leczenia i jak napisał jeden z kolegów - jeżdżę aż do zdarcia gumy. Mało tego - nawet gumiarz przy łataniu dziurki zrobił znak na oponie, założył tak, jak było i nic się nie przestawiło - wot technika... Tak czysto informacyjnie: w maluchu też wyważałeś koła 2x w roku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 Naturalne zużycie powoduje, że opony rzadko kiedy są wyważone po kilku miesiącach jazdy. bez przesady. dawno temu, jak miałem cinkusia, jezdziłem nim 7 lat na jednych oponach. niedługo przed sprzedażą złapałem kapcia. u wulkanizatora z ciekawosci kazałem mu sprawdzic i wiesz co? nie miał co wyważac, bo było idealnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 A to jakoś osiągi się pogarszają albo trakcja? Pytam, bo mam 2 komplety felg i na zimę właśnie stalowe z kołpakami (btw. - lżejsze od aluminiowych, rozmiar opon taki sam). Moim zdaniem chodzi tylko i wyłącznie o prezencje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 Kiedyś z ciekawości, po np. 3 latach sprawdź wyważenie. Zobaczysz, jaki będzie wynik. Tak czysto informacyjnie. Ale na co mi taka informacja? Jak fura jezdzi normalnie zarowno przy niskich predkosciach jak i przy wyższych ( wiecej jak 140 nie jezdze) to mi taki ' pomiar' wystarcza. Nie ma co szukac problemow na siłę i cudowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 A wiesz, że kiedyś zrobiłem taki numer po 5. latach? Co do wagi ciężarków to Ci nie powiem, ale miejsce założenia... +- 2cm od poprzedniego... różnica niewykrywalna bez użycia EAP Dla zawieszenia wykrywalna zapewne. Ja mam czasami 5g niewyważenia i nie mam nic przeciwko, żeby to poprawić. Zależy też, z jakimi prędkościami jeździsz. Wiadomo, że niewyważenie daje siłę proporcjonalną do kwadratu prędkości. Mało tego - nawet gumiarz przy łataniu dziurki zrobił znak na oponie, założył tak, jak było i nic się nie przestawiło - wot technika... Pewnie nie wpadł na myśl, że już mogło być przestawione. Tak czysto informacyjnie: w maluchu też wyważałeś koła 2x w roku? Nie. Ale też nie miałem malucha, co poniekąd tłumaczy moje zaniedbanie. Jak fura jezdzi normalnie zarowno przy niskich predkosciach jak i przy wyższych ( wiecej jak 140 nie jezdze) to mi taki ' pomiar' wystarcza. Ja ledwo czułem niewyważenie 50g. A to już dużo. Moim zdaniem chodzi tylko i wyłącznie o prezencje. A cóż takiego reprezentatywnego jest w alufelgach? To tylko trochę metalu podtrzymującego oponę i podtrzymywanego przez piastę. W dodatku ciężkie toto i pogarsza osiągi. Jakoś nigdy nie rozumiałem fascynacji czymś tak bezsensownym. W dodatku te niskoprofilowe opony wyglądają totalnie wieśniacko i ohydnie. choć dla mnie te >>na lato 19"<< co ktoś wyżej wrzucił wyglądają jak szprychowe drewniane z wozu drabiniastego... A już myślałem, że mam unikalny gust. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 Dla zawieszenia wykrywalna zapewne. Ja mam czasami 5g niewyważenia i nie mam nic przeciwko, żeby to poprawić. To teraz wyważ sobie drugi raz kolo świeżo zdjęte z wyważarki - poaze ci z 10g niedoważennia na bank wiec moglbys tak caly dzien sobie zakladac i sciągac kola z wywazarki 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 Jak pisalem - tylko w jednym aucie (fiesta) na probe nie wywazalem Jaki rozmiar? Bo z moich doswiadczeni to 13-14'' praktycznie nie wymagaja wywazania, ale im wieksza felga tym czesciej trzeba poprawiac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 Jaki rozmiar? Bo z moich doswiadczeni to 13-14'' praktycznie nie wymagaja wywazania, ale im wieksza felga tym czesciej trzeba poprawiac. 15tki. 195/50/15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 Jaki rozmiar? Bo z moich doswiadczeni to 13-14'' praktycznie nie wymagaja wywazania, ale im wieksza felga tym czesciej trzeba poprawiac. Hym... 17tek nie wywazam. Brawo pan gumiarz co je zakładał kiedystam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 Hym... 17tek nie wywazam. Brawo pan gumiarz co je zakładał kiedystam! Ale że w sensie: w ogóle, nigdy nie były wyważone... ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 (edytowane) A cóż takiego reprezentatywnego jest w alufelgach? To tylko trochę metalu podtrzymującego oponę i podtrzymywanego przez piastę. W dodatku ciężkie toto i pogarsza osiągi. Jakoś nigdy nie rozumiałem fascynacji czymś tak bezsensownym. W dodatku te niskoprofilowe opony wyglądają totalnie wieśniacko i ohydnie. A już myślałem, że mam unikalny gust. To chyba taki "wyścig zbrojeń" - kto ma niższy naleśnik i średnicę felgi niczym z Jelcza... do kompletu jeszcze obniżenie zawiasu i potem przed "leżącym sierżantem" takie cuś trzeba przenosić, bo bez zahaczenia nie przejedzie... Ale dobrze, jest różnorodność, jeden wybiera funkcjonalność, drugi wygląd, trzeci wyważa koła 2x w roku i jest OK Edytowane 15 Września 2016 przez romano11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 To teraz wyważ sobie drugi raz kolo świeżo zdjęte z wyważarki - poaze ci z 10g niedoważennia na bank wiec moglbys tak caly dzien sobie zakladac i sciągac kola z wywazarki no i wypadałoby do tego dodać, że większość zakładów ma ustawioną dokładność na maszynach rzędu 10g o ile dobrze pamiętam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 Całoroczne opony tez bys wywazal 2 razy w roku? Generalnie to częstotliwość wyważania wynika bardziej z przebiegu niż ilości zmian . Mi kiedyś niejeden wulkanizator powiedział że co 10-15 kkm warto koła na nowo wyważyć. W samochodzie w którym miałem niskoprofilowe opony i bardzo czuły układ kierowniczy, kiedy zbliżałem się do 15 000 km od wyważania, czułem na kierownicy potrzebę wyważania na nowo. Koło samo z siebie wraz z przebiegiem traci wyważenie, naklejane ciężarki mogą czasem odpaść itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 To chyba taki "wyścig zbrojeń" - kto ma niższy naleśnik i średnicę felgi niczym z Jelcza...Głupota totalna. Mam porównanie na jednym aucie - felgi 17" szerokie (235 i 255) vs 15" 205. Na tych drugich nie trzęsło, osiągi były wyraźnie lepsze a spalanie niższe (w zimie). Co z tego, że na niższych da się przejechać szybko zakręt? Ile tych zakrętów mam po drodze, które chciałbym szybko przejechać? Jak jadę na wakacje 1500 km w jedną stronę, to jakoś odżałuję niższą prędkość na ciaśniejszych zakrętach (stanowiących 0.1% całej trasy), a wolę mieć komfort, osiągi i niższe spalanie. trzeci wyważa koła 2x w roku i jest OKZdarza się, że mam na 3 kołach 0, a na czwartym 5g. Ale czasami wyskakuje 20g. Nikogo nie namawiam i pewnie 2 sezony bym przejeździł bez wyważania pomiędzy - gdybym np. sam zmieniał koła. Ale zawsze zmieniam u mechanika - przy okazji jest zazwyczaj klimatyzacja, olej itp. I nie sądzę, żebym dużo mniej zapłacił, gdybym nie wyważył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 To teraz wyważ sobie drugi raz kolo świeżo zdjęte z wyważarki - poaze ci z 10g niedoważennia na bankTo ciekawe, bo czasami po sezonie pokazuje mi 0 g. Czyli było zdejmowane i zakładane ponownie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 16 Września 2016 Udostępnij Napisano 16 Września 2016 Ale że w sensie: w ogóle, nigdy nie były wyważone... ? nie no - było ważone. podczas zakładania nowych opon. ze 3 lata temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 16 Września 2016 Udostępnij Napisano 16 Września 2016 no i wypadałoby do tego dodać, że większość zakładów ma ustawioną dokładność na maszynach rzędu 10g o ile dobrze pamiętam... A niedoważenie rzędu 5g to można niwelować na maszynie wyważającej pod obciążeniem lub nawet bezpośrednio na samochodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.