Jaruga Napisano 3 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2016 Zastanawiam się nad wymianą lacetona na coś nowszego pod koniec przyszłego roku (lacetti skończy 10 lat w styczniu 2018). I dylemat mam czy szukać ostatnich roczników cruze za gotówkę (nadal mi się podoba), czy wspomóc się niewielkim kredytem i kupić coś nowego (jakąś astrę, focusa, i30). Nie podoba mi się trochę fakt że cruze słabo traci na wartości jeśli porównasz do lacetti, więc stosunek cena/jakość tyłka nie urywa Ma to w ogóle sens? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 3 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2016 Nowa Astra to inna liga wiec jak to rozwazasz to poszedlbym ta droga. Natomiast jesli rozwazasz ceeda lub i30 to brac Cruze IMO jezdzi przyjemniej stosunek wypasu do ceny tez jest lepszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 3 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2016 Rozważyć oczywiście powinieneś, bo może trafisz na fajny egzemplarz w przyzwoitej cenie Wadą Cruze jest to, że ma sporo bajerów w standardzie, ale automatyczna klima tylko w najwyższych wersjach. U mnie w średniej wersji LT są: światła p.mgielne, czujniki cofania, radio z bluetooth (zestaw głośnomówiący do telefonu), tempomat itp, a klima manual i ciągle trzeba kręcić gałkami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 3 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2016 Rozważyć oczywiście powinieneś, bo może trafisz na fajny egzemplarz w przyzwoitej cenie Wadą Cruze jest to, że ma sporo bajerów w standardzie, ale automatyczna klima tylko w najwyższych wersjach. U mnie w średniej wersji LT są: światła p.mgielne, czujniki cofania, radio z bluetooth (zestaw głośnomówiący do telefonu), tempomat itp, a klima manual i ciągle trzeba kręcić gałkami Dla mnie klima automatyczna moze nie istniec. U siebie mam 2 strefowy klimatronik,a i tak prawie zawsze ustawiam nawiew i temperature w trybie manualnym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 3 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2016 "Czy warto?" Zawsze idzie w parze z "za ile?" Za dobrą cenę warto, jeśli to auto w pewnych rąk, ale na takiej samej zasadzie jak każde inne tej klasy, czyli focus, astra czy jakieś megane. Cruze LT nowy z salonu wyjeżdżał za 50k, więc za dobrze utrzymanego 4-latka można dać połowę tej kwoty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2016 Cruze LT nowy z salonu wyjeżdżał za 50k, więc za dobrze utrzymanego 4-latka można dać połowę tej kwoty Hatchbacka LT 1,8 kupiłem za 52 kzł, ale w styczniu, z wyprzedaży poprzedniego rocznika Po 4 latach wyceniany na około 30 tys. zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 4 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2016 Cruze LT nowy z salonu wyjeżdżał za 50k, więc za dobrze utrzymanego 4-latka można dać połowę tej kwoty NIe kupisz za tyle... Za 50% po 4 latach to mozna znalezc golasa poflotowego ze sporym przebiegiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 4 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2016 NIe kupisz za tyle... Za 50% po 4 latach to mozna znalezc golasa poflotowego ze sporym przebiegiem... No właśnie o to chodzi. Za dobrą sztukę z jakimś pakietem startowym (opony jakieś, oleje filtry itp.) wyjdzie ze 35 tys. przynajmniej. A za 60 można wyrwać nowiutką astrę J 1.4T z dobrym wyposażeniem która jest klonem cruza co w opcji 4*25% jest niezłą opcją. Albo idąc klasę niżej - za 50 można mieć jakąś fabię/ibizę z 1.2 TSI która generalnie na moje typowo miejskie potrzeby też by mi wystarczyła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 4 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2016 Hatchbacka LT 1,8 kupiłem za 52 kzł, ale w styczniu, z wyprzedaży poprzedniego rocznika Po 4 latach wyceniany na około 30 tys. zł. Nie bedziesz czasem sprzedawal w przyszlym roku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 4 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2016 No właśnie o to chodzi. Za dobrą sztukę z jakimś pakietem startowym (opony jakieś, oleje filtry itp.) wyjdzie ze 35 tys. przynajmniej. A za 60 można wyrwać nowiutką astrę J 1.4T z dobrym wyposażeniem która jest klonem cruza co w opcji 4*25% jest niezłą opcją. Albo idąc klasę niżej - za 50 można mieć jakąś fabię/ibizę z 1.2 TSI która generalnie na moje typowo miejskie potrzeby też by mi wystarczyła. Sam rozgladam sie za jakims 3-4 letnim kompaktem z mocniejsza benzyna i wychodzi, ze lepiej chyba bedzie wziac nowe w leasing Ceny sensownych, krajowych egzemplarzy sa na poziomie 40-45k kPLN, w zasadzie niezaleznie od marki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2016 Nie bedziesz czasem sprzedawal w przyszlym roku? Raczej za 2 lata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 4 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2016 To pośpiesz się trochę! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2016 To pośpiesz się trochę! Nie no, muszę jeszcze trochę resursu zużyć i w tym czasie dozbierać na coś nowego. Ale prawisz, że w Oplu cały czas mają 4x25%. To IMO dobre rozwiązanie, by nie brać kredytu, jeśli ktoś zarabia i ma możliwość odłożenia takich kwot. Należy tylko pamiętać, że raty po 25% co rok będą wisiały w systemie bankowym i przy braniu innego kredytu będą mocno obniżały zdolność kredytową. U mnie wisiało 50% i gdy chciałem uruchomić debet w rachunku, panie miały problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 4 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2016 Znaczy się takie roczne duże raty bardziej obciążają zdolność kredytową niż raty miesięczne? Jeśli tak to kwestia do przemyślenia bo planuję też chałupę zmienić na większą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 4 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2016 No właśnie o to chodzi. Za dobrą sztukę z jakimś pakietem startowym (opony jakieś, oleje filtry itp.) wyjdzie ze 35 tys. przynajmniej. A za 60 można wyrwać nowiutką astrę J 1.4T z dobrym wyposażeniem która jest klonem cruza co w opcji 4*25% jest niezłą opcją. Albo idąc klasę niżej - za 50 można mieć jakąś fabię/ibizę z 1.2 TSI która generalnie na moje typowo miejskie potrzeby też by mi wystarczyła. Ale te 4x25% to nie do końca takie rożowe, wiesz o tym? RRSO po uwzględnieniu prowizji i jakiegos obowiazkowego ubezpieczenia wynosi 12,96% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 4 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2016 Ale te 4x25% to nie do końca takie rożowe, wiesz o tym? RRSO po uwzględnieniu prowizji i jakiegos obowiazkowego ubezpieczenia wynosi 12,96% Dokladnie, zwykly kredyt gotowkowy wyjdzie pewnie taniej A juz limit w rachunku w wysokosci tych 25% to na pewno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2016 Ale te 4x25% to nie do końca takie rożowe, wiesz o tym? RRSO po uwzględnieniu prowizji i jakiegos obowiazkowego ubezpieczenia wynosi 12,96% Bo wliczają w to pakiet ubezpieczeń OC+AC. Pamiętam, że u mnie była jakaś prowizja na początku i potem bez %. W sumie około 5% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2016 Znaczy się takie roczne duże raty bardziej obciążają zdolność kredytową niż raty miesięczne? Jeśli tak to kwestia do przemyślenia bo planuję też chałupę zmienić na większą... Pani była zdziwiona ratą w wysokości 26 000 zł Na szczęście podzieliła to przez 12 i wyszło sensowne miesięczne obciążenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 4 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2016 Bo wliczają w to pakiet ubezpieczeń OC+AC. Pamiętam, że u mnie była jakaś prowizja na początku i potem bez %. W sumie około 5% Doczytaj na stronie Masz tam przykład z kwota kredytu 28k, gdzie prowizja plus grupowe ubezp (nie OC,AC) to 4k. Komunikacyjne masz dodatkowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2016 Doczytaj na stronie Masz tam przykład z kwota kredytu 28k, gdzie prowizja plus grupowe ubezp (nie OC,AC) to 4k. Komunikacyjne masz dodatkowo. Czyli gorzej. Gdy kupowałem Cruze, była tylko prowizja i OC+AC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 4 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2016 Sam rozgladam sie za jakims 3-4 letnim kompaktem z mocniejsza benzyna i wychodzi, ze lepiej chyba bedzie wziac nowe w leasing Ceny sensownych, krajowych egzemplarzy sa na poziomie 40-45k kPLN, w zasadzie niezaleznie od marki... Tyle nie dałbym za auto które jako nowe kosztowało lekko ponad 50k. Lepiej wziąć coś bardziej komfortowego (co jako nowe wyjeżdżało z salonu za np. 80k) albo nowego Tipo czy Astrę za 60k. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 4 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2016 Tyle nie dałbym za auto które jako nowe kosztowało lekko ponad 50k. Lepiej wziąć coś bardziej komfortowego (co jako nowe wyjeżdżało z salonu za np. 80k) albo nowego Tipo czy Astrę za 60k. Akurat nie pisalem o Cruze a Focusie 1,6T lub Astrze 1,6T;) Cruze to pewnie z 30kPLN trzeba dac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 6 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2016 Panowie nie zawsze lepiej wziac nowego golasa zamiast uzywanego wypasa. Nowe auto tez sie szybko staje uzywanym a potem tylko plucie w brode ze nie mam tego czy tamtego, do tego kolpak szyby na korbki i czarne zderzaki... Na Boga te tipo w golej wersji czy nawet astra to takie nubiry 1 tylko w troszke nowoczesniejszych ksztaltach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 7 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2016 A co to dla Ciebie jest golas? Auta bez przednich elektrycznych szyb, lusterek, czy klimy, esp nie da się już przecież kupić. To jest teraz standard. Czarnych zderzaków w nowych kompaktach, a nawet klasie B też nie widziałem. Felgi możesz wymienić/dokupić. Obecny "golas", to jak średnia półka wyposażenia 10 lat temu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 7 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2016 Panowie nie zawsze lepiej wziac nowego golasa zamiast uzywanego wypasa. Nowe auto tez sie szybko staje uzywanym a potem tylko plucie w brode ze nie mam tego czy tamtego, do tego kolpak szyby na korbki i czarne zderzaki... Na Boga te tipo w golej wersji czy nawet astra to takie nubiry 1 tylko w troszke nowoczesniejszych ksztaltach. Pytanie co to jest "to i tamto" Kołpak mi nie przeszkadza jeśli jest ładny (zawsze kupowałem i tak 2gi komplet kół na alu), tylne szyby - nie pamiętam kiedy ostatnio otwierałem (nie przeczę - przy dzieciach zaletą jest to, że mogę z miejsca kierowcy zablokować dzieciakom możliwość otwarcia szyb tylnych. W lacetti miałem korby to po prostu zdjąłem je, bo mnie młody wkurzał otwierając w czasie jazdy ) Tipo kosztuje 45k i ma komplet poduch, klimę, radio, ABS, ESP, zderzaki w kolorze. Nie widzę sensu kupować wersji za 60k żeby mieć chromy i polakierowane lusterka. Wolałbym dopłacić do mocniejszego silnika niż "gadżetów". Nubira za te pieniądze miała 1 poduszkę, klima była za dopłatą, a ESP było standardem w mercu klasy S dopiero... Auto, które ma "więcej wszystkiego" (z rzeczy przydatnych - jakieś aktywne tempomaty, systemy antykolizyjne, trzymające pasa itp), to już 2x 45k, więc zupełnie inna bajka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 7 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2016 Każdy ma inne potrzeby, dlatego jeden woli "to", drugi "tamto". Golasy często nie mają: -elektrycznych szyb z tyłu -elektrycznych i podgrzewanych lusterek -czujnika deszczu, zmierzchu, lusterek samościemniających -tempomatu -alufelg -nawigacji -pakietów stylistycznych -automatycznej klimy i innych dupereli, które później na własną rękę prędzej czy później próbujemy sobie i tak dokładać. Ja również jeździłem wiele lat golasem Nubirą, która nawet klimy nie miała, a Europę nią w lato zjeździłem. Da się, ale cały w tym ambaras, że jak się wreszcie kupi auto lepiej wyposażone to potem golasów się pod uwagę już nie bierze Czasem się warto uczyć na czyichś błędach, nie na swoich W każdym razie moje zdanie jest takie, że wybieram 2 letniego wypasa niż nowego golasa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 12 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2016 A co to dla Ciebie jest golas? Auta bez przednich elektrycznych szyb, lusterek, czy klimy, esp nie da się już przecież kupić. To jest teraz standard. Czarnych zderzaków w nowych kompaktach, a nawet klasie B też nie widziałem. Felgi możesz wymienić/dokupić. Obecny "golas", to jak średnia półka wyposażenia 10 lat temu. Sprawdziłem cennik golasa Tipo. I jest faktycznie trochę jak w Nubirze I http://cenniki.fiat.pl/fiat/cennik/tipo/Cennik-2016.pdf Różnica to więcej poduszek i ESP. W Nubirze I o ile wiem nie było korb z przodu, ale elektryka. Najbiedniejsza wersja to przecież była SX, a w tej wersji w lanosie (bo takiego miałem) była elektryka. Zobacz że nawet lusterka są w Tipo regulowane mechanicznie, a elektryka z podgrzewaniem w wyższej wersji dopiero Osiągi silnika 1.4 tez jak 1.6 pd koniec lat 90tych w Nubirze I Katalogowe osiągi rozpędzania się do setki. Elastyczność zapewne gorsza. Podstawowe Tipo to bardzo ubogo wyposażone auto, a od czasu debiutu Nubiry I mineło juz prawie 20 lat. Edit: No i Nubira I nie miała klimy, a Tipo ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 15 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2016 Sprawdziłem cennik golasa Tipo. I jest faktycznie trochę jak w Nubirze I Cena podobna jeśli dobrze pamiętam (coś koło 45k za SX 1.6) Ale chyba z jedną poduszką w standardzie, nie wiem czy ABS nie był opcją. Nie było klimy (droga opcja) i ESP. Ale była dużo lepsza gwarancja (3 lata z serwisami za friko) W 2005 roku tyle dał teść za lacetti sedana 1.4 - też bez klimy, ale już z ABS w std. W 2008 za 45k kupiłem już lacetti 1.6 kombiaka z klimą (pod sam koniec produkcji można było takiego kupić za 38k ). Tipo za tą cenę ma komplet poduch, ESP i klimę i to uważam za "must have" w każdym aucie teraz. Wszystko ponad to "plusy dodatnie" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2016 Panowie nie zawsze lepiej wziac nowego golasa zamiast uzywanego wypasa. Nowe auto tez sie szybko staje uzywanym a potem tylko plucie w brode ze nie mam tego czy tamtego, do tego kolpak szyby na korbki i czarne zderzaki... Czarny zderzak czy lusterko to dla mnie żaden minus. Nawet lepiej, bo w razie obcierki łatwiej i taniej zatuszować rysy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2016 Czarny zderzak czy lusterko to dla mnie żaden minus. Nawet lepiej, bo w razie obcierki łatwiej i taniej zatuszować rysy. Widziałeś teraz nowe auto z czarnymi zderzakami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 Widziałeś teraz nowe auto z czarnymi zderzakami? Widziałem. Ze zderzakami i nawet lusterkami. Jak nie widziałeś, to popatrz: http://www.dacia.pl/samochody-nowe/nowe-sandero/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 No OK jest. Dustera w sumie też widziałem z czarnymi ale paroletniego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.