Skocz do zawartości

Renault Captur


bergerac

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, krowka napisał:

 

W 10-letnim Grande Punto, które mam od nowego, mogę szarpać i nic nie skrzypi, w 500X też nic nie skrzypi pod wpływem szarpania - a przecież to tylko "badziewne włoszczyzny".
Zapewne po paru tysiącach nie trzeba już szarpać aby "delektować się" odgłosami. Jak to się sprawuje powinni opisać właściciele "kadżarów".
 

 

Eeeee, w nowym Bravo trzeszczało wszystko aż miło jak się palcem nacisnęło. Nie przesadzałbym z tą jakością włoszczyzny. IMO jeśli nie trzeszczy podczas jazdy to nie ma się czego czepiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Marcinekkk napisał:

 

jak to bedzie ta moja to  obijemy :D

 

A poważnie - jaki motor proponujesz ?

1,2 wyciek z pod dekla , rozrzad

0,9 to lipa z moca

tylko 1,5 dci k9k

 

Nie chcę diesla do przebiegów 15 km dziennie ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Ryb napisał:

 

Eeeee, w nowym Bravo trzeszczało wszystko aż miło jak się palcem nacisnęło. Nie przesadzałbym z tą jakością włoszczyzny. IMO jeśli nie trzeszczy podczas jazdy to nie ma się czego czepiać.

W Bravo może i trzeszczało, ale w moim starym GP nic nie trzeszczy :) Zapewne dlatego, że nie ma fortepianowych plastików :) Fortepianowe pod naciskiem trzeszczą w każdym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, bergerac napisał:

a co powiedzie na taką konfigurację ?

 

Ja bym mimo wszystko poszukal jakiejs Allure, na zywo wyglada duzo lepiej niz Active+.

Glownie ze wzgledu przez felgi i plastikowe nakladki, ale kobiecie moze to robic roznice ;]

https://www.otomoto.pl/oferta/peugeot-2008-1-2-automat-allure-navi-panorama-miesieczna-rata-leasingu-629zl-ID6yXxSR.html#0973bb673d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, krowka napisał:

W Bravo może i trzeszczało, ale w moim starym GP nic nie trzeszczy :) Zapewne dlatego, że nie ma fortepianowych plastików :)

 

Ale Twoje GP nie jest na sprzedaż. Zaś wszystkie wymienione w wątku będą mniej lub bardziej trzeszczeć jak się je naciśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Ja bym mimo wszystko poszukal jakiejs Allure, na zywo wyglada duzo lepiej niz Active+.

Glownie ze wzgledu przez felgi i plastikowe nakladki, ale kobiecie moze to robic roznice ;]

https://www.otomoto.pl/oferta/peugeot-2008-1-2-automat-allure-navi-panorama-miesieczna-rata-leasingu-629zl-ID6yXxSR.html#0973bb673d

 

+1

Też bym brał Allure. 7k różnicy w cenniku z pewnością uda się ugrać a auto zupełnie inaczej wygląda.  :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Ryb napisał:

 

+1

Też bym brał Allure. 7k różnicy w cenniku z pewnością uda się ugrać a auto zupełnie inaczej wygląda.  :ok:

Panowie, bo zaraz dojdziemy do takiej ceny, że wrócę do Mercedesa lub BMW ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bergerac napisał:

Panowie, bo zaraz dojdziemy do takiej ceny, że wrócę do Mercedesa lub BMW ;) 

 

Mieści się grubo poniżej 80k. IMO nawet do 70k da się może zejść.

 

Albo demo weź:

https://www.otomoto.pl/oferta/peugeot-2008-2008-allure-automat-ID6yZapf.html#e0c21e8164

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Łukasz___F napisał:

Mam dużą wyobraźnię ale źony @bergerac sobie w daci jakoś nie potrafię wyobrazić :hmm:;]

A w 500X/Renegade? :P Osobiście nie namawiam, bo FCA mnie wkur...o z nawi w Uconnect 6,5" :ogien:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, krowka napisał:

A w 500X/Renegade? :P Osobiście nie namawiam, bo FCA mnie wkur...o z nawi w Uconnect 6,5" :ogien:

nie podobają mi się te auta. Pooba mi się tylko zwykła 500-tka i to na wąskich włoskich uliczkach ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

W dodatku 1,2 Puretech tez zbiera duzo lepsze opinie niz 1,2Tce od Renault.

Ja nie do końca rozumiem te zachwyty Putetech, dźwięk to ma jak typowe 3. cylindry, czyli tragiczny. Samo zbieranie też mnie nie powaliło na łopatki. Abstrahuję teraz od ewentualnych atrakcji silnika Renault, choć ja jakiegoś dużego zużycia oleju w nim nie zauważyłem. Pali Tce mało atrakcyjnie, ale tutaj bym musiał pojeździć, bo to mocno osobnicza cecha. Choć potrafi też znośnie: dziś Bemowo-Wolomin w jedną stronę 7.2, w drugą 5.9 ;] A jak dojeżdżam na p&r 6km to pali 9-10 :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, bizz napisał:

Jeździłem jednym i drugim. Mokka sprawia wrażenie jakby była o klasę wyżej niż Capture.

Za Mocca z tym samym wyposażeniem chyba trzeba zapłacić sporo więcej. Ale jak nie, to nie ma się nad czym zastanawiać! Captur to "puszka" w porównaniu do Mocca. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Ryb napisał:

 

Po co on to szarpie? W większości aut jakby poszarpać to coś zaskrzypi - przecież to jest tani plastik. Jeśli nie skrzypi w czasie jazdy to ja bym się nie czepiał. No i skoro tak zmontowali Kadjara to jakie są szanse że Captur jest lepiej zmontowany? IMO zerowe.

A reszta auta jest fajniejsza niż w tym Capturze.

Ale Kadjar (przynajmniej z pierwszego roku produkcji) naprawdę miał dramatyczne wnętrze. Sam samochód mi się nawet wizualnie podobał, ale czar prysnął w salonie - np dotykając kolanem konsoli środkowej ta wydawała z siebie dźwięki. Opierasz łokieć o podłokietnik na drzwiach i też trzeszczenie. Słaba jakość montażu. Podejrzerwam że po kilkudziesięcu tysiącach km to wnętrze stałoby się orkeistrą 1001 dźwięków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Ryb napisał:

fajny :ok: tylko jakoś te renówki strasznie plastikowo wyglądają, przynajmniej ja mam takie odczucie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że mam Captura oraz wspominaną w postach Vitarę, to dorzucę kilka spostrzeżeń.

Porównuję Captura XMOD 1.2 Turbo z dwusprzęgłowym automatem EDC do Vitary S 4x4 1.4 Turbo z klasycznym hydrokinetykiem.

Captur jest zdecydowanie ciaśniejszym autem od Vitary, choć miejsca z tyłu na nogi więcej jest chyba w Capturze (przy kanapie maksymalnie odsuniętej do tyłu). Bagażnik Captura litrażowo jest niby większy, natomiast wymiary podłogi bagażnika są mniejsze, ale tu akurat świetnie sprawdzi się przesuwana tylna kanapa, sporo powiększająca bagażnik.

Komfort jazdy - Captur jest dużo bardziej sprężysty i miękki, jest też lepiej wyciszony.

Dynamika - tu Vitara w zasadzie miażdży Captura. Nie oznacza to, że Captur jest zmulony, ale za Vitarą nie nadąży, tym bardziej że Vitara w podobnej konfiguracji jest lżejsza. Ogromny plus obydwu silników to cztery cylindry.

Reflektory - w Capturze w pełni ledowe, Vitara ma ledowe tylko światła dzienne i mijania.

Wnętrze, plastiki - jakość i spasowanie porównywalne. Wygląd - kwestia gustu, ja wybrałem Vitarę między innymi z uwagi na wnętrze właśnie - nie toleruję wylewającej się na mnie deski rozdzielczej, wolę, kiedy to wszystko jest odsunięte i tak właśnie jest w Suzuki. Może wygląda to staroświecko, ale przy odpowiednim skonfigurowaniu kolorystycznym jest dobrze.

Na minus Captura brak radaru, systemu automatycznego hamowania, aktywnego tempomatu (nie ma nawet w opcji), na plus stacja multimedialna bazująca na Android Auto.

Gwarancja - w obydwu przypadkach można wydłużyć do 5 lat, przy czy Renault oferuje to taniej (i przeglądy gratis).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam Captura 90 od ponad roku i generalnie jest to auto ok. Dupy nie urywa ale za ta cene (placilem cos kolo 65 z ubezpieczeniem) nic w podobnych pieniadzach bym nie znalazl (zastanawialem sie nad astra K tez). Auto kupilem pod zone bo zaraz jej go przekaze. Poprawne bez szalu auto ... facelift niewiele zrobil bo byl w 2017 ...widzialem gdzies na allegro do wyrwania za 60 wiec ciekawa (w dosc bogatym wyposazeniu bo mam w miare wysoko wyposazona) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, bergerac napisał:

Obejrzałem dzisiaj. Słabo wykonane :( szuflada zamiast schowka mnie osłabiła.

Ta szuflada nie jest taka zła ;], nie patrz na to przez pryzmat tradycyjnych schowków we wszystkich innych samochodach :phi: - po prostu jest inaczej. Jak by szuflada była standardem w samochodach, to tradycyjny schowek tym bardziej by cię osłabił :hehe:. Ja miałem kupić Captura, pojechałem do salonu pomacać ten samochód. Obok stało nowe Clio i w zasadzie od początku przykuwało moją uwagę. Wyjechałem Clio :oki:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szuflada jest zła. Kolega usiadł na siedzeniu pasażera i nie można było jej otworzyć. Prowadząc auto nie ma czasu na kombibacje, ma byc szybko i latwo.
Generalnie renowki wygladaja na strasznie plastikowe. Plusem Captura jest przestrzen - ilosc miejsca w srodku jest odpowiednia.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.07.2017 o 16:00, krowka napisał:

Jak Mokka to "kawał auta", to ja wymiękam :)
Z drugiej strony bardzo ciekawe, bo na Renka/500X, które to są w tym samym segmencie, wymiary zbliżone, mówią, że małe ;l

 

Dzis siedzialem w Mocce X - wnetrze ma wieksze od Renegade i 500X.. nie mowiac juz nic o Capturze ;) Wrazenie jakby auto klasy wiekszej.

 

2008 wypada słabo, niby fajne materialy, ale koniec koncow cos z nim jest nie tak. Ma tez najmniejszy otwor drzwiowy ze wszystkich, mierzac 197cm musze sie w nim skladac jak scyzoryk przy wsiadaniu. Nawet moja kobieta ktore ma 165cm wzrostu po podniesieniu siedzenia na odpowiednia wysokosc przy wysiadaniu musi dosc znacznie pochylic sie przy wysiadaniu. Za to 3008 nam sie podobal, ale to nie ten przedzial cenowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Dzis siedzialem w Mocce X - wnetrze ma wieksze od Renegade i 500X.. nie mowiac juz nic o Capturze  Wrazenie jakby auto klasy wiekszej.
 
2008 wypada słabo, niby fajne materialy, ale koniec koncow cos z nim jest nie tak. Ma tez najmniejszy otwor drzwiowy ze wszystkich, mierzac 197cm musze sie w nim skladac jak scyzoryk przy wsiadaniu. Nawet moja kobieta ktore ma 165cm wzrostu po podniesieniu siedzenia na odpowiednia wysokosc przy wysiadaniu musi dosc znacznie pochylic sie przy wysiadaniu. Za to 3008 nam sie podobal, ale to nie ten przedzial cenowy.


Dzięki za opinie. Mi tez bardzo sie podoba 3008, ale jak napisales - inny budzet. Jutro przetestuje 2008. Odnosnie MokkaX - poprawili wnetrze w stosunku do poprzednej edycji czy jest takie samo?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, bergerac napisał:

 


Dzięki za opinie. Mi tez bardzo sie podoba 3008, ale jak napisales - inny budzet. Jutro przetestuje 2008. Odnosnie MokkaX - poprawili wnetrze w stosunku do poprzednej edycji czy jest takie samo?
 

 

 

Nie mialem okazji siedziec w wersji przedliftowej. Ale poliftowa robi na prawde niezle wrazenie. Raz ze z zewnatrz auto sprawia wrazenie pelnowymiarowego SUVa (zapewne to kwestia zludzenia optycznego), dwa jakosc wykonania, materialy itd byly na prawde ekstra. No i ilosc miejsca w srodku tez na duzy plus. Niestety to byla wersja za 100tys, bo nie mieli u siebie czegos bardziej podstawowego ;)

 

Captur wypada dosc sensownie jesli wziac pod uwage cene i to co oferuje. 4-cylindrowy silnik z przyzwoitym wyposazeniem da sie miec ponizej 70tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, czacha napisał:

 

Dzis siedzialem w Mocce X - wnetrze ma wieksze od Renegade i 500X.. nie mowiac juz nic o Capturze ;) Wrazenie jakby auto klasy wiekszej.

 


Niestety Mokka X ma standardowy linkowy ręczny (oszczędności?). Wcześniej byłem przeciwny temu rozwiązaniu i w 500X musiałem przyjąć elektryczny postojowy jako przymusowe zło. Po roku używania stwierdzam: nigdy więcej wajchy z linką! Super sprawa, działa szybko i skutecznie - w przypadku Renka/500X postojowy jest elektrohydrauliczny - trzymają klocki hamulcowe na tarczy po wzroście ciśnienia w zacisku poprzez siłownik elektryczny. Najbardziej odczuwam to podczas przesiadek pomiędzy Viagrą i Kropkiem. Automatyczne włączanie i wyłączanie - duża wygoda.

Pominę sprawę obrzydliwego podłokietnika w Mokka X, który przypomina ten z Jelcza PR 110 ;] Jak z tego ma skorzystać pasażer? Kierowca, który poprawnie trzyma łapki na kierownicy nie ma możliwości oparcia ręki na podłokietniku, co najwyżej w czasie postoju, albo w czasie zmiany biegów :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, bergerac napisał:

 


Dzięki za opinie. Mi tez bardzo sie podoba 3008, ale jak napisales - inny budzet. Jutro przetestuje 2008. Odnosnie MokkaX - poprawili wnetrze w stosunku do poprzednej edycji czy jest takie samo?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

Dla mnie Mokka to wygrywa z uwagi na 140KM. Co prawda te 140 koni nie jedzie jak 140 koni ale jednak.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Ryb napisał:

 

Dla mnie Mokka to wygrywa z uwagi na 140KM. Co prawda te 140 koni nie jedzie jak 140 koni ale jednak.

:ok:

Prawda to, ze w Mocce siedząc, prawą wyciągnięta ręką dotyka sie prawych drzwi? 8] Słyszałem od gościa ok 190 cm, ale aż mi sie nie chce wierzyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Rado_ napisał:

Prawda to, ze w Mocce siedząc, prawą wyciągnięta ręką dotyka sie prawych drzwi? 8] Słyszałem od gościa ok 190 cm, ale aż mi sie nie chce wierzyć

 

Nie sprawdzałem. Ale to małe auto, więc nie oczekiwałem dużej przestrzeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, bergerac napisał:

Odebrałem przed chwilą 2008 i obejrzałem 3008. Świetne auto. Jutro cyknę kilka fotek.

 

Świetne, ale wole 5008, niemniej i tak poza moim budżetem. Duuuzo droższe od poprzedniego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, czacha napisał:

Dziwna argumentacja na to, ze w Mocce jest wiecej miejsca - reczny i brzydki podlokietnik ;l

 

To oczywiste ze wolisz swoje auto, w koncu je wybrales zamiast innego, ale troche obiektywizmu nie zaszkodzi ;)

Jestem jak najbardziej obiektywny. Ten podłokietnik to porażka. Po zdjęciach, które są w sieci, nie widać, żeby było więcej miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Rado_ napisał:

Prawda to, ze w Mocce siedząc, prawą wyciągnięta ręką dotyka sie prawych drzwi? 8] Słyszałem od gościa ok 190 cm, ale aż mi sie nie chce wierzyć

Mam 176cm wzrostu, w moim GP i 500X nie jestem w stanie dotknąć prawą ręką z fotela kierowcy prawych drzwi. W 500X bez wychylania się brakuje około 20cm. Jeśli to prawda z Mokka X, to strasznie duże auto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.07.2017 o 22:24, bergerac napisał:

Szybkie porównanie najpopularniejszych modeli:

 

596fbfee83f60_Zrzutekranu2017-07-19o22_23_26.png.bdf3f51ae703244e1943ffde5fa2be17.png

 

 

Mokka cykl mieszany 6 litrów - buhahahaha

 

Meriva 1,4 120 KM jak szanuję pedał przyspieszenia to 7,3 l/100 km w cyklu mieszanym

 

Trasa 2000 km autostrady licznikowe 120 km/h na tempomacie [gps 110 km/h] 6,4 - 6,6 l/100 km

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, lessero napisał:

 

 

Mokka cykl mieszany 6 litrów - buhahahaha

 

Meriva 1,4 120 KM jak szanuję pedał przyspieszenia to 7,3 l/100 km

 

Trasa 2000 km autostrady licznikowe 120 km/h [gps 110 km/h] 6,4 - 6,6 l/100 km

 

:)

 

Nie ma się z czego śmiać. Moje 500X, 1512kg wagi, silnik 1.4 MultiAir Turbo 140KM, 230Nm przy 1750obr/min jest w stanie zejść do 6,1l/100km w trasie przez wiochy i miasta :P Przyjemność takiej jazdy żadna ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, krowka napisał:

 

Nie ma się z czego śmiać. Moje 500X, 1512kg wagi, silnik 1.4 MultiAir Turbo 140KM, 230Nm przy 1750obr/min jest w stanie zejść do 6,1l/100km w trasie :P Przyjemność takiej jazdy żadna ;l

 

Ale oni tę 6 postawili przy cyklu mieszanym :bzik:

 

A największe zużycie jest przy ruszaniu, przyspieszaniu. Jak dmuchawka się włączy to wciąga wachę aż furczy.

 

Ja na trasie miałem chyba obroty 2750...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, lessero napisał:

 

Ale oni tę 6 postawili przy cyklu mieszanym :bzik:

 

A największe zużycie jest przy ruszaniu, przyspieszaniu. Jak dmuchawka się włączy to wciąga wachę aż furczy.

To nie można nazwać jazdy w trasie drogami wojewódzkimi i krajowymi przez wiochy i miasta "w cyklu mieszanym"?

 

Nie podałem rozmiaru gumek, też ma znacznie: 225/45 R18.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.