Skocz do zawartości

Renault Captur


bergerac

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, krowka napisał:

To nie można nazwać jazdy w trasie drogami wojewódzkimi i krajowymi przez wiochy i miasta "w cyklu mieszanym"?

Albo 20 km do Katowic autobahną a potem 20 km zabitych korkiem Katowicach.

Ostatnio pokazało mi 8,2 :hehe:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, lessero napisał:

Albo 20 km do Katowic autobahną a potem 20 km zabitych korkiem Katowicach.

Ostatnio pokazało mi 8,2 :hehe:.

Standardowo gdy jeżdżę do pracy mam średnią 8,5l. Nogi lekkiej nie mam i lubię czuć moment pociągnięcia turbiny. 10km do Torunia, a potem 6km przez Toruń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, krowka napisał:

Jestem jak najbardziej obiektywny. Ten podłokietnik to porażka. Po zdjęciach, które są w sieci, nie widać, żeby było więcej miejsca.

Jesli rozmiar auta oceniasz po zdjeciach to gratulacje ;) Przejedz sie z ciekawosci, bogata wersja ma lepsze wykonczenie niz 500X ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, czacha napisał:

Jesli rozmiar auta oceniasz po zdjeciach to gratulacje ;) Przejedz sie z ciekawosci, bogata wersja ma lepsze wykonczenie niz 500X ;) 


Którą wersję 500X masz na myśli? :) Pomiędzy Lounge a Pop i Pop Star są różnice chociażby w profilach siedzeń, wyposażeniu wnętrza, które jest dostępne tylko w Lounge... Cross i Cross Plus pomijam (Offroad Look).
Kwestia wykończenia Mokki i 500X - o gustach się nie dyskutuje - stylizowanie na stara małą 500 lakierowanym plastikiem na kokpicie - jednym się podoba, innym nie (w salonie słyszałem teksty klientów "jak w Syrenie"). Mi się podoba surowy charakter. Jest kilka rzeczy, które mi się nie podobają (automatyczną klimę przeniósłbym z mojego GP - prawdziwa dwustrefowa, łącznie z kierunkami nawiewów, a nie tylko temperatura, plus kilka drobnostek typu brak podświetlenia "kontrolki" zaryglowania zamków, czy kreski na korektorze ustawienia świateł).

Swoją drogą na Opla patrzeć nie mogę, miała żona. W czasie wyboru Grande Punto siedziałem w Corsie D (o ile dobrze pamiętam OPC), ze skórą itd. Co mi rzuciło się w oczy? Luźno latający mebelek środkowy w aucie za 90tyś :D Wykonanie Grande Punto Emotion, które mam, przewyższało tą Corsinę o wieki ;) To wyjaśnia, dlaczego mojego 10-latka nadal trzymam i jeszcze długo żonka będzie nim jeździć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, krowka napisał:


Którą wersję 500X masz na myśli? :) Pomiędzy Lounge a Pop i Pop Star są różnice chociażby w profilach siedzeń, wyposażeniu wnętrza, które jest dostępne tylko w Lounge... Cross i Cross Plus pomijam (Offroad Look).
Kwestia wykończenia Mokki i 500X - o gustach się nie dyskutuje - stylizowanie na stara małą 500 lakierowanym plastikiem na kokpicie - jednym się podoba, innym nie (w salonie słyszałem teksty klientów "jak w Syrenie"). Mi się podoba surowy charakter. Jest kilka rzeczy, które mi się nie podobają (automatyczną klimę przeniósłbym z mojego GP - prawdziwa dwustrefowa, łącznie z kierunkami nawiewów, a nie tylko temperatura, plus kilka drobnostek typu brak podświetlenia "kontrolki" zaryglowania zamków, czy kreski na korektorze ustawienia świateł).

Swoją drogą na Opla patrzeć nie mogę, miała żona. W czasie wyboru Grande Punto siedziałem w Corsie D (o ile dobrze pamiętam OPC), ze skórą itd. Co mi rzuciło się w oczy? Luźno latający mebelek środkowy w aucie za 90tyś :D Wykonanie Grande Punto Emotion, które mam, przewyższało tą Corsinę o wieki ;) To wyjaśnia, dlaczego mojego 10-latka nadal trzymam i jeszcze długo żonka będzie nim jeździć :)

 

Super, ale auto watku zdaje sie w ogole 500X nie bierze pod uwage ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Super, ale auto watku zdaje sie w ogole 500X nie bierze pod uwage ;]

Przepraszam bardzo, nie można podyskutować, jeśli zaczęło się jakiś temat? Nie można wymieniać opinii? Wiem, że auto"r" wątku nie bierze pod uwagę, bo mi to napisał! Nie musisz mi powtarzać, swoją drogą pisałem, że nie namawiam!
Tak samo ktoś dopieprzył się do mojego "wolę", ale do innej osoby już nie, która pisała o Pugu 5008/3008?

 

Dopiszę, że doświadczenie z Pugiem 206 też mnie nauczyło trzymać się od francuskiej myśli technicznej z daleka - nie wiem, czy nadal przy mechanice czarują w stylu "nie damy już korka wlewu oleju do skrzyni", który we wcześniejszych wersjach był. Przez to nie miałem możliwości kontrolowania stanu oleju w cywilizowany sposób bez spuszczania i wlewania przez odpowietrznik ilości podanej przez producenta. Zawieszenie, ehhh - zjadły mi naprawy nerwy...

Lubię grzebać przy autach i dla mnie ważną kwestią są ludzkie rozwiązania techniczne - na chwilę obecną przy 500X boli mnie wbudowany w skrzyni FPT C635 wysprzęglik. W FPT C514 (w GP) jest na zewnątrz, jak na razie kula, więc myślę, że 200tyś w Viagrze wytrzyma ;l Jeśli nie, to będzie trzeba zrzucać skrzynię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, bergerac napisał:

 


1.2 automat, 110 KM


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

R3 traktorek ;l Tego typu wynalazki omijam szerokim łukiem. Silnik w aucie musi mieć minimum cztery gary i tyle w temacie.

PS.

Zawsze można przeszczepić uznanego w świecie motoryzacji T-Jet'a lub mniej docenionego, ale innowacyjnego MultiAir'a :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

R3 traktorek ;l Tego typu wynalazki omijam szerokim łukiem. Silnik w aucie musi mieć minimum cztery gary i tyle w temacie.

PS.
Zawsze można przeszczepić uznanego w świecie motoryzacji T-Jet'a lub mniej docenionego, ale innowacyjnego MultiAir'a


Mi bardzo odpowiada. Cichy, sprawnie przyspiesza. Nie wiem jeszcze jak spalanie, zobaczymy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, krowka napisał:
 


Którą wersję 500X masz na myśli? :) Pomiędzy Lounge a Pop i Pop Star są różnice chociażby w profilach siedzeń, wyposażeniu wnętrza, które jest dostępne tylko w Lounge... Cross i Cross Plus pomijam (Offroad Look).
Kwestia wykończenia Mokki i 500X - o gustach się nie dyskutuje - stylizowanie na stara małą 500 lakierowanym plastikiem na kokpicie - jednym się podoba, innym nie (w salonie słyszałem teksty klientów "jak w Syrenie"). Mi się podoba surowy charakter. Jest kilka rzeczy, które mi się nie podobają (automatyczną klimę przeniósłbym z mojego GP - prawdziwa dwustrefowa, łącznie z kierunkami nawiewów, a nie tylko temperatura, plus kilka drobnostek typu brak podświetlenia "kontrolki" zaryglowania zamków, czy kreski na korektorze ustawienia świateł).

Swoją drogą na Opla patrzeć nie mogę, miała żona. W czasie wyboru Grande Punto siedziałem w Corsie D (o ile dobrze pamiętam OPC), ze skórą itd. Co mi rzuciło się w oczy? Luźno latający mebelek środkowy w aucie za 90tyś :D Wykonanie Grande Punto Emotion, które mam, przewyższało tą Corsinę o wieki ;) To wyjaśnia, dlaczego mojego 10-latka nadal trzymam i jeszcze długo żonka będzie nim jeździć :)

 

 

 

Fajnie fajnie.. przymierzalem sie do 500X, padlo na Renegade.. ale Ty sie przejedz do salonu Opla a nie wymyslasz ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego krowka jarasz się tymi fiatami aż do przesady. Fajnie, ze tobie się podobają i pasują ale nie wciskaj wszędzie postów nt swojego GP i 500x. 

Co do 2008 podobała mi się ilość miejsca z tylu :) za to nie podobała mi się linia boczna nadwozia i ta chromowana "zaślepka" coś jak w Polonezie Kombi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, czacha napisał:

Fajnie fajnie.. przymierzalem sie do 500X, padlo na Renegade.. ale Ty sie przejedz do salonu Opla a nie wymyslasz ;) 

Rozumiem, że kupiłeś Fiata z logo Jeep z pełną świadomością:) Mi się nie podoba, przerośnięta Panda 3, ale ma zalety:

1. Przedłużona z tyłu linia dachu - w moim mi nie przeszkadza, siedzę z przodu, z tyłu niech się męczą :P

2. Gniazdo zasilania w bagażniku, czego z niezrozumiałych powodów nie ma w bliźniaku.

3. Możliwość doposażenia w przetwornicę.

 

Jak już wcześniej pisałem Opel nie jest w zasięgu moich zainteresowań po moich własnych doświadczeniach, doświadczeniach kolegów z pracy, sąsiadów. Do tego nieslawna M32, którą jako poprawioną nadal montują. Część pierwsi nieszczesliwi wlasciciele. Jeździć jeździłem oglądać Kiłę Sportage GT Line, byłem nią zainteresowany. Padło jednak na FCA. Gdyby nie było pincety, to FIAT dla mnie nic nie miał. Byłby Sportage, a tak jeżdżę autem dla ciot :phi:

 

Jeżeli na firmę się obrażam, to więcej nie kupuję. Wszystko wskazuje na to, że pinceta jest moim ostatnim autem od FCA. Pewna granica z ich strony została przekroczona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, czacha napisał:

Dziwna argumentacja na to, ze w Mocce jest wiecej miejsca - reczny i brzydki podlokietnik ;l

 

To oczywiste ze wolisz swoje auto, w koncu je wybrales zamiast innego, ale troche obiektywizmu nie zaszkodzi ;)

Ty jesteś długi (ja tylko 186) mając poprawnie ręce na kierownicy dałeś radę w jakimś aucie oprzeć się o podlokietnik jak to wymyślił @krowka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Cendra napisał:

Kolego krowka jarasz się tymi fiatami aż do przesady. Fajnie, ze tobie się podobają i pasują ale nie wciskaj wszędzie postów nt swojego GP i 500x. 

Co do 2008 podobała mi się ilość miejsca z tylu :) za to nie podobała mi się linia boczna nadwozia i ta chromowana "zaślepka" coś jak w Polonezie Kombi :)

Rozumiem, że pominąłeś auta od Opla, o którym wspominałem, Puga 206, oraz Megane 3 z wątku "przewaga dzięki technice", bo się nimi nie jaram? Szczególnie Opel dał mi się we znaki. Pug 206 nie taki zły, przyjemne auto, gdyby nie rozwiązania techniczne, Megane 3 - dobrze jest, lepiej niż Megane 2 ;] Nie bez powodu jaram się autami od FCA, jednak to jak podchodzi FCA do rozwiązania sprawy z nawi w Uconnect 6,5" zamyka drogę do kontynuowania "pasji". Mam okazję oglądać co przyjeżdża do sąsiada elektromechanika i z jakimi problemami, w szczególności elektronicznymi/elektrycznymi. Fiatów jak na lekarstwo, jeden na pół roku z duperelą. Najgrubsze sprawy w autach francuskich, ale też sporo niemieckich. Teraz jest lepiej, bo co niektórzy zmienili dostawców elektroniki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, ZUBERTO napisał:

Ty jesteś długi (ja tylko 186) mając poprawnie ręce na kierownicy dałeś radę w jakimś aucie oprzeć się o podlokietnik jak to wymyślił @krowka?

Przeczytaj mój post ze zrozumieniem i dopiero komentuj! Podłokietnik w Mokka uwadzony do oparcia fotela kierowcy jak w Jelczu PR 110, reszty pisał ponownie nie będę. Zegnij sobie w 10 miejscach rękę, a podłokietnik dotkniesz mając ręce poprawnie na kierownicy. Podłokietnik jest dla pasażera, a kierowca co najwyżej może oprzeć łokieć stojąc na światlach, żeby podłubać wygodnie w nosie, lub gdzie indziej - wedle preferencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, krowka napisał:


Tak samo ktoś dopieprzył się do mojego "wolę", ale do innej osoby już nie, która pisała o Pugu 5008/3008?

 

To byłem ja, odniosłem i nadal odnoszę wrażenie, że krucjaty fiatowskie uprawiasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, ZUBERTO napisał:

To byłem ja, odniosłem i nadal odnoszę wrażenie, że krucjaty fiatowskie uprawiasz.

Tak, szczególnie reklamując w kilku miejscach podejście FCA do klienta. Inni mogą pisać co wolą, a ja nie mogę? Spokojnie, to tylko wrażenie. Na razie mam jeszcze prawo wyrażać swoje zdanie. Jeśli się z tym nie zgadzasz, to zgłoś do moderatora. Pislam chyba na forum jeszcze nie dotarł? Podtrzymam, wolę fiatowskie silniki od trzycylindrowych wynalazków innych firm. Przynajmniej sprawdzone i pewne. Do trzycylindrowca po moich doświadczeniach nikt mnie nie przekona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, krowka napisał:

Tak, szczególnie reklamując w kilku miejscach podejście FCA do klienta. Inni mogą pisać co wolą, a ja nie mogę? Spokojnie, to tylko wrażenie. Na razie mam jeszcze prawo wyrażać swoje zdanie. Jeśli się z tym nie zgadzasz, to zgłoś do moderatora. Pislam chyba na forum jeszcze nie dotarł? Podtrzymam, wolę fiatowskie silniki od trzycylindrowych wynalazków innych firm. Przynajmniej sprawdzone i pewne. Do trzycylindrowca po moich doświadczeniach nikt mnie nie przekona.

Bardzo Cię przepraszam ale nie podnoszę rękawicy w dyskusjach z fanatykami, niezależnie czy chodzi o motoryzacyjnych, czy politycznych (widzę, że edytowała pislam, chociaż tyle).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, ZUBERTO napisał:

Bardzo Cię przepraszam ale nie podnoszę rękawicy w dyskusjach z fanatykami, niezależnie czy chodzi o motoryzacyjnych, czy politycznych (widzę, że edytowała pislam, chociaż tyle).

Do niczego Ciebie nie zmuszam.
Przetłumacz proszę fragment " (widzę, że edytowała pislam, chociaż tyle).", bo nic z tego nie rozumiem - poprawnie po Polsku to nie jest zapisane. Jaki ma to związek z fanatyzmem politycznym? 

Chyba rozumiem "mój fanatyzm", nie mam 3 Opli w podpisie :P


Myśl sobie co chcesz, mam to gdzieś.Nikt mi swojego zdania nie narzuci, ja też nikomu nic nie narzucam.

 

Do tego nie znasz mnie i oceniasz - nie wiesz co robię, kim jestem, ale osądy bardzo łatwo Ci przychodzą. Masz do tego uprawnienia? Jesteś psychologiem, profilerem? Jeśli tak, to czekam na więcej, chętnie więcej o sobie się dowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden ze mnie psycholog, ale mi tez wyglada na to ze troche dżihadujesz ;l Skoncz pisac o Oplach do momentu do momentu az w koncu wsiadzesz do Mokki ;) Nie lubie Opla jako marki, ale piszesz jakies historie, wspomnienia ... nie o tym jest ten watek ;) Skupmy sie na faktach, a tych w internetach nie znajdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrze na te zdjecia wnetrza 2008 i nadziwic sie nie moge... Podoba sie zonie?


Bardzo. Dobre wykonanie, fajne fotele, świetna kierownica. Brakuje trochę schowków, wkurzający jest również wlew paliwa zamykany na kluczyk. Plus brakuje elektrycznego ręcznego.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.07.2017 o 17:18, bergerac napisał:

 


Mi bardzo odpowiada. Cichy, sprawnie przyspiesza. Nie wiem jeszcze jak spalanie, zobaczymy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

i niech sluzy gratki.

 

Te siedzenia dobrze trzymaja? bo wygladaja na dobrze trzymajace na boki /ala dynamiq/

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i niech sluzy gratki.
 
Te siedzenia dobrze trzymaja? bo wygladaja na dobrze trzymajace na boki /ala dynamiq/
 
 

Powoli, to byla tylko jazda probna ;)

Siedzenia trzymaja dobrze, ale trzeba pamietac, ze to glownie dla wygladu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, bergerac napisał:


Powoli, to byla tylko jazda probna ;)

Siedzenia trzymaja dobrze, ale trzeba pamietac, ze to glownie dla wygladu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Placiles cos za wypozyczenie auta na testy? Wszedzie odbijam sie od sciany, nie ma szans na wypozyczenie demowki ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, czacha napisał:

No to nie traktuja nas powaznie w salonach .. trudno, wybierzemy w innym ;l

Niestety są salony i salony. Ja lubię współpracować z dużymi - zazwyczaj mają spory wybór samochodów i nie robią problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, bergerac napisał:

Niestety są salony i salony. Ja lubię współpracować z dużymi - zazwyczaj mają spory wybór samochodów i nie robią problemów.

 

A Ty nie masz przypadkiem floty Puga u siebie? ;]

Bo jesli tak, to raczej inaczej z Toba rozmawiaja niz z byle Mietkiem z ulicy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, czacha napisał:

Placiles cos za wypozyczenie auta na testy? Wszedzie odbijam sie od sciany, nie ma szans na wypozyczenie demowki ... 

W hondzie chętnie CRV chcieli dać na weekend.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Rado_ napisał:

To ja sie pytam;]

No i? Mam pisać elaborat o wyważeniu silnika?
Napiszę od innej strony.

3 cylindry to "oszczędność" dla producenta. Wyważenie takiej konstrukcji jest jakie jest, kulturą pracy nie grzeszy. Najlepsze efekty daje, gdy zawieszenie silnika padnie, a na pewno coś będzie, w wynalazku żony było - buda robiła za wolnoobrotowy wibrator, szkoda było psuć ten efekt i wymieniać poduchy ;l Nie znam statystyk uszkodzeń, ale ludzie za bardzo tym się nie przejmują - jeździ? Jeździ. Po 3 latach słychać i widać terkoczące i trzęsące się traktory - mój ulubiony typ to 1.4 TDI :P Uwielbiam tego słuchać, "muzyka" dla uszu ;l

Zysk producenta. Wyprodukowanie 3 tłoków, o trochę większych wymiarach jest tańsze od czterech. Idąc dalej mniejszy blok silnika, krótszy wał, jedna świeca mniej, jeden kabel/cewka/cokolwiek mniej. Żeby klient był zadowolony, że to jedzie, trzeba z 60KM zrobić minimum 110. Cena końcowa, na pewno będzie niższa? Wątpię. Ogólnie technika rodem z bolidów F1 :P

Wiadomo, że silnik V/R 6 będzie bardziej kulturny i fajniejszy od R4, tylko pozostaje jeszcze kwestia, że toto trzeba gdzieś zmieścić itd. Już widzę Puga 2008 z V/R 6 pod maską ;l Byłoby to "szersze niż dłuższe", albo odwrotnie, nieważne - zależy jak go wsadzić ;l Chyba, że to R/V 6 miałoby pojemność 0,9l, albo coś około tego ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz, czym to jest dla producent, byc moze, ale odniosłem sie do skrytykowanego 1,2 puretech. to jest benzyna, a ty o dizlu 1,4. Silnik jest chwalony, jest to najlepszy taki silnik, i nie bardzo Twoja niechęć w tym przypadku ma jakieś podstawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Rado_ napisał:

Piszesz, czym to jest dla producent, byc moze, ale odniosłem sie do skrytykowanego 1,2 puretech. to jest benzyna, a ty o dizlu 1,4. Silnik jest chwalony, jest to najlepszy taki silnik, i nie bardzo Twoja niechęć w tym przypadku ma jakieś podstawy

Przez kogo chwalony? Jest ktoś na forum, który zrobił więcej niż 100tyś.km? Na razie ani jednego takiego głosu nikt nie udzielił. Co z tego, że "fajnie jeździ", jak nie wiadomo co będzie po klikudziesięciu tyś.km? Jak ma jeździć nówka? Źle? Już widzę tabuny ludzi chcących zakupić wibratory pod maską.
Może przypomnieć ochy i achy po powstaniu TFSI VW (na łańcuchu), silnik roku itd - co z tego wyszło? Dziennikarze chwalili, chwalili ;l
Patrząc na recenzje 2008 pojawiają się minusy przy pozycji "silnik". Przypadek, czy owe "chwalenie"? Wszakże można "chwalić" i chwalić.
Kolejna sprawa. Czytaj ze zrozumieniem, do tego wszystko, a nie wygodne kawałki.

Fragment
 

Najlepsze efekty daje, gdy zawieszenie silnika padnie, a na pewno coś będzie, w wynalazku żony było - buda robiła za wolnoobrotowy wibrator, szkoda było psuć ten efekt i wymieniać poduchy ;l Nie znam statystyk uszkodzeń, ale ludzie za bardzo tym się nie przejmują - jeździ? Jeździ. Po 3 latach słychać i widać terkoczące i trzęsące się traktory - mój ulubiony typ to 1.4 TDI :P Uwielbiam tego słuchać, "muzyka" dla uszu ;l

mówi tylko i wyłącznie o TDI? Gdybyś przeczytał dokładnie moje posty, to byś wiedział, że zawarta tu jest informacja o benzynowym trzycylindrowcu z Opla żony - nigdzie wprost nie wpisałem tej informacji, bo źle mi się robi, gdy to coś sobie przypomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co ma 3 cylindrowiec Opla do Peugeota, ale jak mówisz, ze Opel to syf, to Peugeota na pewno tez? No ja Ci nie bronię tak twierdzić, na pewno masz jakieś doświadczenie, bo tu na forum nikt tyle nie zrobił, skąd wiesz? Jakby silniki 4 cyl. były tylko bezawaryjne, to bym moze sie zgodził, a tak to wybacz nie wrzucaj wszystkiego do jednego wora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Rado_ napisał:

Nie wiem co ma 3 cylindrowiec Opla do Peugeota, ale jak mówisz, ze Opel to syf, to Peugeota na pewno tez? No ja Ci nie bronię tak twierdzić, na pewno masz jakieś doświadczenie, bo tu na forum nikt tyle nie zrobił, skąd wiesz? Jakby silniki 4 cyl. były tylko bezawaryjne, to bym moze sie zgodził, a tak to wybacz nie wrzucaj wszystkiego do jednego wora.

Jestem dość sceptyczny. Czy 1.2 z Puga 2008 jest w stanie to zmienić? Czas pokaże, bo jestem ciekaw, czy zmieniło się coś w temacie tego typu silników na plus.
Sam napisałeś, nie wprost, że również nie wiesz, jak te silniki będą się zachowywać. Mi chodzi głównie o niską kulturę pracy, wibracje itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, krowka napisał:

Sam napisałeś, nie wprost, że również nie wiesz, jak te silniki będą się zachowywać. Mi chodzi głównie o niską kulturę pracy, wibracje itp.

Na razie nie słychać, aby były jakies problemy. Oczywiscie, zaden 3 cyl. nie będzie miał tej samej kultury co choćby 4 cyl, ale ten akurat silnik póki co jak na 3 cyl nie jest zły.

A fordowski 1,0? też nie ma dramatu. Pewnie, ze majac wybór, wybiorę 4 cyl, ale moze nie zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, krowka napisał:

Jestem dość sceptyczny. Czy 1.2 z Puga 2008 jest w stanie to zmienić? Czas pokaże, bo jestem ciekaw, czy zmieniło się coś w temacie tego typu silników na plus.
Sam napisałeś, nie wprost, że również nie wiesz, jak te silniki będą się zachowywać. Mi chodzi głównie o niską kulturę pracy, wibracje itp.

 

Trzycylindrówka 1.2 z Puga pracuje lepiej niż czterocylindrówka 1.6. Ostatnio w Nissanie miałem trzycylindrowe 0.9 turbo i gdybym nie zajrzał do papierów to bym nie wiedział że toto ma trzy cylindry. Argument z 1.4 TDI jest od czapy, bo benzyna to nie diesel. A argument że jak się zepsuje (poduszka silnika) to będzie zepsute - również. Auta nie są po to żeby jeździły zepsute. Z kolei to, jak się zepsuje (i czy w ogóle) po przebiegu 100+kkm to już chyba żadnego pierwszego właściciela nie interesuje. To nie są silniki w trasy.

Przejedź się jakąś nowoczesną trzycylindrówką (albo lepiej: nowoczesnym autem z małym silnikiem, może nawet nie będziesz wiedział ile ma cylindrów) zamiast histeryzować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Rado_ napisał:

Oczywiscie, zaden 3 cyl. nie będzie miał tej samej kultury co choćby 4 cyl, ale ten akurat silnik póki co jak na 3 cyl nie jest zły.

no nie wiem. Ja byłem pewny, że to 4 cylindrowy motor. Dopiero później się dowiedziałem, że ma 3 gary. Kultura pracy jest bez zarzutu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Rado_ napisał:

Na razie nie słychać, aby były jakies problemy. Oczywiscie, zaden 3 cyl. nie będzie miał tej samej kultury co choćby 4 cyl, ale ten akurat silnik póki co jak na 3 cyl nie jest zły.

A fordowski 1,0? też nie ma dramatu. Pewnie, ze majac wybór, wybiorę 4 cyl, ale moze nie zawsze.

O sorry, ale 1.0 ecoboost to szału nie ma. Mam doświadczenie z wersją 100KM w Fieście, ale:

 

- dźwięk tragedia, wyjątkowo nieprzyjemny

- do 2krpm to lepiej tym nie jeździć, bo wyraźnie protestuje

- przynajmniej w Fieście skrzynka 5b ma absurdalnie długie przełożenia, więc żeby jechać 60km/h trzeba mieć 3. bieg, bo inaczej efekt uśmiercanego prosiaka ;]

+ zaliczyć można, że od 2krpm rozwija moc bardzo harmonijnie, czego o 1.2 tce/dig-t powiedzieć nie można :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, bergerac napisał:

no nie wiem. Ja byłem pewny, że to 4 cylindrowy motor. Dopiero później się dowiedziałem, że ma 3 gary. Kultura pracy jest bez zarzutu.

Dźwięk ma specyficzny dla 3. cylindrów, to go zdradza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.