AxiT Napisano 21 Maja 2019 Udostępnij Napisano 21 Maja 2019 (edytowane) Pany mam pytanie w jakich markach czy już może w jakich silnikach jak regulowane są luzy? Chodzi mi o podział na takie jak były w oplach "samoregulacja" = hydrauliczna no i powiedzmy Honda / Toyota "ręczna" ( szklanki podkładki itd) Z tego co wiem to Honda - ręcznie na śrubie TOYOTA - ręcznie szkalnki Suzuki- ręcznie płytki -- nowa Vitara ....2015 Jak? Kia - chyba recznie szklanki Hyundai - ????????? OPEL kiedyś samoregulacja (oplowskie 2.0 16V, 2.2 16V stare 1.6 16V) , ale już chyba w Astrze G były jakieś wymagające regulacji ręcznej. Wykaz oplowskich regulowanych ręcznie. – Z16XEP – Z16XER – A16XER – Z18XER – A18XER – A/Z16NET/LEL/LET/LES – Z19DT – Z17DTL Z17DTH Z17DTJ Z17DTR A17DTR Poproszę o świecenie jakie gdzie? VAG? Cytrynki? Inne eFy Edytowane 21 Maja 2019 przez AxiT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 21 Maja 2019 Udostępnij Napisano 21 Maja 2019 Hyundai 1.4 100KM G4FA, 1.6 120KM G4FC regulacja poprzez wymianę szklanek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 21 Maja 2019 Udostępnij Napisano 21 Maja 2019 Fiat 1.0-1.2B - regulacja plytkami fiat 1.9jtd 8v - regulacja plytkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 21 Maja 2019 Udostępnij Napisano 21 Maja 2019 1 godzinę temu, AxiT napisał: Inne eFy fordy 1.4 - 1.6 (sigma) -> szklanki 1.8 - 2.0 (seria L mazdy) -> szklanki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 21 Maja 2019 Udostępnij Napisano 21 Maja 2019 Suzuki 1.3 srubki Kia 1.2 hydropopychacze automatyczne 1.4 i 1.6 szklanki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 21 Maja 2019 Udostępnij Napisano 21 Maja 2019 Godzinę temu, SebeKK napisał: fiat 1.9jtd 8v - regulacja plytkami Nie tylko Fiat. Ten sam silnik znajdziesz w Alfa Romeo, Oplu i Saabie. Chodzi oczywiście o silnik 8V o fiatowskim oznaczeniu JTD i późniejszym Multijet (JTDm). Ciekawa rzecz, że może 5% użytkowników tych silników zagląda pod pokrywę zaworów aby ten luz sprawdzić. Serwisanci robią tajemniczą minę kiedy pada pytanie o regulację. Odpowiedź brzmi, jak się nic nie dzieje - nie ruszać. Wg instrukcji Fiata Stilo, kontrolę luzów należy przeprowadzać po przebiegu 60 tys. km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 22 Maja 2019 Udostępnij Napisano 22 Maja 2019 O tym to wiem ze te silniki jtd jezdza w innych modelach. Jeszcze lancia wchodzi w to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 22 Maja 2019 Udostępnij Napisano 22 Maja 2019 9 godzin temu, AxiT napisał: Suzuki- ręcznie płytki -- nowa Vitara ....2015 Jak? Nowe Boosterjety - hydropopychacze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati_lecha Napisano 22 Maja 2019 Udostępnij Napisano 22 Maja 2019 Polonez Caro/Atu plus 1.6 - automatyczna regulacja poprzez hydropopychacze 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 22 Maja 2019 Udostępnij Napisano 22 Maja 2019 9 godzin temu, AxiT napisał: Pany mam pytanie w jakich markach czy już może w jakich silnikach jak regulowane są luzy? Chodzi mi o podział na takie jak były w oplach "samoregulacja" = hydrauliczna no i powiedzmy Honda / Toyota "ręczna" ( szklanki podkładki itd) Z tego co wiem to Honda - ręcznie na śrubie TOYOTA - ręcznie szkalnki Suzuki- ręcznie płytki -- nowa Vitara ....2015 Jak? Kia - chyba recznie szklanki Hyundai - ????????? OPEL kiedyś samoregulacja (oplowskie 2.0 16V, 2.2 16V stare 1.6 16V) , ale już chyba w Astrze G były jakieś wymagające regulacji ręcznej. Wykaz oplowskich regulowanych ręcznie. – Z16XEP – Z16XER – A16XER – Z18XER – A18XER – A/Z16NET/LEL/LET/LES – Z19DT – Z17DTL Z17DTH Z17DTJ Z17DTR A17DTR Poproszę o świecenie jakie gdzie? VAG? Cytrynki? Inne eFy FIRE 1,1 1,2 1,4 8v płytki FIRE 1.2 i 1.4 16v hydrokasatory w grupie Fiata, tak na szybko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 22 Maja 2019 Udostępnij Napisano 22 Maja 2019 VW 1.6 MPI 8V (np BSE) - hydrauliczna regulacja luzówWysłane z mojego moto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 22 Maja 2019 Udostępnij Napisano 22 Maja 2019 10 godzin temu, AxiT napisał: w jakich markach czy już może w jakich silnikach jak regulowane są luzy? Daihatsu=Toyota a więc po 2000r. wszędzie szklanki. Wcześniej nie wiem. Nie interesowałem się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 22 Maja 2019 Udostępnij Napisano 22 Maja 2019 1.9 JTD-m 8v regulacja na płytki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 22 Maja 2019 Udostępnij Napisano 22 Maja 2019 2 godziny temu, Joki napisał: Daihatsu=Toyota a więc po 2000r. wszędzie szklanki. Wcześniej nie wiem. Nie interesowałem się. Ale jakie szklanki? Z hydro, z podkładkami regulacyjnymi czy bez podkładek czyli wymienne przy regulacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 22 Maja 2019 Udostępnij Napisano 22 Maja 2019 3 godziny temu, Pipper napisał: FIRE 1,1 1,2 1,4 8v płytki FIRE 1.2 i 1.4 16v hydrokasatory w grupie Fiata, tak na szybko Do tego dodam 1.4 T-Jet, 1.4 MultiAir, 2.4 TigerShark, 1.6 E-torQ, 2.0MJ, 1.6MJ, 1.3MJ, 0,9 - hydraulika. FIRE 1.0 8V - płytki 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 22 Maja 2019 Udostępnij Napisano 22 Maja 2019 5 godzin temu, volf6 napisał: Ale jakie szklanki? Z hydro, z podkładkami regulacyjnymi czy bez podkładek czyli wymienne przy regulacji Szklanki. Gdyby były podkładki to napisałbym. Regulacja przez wymianę szklanek na odpowiednie. Silniki sprzed 2000 miewają podkładki regulacyjne ale to już dogorywająca prehistoria. Nie warto o tym wspominać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 22 Maja 2019 Udostępnij Napisano 22 Maja 2019 Toyota 1.8 Valvematic-hydropoychacze VAG-praktycznie wszystkie benzynowe również hydropopychacze Renault 1.6, 1.8, 2.0 benzyna zarówno 8V jak i 16V hydropopychacze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaceq_P Napisano 24 Maja 2019 Udostępnij Napisano 24 Maja 2019 Renault (np.clio, Kangoo, Modus etc.) 1.2 8V (D7F), 1.2 16V (D4F) regulacja ręczna na gwincie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 24 Maja 2019 Udostępnij Napisano 24 Maja 2019 Ford 1.6 100/115 Ymaha, luzy reguluje się poprzez wymianę szklanek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 25 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2019 Dnia 24.05.2019 o 11:19, prawoimotoryzacja napisał: Ford 1.6 100/115 Ymaha, luzy reguluje się poprzez wymianę szklanek. A 2.0 w Kia i Hyundayu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 25 Maja 2019 Udostępnij Napisano 25 Maja 2019 Ciekawa rzecz, że instrukcja obsługi mojego auta przewiduje kontrolę i ewentualną regulację co 60 tys. km, a tymczasem w serwisach w których pytałem, a które się włoszczyzną na co dzień zajmują usłyszałem, że w tych silnikach się luzów nie dotyka. Wg serwisów nie ma takiej potrzeby. Zapytałem znajomego mechanika jako to z tymi luzami właściwie jest i usłyszałem, że jeśli silnik zauważalnie nie klepie to lepiej nie ruszać, bo ustawienie po nowemu może pogorszyć pracę silnika. Wg niego regulacja luzów na zimnym, może mieć zupełnie inne przełożenie na pracę na rozgrzanym silniku. Ktoś regulował luz i podzieli się spostrzeżeniami przed i po? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 25 Maja 2019 Udostępnij Napisano 25 Maja 2019 15 minut temu, bochumil napisał: Ktoś regulował luz i podzieli się spostrzeżeniami przed i po? Mi w służbowych zawsze na przeglądach naciągali na regulację. Nigdy nie zauważyłem różnicy. Z drugiej strony może naciagali a nie tegulowali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 25 Maja 2019 Udostępnij Napisano 25 Maja 2019 W Cruze 1.8 zalecają regulację po 150 kkm. Kolega zakładał LPG i sprawdzili po 115. Wszystko było w normie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 25 Maja 2019 Udostępnij Napisano 25 Maja 2019 Godzinę temu, Joki napisał: Z drugiej strony może naciagali a nie tegulowali? No właśnie z tego powodu na regulację nie oddaję, bo znając naszych cudownych mechaników zastanawiałbym się czy faktycznie luz wyregulowali, czy tylko wymienili uszczelkę pokrywy zaworów - o ile czegokolwiek dotknęli. Kupiłem zestaw szczelinomierzy, sprawdzę sobie sam. Samym sprawdzeniem nic raczej nie popsuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 25 Maja 2019 Udostępnij Napisano 25 Maja 2019 1 godzinę temu, bochumil napisał: Ciekawa rzecz, że instrukcja obsługi mojego auta przewiduje kontrolę i ewentualną regulację co 60 tys. km, a tymczasem w serwisach w których pytałem, a które się włoszczyzną na co dzień zajmują usłyszałem, że w tych silnikach się luzów nie dotyka. Wg serwisów nie ma takiej potrzeby. Zapytałem znajomego mechanika jako to z tymi luzami właściwie jest i usłyszałem, że jeśli silnik zauważalnie nie klepie to lepiej nie ruszać, bo ustawienie po nowemu może pogorszyć pracę silnika. Wg niego regulacja luzów na zimnym, może mieć zupełnie inne przełożenie na pracę na rozgrzanym silniku. Ktoś regulował luz i podzieli się spostrzeżeniami przed i po? Ale czego sie spodziewasz, jak tylko są jakieś luzy to róznic w pracy silnika w zasadzie nie ma i to, ze zamiast 0,35 bedzie 0,25 albo 0.55 nie uczyni pracy silnika innej. Tyle tylko, ze przy za duzych mogą sie bardziej zużywać popychacze czy wałek a przy skrajnie małym moze dojść do wypalenia zaworu. Jednak sprawdzić zawsze można (i raczej na zimnym), jak będą spore odchyłki to regulować, nie jest to coś bardzo skomplikowanego, trzeba miec jednak dojście do sporego zapasu różnej grubości płytek, by zrobić od ręki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 25 Maja 2019 Udostępnij Napisano 25 Maja 2019 4 minuty temu, volf6 napisał: Jednak sprawdzić zawsze można (i raczej na zimnym), jak będą spore odchyłki to regulować, nie jest to coś bardzo skomplikowanego, trzeba miec jednak dojście do sporego zapasu różnej grubości płytek, by zrobić od ręki Zasady regulacji i wartości luzów dla zaworów ssących i wydechowych już znam. Najgorszy jest dostęp do płytek pod krzywkami, który w przypadku silnika JTD 8V wymaga specjalnych narzędzi. Niektórzy sobie radzą metodami garażowymi (breszka/wkrętak) ale może się to różnie dla silnika skończyć Na pewnym forum Fiata jest taki gość w który w Stilo wymieniał już wszystko i to czasem po kilka razy. Nie inaczej z luzami, które regulował dwukrotnie. Korzystał z usług ASO. Druga regulacja wymagała poprawek - więcej w linku poniżej http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=166552 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 25 Maja 2019 Udostępnij Napisano 25 Maja 2019 (edytowane) 1 godzinę temu, bochumil napisał: Najgorszy jest dostęp do płytek pod krzywkami, który w przypadku silnika JTD 8V wymaga specjalnych narzędzi. Najprościej to robić przy okazji wymiany rozrządu-odkręcasz/zdejmujesz wałek i płytki sobie zmieniasz bez cudowania, przynajmniej w starym jtd 2.4 Druga sprawa, ze to od wielkiego dzwona trzeba regulować, to nie benzyna z gazem Edytowane 25 Maja 2019 przez volf6 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 26 Maja 2019 Udostępnij Napisano 26 Maja 2019 Dnia 2019.05.21 o 21:08, AxiT napisał: TOYOTA - ręcznie szkalnki Błędne uproszczenie - Szklanki były w VVT-i, Valvematic hydraulika... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 30 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2019 czy ktoś orientuje się w silnikach suzuki Grand Vitary 1 tej przed 2005 rokiem?Chodzi o to ze dziś sprawdzaliśmy z moim mechanikiem jak tam są regulowane zawory i fora podają ze coś na kształt płytek. Ale ze byliśmy w warsztacie to gościu miał dostęp do kompa i tych ich programów i tam wychodziło ze 2.0 16v J20a bo tak to się chyba oznacza ma hydraulikę . Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.